וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות התחתית מאיימות בהשבתת הליגה

הניצחון הטכני של הרצליה איגד את הנהלות התחתית: ”אם מעוניינים להוריד 6 קבוצות ליגה, אין בעיה”. אוהדי בני יהודה התפרעו בשכונה

קבוצות התחתית זועמות. הערב (חמישי) קבע בית הדין של ההתאחדות כי מכבי הרצליה זכאית ל-3 נקודות ליגה ולניצחון 0:2 בעקבות פריצת אוהדי בית"ר ירושלים לכר הדשא בטדי, במשחק בין שתי הקבוצות. החלטת בית הדין מעלה את מאזנה של מכבי הרצליה ל-32 נקודות והיא רחוקה 5 נקודות מהקו האדום. קבוצות התחתית מסרבות להשלים עם החלטת בית הדין, ומאיימות להשבית את הליגה.

"שוחחתי הערב עם מספר ראשי קבוצות מליגת העל והחלטנו שמחר, לאחר שנקרא את ההחלטה, נחליט באילו צעדים לנקוט", אמר נשיא מכבי פתח תקוה, עמוס לוזון. "נתייעץ עם עורכי דין ונשקול האם יש כאן מקום לנקוט בהליכים משפטיים, כולל האפשרות שלא נופיע למשחקים הבאים בליגת העל".

"אני המום מההחלטה להעניק ניצחון טכני להרצליה", הגיב הבעלים של אשדוד, ג'קי בן זקן. "אני לא מצליח להבין איך קבוצה שמפסידה על כר הדשא, מקבלת פרס ויתרון ספורטיבי. אני לא יודע מה להגיד. כמו כן, אנחנו המומים גם מהעונש המוגזם והמטורף לכל הדעות שקיבלה בית"ר ירושלים. הציבור ישפוט את החלטות בית הדין כפי שזה קרה בעבר. כל בר דעת הבין שהחלטת בית הדין היא משהו שנוגד כל הגיון ספורטיבי".

"כרגע אנחנו לא מעונינים להגיב", הגיב מנכ"ל בני יהודה, משה דמאיו. "אנחנו נלמד את הפסיקה ואת כל ההיבטים המשפטיים ואז נצא בהודעה מסודרת".

בהמשך, שיחררה קבוצה בני יהודה תגובה רשמית לתקשורת: "אנו מתפלאים לקבל את פסק הדין בעניין עונשה של בית"ר ירושלים. אנו נקבל לידינו את פסק הדין במלואו ונלמד אותו, אך כבר עתה ניתן לומר כי הדיינים אמנם מבינים בתקנון, אך כלל אינם מבינים בספורט. בית"ר ירושלים פשעה, והקבוצות האחרות הן שנענשות על כך. לא יתכן שבית הדין יקבע את זהות היורדות במקום שאלו יקבעו על כר הדשא.כולנו תקווה שהדיינים יגלו רגישות וישנו את החלטתם. אנו מצויים בקשר שוטף עם יתר ראשי הקבוצות הנתונות גם הן במאבקי התחתית. יחד נשב, נתייעץ ונטכס עצה כיצד לפעול ולהגיב בעניין, כאשר כבר עכשיו ברור שלא נשלים עם ההחלטה כפי שנתקבלה היום".

למשמע החלטת בית הדין, אוהדי בני יהודה קיימו הפגנה ספונטנית ברחוב האצ"ל בשכונת התקווה, נגד ההחלטה להעניק ניצחון טכני להרצליה, תוך שהם קוראים לאוהדי כל קבוצות התחתית להצטרף אליהם במחאה. בשלב מסוים ההפגנה הפכה אלימה והאוהדים הציתו פחים ומכולות אשפה, במחאה על החלטת התאחדות הכדורגל.

כאמור, יש התארגנות של כל יושבי הראש והמנהלים של קבוצות התחתית להשבית את הליגה. אחד מהיו"רים הגיב להחלטה: "אם בית הדין מעוניין להוריד 6 קבוצות ליגה, אז אין שום בעיה. אנחנו לא נסכים בשום אופן לכך שפסיקת בית הדין תעבור".

בושינסקי: "החלטה בלתי ספורטיבית, שלא לומר שערוריתית"

שתי הקבוצות הגדולות של תל אביב, הגיבו אף הן למשמע הבשורה. "הנהלת מכבי תל אביב לומדת את החלטת בית הדין ותוציא הודעה מסודרת בהמשך", אמרו בקרית שלום. מאוחר יותר הגיב יו"ר מכבי ת"א, אביב בושינסקי, באתר הרשמי של הצהובים: "שמענו בצער את החלטת בית הדין של התאחדות. מדובר בהחלטה בלתי ספורטיבית, שלא לומר שערוריתית, שבעצם נותנת פרס לקבוצה שעמדה שלוש דקות מהפסד, ולבסוף זכתה מן ההפקר בשלוש נקודות, שהוענקו לה על ידי בית הדין.

"ההכרעה על גורלן של הקבוצות הנאבקות בתחתית צריכה להתקבל במגרש הכדורגל ולא בשום מקום אחר. אני רואה את ההחלטה ככזו העשויה לעודד מקרים נוספים בעתיד, שאותם יבצעו גורמים אשר ינסו לקבוע תוצאות של משחקים באמצעות פרובוקציות כאלו ואחרות. את העונש יש להטיל אך ורק על הקבוצה האשמה ולא להעניש את מחצית הליגה. אנו נפנה אל יתר הקבוצות הנאבקות בתחתית כדי לערער יחדיו על החלטת בית הדין". הפועל תל אביב הודיעה בלקוניות: "אנחנו לא צד בעניין".

בהרצליה הביעו קורת רוח מההחלטה, ודובר הקבוצה, בני בקלו, הגיב: "מכבי הרצליה שמחה שבית הדין קיבל את טענותיה לניצחון טכני, בעקבות האירוע בטדי. יושב ראש הקבוצה, אריאל שיימן, נצמד לתקנון לכל אורך הדרך, ובקשתו להעניק להרצליה את מלוא 3 הנקודות התקבלה. אנו שמחים שבית הדין קיבל את טענותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully