וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”יש כאן תחושה של רגע לפני עשיית היסטוריה”

14.7.2007 / 16:30

פאר גברה על פאצ’ק, אובזילר הביסה את מויסברגר, והנבחרת מוליכה 0:2 על אוסטריה בגביע הפדרציה, בדרך לבית העליון ולשמונה הגדולות

במשך שנים נשען הטניס הישראלי על אנה סמשנובה, בדרך כלל ללא הועיל. עכשיו יש לנו את שחר פאר ככוח המניע שמוביל את ישראל בהתמודדות על הבית העליון, ומאחוריה את ציפי אובזילר. אחרי יום המשחקים הראשון מוליכה ישראל 0:2 על אוסטריה, וקרובה קרובה להירשם כאחת משמונה הנבחרות הטובות בסבב הנשי.

במפגש מול אוסטריה בלינץ הושלמה העברת הלפיד. פאר גברה 4:6, 4:6 על המחבט מספר 2 של האוסטריות, תמירה פאצ'ק, המדורגת 35 בעולם, והעלתה את הנבחרת ל-0:1.

אובזילר הגיעה למיקום שיא - 75 בעולם - בגיל 34, ואחרי שאמורה הייתה להתמודד מול סיביל באמר (24 בעולם), פגשה את המחליפה איבון מוסברגר, לאחר שבאמר חלתה. מול המדורגת 83 בעולם אובזילר לא התקשתה, ושלטה מהקו האחורי בדרך לניצחון 3:6, 1:6, והופ - 0:2 לנבחרת.

ביום השני של המשחקים, שייערך ביום ראשון, תשחק באמר (אם תבריא) נגד פאר ולאחר מכן יעלו פאצ'ק ואובזילר. במידה שפאר תפגוש את מויסברגר, אפשר להתחיל להוציא את השמפניות מהמקרר. בזוגות יציגו האוסטריות את מלאני קלפאנר ואיבון מויסבורגר מול פאר ואובזילר.

מהלך המשחק

במשחקון השלישי הצליחה פאצ'ק לשבור את ההגשה של פאר, ועלתה ליתרון 1:2, ואחר כך ל-2:3, אבל אז שבר פאר חזרה והשוותה ל-3:3. מספר טעויות בלתי מחויבות של פאצ'ק איפשרו לשחר לשבור ל-3:5, ומהקו האחורי ידעה הישראלית לנצל את היתרון האיכותי שלה כדי לסיים את המערכה הראשונה עם 4:6.

המומנטום נמשך גם בפתיחת המערכה השנייה, ונקודה מצוינת של פאר הביאה לשבירה במשחקון השני, ובהמשך ליתרון 0:3 ו-1:5. בדיוק כשנראה היה שהסיפור גמור, הורידה שחר את הרגל מהגז, ואיפשרה לפאצ'ק לשבור אותה על האפס, ואז לנצח שוב על האפס, ולפתע רק 3:5. במצב של 4:5 איבדה פאר נקודת משחק, אבל לא ויתרה ולקחה את המערכה השנייה 4:6.

אובזילר פתחה באגרסיביות, ולא נתנה למחליפה ביחידים להיכנס למשחק, עם חבטות מדויקות מהקו האחורי, שברה ל-3:5, וסגרה את המערכה בהגשה שלה, 3:6. במערכה השנייה היא המשיכה ללחוץ את ההגשה החלשה של מויסברגר ולתקוף בהגשה שלה, וניצחה 1:6.

"המפגש עדיין לא גמור"

קפטן נבחרת הנשים של ישראל, עודד יעקב, שמר על זהירות מרבית ולא יצא בהצהרות למרות היתרון המבטיח: "אני נותן לבנות כמה שעות של חגיגה אבל כבר בערב נשב ונדבר ונתכנן את יום המחר. יש לנו יתרון 0:2 אבל אני יודע שהמפגש הזה לא גמור והניצחון לא מובטח לנו, צריך לעלות מחר למגרש ולנצח, כדי שההישג יושלם".

"ידעתי ששחר עדיפה על תמירה פאצ'ק", המשיך יעקב, "אבל בכל זאת לא לקחנו את המשחק הזה כמובן מאליו. שחר הוכיחה שהיא יודעת לשחק עבור הנבחרת ותאמינו לי שזה אחרת מאשר לשחק בטורניר יחידים כזה או אחר. לעומתה לפאצ'ק יש עוד מה ללמוד והניסיון של שחר בא לידי ביטוי. לגבי ציפי, נודה על האמת, קיבלנו מתנה כשהודיעו לנו שסיביל באמר חולה ולא תשחק. אמנם ציפי התכוננה כבר למעלה משבוע לבאמר ולמדה כל דבר שניתן עליה, אבל ברור שמאסבורגר היא שחקנית פחות טובה וציפי ניצלה את זה עד הסוף".

שחר פאר: "ידעתי שתמירה פאצ'ק היא יריב עיקש ושאסור לי להקל ראש ביכולת שלה. כשהובלתי 1:5 במערכה השנייה עשיתי כמה טעויות שאסור היה לי לעשות והיא חזרה למשחק, אבל אני שמחה שבמצב של 4:5 ידעתי להתרכז ולעשות את המהלכים הנכונים שהביאו לי את הניצחון".

"העובדה שאני לא יודעת נגד מי אשחק מחר אינה מפריעה לי במיוחד. בראש אני מתכוננת למשחק מול סביל באמר, שהיא טניסאית מצוינת. אם מישהי אחרת תתייצב אז ברוכה הבאה, אני באה לעשות את העבודה ולנצח".

"יש כאן תחושה של רגע לפני עשיית היסטוריה, אבל באותה מידה הרגע הזה יכול להיות רחוק מאוד, אנחנו צריכות לבוא ולנצח ואז אפשר יהיה באמת לחגוג היסטוריה בטניס הישראלי".

ציפי אובזילר אמרה: "ידעתי שמי שעולה נגדי היא גם שחקנית טובה ושאני צריכה לעלות באותה מוכנות ולעשות את העבודה כאילו זו באמר שעולה לשחק. ההרגשה נהדרת - אנחנו מובילות, אבל יש לעשות את העבודה מחר ובטניס הכל יכול להיות. אני משחקת אחרי שחר ואני מקווה שהמשחק שלי יהיה משחק ראווה, אחרי ששחר תנצח ותעלה אותנו ל-0:3, אבל אני גם מתכוננת לאפשרות הפחות נוחה, לפיה המשחק שלי יכול להכריע את ההתמודדות ולכן אני באה מוכנה".

תוצאות נוספות

חצי גמר הפדרציה ייצר שני מפגשים מסקרנים. במשחק הראשון מארחת ארה"ב בהרכב חסר את רוסיה ונמצאת במצב של 1:1 בתום היום הראשון, והתוצאה דומה בחצי הגמר השני שמפגיש את איטליה וצרפת.

טטיאנה גולובין העלתה את צרפת ליתרון 0:1 על החימר, אחרי שגברה 3:6, 6:2, 2:6 על טטיאנה גארבין מול הקהל הביתי באיטליה. הצרפתיות חלמו על ניצחון חלק, אבל אז הגיעה ההצגה של פרנצ'סקה סקיאבוני, שהשוותה את התוצאה עבור מחזיקות הגביע אחרי שגברה 5:7, 3:6 על אמלי מורסמו, ושילהבה את הקהל הביתי.

אנה צ'קבטדזה העלתה את הרוסיות ליתרון 0:1 לאחר שלא התקשתה לגבור על וניה קינג 1:6, 3:6. במשחק המסקרן יותר הצליחה אלופת ווימבלדון הטרייה, ונוס וויליאמס, לחזור מפיגור במערכה השלישית ולהתאושש ממערכה שנייה מזעזעת, ולהשוות את התוצאה ל-1:1 אחרי ניצחון על נדיה פטרובה 6:7, 6:0, 4:6.

תוצאות נוספות במשחקי הפלייאוף בגביע הפדרציה:

בלגיה - סין 1:1
טיאן טיאן סון - דבריץ' פייס 4:6, 2:6
יאנינה וויקמאייר - זי יאן 5:7, 6:7

יפן - גרמניה 1:1
טטיאנה מאליק - אריקה טקאו 4:6, 3:6
איומי מוריטה - אנג'ליק קרבר 6:4, 4:6, 5:7

ספרד - צ'כיה 1:1
אנאבל מדינה גאריגס - איווטה בנסובה 6:7, 6:2, 1:6
לוסי ספארובה - נוריה ויווס 1:6, 2:6

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully