וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי חסן: "רוצה לשבור את שיא העליות. רגע, נראה לי שכבר שברתי"

4.4.2014 / 18:15

צמרמורת ביציעים. קשר נדיר עם ערן לוי. המון, המון חרטות. בעלים שהולך לפצות על יאמר ואלון. וחלום אחד: באר שבע בגמר, ההיא ממשחק הירידה. קובי חסן, אחד מסמלי ההצלחה, בראיון מרגש, אמיץ, נוקב ולא שגרתי לכבוד עליית מכבי נתניה, אותה הוא לא רוצה יותר לעזוב לעולם

ברני ארדוב

צפו: השערים הנבחרים של מכבי נתניה העונה

יש רגעים בכדורגל בהם הסיפור בונה את עצמו. כך היה למשל במחזור הראשון של העונה. 30 דקות רעות ומאופסות במשחק בין מכבי נתניה לבני לוד הספיקו ליוסי מזרחי. המאמן הוותיק החליט על שינוי מהיר והרים מהספסל את קובי חסן. רחש עבר ביציע. שריקות הבוז וקולות העצבים הוחלפו בקריאות עידוד והתלהבות. "מהדקה שקמתי להתחמם זו פשוט הייתה חוויה שלא אשכח בחיים. גם אם מהיום רק יקללו אותי, אזכור להם את זה לנצח. באותם רגעים הייתה לי צמרמורת ואחרי שכבשתי התפוצצות שאני לא יכול לתאר במילים". חסן נכנס עוד לפני ההפסקה ובדקה ה-58 כבש את השער היחיד במשחק. אי אפשר לקבל את זה ביותר סמלי.

הסיפור של חסן הוא אחד הגדולים בחזרה של מכבי נתניה לליגת העל. שובו של הבן האובד. הקשר הצנום עלה לבוגרים בשנים הרעות של נתניה בליגה הארצית, אבל אף פעם לא הצליח להיות שחקן מוביל במועדון בו גדל. הוא עזב וחזר, כל פעם לתקופות קצרות ולא מוצלחות. ב-2005 עזב בפעם האחרונה ומאז ביסס עצמו כקבלן עליות ואחד השחקנים הבולטים בלאומית. בקיץ, אחרי שעלה עם הפועל רעננה, חסן חזר הביתה בגיל 35 ושוב נקלע לעונה חסרת מזל, אבל הרוויח את מה שהיה חסר לו כל השנים. המעמד והאהבה מהקהל. בראיון נרחב ומרגש לוואלה! ספורט, חסן מדבר על הטעויות שעשה, הפספוסים בקריירה, העונה המיוחדת ומסביר מה שונה נתניה הנוכחית מזו של השנים האחרונות.

מכבי נתניה עלתה ללאומית, סיקור מיוחד בוואלה! ספורט:

מכבי נתניה עלתה: ”המטרה - רביעייה ראשונה בליגת העל”

חוזרים לנתניה: פרויקט צילומים מיוחד

כך השתקמה מכבי נתניה, כולל מבט לעתיד

שחקן מכבי נתניה קובי חסן (ימין). ברני ארדוב
"התפוצצות שאני לא יכול לתאר במילים". חסן חוגג העפלה/ברני ארדוב

"הלב אמר לחזור הביתה. ידעתי שזה לא יקרה בסיטואציה של הישארות והלכתי עם הלב בכל הכוח. הייתי במשחקים של נתניה בליגת העל, למרות שאני לא מרבה ללכת למשחקים, ומאוד רציתי שהם יישארו. עד הרגע האחרון לא האמנתי שהם ירדו וזה לא היה פשוט. הצלחתי ברעננה ועלינו ליגה, אבל נתניה ירדה והרגשות היו מעורבים".

עבר עליך לא מעט העונה.

"כשחתמתי הייתי בסטטוס אחר לגמרי ממה שאני היום. באתי כשחקן מוביל, החתמה ראשונה ועם הדקות שעברו, נהייתי שפן של יוסי שנכנס מהספסל כדי לשנות את המשחק במקרים לא סימפטיים. עשיתי את זה בצורה הכי טובה שאני יכול ואז הגיעה פציעה שהייתה אמורה להיות משהו זריז וקצר, אבל נסחבה שלושה שבועות וחצי וכשהייתי אמור לחזור, חליתי. חוסר מזל להיות חודשיים בחוץ. אתה חוזר אחרי פגרה וחצי וצריך להשלים את החומר, כולם רצים וקשה לך להדביק אותם. רק בשבועיים האחרונים התחלתי להדביק את הפער. זה היה מאוד קשה".

היו מחשבות ללכת לקבוצה אחרת?

"לא היו מחשבות כי נפצעתי בדצמבר וחליתי בינואר ככה שאת כל חלון ההעברות ביליתי בבית חולים 'מאיר' (צוחק). חשבתי רק על איך אני חוזר לשחק, שם את הגול ורץ לאוהדים. חשבתי על דברים טובים ולא רעים".

פעם אמרת שדברים לא טובים קורים לך מהחיבור עם מכבי נתניה. הרווחת השנה מעמד שתמיד חלמת עליו?

"דקות לא היו לי הרבה. חשבתי שאשחק הרבה יותר, אבל סבלתי מחוסר מזל וזה מה שתמיד קרה לי בנתניה. בגלל חוסר המזל הזה הלכתי לחפש בשדות זרים, והנה זו שוב רדף אותי גם כשחזרתי. העונה הרווחתי את הקהל ומעמד שלא היה לי במכבי נתניה. הרווחתי את האהבה. אני גר פה וחי את העיר. אתה הולך ברחוב וילד בן 4 אומר לאבא שלו: 'אני רוצה להתחפש לקובי חסן'. אני לא כובש, מבשל ומפציץ, אני לא משחק ועדיין יש את הכבוד וההערכה. זה מה שהרווחתי השנה".

האמנת שאחרי כל כך הרבה שנים יהיה לך חיבור כל כך חזק עם הקהל?

"לא האמנתי שהחיבור יהיה ברמות האלה. לא הרביתי לשחק השנה וההערכה שיש לי אליהם ולהיפך זה משהו שהוא לא מובן מאליו. אני עדיין בהלם מהאהבה שהם נותנים לי, הכבוד וההערכה. אתה יודע מה, לא שיחקתי הרבה השנה ויש כאלה שיגידו 'הנה קובי חסן מצטער שחזר לנתניה', אבל על כל הדרך שאני והאוהדים עברנו ברמה האישית אני לא מצטער אפילו לדקה שאני פה".

אוהדי מכבי נתניה. ברני ארדוב
". לא הרביתי לשחק השנה וההערכה שיש לי אליהם ולהיפך זה משהו שהוא לא מובן מאליו". אוהדי נתניה/ברני ארדוב

בטח הרבה פעמים שאלו אותך אם אתה לא מרגיש פספוס שלא הותרת חותם בליגת העל?

"יכולתי לעשות יותר. הזמנים התגלגלו ותמיד רציתי לשחק. גם היום אני משתוקק לשחק. קשה לי ולא באופי שלי לשבת ולהיאבק על המקום שלי. זה פוגע ביכולת ובביטחון. אם המפתחות לא בידיים של קובי חסן, קשה לו להביא את מי שהוא".

עלית גם עם רמת גן, רמת השרון ורעננה ולא נשארת.

"אם הייתי נשאר היה קשה לי להביא את מי שאני. אני רוצה לשבור שיא של עליות בליגה הלאומית. אני לא יודע מה השיא... רגע, נראה לי שכבר שברתי אותו".

מה שונה העונה בנתניה לעומת הקדנציות הקודמות שלך?

"קודם כל יש פה בעלים שעושים עבודה מדהימה, באים עם חיוך ועושים הכול בכיף ובאהבה ונותנים לנו את הכי טוב. יוסי מזרחי בחר שחקנים שהוא לא האמין שחדר ההלבשה יהיה ברמה חברתית כל כך גבוהה. זה נכס לכל קבוצה. עברתי המון קבוצות, הייתי בחדרי הלבשה טובים, אבל לא בחדר הלבשה כל כך טוב. הרווחנו את זה השנה".

איך זה בא לידי ביטוי?

"ביחסי האנוש בין השחקנים - מהראשון ועד האחרון, מהצעיר ועד המבוגר. כולם ברמה שווה. מדברים יום יום בטלפון בלי קשר לאימונים. זה לא קורה בקבוצות ואני אומר לך שזה הסוד שלנו".

הרבה חשבו שלא תסתדר עם ערן לוי.

"אנחנו חברים מאוד טובים בתוך המגרש ומחוץ למגרש. אני בטוח שהוא יודע שאנשים חיכו שהוא ייפול. בכדורגל, אתה לומד להריח את השטח, אבל הוא עובד מאוד קשה כדי להיות מי שהוא והוא עושה את זה בשכל. הוא עשה מהלך נכון שהגיע לנתניה".

מאמן מכבי נתניה יוסי מזרחי משקיף על שחקניו קובי חסן, ערן לוי, עידן שריקי. ברני ארדוב
"בא לכבד". ערן לוי, חסן וסרט הקפטן/ברני ארדוב

לא רצית לקחת ממנו את סרט הקפטן במשחק הגביע.

"יש בינינו כבוד. ערן מכבד וראיתי שהוא בא לכבד. הראש שלי היה להיכנס מהר למשחק. ברגע שערן נמצא על המגרש הוא הקפטן. אם הוא לא יהיה, אני אהיה הקפטן. הוא עושה עבודה מדהימה בתור קפטן ומגיע לו להישאר עם הסרט עד הסוף".

אחרי המחזור הראשון אמרת שנתניה תעלה, אבל זה לא יהיה קל.

"ידענו שיהיו דפיקות לב. היה לי ברור שזה לא יתחיל ברביעות ויסתיים בשישיות. ידענו לעמוד על הרגליים ולנצח את המשחק גם בשיניים ולמרות הכול, הקהל היה איתנו. בכל משחק ראינו שיש יותר ויותר קהל. עשינו את העבודה על הצד הטוב ביותר גם אם היו משחקים פחות טובים. אנחנו 18-20 פור, בחצי גמר וזו עונה מדהימה. לא הייתה עונה כזו של קבוצה בלאומית".

ובכל זאת ספגתם לא מעט ביקורת על היכולת תוך כדי העונה.

"אף פעם לא נתנו לביקורת להיכנס לחדר הלבשה ולשיחות שלנו. תמיד הסתכלנו על איך אנחנו מביאים ניצחון על המגרש ואם יכתבו שלא היינו טובים, אז נספוג את זה. הרי כשנהיה מצוינים, לא ישכחו שלא היינו טובים. הביאו שחקנים מספיק מנוסים כדי לדעת איך להתמודד עם ביקורות ועם מיליון ואחד דברים אחרים. נכון שאת הכדורגל שהצגנו במשחקים האחרונים יכולנו להציג מתחילת העונה. אבל אמרו לנו להביא ניצחונות ולעלות ליגה. זה מה שעשינו".

הניצחון על רמת השרון בגביע היה המשחק הכי גדול של העונה?

"הניצחון הזה היה הפיק של הקבוצה, אבל לא יודע אם הרגע הכי גדול. זו הייתה מכבי נתניה שמצהירה: 'אנחנו בליגת העל. אנחנו ברמה של ליגת העל ויכולים להיות בה'. לא בושה להגיד שלנצח 0:3 את רמת השרון זה לא כמו לנצח בפנדלים. המשחק הזה הראה את מכבי נתניה. גם אם יהיו שינויים בקבוצה, גם השלד וגם הקבוצה הזו יכולים להיות בליגת העל. רמת השרון 0:0 בבאר שבע ואנחנו ניצחנו אותם 0:3. זה היה כרטיס הכניסה שלנו לליגת העל".

חולמים על גמר הגביע?

"אנחנו חולמים על 40 אלף ברמת גן, אנחנו מדברים על איך נמצא את המשפחות אחרי גולים. על הגמר לא חושבים ולא מדברים, אבל אין אוהד של נתניה שלא מדבר על זה שהכי פיקנטי לפגוש את באר שבע בגמר, אז אתה יודע מה, גם אנחנו קורצים לשם".

אחמד סבע שחקן מכבי נתניה עם וויליאם סוארס שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
אוהדי נתניה רוצים שחזור של משחק הירידה. סוארס/ברני ארדוב

נתניה עלתה וירדה פעמיים. איך לא חוזרים על טעויות העבר?

"הפעם יש שלושה בעלים ושלושתם באים עם כל הכוח להביא את נתניה, לא אגיד לימים של מוטל'ה, אבל לא רחוק משם. הם לא מתביישים להגיד שתוך שנתיים שלוש אפשר לעשות פה עונות של 78'. הם עושים מהלב והם משקיעים בזמן וכסף. ומדבר שמתחיל טוב עם בסיס טוב, יכול לצאת מזה רק טוב".

במה הם שונים מאנשים שניהלו את הקבוצה לפניהם?

"היה כאן דניאל יאמר שהביא את לותר מתיאוס והייתה להם עונה מדהימה, אבל אלו לא אנשים שבאים מתוכנו. עכשיו יש אנשים שבאים מפה, רובם נתנייתים והם רואים ומסתכלים קדימה ויודעים שזו חתונה קתולית. ממה שאני זוכר, הבעלים הקודמים לא הסתכלו קדימה או על העתיד או השקיעו במחלקת הנוער ברמות האלה. בוא לא נשכח את המתקנים שיש היום. היום מכבי נתניה נמצאת בעידן אחר. עולם אחר לעומת מה שהיה כאן בשנים הקודמות".

לאן נתניה צריכה לכוון בעונה הבאה?

"לפלייאןף העליון. חד וחלק".

כל כך מהר?

"כל כך מהר. אם לא יציבו את הרף גבוה, אז זה לחיות בבינוניות ואני לא חושב שזה האופי של ההנהלה או האופי של יוסי. הם יכוונו כדי להביא את השחקנים לווינריות שגם הם ישאפו למצב הזה".

ואיפה אתה תהיה בעונה הבאה?

"כרגע אני לא יודע. אני רוצה להיות חלק ממכבי נתניה וזה לא סוד. רוצה להישאר. תמיד רציתי להיות כאן. נראה מה יהיה. יש פער בין לרצות לבין להתחיל ליישם את הדברים. נשב ונדבר ונראה מה עושים".

אחרי העונה הזו, תוכל בכלל לחזור לקבוצה אחרת בלאומית עם מעט קהל?

"זה יהיה מאוד קשה. זה מאוד יחסר לי. כשאתה גר בקומה 30 בבניין ואחרי שנה אתה מוכר ועובר לגור בקומה שנייה או שלישית זה קשה. נתניה היום זה הגג. השיא".

לותר מתיאוס מאמן מכבי נתניה עם הבעלים דניאל יאמר. ברני ארדוב
לא באו מתוכנו. מתיאוס ויאמר/ברני ארדוב

מה אתה לוקח מהעונה?

"בגדול אני חושב שפספסתי את העונה הזאת, את המשחק והמגרש. המזל לא היה לטובתי. אני לוקח המון דברים. למדתי הרבה על עצמי. בחיים לא ידעתי מה זה לשבת על הספסל, לעלות ולהשפיע מבחוץ ולמדתי השנה שאני יכול לעשות את זה ועשיתי את זה. אם לפני כמה שנים מאמן היה אומר לי לעלות מהספסל הייתי עונה: 'אם אני לא פותח, עדיף שלא אשחק'. לקחתי את כל העונה בצורה שונה. אני לוקח את האהבה של הקהל. זה משהו שיילך איתי ולא אשכח אותו אף פעם".

שנים חיכית להגיע למעמד הזה במועדון שבו גדלת.

"זה משהו שרציתי. רציתי את זה בגיל 25, הייתי בטוח שאני יוכל להוביל את נתניה ולא משנה באיזה ליגה היא תהיה, אבל אלה פאקים שלי עם עצמי. טעויות שקרו עם השנים".

תן דוגמה לטעות.

"הייתה עונה בליגת העל עם ראובן עטר (2005/6 – ע.מ), נפצעתי בברך ופשוט עזבתי לעכו בגלל כסף. ראובן אהב אותי. הוא אמר לי: 'קובי, אל תעזוב, תישאר. רק יצאת מהפציעה', אבל עזבתי כי התחתנתי, נולדה לי ילדה וקיבלתי הלם של הוצאות. גם הרב שאני מתייעץ איתו אמר לי לא ללכת, אבל הלכתי נגד כל הסיכויים. שם זו הייתה אחת הטעויות. הייתה לי עונה לא טובה בעכו".

הרבה אנשים אמרו שהירידה עשתה רק טוב לנתניה. מסכים?

"נתניה כאילו נולדה מחדש השנה. עברנו מתיחת פנים והקהל שכח את העונה שעברה. הוא רק שמח ושמח, אין טפטופם של כל מה שהיה בשנים האחרונות עם הקללות להנהלה וכל השאר. מגיע לקהל הזה, מגיע לו כל יום קרדיט שבלאומית באים 5,000 צופים ונותנים הצגות. אנחנו מדברים בחדר הלבשה שב-15 הדקות הראשונות נגד רמת השרון הרגשנו כאילו 4,000 היו איתנו בתוך המגרש".

קובי חסן חוגג עם שחקני מכבי נתניה. ברני ארדוב
גם הוא נולד מחדש/ברני ארדוב
שחקן העבר מוטל'ה שפיגלר בהעברת הזכויות של מכבי נתניה עם הבעלים אלי שגב. ניב אהרונסון
נתניה בדרך חזרה לימים שלו? שפיגלר ושגב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully