וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הדייויס של ישראל הוגרלה מול ארגנטינה

8.4.2014 / 13:10

סלע, ויינטרוב, רם וארליך זכו להגרלה סבירה בפלייאוף העלייה לבית העליון, ויארחו את מונאקו, ברלוק וחבריהם בספטמבר

נבחרת ישראל הוגרלה היום (שלישי) מול נבחרת ארגנטינה בפלייאוף על העלייה לבית העליון. הנבחרת של אייל רן זכתה להגרלה סבירה יחסית לחוזקן של היריבות האפשריות האחרות, ביניהן ספרד, סרביה וארצות הברית, ותארח בין ה-12 ל-14 בספטמבר את הארגנטינאים, שלא צפויים לקבל עד אז בחזרה את כוכבם הגדול חואן מרטין דל פוטרו, שעבר ניתוח וייעדר מספר חודשים.

שאר המשחקים בהגרלה: סרביה-הודו, ספרד-ברזיל, קנדה-קולומביה, ארצות הברית-סלובקיה, אוסטרליה-אוזבקיסטן, קרואטיה-הולנד, בלגיה-אוקראינה.

כזכור, ישראל גברה בסוף השבוע האחרון 1:3 על נבחרת סלובניה בבית האירופי-אפריקאי מספר אחד, בו העפילה אוטומטית לסיבוב השני. אחרי שביום המשחקים הראשון דודי סלע הפסיד ואמיר ויינטרוב ניצח, משחק הזוגות שנדחה משבת לראשון נתן לישראל יתרון 1:2 עם ניצחונם של יוני ארליך ואנדי רם, ודודי סלע סגר עניין במשחק הרביעי.

חואן מונאקו טניסאי ארגנטינאי. רויטרס
הנשק העיקרי של ארגנטינה ללא דל פוטרו. חואן מונאקו/רויטרס

אמיר ויינטרוב אמר לאחר ההגרלה: "אני מאוד שמח על ההגרלה, סוף סוף משחקים בארץ ומאמין שאפשר לנצח". אנדי רם הוסיף: "חיכינו לזה אחרי כל כך הרבה זמן. התרגשות גדולה לארח נבחרת גדולה. למרות שהם עדיפים עלינו על הנייר, יש לנו סיכוי טוב לעבור אותם ולהגיע לבית העליון".

הקפטן אייל רן אמר: "אני שמח שסוף סוף אנחנו משחקים בבית. עבדנו קשה מאוד כדי שתהיה לנו ההזדמנות לעלות שוב לבית העליון ואני נרגש להתחיל בהכנות של הנבחרת למפגש הזה. לארגנטינה יש נבחרת מצוינת עם שחקנים נהדרים אשר מחוייבים לנבחרת,הם מדורגים 4 בעולם. זה יהיה מפגש אטרקטיבי לקהל והזדמנות נהדרת לראות את השחקנים שלנו בפעולה".

מנכ"ל האיגוד שלמה גליקשטיין: "בשלב הזה כל הגרלה היא קשה, כולן נבחרות מצוינות, מבחינתנו אנחנו משחקים בבית וזה מה שקיווינו ורצינו כל כך. זו הגרלה אטרקטיבית וסבירה בהחלט ביום נתון, הכל כמובן תלוי בהרכב שהם יופיעו איתו".

דודי סלע, טניסאי ישראלי. Chris Hyde, GettyImages
בדרך חזרה לבית העליון? דודי סלע/GettyImages, Chris Hyde

ארגנטינה, שפגשה את ישראל לאחרונה ב-1990 וניצחה אותה בבואנוס איירס, הייתה סגנית האלופה בגביע דייויס ארבע פעמים: בשנים 1981, 2006, 2008 ו-2011. זו הנבחרת היחידה שהפסידה ארבע פעמים בגמר גביע דייויס. השנה היא נפלה לשלב לראשונה מאז 2001 לשלב ההישרדות. המחבט הבכיר הוא כמובן חואן מרטין דל פוטרו, שנפצע באליפות אוסטרליה, והסגל בלעדיו הפסיד 3:1 בבית לאיטליה בסיבוב הראשון של הבית העליון.

חוץ מדל פוטרו, יש כיום לארגנטינה ארבעה שחקנים במאיה הראשונה בעולם: חואן מונאקו (42), פדריקו דלבוניס (43), קרלוס ברלוק (61) ולאונרדו מאייר (87). סביר להניח שהסגל יתבסס על מונאקו וברלוק במשחקי היחידים. דלבוניס עשה התקדמות יפה השנה אחרי שזכה בטורניר סאו פאולו, אבל מדובר במומחה חימר שבניגוד לשניים האחרים מתקשה מאוד במשטחים הקשים, והיות והמשחק בישראל יהיה על משטחים קשים הוא כנראה לא יהיה בסגל.

במשחקים האחרונים של ארגנטינה שחקני היחידים קיבלו מנוחה במשחקי הזוגות, שם ייצגו את ארגנטינה הוראסיו סבאז'וס ואדוארדו שוואנק. אגב, אותה נבחרת ללא דל פוטרו הגיעה ב-2013 לחצי גמר גביע דייויס והפסידה שם 3:2 לצ'כיה, אחרי שהצ'כים הובילו 0:3. מונאקו שיחק אז ביחידים, ולאונרדו מאייר שיחק במקום ברלוק. הצ'כים נהנו אז מהיתרון של המשטחים הקשים. בשלב שלפני, הארגנטינאים ניצחו 2:3 את צרפת על חימר.

הטניסאי הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו אחרי הניתוח. פייסבוק, אתר רשמי
היעדרות משמעותית. חואן מרטין דל פוטרו/אתר רשמי, פייסבוק

חואן מונאקו דורג בשיאו (2012) במקום העשירי בעולם. הוא קודם כל שחקן חימר שהשיג תוצאות יפות גם במשטחים קשים. השנה לעומת זאת הוא השיג רק ניצחון אחד על משטחים קשים בסיבוב הראשון של אינדיאן וולס. ברלוק (61) דורג בשיאו במקום ה-37 בעולם. בינתיים יש לו עונה חלשה בסבב המקצועני עם מאזן של 2 ניצחונות ו-5 הפסדים, והוא במגמת ירידה. דודי סלע מעולם לא שיחק נגד ברלוק בסבב. שיחק נגד מונאקו פעם אחת והפסיד לו בסיבוב השני של אליפות ארה"ב הפתוחה ב-2007.

לא ברור מי יהיה הצמד של הארגנטינאים במפגש. במפגשים האחרונים שלהם הם כל הזמן החליפו אותו. די בטוח שסבאז'וס שמדורג 41 בעולם לזוגות יהיה אחד מהשניים, כשאליו יצטרף שחקן נוסף שיהיה שוואנק או מאייר. הארגנטינאים לא אוהבים לשתף במשחק הזוגות שחקן שהיה ביחידים יום קודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully