וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיפה תיקח אליפות"

5.11.2006 / 22:50

מכבי חיפה ובית"ר ירושלים נפרדו ב-1:1 במשחק העונה בטדי, אלון חרזי סבור שהספידו את האלופה מוקדם מדי. רוני לוי: "אני מאוכזב". יעקב שחר: "היינו באאוט, תיקו מתאים לי". יוסי מזרחי: "הפרשנים הכתירו אותנו, אבל הם לא יודעים מה זה אליפות"

עמי שומן

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מחזור שמיני, בית"ר ירושלים מול מכבי חיפה בטדי, משחק עונה. כמו שכתוב בספר. וכמו במשחקי עונה, היכולת לא הייתה בשמיים, אבל שתי הקבוצות נתנו את הנשמה, היה הרבה דם, הרבה יזע, ואת הדמעות נשאיר לקבוצה שלא תחגוג בחודש מאי 2007, כי ספק אם למישהו יש ספק שהערב (ראשון) חזינו בשתי הקבוצות הטובות בישראל, עם כל הכבוד לאדומים ולצהובים בתל אביב.

בית"ר הגיעה כפייבוריטית, אבל רוברטו קולאוטי ניצל בדקה הרביעית את רימון העשן שהשליכו האוהדים הירוקים ביציע, והפתיע את איציק קורנפיין עם בעיטה מרחוק שקבעה 0:1. בבת אחת התהפכו כל המגמות עליהן דיברו לפני המשחק, והירוקים נראו בטוחים, בעוד הירושלמים הפגינו סימני לחץ, כשמיכאל זנדברג משתלט על מרכז השדה של קבוצתו ומניע את ההתקפות מצד לצד. חיפה, בתורה, הייתה עסוקה בלבלום את הסכנות שממול ולצאת למתפרצות מסוכנות. בדקה ה-61 הבקיע גל אלברמן את השוויון וקבע את תוצאת המשחק, 1:1. לבית"ר יש כרגע יתרון של 8 נקודות על חיפה.

בסך הכל היו הזדמנויות לכאן ולכאן, החמצות מסמרות שיער בשני הצדדים, ולמרות ששני המאמנים הצהירו מיד אחרי המשחק שהם מאוכזבים, אין ספק ששני המחנות יכולים להיות מרוצים, למרות שיש מי שטוען שהוא מאוכזב. בית"ר הראתה שהיא יכולה לנשל את הירוקים מהאליפות, שיש לה לא רק את הכשרון הנחוץ, אלא גם את החומר האנושי המתאים. חיפה, לעומת זאת, עדיין נראתה כמו אלופה אמיתית ונחושה, שלא מתכוונת לוותר על שום דבר. כנראה שנצטרך להמשיך לצפות כדי לדעת לאן העלילה תיקח אותנו. הרווח כולו שלנו.

מחצית ראשונה

דקה 4: גול! מירוסביץ' איבד את הכדור במסירה לאחור, שהגיעה בטעות לקולאוטי. החלוץ הארגנטינאי עשה תנועה קטנה, וניסה להפתיע את קורנפיין בבעיטה מרחוק, מתוך הבנה שרימון העשן שנזרק מאחורי השער יפריע לשוער. ואכן, קורנפיין נשאר עומד בזמן שהכדור, שהלך ישר למרכז השער, חלף מילימטרים מהיד שלו. 0:1 לחיפה.

דקה 5: בתוך ערבוביה ברחבה חיפה, שלח פינטו אגרוף הישר לבטנו של קינן, אבל השופט והקוון לא ראו, ורק מצלמות הטלוויזיה שם בשבל לתעד את העבריין בפעולה.

דקה 10: קטן השאיר את גרשון מאחור באגף ימין, ושלח רוחב קטלני לכיוונו של קולאוטי, אבל האקס בנאדו ירד מצוין ומציל את המצב.

דקה 20: חיפה המשיכה לסגור היטב את ההתקפות הבית"ריות ולצאת למתפרצות מסוכנות. מסודי קיבל כדור באגף שמאל - חופשי לחלוטין - התקדם וחותך למרכז המגרש לפני ששיחרר בעיטה מסוכנת מ-25. קורנפיין בלם.

דקה 22: פינטו השתחרר מקינן, שהכשיל אותו מאחור, 17 מטרים מהשער. מירוסביץ' לקח את הבעיטה החופשית, ושלח טיל לחיבורים, אבל דוידוביץ' התעופף.

דקה 33: כדור רוחב חתך את כל ההגנה הירוקה, ואפק הגיע מהצד השני, חופשי לחלוטין 7 מטרים מהשער, בעט בומבה שהקשר בינה לבין השער מקרי בהחלט. הכדור התעופף לרוחב המגרש ויצא לחוץ בצד השני. מיד אחר כך הכניס בואטנג את פינטו לרחבה, והברזילאי בעט שטוח לידיים של דוידוביץ'. באותו מהלך תפס אולארה את פינטו ברחבה, אבל קינן התעלם מפנדל ברור.

דקה 39: אולארה שלח בתורו אגרוף לגרונו של פינטו, אחרי שזה שיחרר את הכדור, ואסף קינן החליט משום מה להוציא צהוב בלבד.

דקה 45: זנדברג עשה עבודה מצוינת בצד שמאל של הרחבה, חתך פנימה והשאיר לגפני כדור מצוין, אבל המגן שלח אותו ליציעים.

מחצית שנייה

דקה 49: זנדברג המשיך להיות השחקן הטוב על המגרש, כשהוא התנהל ברחבה, מסר לבן שושן שמחכה בשמאל, וזה הגביה לרחבה. פינטו התרומם, נגח לרצפה, והכדור פגע בקורה והורחק על ידי קינן. לא עברה דקה, ושוב זנדברג צריך לעשות הכל. הוא ירה בשמאל כדור שהכריח את דוידוביץ' להתעופף, ובן שושן, מול שער חשוף, בעט חלש לרשת החיצונית.

דקה 59: בוקולי עקף את כל ההגנה הבית"רית, חתך לרחבה ומסר למסודי אסיסט שכל מה שנותר לו לעשות הוא לגעת בו בכיוון הנכון, אבל הוא שלח אותו החוצה.

דקה 61: גול! אלברמן מסר לאפק באגף ימין, והתקדם לרחבה כדי לקבל מסירה חזרה מאפק, אותה הוא ניתב היטב לפינה הרחוקה של דוידוביץ'. 1:1.

דקה 63: יניב קטן בעט כדור מ-25 מטרים, קורנפיין נפל וקלט.

הרכבים:

בית"ר ירושלים: איציק קורנפיין; עמרי אפק, אריק בנאדו, שמעון גרשון, רוני גפני; דרק בואטנג, גל אלברמן, מיכאל זנדברג, מילובאן מירוסוביץ' (כריסטיאן פביאני, 51); ג'ואנו פינטו (טוטו תמוז, 75), עמית בן שושן (אבירם ברוכיאן, 57).

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, דקל קינן, רפאל אולארה, אדורן קייסי, גוסטבו בוקולי, אנדרסון שאבייר (שלומי ארבייטמן, 88), חאבייר דירסאו, אלן מסודי; יניב קטן (מאור מליקסון, 83), רוברטו קולאוטי.

שחר: "היינו באאוט, תיקו מתאים לי" (משה בוקר ומשה הרוש, "הארץ")

בבית"ר באו בטענות לשופט אסף קינן, על כך שלא עצר את המשחק למרות רימוני העשן שנזרקו, בדומה להחלטה של מאיר לוי בדרבי התל אביבי שהפסיק את המשחק עד פיזור העשן. "לא היתה שום בעיה של ראייה", התגונן קינן, "הראייה על כר הדשא היתה מצוינת ולא הפריעה לקורנפיין".

גם שוער בית"ר, שלא הצליח לעצור את הבעיטה של רוברטו קולאוטי, ניסה שלא לתרץ ואמר: "אני לא רוצה למצוא סיבה כאילו העשן הסתיר לי. זאת לא הסיבה שספגתי את השער".

המאמן יוסי מזרחי יצא מרוצה. "כולם ראו שבית"ר היתה טובה יותר ודומיננטית יותר. יצרנו הזדמנויות והחמצנו הרבה", אמר המאמן לאחר משחקו השלישי בבירה, "ידעתי מה נקודות החולשה של חיפה וחבל שהשחקנים שלנו שיחקו יותר עם הבטן ופחות עם השכל".

"הפרשנים כבר הכתירו אותנו כאלופים, אבל הם לא יודעים מה זאת אליפות כי הם לא לקחו בחיים אליפות", הוסיף מזרחי.

טוטו תמוז: "עבדנו קשה במחצית השנייה כדי להשוות כי לא ציפינו לפתיחה כזאת מאכזבת שלנו. יכולנו לנצח, אבל לא נהיה חזירים, גם תיקו טוב".

שמעון גרשון: "ההרגשה אחרי המשחק מעורבת. יש קצת אכזבה, אבל היה משחק משחק ומכבי חיפה לא הפתיעו אותנו עם היכולת הטובה שלהם כי ידענו שהם קבוצה מצוינת".

אריק בנאדו: "היה מוזר לי לשחק מול קבוצת האם שלי, אבל הראש שלי כרגע רק בבית"ר. אליפות עושים על המגרש ולא בדיבורים. העונה עוד ארוכה והכל פתוח".

היו זמנים שתוצאה כזאת היתה מובילה לאכזבה גדולה מאוד במכבי חיפה. אתמול יצאו מטדי שחקני האלופה מחייכים (חוץ מרביד גזל) ומרוצים מהנקודה שחילצו בירושלים.

"המשימה שלנו היתה לא לתת לבית"ר לברוח לנו וכל עוד זה קרה התוצאה טובה עבורנו", סיכם אלון חרזי. "אני בכלל לא מאוכזב, להיפך אני גאה בכולם. אנחנו יוצאים מטדי עם ראש מורם. היו כבר כאלה שהספידו אותנו ואני מציע לכולם לחכות, היה נדמה שכבר לא סופרים אותנו בליגה".

"חששתי מאוד מהמשחק הזה", הודה הנשיא יעקב שחר, "במיוחד בעקבות העייפות שהצטברה אצל השחקנים שלנו. היינו באאוט מהטיסה, כולם יכלו לראות את זה, ומבחינתי תיקו מתאים לנו. ידעתי שתגיע נפילה בחצי השני ואני גאה בשחקנים שלי שידעו לעמוד על המגרש".

שחר שוחח אתמול עם יו"ר ההתאחדות, איצ'ה מנחם, והתלונן בפניו על רצף המשחקים של מכבי חיפה. "חבל שאף אחד לא הפנה את תשומת ליבי לנושא הזה", הפתיע בתשובתו מנחם, שכנראה שם לב לתלונות הרבות של מכבי חיפה בשבוע האחרון, "הייתי יכול לעזור ונשתדל שבפעם הבאה יתחשבו בעומס המשחקים שלכם".

"התפרקתם בחצי השני", אמר בסיום יוסי מזרחי לשחר, שחייך וענה לו: "נכון, התפרקנו פיסית. אבל גם בית"ר התפרקה, למרות שלא היתה לה סיבה לכך".

רוני לוי: "לא הגענו במצב אידיאלי למשחק ומגיע הרבה קרדיט לשחקנים על המאמץ שהשקיעו. אחרי שהובלנו 1-0 יכולנו לתת את השני ולגמור את הסיפור ולכן אני מאוכזב".

רביד גזל לא נכלל בסגל מכבי חיפה למשחק. כשהקשר שמע על ההחלטה של רוני לוי הוא לקח את התיק האישי שלו ועזב בזעם את חדר ההלבשה. שחקנים בחיפה אמרו לגזל כי הם המומים מהמהלך של לוי. השחקן עשוי לבקש בימים הקרובים שיחה עם לוי על מעמדו וייתכן כי אף יבקש לעזוב.

בסיום המשחק בנאדו ורוני לוי התחבקו ולחצו ידיים, לראשונה מאז העימות בין השניים, שהוביל לעזיבת הקפטן את האלופה.

כתבנו רומן רוזנבלט מוסיף כי בחיפה אמרו אחרי המשחק שהם פחות מרוצים מהתוצאה כמו שהם מרוצים מהיכולת המשופרת בליגה, בייחוד בהתחשב בעובדה שרק ביום חמישי עבר עליהם משחק קשה בגלאזגו. מצבו הבריאותי של ניר דוידוביץ' עדיין לא ברור, והוא סובל מכאבים באצבעו השבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully