וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברים שלא רואים בסטטיסטיקה

אריה ליבנת

27.1.2005 / 10:58

כך הפך הנומרולוג שוקי גבאי לאחד האנשים המשפיעים ביותר בליגת הכדורסל. גודס לא לבד

שוקי גבאי הוא נומרולוג מצליח כבר 16 שנה, הוא גם אוהד של קבוצת הכדורסל של מכבי ראשל"צ והוא משלב בין השניים. כבר שמונה שנים שהוא מייעץ לראשי המועדון ולמאמניה. ההצלחות שרשם הביאו לו לקוחות רבים בתחום הספורט, מאמן מכבי ת"א פיני גרשון הוא לקוח קבוע שלו, גם שרון דרוקר. לשניהם הוא חזה בעונה שעברה כי יזכו בגביעי אירופה. "אני מתייעץ איתו. הוא עשה לי לפני כמה שנים תחזית לכמה שנים, כל מה שהוא אמר יצא", אמר אתמול דרוקר.

מבין הספורטאים, גיא גודס הוא הלקוח הכי ותיק של גבאי, הוא מלווה אותו מאז הפציעה הראשונה לפני 11 שנה. "הייתי שם לידו כל השנים ודרך זה הוא המשיך לשחק. אמרתי לו מתי יש לו ימים טובים ומתי לא. בימים לא טובים אמרתי לו לשים ברכיה", מספר גבאי.

בסוף העונה הקודמת גודס פרש ממשחק. בקיץ זומן גבאי לוועדה המקצועית של מכבי ראשל"צ והמליץ על הלקוח שלו לתפקיד המאמן. "כמי שעובד עם ספורטאים, זה הגיוני שאני אמליץ על ספורטאי טוב ואדם טוב, אבל המלצתי גם על זיו ארז, רותם ארליך וגלעד כץ". על חנוץ מינץ, גבאי לא המליץ. "ראיתי שתהיה לו תקופה קשה", הוא מסביר. ראשון בכל זאת מינתה את מינץ. יו"ר מכבי ראשל"צ, משה קליסקי: "ברגע שמינינו את מינץ בקיץ, שוקי אמר לנו שהוא לא יצליח. בדיעבד הדברים היו נכונים. לצערי הוא צודק יותר מדי פעמים, אבל אני לא משתמש בעצות שלו".

בשבוע שעבר פוטר מינץ, גודס מונה במקומו, ועל הדרך צורף כעוזר מאמן גלעד כץ, עוד לקוח של גבאי. כמאמן ראשי גודס מנסה לבצע מהפכות, יואב בר שילם שלשום באופן מפתיע את המחיר. בר תולה את הדבר בתאריך הלידה שלו. "בתחילת העונה גיא התקשר אלי ושאל אותי מה תאריך הלידה שלי. חנוך אמר לי בחיוך שהנומרולוג לא מרוצה מזה שאני בקבוצה כי תאריך הלידה שלי לא מתאים". קליסקי אמר בתגובה: "אנחנו לא צריכים נומרולוג כדי לדעת מה האופי של יואב, גם בעונה שעברה היו איתו בעיות".

גבאי מכחיש התערבות שלו בשחרורי שחקנים. "אני לא מייעץ את מי לשחרר ואת מי לזרוק. לא נשאלתי לגבי יואב בר. הוא נפגע מהמהלך וכנראה קיבל אינפורמציה כזו או אחרת. חבל שהוא לא בדק אם היא נכונה. ברגע שאדם יוצא ככה לתקשורת ולא שם מחסום לפה, זה מעיד עליו ולא צריך בשביל זה נומרולוג כדי להבין". לעומת זאת, מודה גבאי, כי הוא מעורב בהליך של צירוף שחקנים, לפחות במקרה של פביאן ליפרמן אותו ביקשה ראשון לקבל מבני השרון. "שאלו אותי וראיתי שהוא נמצא בשנה של התחלות חדשות ולכן ההתאקלמות שלו יכולה להיות מהירה מאוד".

אפילו יושב על ספסל הקבוצה

עיקר הייעוץ של גבאי הוא לגבי משחקים. "לפני משחק אני יכול לדעת אם שחקן נמצא ביום טוב או לא ואם האנרגיות שלו טובות. זה מוכיח את עצמו על המגרש בין 80 ל-90%. יומיים-שלושה לפני המשחק נגד הפועל ת"א, ישבתי עם גיא. אמרתי לו שאודריך נמצא ביום מאוד טוב, לכן צריך למצוא הגנה. ראיתי גם שאופיר פרחי ביום חזק מאוד, אז גיא שם את פרחי על אודריך והוא באמת גרם לו לא לקלוע יותר סלים". גודס מאשר: "ידעתי שאודריך הוא השחקן המרכזי, הוא ומקנטס, אבל מקנטס היה פצוע. למרות שידענו את זה, אודריך שם את ה-20 שלו. אופיר אחד משחקני ההגנה הטובים שלנו, והוא התאים לשמור על אודריך. אני שומע את כל מה ששוקי מייעץ לי, ועושה מה שאני רוצה. זה כמו שנותנים לך סטטיסטיקה של שחקן. זה עוד נתון שאתה יכול להשתמש בו".

במשחק נגד הפועל ישב גבאי על ספסל הקבוצה, בפעם הראשונה, ולטענתו בפעם האחרונה. "זה היה חד פעמי, כדי להכיר את ההתנהגות של השחקנים בזמן משחק. גלעד כץ שאל אותי פעם אחת לגבי שחקן מסוים באיזה יום הוא נמצא".

אבל גם בקיץ לגבאי יש לא מעט עבודה. "בבחירת שחקנים אני מייעץ למי תהיה שנה טובה, למי פחות טובה. יש שחקנים שנתנו עונה גדולה, אבל אפשר לראות ירידה באנרגיות שלהם. אני לא אומר למאמנים לא לקחת שחקנים אלא רק מייעץ להם איך הם יתפקדו השנה תחת לחץ ואם יש סיכוי ששחקן פצוע או ייפצע". גודס לא מתבייש להודות כי ייעזר בגבאי גם בהמשך הקריירה שלו. "אם ראש ממשלה ושרים נעזרים בברכות של רבנים, אז מותר למאמני כדורסל להתייעץ בנומרולוג. חוץ מזה תשאל את גרשון, הוא הביא עם זה גביע אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully