וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנה לשביתה הגדולה: "הרגע המביך בתולדות ה-MLB"

12.8.2014 / 18:07

לפני שני עשורים הופסקה הליגה בשל סכסוך עבודה. הוורלד סירייס בוטל, התדמית נפגעה אנושות ושנים ארוכות נזקקו כדי לשקם את המצב: "זה הרג את קריירת הבייסבול של ג'ורדן"

ארגון השחקנים מדבר על השביתה בבייסבול ב-1994. AP
ארגון השחקנים מדבר על השביתה ב-1994/AP

ב-11 באוגוסט 1994, יום חמישי, נערכו תשעה משחקים ברחבי ארצות הברית במסגרת ה-MLB. למרות שזו הייתה, ממש כמו עכשיו, אמצע העונה, לקראת המאני טיים והפלייאוף, אותם תשעה משחקים התגלו במהרה בתור המשחקים האחרונים והכי עצובים של העונה. יממה לאחר מכן, בדיוק היום (שלישי) לפני 20 שנה, החלה השביתה הגדולה בבייסבול, שביתה שנמשכה מה-12 באוגוסט 1994 ועד ל-2 באפריל 1995.

זו הייתה הפעם השמינית בתולדות הבייסבול בה הליגה נעצרה בשל סכסוך עבודה והפעם הרביעית ב-22 שנים וזו הייתה הפעם החמורה מכולן, כזו שמנעה את קיומו של הוורלד סירייס, שלא שוחק בפעם הראשונה מאז 1904.

באד זליג קומישינר ה-MLB ב-1994. AP
הפך לקומישינר זמני, ואז קבוע. זליג/AP

הכול החל כאשר הבעלים של הקבוצות השונות הפסידו כספים רבים בשל ירידת קרנה של הליגה. הם הציעו תקרת שכר כללית ועוד מספר הצעות נוספות, אותן השחקנים סירבו לקבל. הבעיה המרכזית הייתה חסרונו של קומישינר, שכן שנתיים קודם לכן אילצו הבעלים את פיי וינסנט להתפטר מתפקידו וכך, לא היה מי שיגשר בין הצדדים והליגה הופסקה.

השביתה נמשכה ונמשכה, בשלב מסוים גם נקראו לדגל שחקנים מחליפים ועונת 1995 קוצרה ל-144 משחקים, במקום 162. מי שהשביתה פגעה בו בין היתר היה מייקל ג'ורדן, שהחליט לוותר על חלומו לשחק ב-MLB ולבסוף, הודיע על חזרה ל-NBA. הקבוצה שנפגעה יותר מכל הייתה מונטריאול אקספוס. היא הובילה את הליגה לפני השביתה עם מאזן 40:74 והייתה בעונה הטובה בתולדותיה. לאחר השביתה, בשבוע האחרון של אימוני האביב ובשל חוקי הפיירול החדשים, היא נאלצה למכור את ארבעת השחקנים המובילים שלה. הקבוצה הלכה ודעכה, עד שב-2004 עברה לוושינגטון והפכה לנשיונאלס.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מייקל ג'ורדן שחקן שיקגו וייט סוקס. AP
השביתה החזירה אותו ל-NBA. ג'ורדן/AP

לבסוף, השביתה הסתיימה רשמית ב-28 במרץ, בתיווכו של הקומישינר הזמני, שמאז הפך לקבוע, באד זליג. ארבעה ימים לאחר מכן, החלה הליגה עם השחקנים הבכירים, במקום עם המחליפים. השביתה פגעה קשות בתדמית הליגה והאוהדים הביעו את זעמם ובין היתר הצביעו ברגליים ומיעטו להגיע למשחקים, אבל בעזרת כוכבים כמו בארי בונדס, ששבר את שיא ההומראנים בכל הזמנים (ותודה לחומרים משפרי הביצועים), העניין חזר וכיום הליגה רווחית מאי פעם.

בכתבה של בוב נייטנגייל ב-USA Today היום הוא כתב: "השביתה הייתה הרגע הכי מביך בתולדות ה-MLB. היא קטעה את קריירת הבייסבול של מייקל ג'ורדן, הרבה את האקספוס, עצרה את הריצה של טוני גווין בדרכו להיות אגדת בייסבול. היא שינתה לעד את ההיסטוריה של המשחק".

  • עוד באותו נושא:
  • MLB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully