וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקרדיט כולו של בלאט? בלי וויצ'יץ' לא היינו מנצחים את מילאנו"

דייויד פדרמן בראיון חם לרדיו 103: "טעינו בנושא הצביון הישראלי", "יותם הלפרין היה צריך להיות במכבי", "לא דיברתי עם בלאט על נושא הצעירים, למרות שזה הרגיז אותי בצורה בלתי רגילה", "מי לא רשם את טיוס בליגה? אני לא רשמתי אותו?"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

דייויד פדרמן, מבעלי מכבי תל אביב, התראיין הערב לתוכנית הספורט של רדיו ללא הפסקה (103FM). במוקד: היחסים המורכבים בינו ובין שאר חברי ההנהלה לבין המאמן דיוויד בלאט. הנה עיקרי הראיון.

"חשבתי שהסיכוי לעלות לא גדול", פתח את דבריו, "אבל זה כדורסל והכל יכול לקרות. גם ירושלים ניצחה את מכבי ב-28 הפרש. הכול יכול לקרות. יש מערכת שעובדת כבר עשרות שנים ביחד. אני לא מכיר מערכת ספורט דומה לזו בעולם. מערכת שהשכילה להכניס דור צעיר".

פרדמן נשאל האם ההישג הנוכחי שייך בלעדית למאמן דיוויד בלאט, וענה: "אם אגיד שאני לא מסכים, תעשו מזה כותרת. אני אומר חד משמעית - הרבה מאוד דברים אתם לא יודעים. לפעמים היו בינינו חילוקי דעות מאוד קשים, גם על שחקנים שרצו לשלוח הביתה על מטוסים. יש בינינו חילוקי דעות ובסופו של דבר כולם מתיישרים והולכים לפי החלטה של מה שהרוב חושב. לבלאט יש זכויות גדולות במכבי תל אביב, לא רק העונה. בעונה הזו אני, בניגוד לכולכם, חושב שבלי העבודה שנעשתה במערכת, כולל שינויים שנעשו תוך כדי העונה - בשיתוף פעולה מלא לצוות המאמנים לאנשים שמאחורי הכללים שאם בדרך כלל לא מדברים עליהם - זה מה שהוביל למה שראינו אתמול.

"אני שמח בשביל דיוויד אבל לבוא ולקשור כתרים לראשו של אדם כזה או אחר, אלו דברים שאתם מדברים בחוסר ידע, ואתם לא יודעים מי רצה לשלוח (שחקן) הביתה ומי לא. זה ברור שאם דיוויד לא רוצה שחקן מסוים, הוא לא יבוא. אבל היו מקרים שהיו ויכוחים לא קטנים. ואין דוגמה טובה יותר מטייריס רייס, שמשנה את כל המשחק. עובדה שבמשחק המהיר שמשחקים היום, הוא משנה את המשחק. ולגביו היתה מחלוקת, כמו לגבי אלכס טיוס וכמו אחרים. אני שמח בשביל דיוויד, חושב שהוא מאמן מצוין יודע להגיד את הדברים הנכונים, ולעתים מתנהג בסדר גמור ולפעמים פחות בסדר... מי לא רשם את טיוס בליגה? אני לא רשמתי אותו?".

דני פדרמן: "בלאט ראוי להיות מאמן הרבה שנים"

מכבי תל אביב הביסה את מילאנו ועלתה לפיינל פור

בלאט: "הישג מדהים למכבי"

הציונים

סיכום סטטיסטי של העונה

כל הכתבות, הידיעות והתגובות על ההעפלה לפיינל פור

דייויד פדרמן מבעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"בתקופה של פפאלוקאס כן התערבנו. השנה לא. לא התערבנו. ולא היינו מביאים את טיוס אם דיוויד אומר שהוא לא רוצה אותו. הבאנו אותו. האם הוא החזיק ממנו כל השנה כמו בסוף? היו עליות וירידות"/ברני ארדוב

האם בהנהלה אמרו לדיוויד שצריך לעשות שינוי בחשיבה?

"בוודאי. היו הרבה שיחות כאלה. היו הרבה שיחות ויש הרבה דוגמאות נוספות. כשהגיע פפאלוקאס, אמרנו שאנחנו לא מוכנים לקרוא בעיתון מי לא משחק, אנחנו רוצים לדעת למה. יש דברים שדיוויד לא אוהב, וזה בסדר גמור. השנה אמרנו שלא נתערב, הצוות המקצועי יחליט מי לא משחק. אז אם מישהו לא שיחק, זה לא כי אני אמרתי לו לשבת או חבר הנהלה אחר. בתקופה של פפאלוקאס כן התערבנו. השנה לא. לא התערבנו. ולא היינו מביאים את טיוס אם דיוויד היה אומר שהוא לא רוצה אותו. הבאנו אותו. האם הוא החזיק ממנו כל השנה כמו בסוף? היו עליות וירידות. יש פה מערכת שאתם לא מבינים איך היא עובדת".

נראה שקשה לך לתת קרדיט בולט לבלאט.

"אם לא הייתי נותן לו קרדיט, הוא לא היה מאמן עד סוף השנה. כך שזה לא נכון. אבל אני אומר שלבוא ולהגיד שהקרדיט הוא כל כולו בלאט? אז אני מודיע לכם שבלי ניקולה הקבוצה הזו לא היתה מנצחת אתמול ולא היתה מגיעה לאן שהגיעה, ולא היתה עוברת אירועים מסוימים. ניקולה זה אחד הדברים הכי טובים שעשינו אי פעם בקבוצה הזו. הוא מנהל הקבוצה ובמסגרת תפקידו להשתלב גם בצד המקצועי.

"אני אישית מאמין שמאמן צריך להיות מעורה בבחירת השחקנים אבל שחלקו בבחירתם לא יהיה כפי שהוא היום. זו דעתי אבל זה לא אומר שדעתי מתקבלת כרגע ועובדה שזה לא המצב".

פדרמן נשאל על ז'יז'יץ' ופלאניניץ', שחקנים שהגיעו בהמלצת וויצ'יץ', וענה: " שני השחקנים שציינת היו נמצאים במכבי אם צוות המאמנים לא היה רוצים שהם יהיו? היה מקרה אחד עם מורן רוט, שבו פעלנו בניגוד לדעתם בגלל שיקולים אסטרטגיים, אבל בדרך כלל אם מאמן עומד על רגליים אחוריות ואומר לא, אז זה לא".

לגבי חילוקי הדעות עם בלאט אמר פדרמן: "זו דעתי הפרטית שאינה בהכרח משקפת את מכבי - אין כזה דבר שצעירים מהנוער לא ישחקו בליגה הישראלית. זה מאוד מאוד מפריע לי ועובדה - זה לא קרה. אנחנו לא מתערבים לצוות המקצועי לגבי מי יעלה בחמישייה או מי לא. אנחנו לדעתי צריכים, גם על חשבון הפסדים בליגה, שצעירים יקבלו דקות משחק.

"לדיוויד יש חוזה לעונה הבאה, וכדי לצאת מהחוזה אחד משני הצדדים צריך להגיד שהוא לא רוצה. הוא יכול לבוא בתקופה מסוימת להגיד שיש לו הצעה מצסק"א בפי 3 כסף".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הבעלים של מכבי תל אביב דני פדרמן עם ריקי היקמן. ברני ארדוב
"על הקשר של בלאט עם הצעירים שבהנהלת מכבי: "דיוויד יודע טוב מאוד שההנהלה הזקנה תמכה בו לאורך כל הדרך. לצעירים יש גישה מסוימת, יש להם גישה לגבי איך ועל מי צריך לוותר"/ברני ארדוב

על כך שבלאט אמר 'אני לא רוצה להיות ברווז צולע', אמר פדרמן: "לא הבנתי בדיוק למה הוא התכוון, אבל אם הוא מתכוון שהוא לא מוכן בשום אופן לשתף צעירים... אני למשל אומר היום שמה שעומרי כספי עשה לנו בזמנו עם דקות המשחק, בפועל הוא צדק. הוא היה ילד שהיה צריך לשחק והוא שיחק רק בגלל זה.

"עם דיוויד אתה לא מגיע לפייט. אני על נושא הצעירים לא דיברתי איתו כל העונה למרות שזה הרגיז אותי בצורה בלתי רגילה. אני לא חושב שזה נכון שיישב לנו בחור צעיר על הספסל 2.10 עם יד מהשלוש ולא ניתן לו צ'אנס להוכיח שהוא יכול לשחק יותר טוב ממישהו שהבאנו אותו בשביל חמש או עשר דקות".

לגבי הזהות הישראלית אמר פדרמן: "יותם הלפרין היה במכבי. הכול סוכם איתו, אני סיכמתי איתו, ולהערכתי ב-50 השנה האחרונות זו פעם ראשונה שהפרתי הסכם. הפרתי הסכם לא בגלל שאני רציתי להפר אותו. יותם ואני היינו סגורים, ולמרות שבדקתי עם כל מי שצריך לבדוק, אנשים שינו את דעתם, לא משנה כרגע מי. לעניות דעתי הוא היה צריך להיות במכבי.

"לגבי ליאור אליהו, בהתחלה היו המניפולציות שלו שלא אהבנו. שמעון (מזרחי) עמד בכל תוקף ש(הוא) יישאר, ואחרים לא חשבו ככה. האם טעינו? בוא נגיד שבנושא הצביון הישראלי – בוודאי. אפשרנו לירושלים ללבוש צורה של צביון ישראלי שהיה צריך להיות במכבי. האם מקצועית זה נכון? בוא נראה מי הישראלים שלנו היום, ותגיד לי את מי אתה לא רוצה? את אוחיון? פניני? לנדסברג? בלו? יש לנו חמישה ישראלים. לא כולם נראים צחים ולבנים אבל לא יודע מה, אבל יש לנו את הישראלים".

על הקשר של בלאט עם הצעירים שבהנהלת מכבי: "דיוויד יודע טוב מאוד שההנהלה הזקנה תמכה בו לאורך כל הדרך. לצעירים יש גישה מסוימת, יש להם גישה לגבי איך ועל מי צריך לוותר. דיוויד כבר באמצע הדרך, בין שני הדורות האלה...".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"היה מצב שהיה דיון לגבי הנושא של דיוויד, אני לא חושב שבשום נקודת זמן לא היתה שאלה לגבי האם אנחנו מפסיקים את החוזה איתו"/ברני ארדוב

הדור הצעיר רצה לפטר את בלאט?

"היה מצב שהיה דיון לגבי הנושא של דיוויד, אני לא חושב שבשום נקודת זמן לא היתה שאלה לגבי האם אנחנו מפסיקים את החוזה איתו. כשמכבי הפסידה, כשמקבלים בראש מירושלים או מנס ציונה, אז יש רעשים. כמו שמשחק אחד אתמול בלילה עשה אופוריה שלא היתה קיימת שנים".

אם בלאט לא ימשיך, גודס יאמן במקומו?

"אם זה יקרה, גודס אחד המועמדים הבכירים".

על הסדרה מול מילאנו אמר פדרמן: "למה הם הפסידו? כי הם בנויים על שחקן אחד. תראו איך התחלקו הנקודות במכבי ואיך שם".

על הקביעה שזו הקבוצה החלשה ביותר של מכבי תל אביב שהעפילה לפיינל פור: "שאראס, פארקר, ניקולה ובאסטון - זה חד פעמי, זה קורה פעם אחת בחיים. אבל קבוצה שמתחברת כמו זו של העונה, גם אין כל יום".

מה חשוב לך יותר העונה? אליפות או גביע אירופה?

"לא מתרגש מאליפות כי בשיטה הנוכחית לא חשוב בעיניי אם אתה אלוף או לא. השיטה כזו כמו של הליגה האירופית - גם אותה אני לא מכבד. תתקשרו לג'ורדי (ברתומיאו) ותשאלו על מה מדברים ראשי הקבוצות. אנחנו חושבים שצריך שיטה אחרת".

הכול על העפלת מכבי תל אביב לפיינל פור

דייויד פדרמן בעלים מכבי תל אביב מאוכזב מאחורי גיא גודס, דרק שארפ עוזרי המאמן. ברני ארדוב
"אני לא חושב שזה נכון שיישב לנו בחור צעיר על הספסל 2.10 עם יד מהשלוש ולא ניתן לו צ'אנס להוכיח שהוא יכול לשחק יותר טוב ממישהו שהבאנו אותו בשביל חמש או עשר דקות"/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully