וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ההורים קיללו, הילדים הושעו

גזענות, אלימות, קללות, תרבות נמוכה. כל מה שאתם צריכים לדעת על מצב הכדורגל הישראלי נמצא בוידיאו שמתעד הורים/אוהדים במשחק הילדים בין הפועל באר שבע למכבי חיפה. ילדיהם של המקללים הושעו מכל פעילות במועדון. צפו, למרות שזה לא קל

מכבי חיפה

הווידאו באדיבות דוד רטנר

אנו תוהים מהיכן צומחת האלימות בכדורגל הישראלי, ולטעמנו מה שתועד בסוף השבוע במשחק ילדים בבאר שבע משמש דוגמה רעה במיוחד.

המשחק הוא משחק גביע ילדים בני 12 וחצי, בין הפועל באר שבע למכבי חיפה. מעל הספסל של הירוקים מתמקמים הורים ואוהדים של הפועל באר שבע. לא כולם, כמובן, הרוב ישבו ביציע ועודדו למופת. אבל חלק מההורים/אוהדים לא, וכאן מתחילה הבעיה.

הקבוצה שמעל הספסל קיללה, ירקה, השמיעה התבטאויות גזעניות וזרקה סיגריות בוערות. על ילדים בני 12, כן?

המוקד העיקרי לקללות הגזעניות הם השופט, המאמנים וגם הילדים. כן, גם קריאות "מוחמד ההומו" היו שם, בנוסף לקריאות אחרות, פוגעניות וחדות לא פחות. לראות את התמונות, לשמוע את הקולות ופשוט להתבייש.

דוד רטנר, האיש שהעלה את הווידאו ליוטיוב, הוא אביו של אחד משחקני מכבי חיפה. היום הסביר רטנר לוואלה! ספורט: "התלבטתי אם להעלות את הסרטון לרשת. צריך לזכור שהפסדנו במשחק ותמיד יהיה מי שיאמר שבגלל שאנחנו לא יודעים להפסיד אנחנו מתבכיינים. אבל זה ממש לא הסיפור. בגיל הזה, 12.5, ילד שמפסיד יכול ללמוד ולהתעצם לא פחות מניצחון. סוגיית הניצחון ואיך הושג מונחת לפתחו של מועדון הכדורגל הפועל באר שבע, שהוא מועדון מפואר ועם משימות חינוכיות בתחום הילדים והנוער. המשחק היה טוב, והילדים של באר שבע היו מצוינים עם מוטיבציה עד השמיים. הבעיה היא שוב בקומץ. לא ייתכן שההתאחדות לכדורגל תאפשר שמשחק של ילדים בני 12.5 יתנהל תחת אווירת אלימות כל כך קשה. הקריאות נגד ערבים, מוסלמים, קללות קשות, איומים, יריקות, סיגריה בוערת שנזרקת מלמעלה והכל במשחק של ילדים - לאן הגענו?

"תמיד יהיו את אלה שאומרים שכדורגל זה לא בלט או קונצרט. זה נכון, אבל יש קווים אדומים שאסור לחצות. ופה נחצה קו אדום - לבאר שבע אמורים להיות כלים להזיז אוהדים אלימים וגזענים מאיזור הספסל של ילדים אורחים. ואם המועדון לא מסוגל לעשות את זה, ההתאחדות צריכה. ואם ההתאחדות לא מסוגלת אנחנו בבעיה. אגב, מישהו מההתאחדות אמר לי לגבי זה שלצערו אנחנו לא באירופה. הוא צודק. הבעיה היא שגם לעולם לא נהיה אם נמשיך כך. אם מישהו לוקח את הסרטון הזה , מתרגם אותו לאנגלית ושולח אותו לאותה אירופה, מה יחשבו עלינו?

"אסיים בתמונה שנחרתה בזכרוני מהמשחק אתמול - ילד מבאר שבע, שבמשך 70 דקות נתן את הנשמה כדי לנצח, מתקרב לקו החוץ, מעליו יש הורה שמקלל וצועק לו פקודות "לפרק" את השחקן (בן 12.5, להזכיר) של מכבי חיפה, והילד אומר בהתנשפות, מזיע ואומלל: "אבל אבא, ירחיקו אותי".

איציק יצחקי מוסיף את תגובות המועדונים המעורבים. דוברת הפועל באר שבע, ציפורה חלפון, מסרה: "אנו מגנים בתוקף את התנהגות ההורים המקללים, סולדים ממנה ולא נסכים לקבלה בשום צורה ואופן. השחקנים שהוריהם נקטו באלימות מילולית מכוערת זו הושעו מכל פעילות בקבוצה עד להודעה חדשה. אנו מתנצלים בפני שופט המשחק, מאמני ושחקני מכבי חיפה וכל מי שנכח במשחק הילדים ונאלץ לחזות בהתנהגות המבישה".

דובר מכבי חיפה, דודו בזק, מסר: "צפינו בתמונות ואנחנו מזועזעים מההתנהגות הבוטה. לא נתקלנו בה בעבר. חבל שהתנהגות כזו מעיבה על העשייה וההשקעה האדירה של קברניטי הפועל באר שבע. ברור לחלוטין שלמפגש כזה אין שום ערך ספורטיבי.

"עצוב לי על הילדים. אני יודע כמה הכדורגל הוא מרכז החיים, הגאווה המעמד החברתי בגיל הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully