וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע ההתאחדות נזף בערן זהבי אך לא יעמידו לדין

ניר רשף כתב בהחלטתו: "תוצאות התגרות בקהל אוהדים עלולות להיות הרות אסון". ההתאחדות שלחה תמונה המגבה את ליאני

one

תובע ההתאחדות לכדורגל, ניר רשף, החליט שלא להעמיד את קשר מכבי תל אביב ערן זהבי לדין בעקבות אופי וצורת החגיגה שלו אחרי שכבש שער בדרבי אתמול (0:1 לצהובים). כזכור, זהבי הכניע את בוריס קליימן בפנדל ומיד לאחר מכן רץ לכיוון אוהדי הפועל תל אביב וביצע לכיוונם תנועות ירי.

בהחלטתו כתב רשף: "הנני רואה בחומרה רבה התגרות של שחקן המבוצעת כלפי אוהדי קבוצה יריבה. התוצאות של התגרות בקהל אוהדים עלולות להיות הרות אסון, ועל שחקני כדורגל להימנע מכך ולא לתרום לליבוי יצרים. כולנו בעד סובלנות וסבלנות וחינוך הציבור חייב להתחיל מהנהגות שחקנים". עם זאת, כאמור, בחר רשף שלא להעניש את השחקן: "לעת הזו לא אעמיד לדין", כתב התובע, "אולם ככל שהעניין יישנה, ולא יזכה לסנקציה מצד השופטים אאלץ להעמיד לדין גם ללא נקיטת סנקציה מצידו של שופט המשחק".

בהפועל תל אביב לא חיכו להחלטת התובע ודרשו להעמיד את זהבי לדין. בהודעה מטעם המועדון נמסר:

"היועץ המשפטי, עמית פינס, הגיש תלונה נגד השחקן ערן זהבי אשר הקניט ללא הפוגה את קהל האוהדים במשחק אמש, לרבות באמצעות חגיגות מוגזמות ומתריסות, דימוי תנועות ירייה כלפי הקהל במטרה לשלהב להקניט ולגרום לתסיסה. הדברים נעשו באופן מכוון מתריס ומכוער ועלולים היו לגרום לתקרית חמורה. ניתן להבחין בבירור במעשים בקלטת המשחק כשהאירועים תועדו לפרטים מבעד לכל עדשת מצלמה. נבקש להעמיד את השחקן לדין".

התגובה של מכבי תל אביב לדרישה של הפועל תל אביב לא איחרה להגיע ובמועדון אמרו:

"הפועל תל אביב מלכת הספינים מכה שנית. הם חייבים להסיט את הדיון מההפסד הצורב שלהם ומפער הנקודות מהמקום הראשון, אז כהרגלם מוצאים על מה להתבכיין. אם בהפועל כל כך מבקשים אחידות, אז ידאגו לבקש מההתאחדות לזמן גם אותם לדין על זריקת כוסות שתייה ומצתים על אנשי מכבי עם הירידה לחדרי ההלבשה בסיום, ושלא ישכחו לבקש להעמיד לדין גם את הבלם שלהם יורגן קולין שנכנס בפראות במונס דאבור וגרם לו לפציעה קשה וכמובן שלא ישכחו חלילה, בשם הצדק לבקש להעמיד לדין גם את המאמן רן בן שמעון שנכנס בסיום לחדר השופטים, כנראה כדי לאחל להם המשך שבוע נפלא. נמאס מהבכיינות של הפועל, שכהרגלם פשוט לא יודעים להפסיד בכבוד וממציאים המצאות שונות ומשונות".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג שער בדרבי. ברני ארדוב
חגיגה מדוברת. זהבי/ברני ארדוב

בתוך כך, ההתאחדות לכדורגל שיגרה היום הסבר לשריקת הפנדל של השופט לירן ליאני בדרבי ובו פירטה את החוקה, אשר מגבה את החלטת השופט: "בעבירת רגליים רגילה המבוססת על מגע בודד עם הרגל, מיקום העבירה יהיה היכן שמתבצע המגע עם הרגל. ולהבדיל, בעבירות בהן מעורבות ידיים כגון דחיפות ו/או אחיזות מתמשכות מיקום העבירה הוא היכן שיד עובר העבירה עוזבת את השחקן עליו נעברת העבירה. למעשה, במיקום זה מסתיימת העבירה, וזהו המיקום הקובע לפיו מתקבלת החלטת השופט. לעניין אחיזה מתמשכת המתחילה מחוץ לקו ה- 16: גם אם מיקום העבירה הסופי הינו על קו הרחבה (קו ה-16) הרי, שקו הרחבה הינו חלק מרחבת העונשין ועל כן, במקרה זה מחויב השופט לשרוק לפנדל".

התמונות וההסבר ששחררה ההתאחדות לכדורגל לגבי הפנדל שנשרק בדרבי עוררו את זעם האדומים וגם בהנהלת הקבוצה החליטו להגיב למסע ההגנה על ליאני כהגדרתם. "אני לא זוכר התגייסות כזאת מצד ההתאחדות כדי להגן על החלטה של שופט", אמר יו"ר הפועל תל אביב אמיר לובין, "במקום להראות את כל המהלך שהביא לפנדל שלא היה, בוחרת ההתאחדות לשלוח תמונות סטילס שמעליבות את האינטליגנציה כשלכולם ברור שהעבירה הייתה מחוץ לרחבה. מה שיותר עצוב הוא שההתאחדות מעדיפה להתעסק בפנדל במקום לדון בהתנהגות החמורה של ערן זהבי, שגרם כמעט להתפרעות בקהל. על זה כלל היא לא מגיבה. כמו כן, הדוברת מיכל גרונדלנד מערבת את יחסיה עם לירן ליאני בפרויקט של ההתאחדות כדי להגן על החלטת השופט, דבר שלא זכור לי מעולם, בטח מצד ההתאחדות שכן איגוד השופטים אמור להיות גוף בלתי תלוי. כל זאת כשהיא מתעלמת מאירוע הרבה יותר חמור שנעשה במגרש. ההתאחדות צריכה לתת את הדעת על עניין ערן זהבי ולהשאיר את ענייני השיפוט לאיגוד השופטים".

שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות, הגיב לדברי לובין:

"ההתאחדות לכדורגל לא נקטה שום עמדה בעניין הפנדל שנשרק או לגבי החגיגות של ערן זהבי, ודאי שלא התגייסה לטובת צד זה או אחר. עניינים אלה הם בתחום האחריות של איגוד השופטים ומוסדות התביעה. מיכל גרונדלנד, דוברת ההתאחדות לכדורגל, מעבירה חומרים לתקשורת בשם איגוד השופטים, וכך היה גם במקרה האמור. השופט לירן ליאני מתראיין בכלי התקשורת השונים ומנמק את החלטתו, כי באיגוד השופטים סבורים שראוי ונכון לתת הסבר לצופים/קוראים/גולשים/מאזינים.

"לטובת הדיון, הובאו התמונות אליהן מתייחס אמיר ליובין והתקנה האמורה של פיפ"א. ההתלהמות של לובין מיותרת וראויה לגינוי, כמו גם הרמזים על חוסר המקצועיות של הדוברת. מיכל גרונדלנד, כדוברת ההתאחדות, מעורבת בפרויקטים חינוכיים רבים במסגרת ההתאחדות, שאחד מהם הוא 'הכרטיס הירוק'. ליאני, בהתמדה ראויה להערכה ומתוך רצון עז לתרום לחינוך דור הכדורגלנים הצעיר, נותן הרצאות בפני השחקנים הצעירים ובפני הוריהם, שמטרתן לחזק ולהשריש את הכבוד ליריב ואת ההגינות. לשמחתנו הרבה, גם שחקני הפועל ת"א במחלקות הילדים והנוער לוקחים חלק בפרויקט הנהדר הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע ההכשלה של ברק יצחקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully