וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: אליניב ברדה זומן במקום תומר חמד

חלוץ גנק צורף לסגל שייצא לצפון אירלנד במקום חמד המוצהב: "אחד הדברים המשמחים זה לראות את הקידומת 972"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אליניב ברדה, חלוצה של גנק הבלגית, זומן היום (שבת) לסגל נבחרת ישראל לקראת המשחק מול צפון אירלנד ביום שלישי הקרוב במסגרת מוקדמות המונדיאל. ברדה, שנותן עונה טובה בבלגיה, יתפוס את המשבצת שפינה תומר חמד, חלוצה של מאיורקה, שהצטיין עם שער ובישול מול פורטוגל אך ספג כרטיס צהוב שימנע ממנו מלשחק מול הצפון אירים. "אחד הדברים הכי משמחים זה לראות על הטלפון את הקידומת 972, ולשמוע את הקול שאומר: אתה מוזמן לנבחרת", כתב ברדה בטוויטר. "חג שמח! בחזרה לנבחרת הלאומית!".

משחקה של צפון אירלנד שהיה אמור להתקיים אתמול מול רוסיה, נדחה בפעם השנייה בשל סופת שלגים במדינה וכעת לא ברור האם מזג האוויר ישפיע גם על המשחק ביום שלישי.

עם הירידה לחדר ההלבשה לאחר המשחק מול פורטוגל, והיציאה אל עבר התקשורת, שידרה נבחרת ישראל שביעות רצון רבה למרות האכזבה הקשה מה-3:3 נגד פורטוגל, אבל לכולם מסביב ברור היה שמדובר במכה מוראלית קשה מאוד. "זה אחד השערים הנוראיים שספגנו בכל הקריירות של כולם כאן", אמר הקפטן יוסי בניון בסיום. "לצערי אנחנו מקבלים הרבה כאלה". הדברים של הקפטן תיארו כמעט במדויק את התסכול הגדול שהיה בנבחרת שכן ניצחון ביתי על פורטוגל היה משנה לגמרי את תמונת הסיכויים לסיים במקום השני בבית.

דודו אוואט נבחרת ישראל סופג שער. קובי אליהו
"זה כדור שבאימונים אסור לו לפספס אז בטח לא במשחק ובדקה כזו קריטית". אוואט בשער הספיגה/קובי אליהו

"אין ספק שזה פספוס", הוסיף מאור מליקסון, שהיה אחד הטובים בנבחרת. "זה היה כבר בידיים שלנו והצלחנו לנטרל אותם וחבל, אבל מול קליברים כאלה אסור לך לטעות פעם אחת. יש פה חבורה של גברים שנלחמו על המגרש ואני גאה לשחק איתם. תמיד אני אופיטמי ותמיד אני חיובי. ברור שאם היינו יורדים עם ניצחון הייתי יותר, אבל עם החבורה של הגברים שיש פה אני עדיין מאמין שאפשר לעשות את זה. עכשיו אנחנו מאוד מאוכזבים, אבל כשהזמן יעבור נבין שעשינו תוצאה מאוד יפה מול נבחרת שהרבה יותר טובה מאיתנו".

שוב אל מול המצלמות שחקני הנבחרת והצוות המקצועי ניסו לשמור על כבודו של דודו אוואט, שהיה אשם בשער השוויון בתוספת הזמן, אבל לאחר שעזבו את המתחם ברמת גן נראה כי האצבע המאשימה הייתה בעיקר מופנית לכיוונו. "זה כדור שבאימונים אסור לו לפספס אז בטח לא במשחק ובדקה כזו קריטית", אמר גורם בכיר בנבחרת. "כבר הרגשנו שהמשחק הזה שלנו והטעות הטיפשית הזו שינתה את הכול. חבל כי הניצחון הזה היה פותח את המאבק על המקום השני ועכשיו הסיכויים שנסיים לפני פורטוגל הם כמעט אפסיים". בכל מקרה ולמרות הטעות הנוראית, בנבחרת אין כוונה כרגע לפגוע במעמדו של אוואט שאמור לעמוד בשער עד לסיום הקמפיין כשוער ראשון, כך לפחות טענו בנבחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ביברס נאתכו, נבחרת ישראל. קובי אליהו
ספג ביקורת על משחק נרפה. נאתכו/קובי אליהו

מלבד הטעויות, בנבחרת התעסקו גם לא מעט במערך של אלי גוטמן. מחד, בצוות המקצועי שיבחו את העמידה הנכונה של השחקנים לאורך המשחק, המשמעת הטקטית וביצוע ההוראות של בצורה כמעט משולמת, ובשל כך ככל הנראה גוטמן יעלה במערך דומה מול צפון אירלנד. מאידך, למרות שחלק מהשחקנים הסכימו ופרגנו לגוטמן על ההכנה למשחק, היו כאלה שביקרו את המאמן על כך שהנבחרת שידרה פחדנות ופאניקה כבר מתחילת המשחק ללא סיבה.

"כל מי שראה את המשחק יכול היה לראות שפורטוגל היא נבחרת של אוסף של שחקנים שמתבססת רק על היכולת האישית שלהם ועם הרבה מאוד בעיות מאחור", אמר אחד השחקנים. "לא יכול להיות שבבית נעלה עם פחד, ובמקום לחפש להתקיף נחשוב רק על ההגנה. דווקא כשהנבחרת הניעה כדור וכביכול לא ביצעה את ההוראות של גוטמן, כבשנו שני שערים מדהימים ואפילו בקלות. אם היינו יודעים ללחוץ על ההדק בזמן הנכון, היינו גם יכולים להבקיע את הרביעי. במקום זה ירדנו לבונקר וחטפנו שערים טיפשיים".

מלבד המחמאות שקיבלו על שיתוף הפעולה המצוין בחלק הקדמי, תומר חמד, שלא יהיה בסגל מול צפון אירלנד בשל צהובים, ועדן בן בסט, מי שסחט לא מעט מחמאות היה שרן ייני שלדעת רבים היה אולי הטוב במגרש. כמוהו, גם בירם כיאל קיבל לא מעט שבחים על משחקו. לעומתם עדיין קיימת אכזבה מביברס נאתכו, שספג ביקורת על משחק נרפה. בכלל, בנבחרת יש אכזבה מכך שהוא לא מצליח להביא את ההצלחה הגדולה שלו ברוסיה למשחקים הבינלאומיים.

תומר חמד שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
יחסר בבלפסט. חמד/ברני ארדוב

לקראת המשחק מול צפון אירלנד שאליו תצא הנבחרת ביום ראשון, גוטמן לא צפוי לערוך שינויים דרמטיים מלבד צירופו של אליניב ברדה. מערך הנבחרת ממנו היה מאוד מרוצה אמור להיות די זהה עם שינויים פרסונליים בהרכב. גוטמן מתבלט בין הקשרים, שייתכן שאחד מהם יפנה את מקומו לערן זהבי. בכל מקרה, המאמן הלאומי יצטרך להחליט ביום שלישי האם לפתוח בחוד עם אליניב ברדה, המוזמן הטרי, או שאפשרות נוספת היא הצבתו בחוד של אלירן עטר, חלוצה של מכבי תל אביב שנכנס כמחליף מול פורטוגל אך הציג יכולת מאוד מאכזבת.

עידכון ראשון: 08:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully