וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

12.8.2014 / 10:00

אחרי שניתחנו את צוותי המגישים ב-AL, הגיע הזמן לעבור לחטיבה השנייה ולבחון מה הקבוצות החזקות ב-NL מביאות עמן למאבק על הפלייאוף. עידן ויניצקי עם הסקירה

קלייטון קרשאו לוס אנג'לס דודג'רס. Alex Gallardo, AP
השם שלו כמובן ניצב מעל כולם. קרשאו/AP, Alex Gallardo

שבעה שבועות בלבד נותרו עד לתום העונה הסדירה ב-MLB ובעוד שכמה מהבתים מציגים מועמדת ברורה לזכות בהם, הרי שבמקומות אחרים ומעל הכול, בקרב על צמד כרטיסי הווילד קארד של כל חטיבה, מתקיימים מאבקים סוערים במיוחד. אחרי שבשבוע שעבר בחנו את צוותי ההגשה של ה-AL, הגיע הזמן לעשות הפעם את אותה מלאכה עם ה-NL ולראות עם מי הקבוצות הטובות ביותר בחטיבה מגיעות לישורת האחרונה במאבק על המקום בפלייאוף הקרוב.

טים לינסקאם שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Eric Risberg, AP
כמה הוא עוד יכול לתת לסן פרנסיסקו? לינסקאם/AP, Eric Risberg

לוס אנג'לס דודג'רס:

הקבוצה מעיר המלאכים במצב טוב, אבל גם שביר מאוד. מצד אחד, היא מציגה מספרים מצוינים מצד המגישים שלה ומובילה את החטיבה ביתרון משחק וחצי על מילווקי. מצד שני, סטטיסטיקות נוטות להתיישר ומבחינת הדודג'רס, הן עלולות להתיישר בדיוק ברגע הלא נכון.

לוס אנג'לס מחזיקה ברוטציה שלה את המגיש הטוב בליגה העונה, אולי גם השחקן הטוב ביותר בה, קלייטון קרשאו כמובן. באמצע מאי היה לקרשאו משחק נפל רציני מול אריזונה ושבוע וחצי לאחר מכן הוא הפסיד לסינסינטי. מאז, הוא ניצח 11 משחקים רצופים שהסתיימו בהכרעה וה-ERA המשוגע שלו עומד על 1.78. קרשאו מוביל את מגישי הליגה עם WAR של 5.9 (מבין החובטים, למייק טראוט יש 6.2 ולג'וש דונלדסון 5.9 וזהו). אם הוא ימשיך לשחק ככה, הדודג'רס עשויים ללכת כל הדרך. השאלה הגדולה היא האם לא תהיה לו "תקרית אריזונה" כזו בדיוק ברגע האמת.

מתחת לקרשאו, היון ג'ין ריו כבר עם 13 ניצחונות והרשה כל העונה רק שמונה הומראנים. זאק גריינקי כבר הגיע ל-12 ניצחונות, אבל בשבוע החולף כבר הפסיד שני משחקים והוא לא תמיד אמין. המכה הגדולה היא הפציעה של ג'וש בקט, שאולי לא היה בשיאו, אבל מחזיק בהמון ניסיון בפלייאוף. בקט עלול שלא לחזור לשחק בייסבול יותר ובלוס אנג'לס החתימו השבוע גם את רוברטו הרננדס וגם את קווין קוריה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זאק גריינקי לוס אנג'לס דודג'רס. AP
לא תמיד יציב. גריינקי/AP

מילווקי:

בויסקונסין מתנהל סיפור מעניין. מאט גארה פצוע וצפוי להיעדר תקופה ממושכת, יובאני גאיירדו רשם שבעה ניצחונות כל העונה ומתקשה לספק את הסחורה וקייל לוהש בינוני, למרות שכבר הגיע ל-11 ניצחונות. כך למעשה, נוצר מצב בו מי שסוחב את הקבוצה על הגב הוא בכלל ווילי פראלטה. המגיש הצעיר, שנמצא בסך הכול בעונתו השנייה המלאה בקריירה, מוביל את הליגה בצוותא עם אדם ווינרייט, ג'וני קווטו וקרשאו, עם 14 ניצחונות במאזנו. בעוד שלושת האחרים מציגים גם יכולת מופלאה, ה-ERA של פראלטה לא מרשים ועומד על 3.42 ובכל זאת, All he does is win.

לא ברור כמה גארזה יצליח לשחק בהמשך העונה וגם אם יחזור, הוא כנראה יגיע חלוד לפלייאוף. בינתיים, מילווקי די עושה ניסים עם הרוטציה הקיימת ומקדימה במעט את פיטסבורג וסנט לואיס, שאורבות מאחור. מי שממשיך לספק את הסחורה עבורה הוא הקלוזר פרנסיסקו רודריגס, שמוביל את הליגה עם 36 שמירות.

וושינגטון:

הנשיונאלס ניצלו עד תום את הנפילה של אטלנטה והשתלטו לחלוטין על בית המזרח. נכון לרגע זה, הם נראים בכושר הטוב בחטיבה וגם מציגים חמישה מגישים שעל הנייר, כל אחד מהם יכול להביא ניצחון ביום נתון מול כל יריבה. אלא שהנייר לא מספיק ובינתיים סטיבן שטרסבורג חווה עונה רעה, בדיוק כמו הכוכב הצעיר השני של הקבוצה, ברייס הארפר. גם ג'ורדן צימרמן וג'יו גונזאלס לא בשיאם והשלושה הביאו יחד רק 21 ניצחונות מה-63 שוושינגטון השיגה. בדיוק שליש. מי שתורמים מעל המצופה הם דאג פיסטר, שנמצא בכושר טוב מאוד וניצח שש מתוך שבע ההכרעות האחרונות שלו בחודשיים שחלפו ובעיקר, טאנר רורק. אומנם מול בולטימור הוא חווה נפילה, אבל לאורך השבועות האחרונים הוא הציג יציבות מרשימה. אם השלישייה הגדולה תתעורר, וושינגטון תהיה מסודרת.

סטיבן שטרסבורג שחקן וושינגטון נשיונאלס. Alex Brandon, AP
חייב לתת יותר. שטרסבורג/AP, Alex Brandon

פיטסבורג:

עוד קבוצה שעושה חיל היא פיטסבורג. לפייראטס יש כבר 62 ניצחונות העונה, אבל אף אחד מהמגישים שלהם לא הביא יותר מתשעה. לא פחות מ-15 מגישים שונים ניצחו העונה משחק אחד לפחות עבור פיטסבורג, שנהנית בעיקר מטוני ווטסון. המגיש האלמוני משהו, שבכל ארבע עונותיו בליגה לא פתח במשחק, הפך לחיית בולפן. הוא כבר החזיק 26 משחקים עבור הקבוצה, כהכנה לקלוזר, ניצח שמונה משחקים בעצמו (מקום שני בקבוצה) ועומד על ERA של 1.46 אחרי שהרשה רק תשע ריצות ב-55.2 אינינגים של עבודה. הוא גם מספק 9.54 סטרייקאאוטים בממוצע לתשעה אינינגים ולפיטסבורג יש על מי לסמוך. כל מה שהיא צריכה זה שאדינסון וולקז או פרנסיסקו ליריאנו, או צ'רלי מורטון, או מי שזה לא יהיה, יביאו אותה ביתרון לרגעי ההכרעה. הבעיה היא שזו בקשה לא פשוטה.

סנט לואיס:

רגע לפני שחלון ההעברות נסגר, בסנט לואיס החליטו ללכת בכל הכוח על חיזוק הרוטציה וצירפו אליה את ג'ון לאקי מבוסטון וג'סטין מאסטרסון מקליבלנד. בינתיים זה לא ממש מביא תוצאות, אבל אל לנו לשכוח שמלך הפלייאוף הקודם, מייקל וואקה, עדיין מנסה להחלים מהפציעה שמשביתה אותו כבר חודשיים ואם זה יקרה, הרוטציה של הציפורים האדומות תהיה מפחידה באמת. סנט לואיס נמצאת במרדף אחרי שתי קבוצות לא פחות טובות ממנה, מילווקי ופיטסבורג ואחת מהשלוש כנראה תישאר בלי כלום לבסוף. כדי שזו לא תהיה סנט לואיס, הקרדינלס צריכים להמשיך לקבל את היציבות שהם מקבלים מאדם ווינרייט ולאנס לין, שלקחו את הקבוצה על הכתפיים. שלבי מילר מאוד מאכזב העונה (כולל הפסד הלילה למיאמי) ואם וואקה יחלים, הוא עשוי לתפוס את מקומו. ההגשה כולה לא מככבת בקטגוריות השונות (12 ב-ERA בליגה, תשיעית באחוזי החבטה של היריבות), אבל הניסיון עשוי להכריע כאן ולכן לא כדאי להספיד את סנט לואיס.

סן פרנסיסקו:

הג'איינטס פתחו את העונה נהדר, טסו קדימה וכבר הובילו את הבית בתשעה וחצי משחקי יתרון, אבל לא הצליחו לעמוד בקצב של הדודג'רס וכרגע הם מתרכזים בעיקר במאבק על הווילד קארד. ההתקפה של הענקים לא משהו, בלשון המעטה ואילו המגישים הם אלה שמחזיקים את הקבוצה עם הראש מעל המים של המפרץ. סן פרנסיסקו שמינית בליגה ב-ERA (3.42) ושלישית ב-WHIP (1.17) ובעיקר, מקבלת הרבה ממדיסון באמגארנר, שכבר ניצח 13 משחקים עבורה. טים לינסקאם ממשיך בדעיכה ומאט קיין גמר את העונה. הג'איינטס הביאו בטרייד מבוסטון את ג'ייק פיבי, אבל גם בקליפורניה הוא ממשיך בעונה המחפירה שלו ואחרי שהיה במאזן 9:1 עם הרד סוקס, הוא הפסיד את כל שלושת המשחקים שלו עם סן פרנסיסקו בינתיים. ככה, יהיה קשה להגיע לפלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully