וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "הישג מדהים למכבי ת"א. עשינו דבר גדול"

23.4.2014 / 22:25

מאמן הצהובים היה נרגש אחרי ההעפלה לפיינל פור: "כבר הוציאו אותנו למדבר. אני כל כך גאה בשחקנים". פניני: "הקהל שיתק את מילאנו". טיוס: "אנחנו באקסטזה". בלו: "יכול לראות את הגביע חוזר לתל אביב". צפו בנאום הניצחון של בלאט בחדר ההלבשה

צילום: קובי אליהו, עריכה: מתן חדד

מכבי תל אביב חגגה הערב (רביעי) ניצחון 66:86 על מילאנו ו-1:3 בסדרת ההצלבה כולה. הצהובים חזרו מפיגור בן 10 נקודות במחצית הראשונה, השתלטו על המשחק ברבע האחרון וחזרו לפיינל פור של היורוליג אחרי היעדרות בת שנתיים. זו תהיה ההופעה ה-12 של הצהובים בין ארבע הגדולות במפעל הקבוצות הכי יוקרתי ביבשת הישנה.

מכבי תל אביב תפגוש בחצי הגמר את המנצחת בסדרה בין צסק"א מוסקבה לפנאתינייקוס (כרגע 2:2). המשחק יתקיים ב-16 במאי במילאנו והקרב על התואר ייערך באותו מקום, יומיים לאחר מכן.

בסיום המשחק השחקנים וחברי ההנהלה חגגו במשך דקות ארוכות עם האוהדים ולאחר מכן בחדר ההלבשה. השחקנים יקבלו בונוסים על ההעפלה לפיינל פור. קית' לנגפורד שקלע הערב 28 נקודות במדי מילאנו ושיחק במכבי לפני שנתיים, הגיע לברך את שחקני ואנשי הקבוצה.

שחקני מכבי תל אביב ריקי היקמן, טייריס רייס חוגגים. ברני ארדוב
רייס והיקמן חוגגים/ברני ארדוב

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט, שמע את הקהל ביד אליהו קורא בשמו בסיום. בלאט היה מאוד נרגש ואמר בסיום: "דיברנו על הרוח של מכבי, והרוח הזו ניצחה. ניצחנו קבוצה גדולה ב-20 הפרש, במשחק הכי קובע. כבר הוציאו אותנו למדבר בלי דרך חזרה, אבל החלטנו לנטרל את הרעשים ולהתרכז בעיקר".

בלאט הוסיף: "אחרי ההפסד לנס ציונה בליגה, אמרתי לחבר'ה שנגיע לפיינל פור. האמנתי בשחקנים ואני עדיין מאמין בהם. העלייה הזו לפיינל פור זה דבר גדול. זו הייתה אחת המטרות העיקריות וזה הישג מדהים למכבי תל אביב. קבוצה חדשה, בלי כוכבים גדולים, אבל שחקנים שעושים את העבודה מתי שצריך, כמו שצריך, איך שצריך. אני כל כך גאה בהם".

בלאט החמיא לצוות שלו: "גיא גודס הוא מאמן ראשי לכל דבר ומתישהו הוא יאמן את מכבי ויוביל אותה להישגים. אלום שטיין נתן תרומה אדירה, קובלסקי שהוא מאמן הכושר הכי טוב באירופה... כל אנשי הצוות הזה, הם הנשמה של הקבוצה".

המאמן אמר: "אני רוצה גם להוסיף שקיבלתי את הקבוצה שרציתי. קיבלתי את דייויד בלו מההנהלה כשהבנו שחסר לנו מספר 4 שקולע מבחוץ, רציתי שלושה סנטרים וקיבלתי. הוצאנו לפועל בדיוק מה שהבטחנו. דיברנו כל הזמן על רוגע, פוקוס, ביטחון ואגרסיביות. דיברנו על זה לפני כל אימון ואחרי כל אימון".

בלאט התייחס גם לפיינל פור, שם מכבי תפגוש את צסק"א מוסקבה או פנאתינייקוס: "יש הרבה לחץ עכשיו על צסק"א. על הנייר צסק"א יותר חזקה ואת פאו ניצחנו העונה בצורה משכנעת. אבל לא אכפת לי את מי נפגוש. זה משחק אחד. אנחנו הסינדרלה של הפיינל פור. אני לא אומר את זה כדי להוריד מאיתנו לחץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

צפו בנאום הניצחון של דיוויד בלאט בחדר ההלבשה

הקפטן גיא פניני: "הנפת הגביע תמיד נמצאת בחלומות, אבל זה עוד רחוק. אני רוצה ליהנות מההישג האדיר הזה, עשינו דבר מדהים. לפני שבעה חודשים ישבנו בנס ציונה אחרי הפסד כמו קבוצה מפורקת, ואף אחד לא נתן לנו סיכוי. שבעה חודשים אחרי, אנחנו בפיינל פור של היורוליג. אני מעריך כל אחד מהקבוצה הזו, מהצוות. זה הקסם של נוקיה, הקהל שיתק אותם. זה חוסן מנטלי של מועדון, של שחקנים, עבודת צוות, מסורת. הכול".

אלכס טיוס ששוב הצטיין: "כל כך רצינו לנצח. במחצית השנייה היינו רגועים, החברים עשו עבודה טובה בניסיון למצוא אותי וכרגע הכול מדהים. יש כאן אקסטזה. תמיד נשארתי מרוכז, הפציעות נתנו לי אפשרות להתעלות ואני שמח שניצלתי את ההזדמנות ועזרתי לקבוצה להגיע לפיינל פור. עכשיו המטרה העיקרית שלנו היא להביא את הגביע האירופי. נגיע מוכנים".

דייויד בלו: "ההרגשה נהדרת. עבדנו קשה בכל העונה חזרנו למקום אליו מכבי שייכת. עשינו התאמות אחרי המחצית הראשונה, נעזרנו באנרגיה מהקהל, ורצינו להגן על הבית שלנו. אני יכול לראות את הגביע חוזר לתל אביב".

סופוקליס שחורציאניטיס: "אני שמח, מאוד מאושר. אף אחד לא האמין בנו, אבל אנחנו האמנו בעצמנו, המאמן האמין בנו והקהל שלנו האמין. חזרנו לפיינל פור, למכבי מגיע להיות בפיינל פור. התאמנו, שיחקנו ועבדנו קשה כדי לעשות את זה".

יוגב אוחיון: "זו הייתה עונה מטורפת. אני חושב שקברו אותנו כאילו ירדנו ליגה ועפנו מאירופה, אבל ידענו לשמור על אופי חזק. יש פה שחקנים שצריך להצדיע להם אחד אחד, וגם המאמנים. ידענו במחצית שאנחנו צריכים לחזור חדים יותר ופשוט התפוצצנו. אנחנו מסתכלים גבוה, אנחנו לא מתביישים, אבל זה לא יהיה קל בכלל".

שחקני מכבי תל אביב ג'ו אינגלס, דייויד בלו. ברני ארדוב
"רצינו להגן את הבית שלנו". בלו/ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו, ברני ארדוב
"מגיע לנו להיות בפיינל פור". שחורציאניטיס/ברני ארדוב, צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הנה הסלפי שפרסם סילבן לנדסברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully