וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקו תחת ההלם

17.12.2006 / 23:00

מירוסביץ' הבקיע שער גדול (13), אמסלם הכשיל את ברדה והורחק, ואבוקסיס השווה בפנדל (52), בית"ר והפועל ת"א נפרדו ב-1:1

במדינה שפויה ונורמלית, שממנה יוצא כדורגל שפוי ונורמלי, כל השבוע היינו מדברים על החזרה של שמעון גרשון לבלומפילד, העיתונאים היו מציקים לו כל יום כדי לברר את מידת ההתרגשות של האקס האדום, היו מבררים אילו הפתעות מכינים לו האוהדים שמרגישים נבגדים, וכו'. במקום זאת התעסקנו לפני במכירת משחקים, ואחרי המשחק אנחנו מתעסקים ברימון ההלם שהושלך משער 5, בו ישובים אוהדי הפועל, דווקא על הקפטן יוסי אבוקסיס. בין ההימורים לרימונים, למי שעדיין מתעניין, סיימו הפועל ת"א ובית"ר ירושלים ב-1:1. בסופו של המחזור הזה ראינו רק תוצאות תיקו, אולי כדי לשמור על איזשהו סטטוס קוו עם כל הטירוף מסביב.

מילובן מירוסביץ' סיים בדקה ה-13 מבצע נפלא של בית"ר עם בעיטה נפלאה משלו לפינה הימנית (והנפלאה) של שביט אלימלך, וקבע 0:1. הירושלמים נראו טוב, הגיעו להזדמנויות, הניעו את הכדור במהירות, אבל ירדו להפסקה ביתרון מינימלי. בפתיחת המחצית הכשיל דוד אמסלם את אליניב ברדה ברחבה, וראה את האדום. אבוקסיס הכין לו את הכדור על הנקודה הלבנה, אבל רימון ההלם שהושלך (ראו לינק) ופגע ליד וליד שחקנים נוספים, הצריך אותו לקבל טיפול במשך דקות ארוכות, אחריהן (52) השווה ל-1:1. הוא המשיך לשחק, למרות שהרופאים טענו כי חדר לו רסיס לכף הרגל. תגידו מה שתגידו עליו, לפחות הוא מחויב לכדורגל ולקבוצה שלו, ולא לגורמים אחרים.

התיקו הספיק לבית"ר על מנת לחזור למקום הראשון, בזכות הפרש שערים עדיף על אשדוד, בעוד האדומים רחוקים 7 נקודות מהפסגה, כשיש להם משחק חסר ביד.

מחצית ראשונה

דקה 3: בעיטה חופשית של אבוקסיס הלכה לרחבה ועקפה את כל ההגנה הבית"רית, אבל קורנפיין הדף את הגלישה של באדיר.

דקה 7: טוטו תמוז פרץ לרחבה, אבל במקום לשלוח רוחב לזנדברג בחר לבעוט מזווית קשה החוצה. זנדברג המתוסכל נזף בחלוץ הצעיר.

דקה 13: גול! בית"ר הראתה איזה פוטנציאל בדיוק טמון בה. מירוסביץ' קיבל כדור במרכז המגרש, השאיר קטנה לאלברמן אחורה, ורץ לכיוון השער. אלברמן העביר לזיו באגף הימני, וזה שלח רוחב בחצי גובה חזרה למירוסביץ'. הצ'ילאני לא עצר את הכדור, אלא בעט בנגיעה הראשונה וולה מרשימה לפינה הרחוקה של אלימלך. גולאסו ששווה 0:1.

דקה 27: דגו הכניס קטנה לבאדיר, וזה העביר לאבוקסיס, שהגיע מאחור ובעט מצוין מ-20 מטר, אבל קורנפיין הדף.

דקה 28: מירוסביץ' חטף כדור במרכז המגרש, ופביאני הכין לו בעיטה ברחבה, אבל הבומבה שלו חלפה ליד העמוד.

דקה 35: מירוסביץ' בעט דרדלה מרחוק שהגיע במקרה לזנדברג, וזה איכשהו השתחרר מבונדר, אבל משישה מטרים, כשהיה ביכולתו לברר בדבר איזו פינה עדיפה לאלימלך, הוא בעט החוצה.

דקה 37: התקפה מצוינת של הפועל מסתיימת בהמחצה של ברדה. דגו השחיל לוורמוט באגף, והאחרון נכנס לרחבה והעביר רוחב לברדה, אבל מתוך תיבת החמש הקשר-חלוץ בעט גבוה גבוה מעל לשער.

מחצית שנייה

דקה 46: אמסלם תפס את ברדה ברחבה, לפני שהוא שלח כדור תועה לרשת, והשופט אלון יפת שלף לו אדום והצביע על הנקודה הלבנה. אבוקסיס הכין את הכדור לבעיטה, אבל אוהדי הפועל זרקו רימון הלם שנחת ליד קפטן הפועל ת"א, שנפגע בכף רגלו וקיבל טיפול מחוץ לקווים.

דקה 52: גול! אבוקסיס התאושש מהרימון, והבקיע את הפנדל. 1:1.

דקה 74: מירוסביץ' שלח בעיטה חופשית לרחבה, וזנדברג, שנזנח על ידי כל שחקני ההגנה האדומים, נגח משבעה מטרים מעל לשער. החמצה גדולה.

דקה 95: הגבהה של אבוקסיס הגיע בול לראש של ברדה, אבל האחרון לא הצליח להכניס את הראש כמו שצריך, והכדור יצא החוצה.

ההרכבים:

הפועל ת"א: שביט אלימלך; דני בונדר, טל חן, חאבייר פאאס, נאור פרץ; וואליד באדיר, יוסי אבוקסיס, ברוך, אליניב ברדה, גילי ורמוט; איבן יוליץ'.

בית"ר ירושלים: איציק קורנפיין; יואב זיו, שמעון גרשון, אריק בנאדו, דוד אמסלם; גל אלברמן, דרק בואטנג, מיכאל זנדברג, מילובן מירוסביץ'; טוטו תמוז, כריסטיאן פביאני.

"אני לא מצליח להיזכר במצב אחד של הפועל" (לי בוץ)

בהפועל ת"א שררה אמבילנטיות לגבי התוצאה. "אני מסופק מהתיקו, כי אם זנדברג היה מבקיע בסוף זה היה גומר אותנו", אמר ברוך דגו. "יש קצת אכזבה כי שיחקנו בבית ומול עשרה שחקנים, אבל אנחנו לא שוכחים ששיחקנו כבר קרוב ל-30 משחקים וזה לא קל. היו חסרים לנו גם מספר שחקנים חשובים, כך שבסופו של דבר אני מרוצה. מה שחשוב זה שאנחנו בחלק העליון של הטבלה".

"אני חושב שלמירוסביץ' הגיע צהוב שני על העבירה עליי", הוסיף דגו, "אבל יש שופט והוא זה שמחליט".

יצחק שום, מצידו, הסתכל על הדברים אחרת. "זה פספוס, היינו צריכים לנצח ולקחת שלוש נקודות", אמר המאמן. "מצד שני, אם הייתם שואלים אותי בבוקר, אחרי שקיבלתי הודעה שארבעה שחקנים שלי לא כשירים למשחק, הייתי קונה תיקו. עם זאת, פשוט לא היו לי שחקנים על הספסל על מנת לנסות ולנצח את המשחק".

יוסי אבוקסיס חיזק את דברי מאמנו: "אחרי שכבשנו, היינו צריכים לנצל את המומנטום ולהגיע ליותר מצבים. בית"ר סגרה את המשחק ממש טוב, כל השחקנים ירדו אחורה וידעו להניע את הכדור. חוץ מההחמצה של ברדה בדקה האחרונה לא היו לנו שום הזדמנויות מיוחדת. חבל, אבל במחצית הראשונה זה היה נראה רע מאוד מבחינתנו".

"אני אוהב לשחק במשחקים כאלה שבלומפילד מלא וכולם בטירוף", המשיך הקפטן. "הקהל של בית"ר גורם לי למוטיבציה, שמקללים אותך זה אומר שאתה קיים".

בבית"ר היו בעיקר מאוכזבים. "אני לא מצליח להיזכר במצב אחד של הפועל", אמר מיכאל זנדברג. "זה היה מבחן אופי עבורנו ועברנו אותו בהצטיינות.באופן אישי אני מאוכזב כי היו לי שתי הזדמנויות להכריע את המשחק, אבל לא עשיתי את זה".

"לא היה לנו מזל עם הפנדל ועם האדום, וגם עם ההחמצות", קונן המאמן הירושלמי יוסי מזרחי. "מטבע הדברים בעשרה שחקנים מתגוננים יותר, אבל עדיין יכולנו להכריע את המשחק עם הנגיחה של זנדברג. בכל המשחקים נגד הגדולות יכולנו לנצח, אבל תמיד סבלנו ממזל רע".

שמעון גרשון התייחס לקבלת הפנים של הקהל האדום: "אני לא עובר שום דבר מיוחד. בסך הכל התרכזתי באיך שמעון בא ומשחק למען בית"ר. היינו הקבוצה המסוכנת יותר על המגרש, למרות שלא תרגמנו את זה לניצחון. אני חושב שחלק גדול מהקהל של הפועל לא מקלל ושר נגדי עם שערים 4 ו-5. הם המיעוט בכל הבלאגן". על המשחק עצמו אמר הבלם: "למרות שהיינו בעשרה שחקנים, אני לא יודע אם אפשר להיות מרוצים מהתיקו. אם היינו משחקים את המשחק הרגיל שלנו היום, היינו מנצחים".

דה ברונו צפוי לחזור לישראל בתחילת ינואר (לי בוץ)

קשר הפועל ת"א, לוסיאנו דה ברונו, ששבר את כף רגלו במשחק הליגה מול מכבי נתניה, צפוי לחזור למגרשים לקראת סוף חודש ינואר. דה ברונו, שנסע לאחר שהתבררה חומרת הפציעה לארגנטינה, עובר צילום ברגלו מדי עשרה ימים, כשהממצאים נשלחים אל רופא הפועל, ד"ר משה לוינקופף.

על פי קצב ההחלמה של הקשר, הוא צפוי לחזור לישראל בתחילת החודש הבא ולהצטרף בהדרגה לאימוני הקבוצה. המאמן יצחק שום הביע אופטימיות וציין כי להערכתו דה ברונו יוכל לשחק כבר בסוף חודש ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully