וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי אבוקסיס פוטר מהפועל תל אביב

הנהלת הקבוצה הודיעה למאמן על סיום דרכו בקבוצה, אסי דומב יעביר את האימונים. האדומים מעוניינים במאמן זמני, ואת רן בן שמעון בעונה הבאה

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

אחרי ההפסד בדרבי למכבי תל אביב, והתקופה הארוכה בה הציגה הפועל תל אביב יכולת חלשה, הודיעה היום (שבת) הנהלת הקבוצה למאמן, יוסי אבוקסיס, כי הוא מפוטר מתפקידו.

"לאחר שקיימה שיחות והתייעצויות עם חברי הדירקטוריון, החליטה הנהלת הפועל תל אביב על סיום דרכו של יוסי אבוקסיס", כך נמסר מהמועדון. "המאמן נפגש הלילה עם הבעלים חיים רמון שהודה לו על כך שהתגייס ונרתם לעזרת הקבוצה בתקופתה הקשה לפני כחמישה חודשים, ועל המאמצים שהשקיע בניסיונותיו לייצב את הקבוצה. אסי דומב יעביר את האימונים בימים הקרובים עד למינוי מאמן קבוע".

בקבוצה מעדיפים כרגע מאמן זמני עד תום העונה בלבד, ולנסות לסגור כבר כעת מאמן לעונה הבאה. פנייה לרן בן שמעון תיעשה ב-48 השעות הקרובות, אך למאמן יש חוזה בלרנקה גם לעונה הבאה. מועמדים נוספים להחליף את אבוקסיס הם ראובן עטר ופרדי דוד, כאשר גם מוטי איוניר עשוי להילקח בחשבון, אך נראה שהאוהדים לא יקבלו את המינוי של מאמן מכבי תל אביב לשעבר.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב, לצידו טיאגו קוסטה. ברני ארדוב
המשחק האחרון. יוסי אבוקסיס/ברני ארדוב

מוקדם יותר הערב, בדקה ה-83 במשחק מול קרית שמונה, כאשר סלים טועמה העלה את הפועל תל אביב ליתרון, כל השחקנים האדומים רצו לעבר אבוקסיס וחגגו עמו, כדי להראות אחדות לעיני כל. לצערם, התמונה הזו לא תיזכר כתמונת היציאה מהמשבר, אלא כתמונת הפרידה של אבוקסיס מתפקידו.

עירוני קרית שמונה השוותה מנגיחה של אחמד עאבד בדקה ה-90 וכפתה 1:1 דרמטי בקרב בין שתי הקבוצות שעוד צריכות לעבוד קשה בדרך להבטחת המקום בפלייאוף העליון. בהפועל תל אביב, זו כבר תהיה המשימה של המאמן החדש.

בסיום המשחק מאות אוהדים התגודדו מחוץ לחדר ההלבשה וצעקו לעבר אבוקסיס: "לך הביתה" ו"תתפטר". גם השחקנים זכו לקללות ומחאות, כשהאוהדים קראו לעברם: "ביאסתם בדרבי", "לא נסלח לכם על זה", "אין לכם כבוד" ו"יוסי לא יהיה בהפועל". הם קיבלו את מבוקשם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקני הפועל תל אביב קופצים על המאמן יוסי אבוקסיס. ברני ארדוב
תמונת הפרידה. שחקני הפועל תל אביב קופצים על אבוקסיס/ברני ארדוב

אבוקסיס עצמו לא הגיע לעמדת הראיונות, ובמקומו התייצב עוזרו אסי דומב: "ידענו שבשביל לצאת מתקופה כזאת צריך להציג לחימה ורוח קרב, והשחקנים נתנו את זה היום. היה חסר הגרוש לליגה, וקיבלנו גול בסוף. זה קשה. אני לא חושב שהיה נכון לצפות שהיום נבוא ונציג כדורגל גדול. היה חשוב לאחד את השחקנים היום, ועשינו את זה. ראיתי רצון עז של כל שחקן ושחקן. כשלא הולך, לפעמים נראה כאילו שלא רוצים, אבל ראיתי את הפנים של השחקנים בחדר ההלבשה, כולם מאוד רוצים. אני מאמין שנצא מזה. היום היה עוד צעד, לפחות ברצון וברוח".

על מצבו של אבוקסיס, אמר עוזר המאמן: "זו תקופה לא פשוטה לאף אחד, ליוסי ולכל אחד אחר. לא קל להיות במצב הזה. צריך להתעסק בעיקר. אני לא מאמין ששחקנים מדברים בעילום שם. התקשורת באה עם אג'נדה מסוימת, אז אולי זה קורה, אבל המטרה שלנו זה להוציא את הקבוצה מהמצב הזה ואנחנו ננסה לעשות את זה על הצד הטוב ביותר".

סלים טועמה, שכבש שער ראשון לקבוצתו אחרי 452 דקות ללא שער, הודה בסיום: "אנחנו נמצאים בתקופה קשה. לא הולך לנו כלום, המשחק שלנו לא שוטף, אבל אני חושב שהיום ראינו הפועל שונה. באנו ונלחמנו. בתקופות קשות אין הרבה כדורגל, והיום ניסינו לעשות את הכל. חבל שקיבלנו שער שפשוט היה מיותר. כל השמועות האלה שהשחקנים נגד יוסי, זה שטויות. כולם עם יוסי וכולם אוהבים אותו. כולם בתקופה קשה, ואי אפשר לבוא ולהאשים אותו כל הזמן. אנחנו צריכים לתת את הנשמה על המגרש, לא הוא. אני רואה את השחקנים בחדר ההלבשה, וכולם רוצים לשחק בשבילו ולנצח, ופשוט לא הולך כי אנחנו בתקופה קשה. כמו שכואב לקהל, כואב גם לשחקנים, והקהל צריך לקבל את זה, כי הם ידועים כתומכים תמיד, גם בטוב וגם ברע. אני רוצה להגיד להם שימשיכו לעודד אותנו ולתמוך בנו, רק ביחד נצא מהתקופה הזו".

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
יוצא בתחושות מעורבות. ברק בכר/ברני ארדוב

מאמן קרית שמונה ברק בכר אמר בסיום: "התחושות מעורבות כי שלטנו בחלק השני ללא עוררין. אני שמח שלפחות הצלחנו להשוות כי הנקודה הזו חשובה לנו. ברור שפספסנו, אני לא יודע מתי עוד אפשר לקבל את הפועל במצב כזה. נתנו את הטון במגרש, וידענו שזה משחק העונה שלנו, כי אם אנחנו עוברים אותם אנחנו עם הפנים למעלה.

"בשבוע הבא נמשיך שוב עם הקרב על הפלייאוף. זה קורה לנו בהרבה משחקים, ואם לא ננצל מצבים כמו היום, נישאר בפלייאוף התחתון וזו תהיה אכזבה גדולה. חסר לנו רוע במשחק אולי. חסר לנו בחלק ההתקפי תעוזה, ואני מקווה שנעשה את זה בשבוע הבא".

על מצבו של סולארי אמר בכר: "הוא התחיל להתאמן אימונים קלים. זו פציעה קשה, ואם הוא יחזור זה יהיה בונוס. אבוחצירא יחזור לקראת הפלייאוף אני מקווה, זה חשוב לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully