וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להסיר את הקללה: למה שדני פרנקו יצליח בהפועל ירושלים?

28.7.2014 / 17:40

למה שדני פרנקו יצליח בירושלים, היכן שכל המאמנים הבכירים בארץ כשלו? בגלל הניסיון, בגלל דונטה סמית' ובעיקר מפני שהבכירים בעמיתיו לא יאמנו העונה בליגה

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו באולם הנבנה ארנה ירושלים. אתר רשמי, אתר רשמי
הבנייה עבדה? דני פרנקו/אתר רשמי, אתר רשמי

הפועל ירושלים ניסתה הרבה תרופות למחלה הכרונית שממנה היא סובלת כבר כמעט 15 שנים, בהפסקות קצרות: מחלת האנדראצ'יבינג, הלוזריות, האכזבה המתמדת. היא ניסתה מאמנים מבריקים (ארז אדלשטיין), גאונים צעירים (דן שמיר), אנשי מכירות חלקלקים (שרון דרוקר), טיפוסים אפורים (גיא גודס), אנשי מקצוע זרים (בראד גרינברג) וסמלים צהובים (עודד קטש). לאורך זמן, אף אחד מהם לא הצליחו לגאול אותה מהרגליים הנרפות ברגעי האמת, מהנטייה להרים ידיים עוד לפני הג'אמפ בול הראשון במשחקי הכרעה ומאנחות האכזבה המוכרות של כך של הקהל במלחה. זה קרה תחת הנהלות שונות ובהרכבים שונים, ותמיד בתקציבים גבוהים יחסית, מה שהפך את הבעיה שמונעת מהמועדון להצליח למיסטית כמעט.

איך צולחים את המכשול הזה? באמצעות כדורסל, כמובן. הפועל ירושלים לא זקוקה למנהיגים דגולים, לרטוריקנים יוצאי דופן או למוכרי מנויים מדופלמים – כאלה היו לה בשפע. היא זקוקה לאדם שהיה כבר בכל הסרטים, מגיל נוער ועד בוגרים, חרש את שדות הכדורסל הישראלי, עבר את כל העסקנים, פוטר שלא בצדק, ניצח והצליח אך מעולם לא נהנה מתדמית מבריקה, בניגוד לכמה מעמיתיו לענף. למרות גילו הצעיר – רק בן 40 – נדמה שדני פרנקו בסביבה כבר שלושים שנים לפחות, בלי שמישהו יידע עליו יותר מדי דברים לעומק. נסו לזכור ציטוט מעניין או הצהרה מפוצצת, וסביר להניח שתיזכרו רק בקרחתו הבוהקת. נסו לחשוב על שיטת משחק ייחודית שנרשמה על שמו, ותתקשו מאוד. בניגוד לרבים מעמיתיו רוויי האגו, פרנקו לא משחק כדורסל כדי לשחק תרגילים, הוא משחק תרגילים כדי לנצח במשחקי כדורסל.

הנקודה היא שכמו מרבית קודמיו לתפקיד, פרנקו עוד לא נתקל בלחץ דומה לזה של ירושלים. זהו לא הלחץ של נוקיה, שיכול להיות גם פרודוקטיבי ומסייע לקבוצה לפרוח. זהו לחץ מצמית, שכמעט כל המאמנים הבכירים בארץ לא יכלו לו. עם זאת, לפרנקו יהיה יתרון אחד שממנו לא נהנו מרבית קודמיו: זו תהיה ליגה נטולת פיגורות על מעבר לקווים. דייויד בלאט עבר למגרש של לברון ג'יימס, פיני גרשון מפרשן, אדלשטיין בנבחרת. המאמן שאתו יתמודד פרנקו, גודס, לא מנוסה יותר ממנו, לא יודע יותר ולא ערמומי יותר. לפרנקו אין מה להתבייש מול אף איש מקצוע בליגה. בנוסף, הוא ייהנה ממצרך נוסף שקודמיו לא נהנו ממנו: דונטה סמית', האיש שהיה רחוק זריקה מדויקת אחת מלקחת כמעט במו ידיו שתי אליפויות ברציפות, ישחק אצלו. כאמור, התרופה היא רק כדורסל, ובמשחק הזה הכל הרבה יותר קל כשהשחקן הכי טוב בארץ משחק אצלך.

דונטה סמית' שחקן מכבי חיפה חוגג. קובי אליהו
כשיש לך אותו, הכל יותר קל. דונטה סמית'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully