וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד סבע היה במו"מ מתקדם עם בית"ר, אך התחרט

27.1.2013 / 12:30

מתברר כי המהלך לצירוף מוסלמי החל מזמן. הדירקטוריון ייתכנס לישיבת חירום. נשיא צ'צ'ניה לוחץ על שחקני טרק להגיע

one

אתמול התברר כי המהלך לצירוף שחקן מוסלמי לבית"ר ירושלים התחיל כבר לפני כחודשיים בנסיון לצרף את אחמד סבע לבית"ר. בגזרתו של ארקדי גאידמק ובעידודו ותמיכתו של ראש העיר ניר ברקת יצרו קשר עם חלוץ מכבי נתניה אחמד סבע, שהיה אז על סף עזיבת קבוצתו והציעו לו להצטרף לבית"ר. יש לציין כי איש עסקים חיצוני היה מוכן לממן חלק גדול מעלות העיסקה וסבע נתן את הסכמתו למהלך.

גורם שהיה מעורב במו"מ אמר: "סבע הסכים לבוא לבית"ר ירושלים, הוא הבין את ההשלכות ונראה היה שהדברים די סגורים אך אחרי כמה ימים בשיחה שהייתה אמורה להביא לסגירת העניינים הוא כנראה נבהל, לקח צעד אחורה ודרש סכומים גבוהים ככל הנראה כדי להפיל את העסקה. אם הוא לא היה חוזר בו הוא היה היום שחקן בית"ר ירושלים".

אחמד סבע הגיב לידיעה של וואלה! ספורט ואמר: "לא הלכתי אחורה. פשוט היה לי חוזה במכבי נתניה ואמרתי להם שאני מכבד אותו. שפנו אליי אמרתי שאין לי בעיה לשחק בבית"ר ואני יכול להתמודד עם דבר כזה אבל חשבתי על זה והחלטתי שכשחקן תחת חוזה אני נשאר במכבי נתניה ולא עושה שום צעד אחר".

שחקן מכבי נתניה, אחמד סבע. ברני ארדוב
מסתבר שבית"ר הייתה קרובה לצרץ מוסלמי עוד לפני כן. סבע/ברני ארדוב

הידיעה על סבע מגיעה על רקע הסערה בבית"ר ירושלים בעקבות ההחלטה של ארקדי גאידמק לצרף למועדון שני שחקנים מוסלמים מטרק גרוזני. גאידמק שוחח היום עם נשיא צ'צניה רמזן קדירוב, שכנראה יוציא עד סוף היום הודעה לכלי התקשורת בישראל בנושא שני השחקנים. הנשיא הצ'צני מפעיל לחצים על השחקנים בעניין ובבית"ר מעריכים כי ההודעה תהיה חיובית ותבשר על הגעתם של השניים לישראל. הנשיא הצ'צני, יחד עם בכירים בממשל ובקהילה היהודית, שוחחו עם השחקנים והסבירו להם את הסיטואציה בישראל, כמו גם את העובדה שמרבית אוהדי הקבוצה בעד הגעתם למועדון.

בינתיים, הודיע הדירקטוריון כי ייכנס הערב דיון חירום בשעה 19:00 בנושא צירוף השחקנים הצ'צ'ניים. אוהדי הקבוצה ממש לא התכוונו לשקוט על הצעד, ורבים מהם פנו לפני המשחק אתמול מול בני יהודה, במהלכו ולאחריו לעמותת האוהדים בדרישה שתפרוש מהדירקטוריון של המועדון בעקבות החלטת הבעלים. יש לציין כי העמותה קיבלה מסרים גם מאוהדים שדווקא בעד צירוף שחקנים מוסלמים לקבוצה. בתוך כך, ההתאחדות לכדורגל אף הודיעה כי בית"ר תועמד לדין בגין קריאות גזעניות. הדיון ייערך ביום שלישי הקרוב בשעה 13:00.

לפני ההפסד 1:0 לבני יהודה אמש (שבת) יצאו אוהדי בית"ר במחאה נגד ההחלטה של הבעלים, ושרו שירי נאצה נגד גאידמק, שלא הגיע לטדי הערב. בנוסף שרו האוהדים "מוחמד מת". גם היו"ר איציק קורנפיין זכה לקללות. ביציעים גם נתלו שלטים, בין היתר "מלחמה על הבית" ו"בית"ר טהורה לעד". הקבוצה צפויה לעמוד לדין בבית הדין של ההתאחדות, לאחר שהמשקיף ציין את הקריאות הגזעניות ואת השלטים הגזעניים ביציעים בירושלים.

כמו כן, גם אחרי המשחק התגודדו אוהדי בית"ר, אבל המשטרה פיזרה אותם. בית"ר חוששת מעונש כבד, שיפגע בקבוצה מבחינה כספית. היו"ר איציק קורנפיין עשוי לבקש גיבוי מיו"ר ההתאחדות אבי לוזון בנושא. קורנפיין ייזום עמו שיחה ובה יסביר לו את המצב המורכב, ויציין שבבית"ר ידעו שבעקבות ההחתמה הצפויה יפרצו מהומות בקרב האוהדים. עוד יציין שההחתמה הזו היא חלק מהמלחמה בגזענות, ויהיה זה עוול אם היא תעלה לקבוצה במחיר גדול במה שעלול לגרום לקריסתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לימור לבנת בכנס בנושא שדולת הנשים, דצמבר 2012. יותם רונן
"אמירות וביטויים שאין להם בשום פנים ואופן מקום במגרשי הספורט". לימור לבנת/יותם רונן

האירועים אתמול גררו גל לא קטן של גינויים.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת פרסם את תגובתו לאירועים האחרונים: "עיני העולם כולו נשואות להתנהלות עם ישראל בירושלים, בפרט ביום השואה הבינלאומי, יום בו העולם כולו מוקיע את שנאת היהודים שהובילה לשואה. הדת היהודית מחייבת להתייחס למיעוטים החיים בקרבנו בצורה שוויונית והוגנת וכפי שאיננו רוצים שיופלו יהודים לרעה ברחבי העולם מעצם היותם יהודים, אסור לנו ערכית ומוסרית להפלות שחקנים מוסלמים ונוצרים מלשחק בקבוצות הספורט שלנו. זהו איננו רק עניין של כדורגל, אלא אינטרס יהודי ולאומי כאחד".

שרת הספורט, לימור לבנת, שלחה היום מכתב ליו"ר המועדון, איציק קורנפיין, ובו כתבה: "אני מבקשת להביע גינוי חריף ולהוקיע את התנהגותם של חברי אותה קבוצה מקרב אוהדי בית"ר ירושלים שהניפו אמש באצטדיון טדי שלטים עם ביטויים קשים נגד שילובם בקבוצה של שחקנים ממוצא מוסלמי. מדובר באמירות וביטויים שאין להם בשום פנים ואופן מקום במגרשי הספורט, והם צורמים בעיקר היום כשאנו מציינים את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. לאף בן אנוש אסור להשלים עם ביטויים מסוג זה ובייחוד לא לנו בני העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully