וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין בהילוך ראשון: סיכום משחקי רבע גמר גביע ווינר

16.9.2014 / 7:52

הכושר של אלכס מאריץ' מטריד, הגארדים הצהובים נראים נהדר, אבל הגארד ההגנתי הטוב בליגה יעמוד מולם כבר הערב. אור שקדי מסכם את רבע גמר גביע ווינר עם הסיפור על הזר שכמעט כבר עזב, הקבוצה שלוקחת סיכונים והפאשלה הראשונה של מנהלת הליגה

צילום וידאו: עומר מירון עריכה: מתן חדד

בוידאו: בירושלים מסכמים ניצחון ראשון בארנה

1. שלושה מול אחד

מכבי תל אביב צלחה אמש (שני) את המבחן הישראלי הראשון שלה העונה כשגברה על גלבוע/גליל ברבע גמר גביע ווינר 58:73, תוך כדי הצגת יכולת שנעה בין סבירה ללא משכנעת. הצהובים פתחו את המשחק בצורה מפוזרת וחלשה בשני הצדדים, השתפרו מאוד ברבע השני, ואת המחצית השנייה העבירו על מי מנוחות עד הניצחון. בסופו של דבר מדובר בתחילת ההכנה, כך שמוקדם לשפוט יותר מדי את מכבי.

אם ננסה לקחת שלוש נקודות חיוביות מהמשחק של הצהובים אפשר להצביע בגדול על שלישיית הגארדים מרקז היינס, סילבן לנדסברג ויוגב אוחיון. השניים הראשונים היו טובים גם במשחקי ההכנה בגרמניה, לא חששו לקחת הרבה זריקות (10 כל אחד) והראו שהם יהיו אקטיביים כשגיא גודס יצטרך אותם. אוחיון הרשים מאוד עם 3 מ-4 מחוץ לקשת. אז נכון שבעבר כבר הצליח לרשום משחקים טובים יותר בקליעה מבחוץ, אך ביחד עם המשחקים מהשבוע שעבר נראה שמשהו השתדרג במשחק של הגארד שנעדר מקמפיין הנבחרת האחרון.

"יש הרבה קבוצות עם גארדים טובים, אנחנו אגרסיביים, יש לנו ניסיון גדול באירופה, זה ניסיון שננסה להשתמש בו אבל יש הרבה גארדים טובים בהרבה קבוצות", ניסה מרקז היינס להוריד מעט מההתלהבות סביבו וסביב חבריו והתפנה לסכם את המשחק, "היינו קצת מפוזרים, אבל אנחנו עדיין לומדים אחד את השני. הדבר הכי חשוב לשחק חזק, להילחם ולנצח את המשחקים. כשנלמד אחד את השני נתקן את הטעויות. אני מרגיש נוח עם החברים לקבוצה, לומד אחד את השני, לומד איך אני יכול להתאים. אנחנו נמצאים במקום טוב בשלב הזה של העונה".

בצד השני של המטבע נמצא שחקן אחד גדול, אלכס מאריץ' שמו. הסנטר האוסטרלי ממוצא סרבי הגיע להחליף את סופוקליס שחורציאניטיס, אבל נראה שגם הוא סובל מעודף משקל. שבע דקות בלבד הוא העביר על המגרש לפני שביצע ארבע עבירות, והספיק לזרוק פעם אחת לכיוון הסל ולהוריד ריבאונד אחד. מכבי תל אביב תצטרך את מאריץ' בעניינים, ולפחות מהמשחק נגד גלבוע, ובזה גם גיא גודס הודה במסיבת העיתונאים, הוא רחוק מכושר משחק.

אלכס מאריץ' שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
רחוק מכושר משחק. מאריץ'/יוסי ציפקיס

2. האיש שישבור את היינס?

מכבי תל אביב תפגוש היום (18:30, ספורט 5) את עירוני נס ציונה, הקבוצה שתפגוש בה גם במחזור הפתיחה של ליגת העל. הכתומים בינתיים מושלמים בהכנה, למרות שקיים הבדל גדול בין ההצגה שנתנו בהדר יוסף ביום חמישי במשחק ההכנה הראשון, לבין היכולת המגומגמת מהניצחון על מכבי חיפה. הקבוצה מלב המושבה אף חסרה שחקן זר שטרם חתם. הדבר היחידי שנשאר זהה הוא פרסטון נואלס, הזר שממשיך שנה שנייה, שקלע 23 נקודות בממוצע בשני המשחקים הללו.

אבל הסיפור של נואלס, קלע שלשות מצוין, הוא בכלל לא בהתקפה אלא בהגנה. מה שהוביל את הכתומים בסופו של דבר להשאיר אותו הוא הלחץ שהוא מפעיל על הכדור. בתחילת הקיץ הוא הביע נכונות להישאר בקבוצה, ובנס ציונה ידעו שאם הם רוצים הוא ממשיך. בקבוצה חשבו על אפשרויות אחרות, אבל הרצון להמשכיות והיכולת ההגנתית שלו הכריעו. מאיר טפירו אף סיפר במסיבת העיתונאים של הקבוצה ביום ראשון כי ההגנה של נואלס היא מפתח בשבילם העונה. מעניין יהיה לראות אותו מול מרקז היינס.

"השאיפה היא לשחזר את היכולת הטובה עונה קודמת, אנחנו חסרים שחקן מאוד חשוב", אמר המאמן נדב זילברשטיין לאחר המשחק ושיתף בהתלבטויות לגבי צירוף הזר הרביעי, "אחרי המשחק של יום חמישי חשבנו ללכת לכיוון מסוים, היום אנחנו לא סגורים על זה. כל שחקן שנביא יהיו לו יתרונות אבל לא יפתור לנו חלק מהחסרונות. בסוף יגיע מישהו והוא יהיה טוב, אני בטוח שהוא גם יעזור לנו להתקדם כקבוצה".

פרסטון נואלס, עירוני נס ציונה. מגד גוזני
הסיפור של נואלס/מגד גוזני

3. הצ'אנסים שלוקחים בגלבוע

בקיץ האחרון גלבוע/גליל כמעט כבר לא הייתה קיימת. אלטשולר שחם החליטו לעזוב את הקבוצה, וחיים אוחיון שקל גם עזיבה. בסופו של דבר הוא החליט להישאר, כשמי שעזב הוא אולי הדמות הכי דומיננטית בקבוצה - עמית גל. בגלבוע החליטו להמשיך עם המגמה של השנים האחרונות, שחקנים ישראלים צעירים שמקבלים את ההזדמנות, אבל נראה שעכשיו הם לקחו את הנושא הזה צעד אחד קדימה מדי.

עודד ברנדווין ודיין דילייגרו נחשבים לקשישי הישראלים והם בני 26. נמרוד טישמן, הישראלי המוביל, בן 23, רפי מנקו ושי זלץ בני 20 ואילו חואקין שוכמן ואיתי שגב רק בני 19. והזרים? קצת יותר מנוסים, אבל לא מבוגרים מדי. ווין צ'יזם בן 27, קינדל דייקס אוטוטו מגיע לגיל הזה גם, ג'רמייה ווילסון בן 26, ואלכס יאנג יחגוג בחודש הבא 25. כך מקבלים קבוצה בגיל ממוצע של 23.5. הצעירה בליגת העל במרחק ניכר.

"אחת המטרות שלנו והצהרנו עליהם בתחילת השנה זה לתת לצעירים להתפתח, יש לזה מחירים. אני מוכן לשלם אותם. לאורך השנים המועדון הזה לא פחד לעשות מהלכים כאלה, הרבה לפניי גם בגליל עליון וגם בשנים האחרונות", מסביר המאמן ברק פלג, "גם בשוק הישראלי אנחנו לא באמת יכולנו להתחרות על השחקנים הישראלים הבכירים שאנחנו רוצים, והייתה תחושה בקיץ שרוצים לעשות משהו אחר, ליצור זהות אחרת. יהיו לזה מחירים, צריך אומץ לעשות כזה דבר, וצריך אומץ להחליט שאני אעשה את זה, כי אני גם מאמן שנה ראשונה. אני מוכן לאתגר הזה, לא יכול להבטיח שאני אצליח אלא רק מבטיח שאעשה הכל כדי שאצליח. הכושר צריך לבוא הלאה ובהמשך".

ברק פלג מאמן הפועל גלבוע/גליל עליון. יוסי ציפקיס
לקחו את קידום הצעירים צעד אחד קדימה. ברק פלג/יוסי ציפקיס

4. שלב האריזות יחכה

הפועל תל אביב הצליחה להימנע מהפסד להפועל אילת הפצועה כשניצחה 83:88, אבל עם כל הכבוד לניצחון הנאה, הסיפור של המשחק הוא ג'רון מימון, הפורוורד-סנטר האדום. מאז שבוגר אוניברסיטת טנסי הגיע לקבוצה לפני כשלושה שבועות, בהפועל מנסים להדוף את השמועות על האכזבה ממנו וביקשו מכולם לתת לו עוד זמן. השמועות התפשטו גם לעובדה שמימון מרבה לצאת ולחגוג מאז שמגיע ומשחק האימון נגד נס ציונה, בו קיבל הזדמנות ונראה רע עם 3 נקודות הגביר את החשש סביבו.

המחצית הראשונה אמש נגד הפועל אילת הייתה דומה למה שעבר על מימון עד כה. הוא זכה ל-3 וחצי דקות, לא היה בעניינים ותרם נקודה אחת. אלא שעודד קטש האמין בו בתחילת המחצית השנייה וזכה באופן מפתיע ל-19 נקודות במחצית השנייה, מתוכם 14 ברבע השלישי בו הפכה הפועל את התוצאה, ו-7 נקודות בריצת 1:11 שמחקה את כל היתרון של אילת.

אנשי הפועל כבר סיפרו אמש כי ידעו למה הם מבקשים לחכות עם שליחתו של מימון הביתה. "פספסתי את ג'רון מימון בחצי הראשון כי הוא שיחק רק שלוש דקות", התוודה עודד קטש בסיום, "פחות תרגלנו באימונים את ההרכב של גייטס ומיימון ביחד, ודווקא בחצי השני זה עבד".

מאמן הפועל תל אביב בכדורסל, עודד קטש. ברני ארדוב
בינתיים הוא משאיר את מימון. קטש/ברני ארדוב

5. עונה חדשה, חוקים ישנים?

ונסיים עם הפאשלה של מנהלת הליגה ושל מפעל גביע ווינר. משחקי רבע הגמר, וככל הנראה שכל המשחקים עד הגמר משוחקים תחת חוקי פיב"א הישנים, וזאת על אף ההרצאה המרתקת שהעביר טוד וורניק, המדריך הראשי של איגוד השופטים, בערב הגרלת המשחקים בשבוע שעבר על החוקים החדשים. אז למה משחקים עם החוקים הישנים? כי המערכות החדשות של השעונים עדיין לא הגיעו לרוב האולמות בארץ, ובמנהלת הליגה ניסו להסביר אמש כי החוקים יכנסו לתוקפם רק ב-1 לאוקטובר, אז הרצון לתרגל את החוקים החדשים יידחה עד סמוך ממש לתחילת העונה.

למי שלא עקב השינויים העיקריים יהיו לגבי שעון המשחק במקרה של ריבאונד התקפה. עד היום קיבלה קבוצה 24 שניות חדשות אם לקחה ריבאונד התקפה, החל מהעונה השעון יתאפס ל-14 שניות בלבד, גם אם הזריקה נלקחה כשעל השעון יותר מ-14 שניות. כמו כן יהיו שינויים במספר זריקות העונשין בעבירה טכנית, שיירד לאחד, במספר פסקי הזמן שכל מאמן יוכל לקחת, ובשיטת כדור הביניים. את השינויים הללו יוכלו בליגת העל לראות כאמור רק בעוד כשבועיים לפחות.

אולם הארנה החדש בירושלים. ברני ארדוב
המערכות החדשות עדיין לא הגיעו לרוב האולמות. הארנה בירושלים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully