וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכן לקשר רציני? סיפורו של רועי גורדנה

לא ילד רע כמו שחושבים, לא היורש של זהבי, לא קשר אחורי ועדיין לא האיש שיכול לפתור את הבעיות בהנעת הכדור. רועי גורדנה, החידה הכי גדולה בהפועל תל אביב, חולם להיות סמל, רוצה לחתום ל-10 שנים ומבטיח: "נתמודד עם מכבי תל אביב". ראיון

one

בסוף ינואר החל המשבר הגדול של הפועל תל אביב. האדומים עוד הגיעו אופטימים לקרית אליעזר, אך יצאו עם תבוסה קשה של 3:0 למכבי חיפה שהחלה את הספירה לאחור של יוסי אבוקסיס וחיסלה את חלומות הצמרת. מי שספג אז את אש הביקורות היה רועי גורדנה שמתחילת המשחק נראה שמתעסק בפרובוקציות ולא בכדורגל והאדום שקיבל - יחד עם הרחקה לשלושה משחקים - הביא את אנשי המועדון למסקנה שאולי הקשר עדיין לא מתאים לרמות הללו. "מבחינה מנטאלית הוא נשבר מהר מאוד ומאבד את הצפון במגרש", אמרו אז בקבוצה.

הפועל תל אביב בצרות? חיים רמון דווקא אופטימי

רן בן שמעון הטיל וטו על מכירת שכטר ודמארי

איתי פון הום: על ההיעלמות של איתי שכטר

שחקן הפועל תל אביב רועי גורדנה. ברני ארדוב
"אני יודע שיצא לי איזה שם של ילד רע כזה, אבל מי שמכיר אותי יודע שאני ממש לא כזה. עד עכשיו זה לא משהו ששמתי לו חשיבות, אבל מאז שרן הגיע אנחנו עובדים על זה עם הפסיכולוג". רועי גורדנה/ברני ארדוב

חודשים עברו. הקבוצה המשיכה להידרדר וכך גם היחס לגורדנה. רן בן שמעון הגיע לחודורוב עם אותן תחושות ביחס לקשר. בקבוצה מספרים שהמאמן חשב שמהבחינה המנטאלית גורדנה עדיין לוקה בחסר והיו כאלה שאף חשבו שהוא רגל וחצי כבר מחוץ לסגל. אך המחשבות של המאמן התהפכו כשהשניים קיימו שיחת היכרות. למרות הסטיגמה על גורדנה כסוג של ילד רע, גילה בן שמעון שחקן שמשווע ללמוד ולא בורח מביקורת. "כשסטיגמות נוצרות קשה להתמודד איתן", אומר גורדנה בראיון לוואלה! ספורט. "מה שרואים לפעמים על המגרש זה לא אותו דבר בחיים. אני יודע שיצא לי איזה שם של ילד רע כזה, אבל מי שמכיר אותי יודע שאני ממש לא כזה. עד עכשיו זה לא משהו ששמתי לו חשיבות, אבל מאז שרן הגיע אנחנו עובדים על זה עם הפסיכולוג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן הפועל תל אביב, רן בן שמעון. קובי אליהו
""לכולם ברור שאני רציתי ורוצה להישאר עוד הרבה זמן. גם אבוקסיס ידע את זה טוב וגם רן יודע כמה זה חשוב לי, אבל זה לא מקנה לי מקום בהרכב". רן בן שמעון/קובי אליהו

"פעם כל דבר היה יכול היה להוציא אותי מהמשחק אם זו החמצה או עבירה שלא נשרקה או אפילו איבוד כדור, אבל היום אני עובד על זה שהדברים הללו לא ישפיעו עליי. אני יודע שיש לי עוד הרבה דברים לשפר ואני רוצה להיות שחקן יותר דומיננטי של מספרים. אני צריך להיות יותר מדויק ויותר חד. אני לא רוצה להיות עוד פעם אחד שלא משפיע על שום דבר".

גורדנה, גם בגיל 23, עדיין בגדר חידה. שחקן שנמצא במלחמה תמידית. להוכיח את עצמו. להוכיח שהוא ראוי. מתחילת הקיץ עסוק הקשר בניסיון להאריך את חוזהו. גורדנה רוצה חוזה חדש לחמש שנים, אך אם נעמיק בדברים שלו אפשר להגיע למסקנה ברורה לפיה גם הוא מבין שזו עונת מבחן עבורו. אין ספק שמאז שהקשר חזר מהשאלה מהפועל פתח תקוה הוא הפך לבורג משמעותי בהפועל תל אביב, אך גם הוא יודע שזה עדיין לא מספיק. "המקום שלי בהפועל הוא לא בחסד", קובע הקשר. "לכולם ברור שאני רציתי ורוצה להישאר עוד הרבה זמן. גם אבוקסיס ידע את זה טוב וגם רן יודע כמה זה חשוב לי, אבל זה לא מקנה לי מקום בהרכב. כל שנה מגיעים שחקנים חדשים ואני לא מפחד או חושש מאף אחד. האינטרס של מאמן זה תמיד להצליח ואם אני מקבל מקום, בהרכב זה רק בגלל מחשבה מקצועית".

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"מבחינתי העזיבה של יוסי הייתה קשה מאוד. הוא היה הרבה יותר ממאמן בשבילי. השחקנים היו מטורפים עליו. ראינו המון פרסומים על כך שהשחקנים נגדו והיינו תופסים את הראש מאיפה זה יוצא". יוסי אבוקסיס/ברני ארדוב

הדרך של גורדנה להרכב לא באה בקלות. עוד כשהיה בנוער של האדומים סומן כפוטנציאל גדול וכישרון מבטיח לקבל מקום בקבוצה הבוגרת. את התואר הראשון שלו לקח כקפטן של קבוצת הנוער, אך כל זה לא הקנה לו הנחות אצל אלי גוטמן. אם יש ביקורות אחת על המאמן הלאומי בתקופה שלו בהפועל תל אביב, היא שלא הכין תשתית שתירש את הקבוצה הגדולה שבנה. גורדנה היה מאלה ששילמו את המחיר.

בינואר 2011 הבין הקשר שאם הוא רוצה לראות דקות משחק, הוא חייב לעזוב את הפועל תל אביב. גורדנה נקלט בהפועל פתח תקוה ובזכות המאמן יובל נעים הקשר פרח. למרות התדמית הכביכול בעייתי, לאורך הקריירה הקצרה שלו, גורדנה תמיד נמצא בקשרים טובים עם מאמניו. נעים שקלט אותו בפתח תקוה האמין בו מאוד ונתן לו יד חופשית במגרש. התוצאות לא איחרו להגיע וגורדנה היה אחד המצטיינים בקבוצה שנשארה בשיניים בליגת העל. היכולת בפתח תקוה החזירה אותו מהר מאוד להפועל תל אביב ולאחר שגוטמן עזב את האדומים לטובת הנבחרת, גורדנה ידע שהכול תלוי בו.

אלא שלמרות הרצונות של הקשר, הוא נתקל במאמן לא פחות קשוח בדמות דרור קשטן. המאמן הוותיק לא ממש האמין בו בתחילת הדרך, אך גורדנה לא הוריד את הראש. הקשר עצמו סיפר לחבריו כי היתרון בקשטן הוא שאצלו אין שחקן שמובטח לו הרכב ומי שמשקיע באימונים זוכה וכך גם קרה. גורדנה נלחם והדברים לא נעלמו מעיניו של השועל הותיק שנתן לו את הזדמנות הראשונה בהרכב ולאחר מכן כמעט ולא הוציא אותו משם. המומנטום נמשך גם תחת ניצן שירזי שהעניק לקשר ביטחון. שירזי ערך מספר שיחות עם הקשר הצעיר וסימן אותו כאחד השחקנים החשובים במערך שלו. "מכל המאמנים שלי למדתי", אומר גורדנה. "הייתה לי תקופה מאוד טובה עם נעים בפתח תקוה והוא נתן לי הרבה ביטחון. עם קשטן הבנתי שעבודה קשה זה שם המשחק ואצלו אין הנחות וניצן נתן לי עוד יותר ביטחון עם המילים החמות שלו".

בעונה שעברה גורדנה הרגיש לראשונה משבר של ממש ודווקא אחרי שנראה שהוא סופסוף מבסס את מעמדו. אם היחסים עם המאמנים הקודמים היו טובים מאוד, הרי שבינו לבין יוסי אבוקסיס היה רומן של ממש. בין השניים התפתחה מערכת יחסים הדוקה ופיטוריו של אבוקסיס פגעו בקשר: "מבחינתי העזיבה של יוסי הייתה קשה מאוד. הוא היה הרבה יותר ממאמן בשבילי. השחקנים היו מטורפים עליו. ראינו המון פרסומים על כך שהשחקנים נגדו והיינו תופסים את הראש מאיפה זה יוצא. אני לא יודע אם לקרוא לעזיבה שלו כישלון אישי, אבל הוא איש מקצוע שאני מאוד מעריך ורציתי שהוא ימשיך".

אחרי העזיבה של אבוקסיס, גם היכולת של גורדנה נפגעה. הדומיננטיות שלו במרכז השדה כבר לא הייתה קיימת ולמעשה בקבוצה אמרו אז שהוא נראה כמו שחקן כבוי בלי מוטיבציה. פרדי דוד עוד ניסה להעיר את הקשר והוציא אותו להרכב מחוץ לסגל ואף מהסגל, אבל חבריו לקבוצה מספרים כי זו הייתה אחת התקופות הגרועות שלו. "אין כמעט שחקן שלוקח כל כך קשה הפסדים כמו רועי", טוען אחד השחקנים באדום. "הוא פשוט לא ישן בלילה אחרי כל הפסד ומסתגר בעצמו. כשיוסי הלך ופרדי הוציא אותו מההרכב הוא היה פשוט בדיכאון ובקושי תקשר".

איתי שכטר שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"לגטימי שיהיה על איתי וגילי המון לחץ. הם שני שחקנים שהצליחו מאוד בהפועל תל אביב וחזרו מאירופה, אבל מבקרים אותם יותר מדי וכותבים עליהם וזה לא דבר נחמד לראות בתקשורת". שכטר/ברני ארדוב

אומנם גורדנה אט אט יצא מהתקופה הקשה שפקדה אותו, אבל בהפועל תל אביב עדיין תוהים על קנקנו. מבחינה מקצועית גורדנה סומן בזמנו כמחליפו של ערן זהבי, אך עם הזמן הפך לשחקן הרבה יותר הגנתי ובגדול, הוא יצור כלאיים. לא קשר אחורי קלאסי ולא פליימייקר. עוד מהעונה שעברה ועד עכשיו, הבעיה הכי גדולה של האדומים היא בהנעת הכדור ובמעברים בין ההגנה להתקפה. גורדנה הוא זה שצריך לספק את הפתרונות, אך נראה לפעמים כאובד עצות. "יש לו המון פוטנציאל, אבל הוא עדיין צריך יד מכוונת שתוציא ממנו את היכולות הטובות שלו", אמרו עליו בצוות המקצועי ולכן בן שמעון לא מעט עובד עם הקשר על העמידה הטקטית שלו במגרש. הוא עצמו לא בורח מביקורת: "אפשר לקחת את הביקורות לשני מקומות. להוריד את הראש לרצפה ולהגיד 'רק יורדים עליי וזה לא אני ולא קשור אליי' או ללמוד ממנה איפה להשתפר ואני משתדל לעשות את זה עם רן. הפכתי להיות חלק מהרוטציה הקבועה וההשפעה שלי גדולה הרבה יותר, אבל עדיין יש לי מקום להשתפר ולהתקדם".

מאז שחזרת מעונת ההשאלה הבלאגן חוגג במועדון, אולי זה משהו שגם השפיע על ההתקדמות שלך?

"אני לא חושב. נכון שהייו תקופות פחות טובות, אבל בפועל לא הרגשתי את הבלאגן הזה ביומיום כי שום דבר לא היה חסר לנו. יש דברים שכן חלחלו והדבר שאולי הכי הפתיע אותי זה הלכלוכים של שחקנים אחד על השני כל פעם אחרי משחק. אלו דברים שלא היו לפני כן ואסור שיהיו".

אז לא סתם אומרים שהחומר האנושי בהפועל בעונה שעברה היה ירוד מאוד?

"זה שאומרים שהחומר האנושי היה לא טוב, אלה שטויות. כשהיינו מקום ראשון אז כן היה חומר אנושי טוב? הכול עניין של תוצאות. אלא אגיד שהכול היה דבש וטוב, אבל עיקר הדברים הם פונקציה של תוצאות. אצל יוסי היה טוב מבחינה קבוצתית, אבל משהו לא נדבק".

ומה שונה העונה?

"רן מכניס שיטה אחרת. אסור להוריד את הראש וגם אם אנחנו מפסידים אנחנו צריכים להתמודד עם זה ולא להיכנס למרה שחורה. זה משהו שעוזר לנו מאוד להתמודד עם דברים גם מחוץ למגרש ועם הפתיחה הגרועה של העונה. כל השחקנים שהיו בקבוצה בעונה שעברה שמו אותה מאחור ושכחו ממנה. רק הדרבי יושב לנו עדיין בראש ואנחנו רוצים להחזיר לקהל".

מילים יפות אבל זה לא מנחם אף אחד.

"הבעיה פה שבמחזור השני פה עושים סיכומים וקובעים מי תהיה האלופה ומי הסגנית ומי תהיה מחזיקת הגביע. נכון שמבחינת תוצאות ויכולות זה לא אמור להיראות ככה, אבל תנו לנו קצת זמן. לא ביקשנו חצי שנה, אלא קצת סבלנות, כמה מחזורים להתחבר. זה לא שבמחזור השני כבר אפשר ללכת לים. יש עוד עונה ארוכה ואני בטוח שניראה הרבה יותר טוב".

לא מדאיגה אתכם היכולת של הרבה שחקנים שלא נמצאים בכושר?

"לא מדאיג אותנו באמת מה רושמים עלינו או מה אומרים, אנחנו מודעים לבעיות שלנו ושמים את הדגש איך לשפר אותן. אני מקווה שננצח במשחק הבא וכבר נתרוממם משם".

אולי מצפים יותר מדי משכטר ו-ורמוט?

"לגטימי שיהיה על איתי וגילי המון לחץ. הם שני שחקנים שהצליחו מאוד בהפועל תל אביב וחזרו מאירופה, אבל מבקרים אותם יותר מדי וכותבים עליהם וזה לא דבר נחמד לראות בתקשורת. הם שני ברגים מאוד חשובים ואם ניתן להם זמן, אין לי ספק שהם יחזרו לכושר הטוב שלהם ויתרמו הרבה לקבוצה".

רועי גורדנה שחקן הפועל תל אביב מעל חסן אבו זייד שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"מכבי לא העניין של הפועל תל אביב ולא משתגעים פה כי מכבי מצליחה. אני רק מקווה שאנחנו נהיה קבוצה הרבה יותר טובה שנוכל להתמודד איתה שווה בשווה". רועי גורדנה בדרבי מול חסן אבו זייד/ברני ארדוב

השגעון בהפועל לא מגיע מהצלחות של מכבי?

"מכבי לא העניין של הפועל תל אביב ולא משתגעים פה כי מכבי מצליחה. אני רק מקווה שאנחנו נהיה קבוצה הרבה יותר טובה שנוכל להתמודד איתה שווה בשווה".

אולי הקהל של הפועל השתנה וזה מה משפיע על הלחץ שיש בקבוצה?

"אני לא שחקן שמתחנף, אבל זה באמת הקהל הכי תומך בארץ. לבוא ולהגיד שהקהל מלחיץ ודורש זה פשוט לא נכון. בכל משחק אתה מרגיש את האהבה והתמיכה שלו ויש הרבה מאוד שחקנים בקבוצות גדולות אחרות שמקנאים בנו שיש לנו כזה קהל. לגיטימי שהקהל רוצה ומצפה וגם בתקשורת מצפים מאיתנו שנראה יותר טוב. לא סתם הביאו את רן בן שמעון ושחקנים טובים איתו ברכדי שנצליח ונביא תארים, אבל להגיד שזה מה שמלחיץ זה שטויות. אני מאחל לעצמי להיות עם הקהל הזה כל החיים".

זה אומר שאתה רואה את הקריירה שלך רק בהפועל?

"ברור שיש לי שאיפות לשחק באירופה במועדונים יותר גדולים. כל שחקן רוצה וחולם על זה ואם אין לך את זה עדיף לפרוש. מרגש אותי שמדברים עליי בתור סמל הבא של הקבוצה והלוואי שזה יקרה. אני מאוד מאוד רוצה להאריך את חוזה בהפועל תל אביב והלוואי שזה יסתדר ואני אשמח לחתום גם לעשר שנים בקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully