וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסה יישאר תחת הרדמה ביומיים הקרובים

נהג פרארי סובל מחתכים בראשו ושבר בגולגולת, ולאחר בדיקת CT הוחלט כי יישאר בבית החולים כשמצבו "קשה אך יציב"

וידאו: רויטרס
עריכת וידאו: יאיר דניאל

נהג הפורמולה 1 של פרארי פליפה מאסה, מאושפז בטיפול נמרץ בבית חולים בבודפשט, לאחר שנותח בראשו. אמש (שבת) הברזילאי נפצע קשה מאוד במהלך מקצה הדירוג של מירוץ הונגריה, לאחר שקפיץ בולם במשקל של כ-800 גרם שהתנתק ממכוניתו של רובנס באריקלו, פגע בראשו, גרם לו לסטות מהמסלול ולהתנגש בעוצמה גדולה בחומת צמיגים. ההשערה היא כי מאסה איבד את הכרתו כתוצאה מאותה פגיעה עוד בטרם התנגש בחומת הצמיגים.

פרארי הודיעה כי מאסה נמצא תחת השגחה צמודה בבית החולים הצבאי AEK בבודפשט, ודובר בית החולים הוסיף כי "קיימת סכנה גדולה לחייו וכרגע מצבו יציב". מאסה סובל מחתכים בראשו באיזור המצח ושבר בגולגולת. באריקלו ביקר את מאסה בעת שטופל טיפול ראשוני, ואמר לאחר מכן: "רציתי לראות אותו בעצמי כי הייתי במצב כזה. אנחנו ברזילאים, לפעמים אנחנו כמו משפחה ולפעמים לא, רציתי להיות איתו במקרה שלא יהיה לידו אף בן משפחה. הוא היה בהכרה, הוא זז והבין שנפצע".

מאוחר יותר היום עבר מאסה בדיקת CT, שאמורה לספק מידה מדויק יותר בנוגע למצבו, וכרגע הוא יישאר בבית החולים תחת הרדמה ב-48 השעות הקרובות. "אלה התוצאות להן ציפינו כשעוסקים בפציעה כזאת", אמר הרופא שטיפל בנהג.

לפני כשבוע, בסבב הפורמולה 2, התרחש אסון במסלול ברנדס האטץ' שבבריטניה. תאונה שאירעה במהלך המירוץ גבתה את חייו של הנהג הנרי סורטיס בן ה-18, בנו של נהג העבר ג'ון סורטיס שזכה באליפות הפורמולה 1 ב-1964. באריקלו לא התעלם מסמיכות המקרים: "אני לא מאמין בצירוף מקרים בחיים", אמר הנהג, "דברים קורים מסיבה מסוימת ואני חושב שיש פה מסר שני שקיבלנו. המכוניות שופרו אבל איבדנו בחור צעיר וזה לא צירוף מקרים. משהו צריך להיעשות". גם נהגה של מקלארן, לואיס המילטון, תמך בדברי באריקלו. "דברים קורים מסיבה מסוימת", אמר הבריטי, "כששתי תאונות קשות קורות בזו אחר זו אי אפשר להתעלם מזה. חייבים ללמוד מהמקרים האלה".

במכוניות מסוגן של הפורמולה 1 ('סינגל סיטרס' בשפה המקצועית), אין גג או חופה כך שראשו של הנהג חשוף וההגנה היחידה העומדת לעזרתו היא הקסדה. עם זאת, במהלך השנים נעשו שינויים בטיחותיים רבים ודפנות המכונית הוגבהו כך שתתאפשר הגנה טובה יותר אך בכל זאת, ראשם עדיין חשוף. במקרה של מאסה כמו גם המקרה של סורטיס, החפץ ניתז ופגע ישירות לראשם של הנהגים, יותר עניין של ביש מזל מאשר בעיית בטיחות אמיתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully