וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: ”יש סיכוי גדול יותר לפיינל פור מאשר בתחילת הסדרה”

20.4.2014 / 18:48

לפני מילאנו (ב', 21:15, ישיר בוואלה! ספורט ובאפליקציות), פרגן המאמן בעיקר לסמית': "כל דקה שהוא משחק היא נכס"

דווין סמית' (מימין), סילבן לנדסברג שחקני מכבי תל אביב. קובי אליהו
מקבל גב מהמאמן שלו. סמית' עם לנדסברג/קובי אליהו

מכבי תל אביב נחתה אמש (שבת) בארץ והחלה להתכונן במרץ לקראת המשחק השלישי מול מילאנו (21:15, שידור ישיר בוואלה! ספורט ובאפליקציות) בסדרת ההצלבה של היורוליג, בתקווה לשמור על הבית, לעלות ל-1:2 ולעשות צעד נוסף אל עבר הפיינל פור הנכסף. הצהובים יערכו הערב את האימון המסכם, כשבקבוצה עמלים בימים האחרונים על מציאת פתרון להוריד את אחוזי הקליעות של הגארדים היריבים. המאמן דיוויד בלאט ביקש מהשחקנים "הגנה יותר אגרסיבית" לקראת המשחק מחר, כשהודגש כי בכדי לנצח "יש להוריד את מילאנו מתחת ל- 80 נקודות".

סופוקליס שחורציאניטיס עבר היום בדיקת MRI, בה התגלה כי הוא אינו סובל נזק משמעותי ברגלו, ובקבוצה ינסו להכשירו למשחק. סופו הגיע לאימון הערב, אך לא נטל בו חלק. "אני לא יודע אם הוא יוכל לשחק", הודה בלאט במסיבת העיתונאים. כזכור, הסנטר היווני נפגע כבר בתחילת המשחק השני באיטליה, ירד לספסל, חזר בחלוף כמה דקות אך דידה החוצה לחדרי ההלבשה, ולא חזר עוד לפרקט.

בעניין אחר, ההצבעה לבחירת חמישיות העונה ביורוליג החלה באתר הרשמי של המפעל. למכבי תל אביב ארבעה נציגים ברשימה, הכוללת 57 שחקנים: סופוקליס שחורציאניטיס, ריקי היקמן, דווין סמית' ואלכס טיוס.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
ישחק או לא ישחק? סופו/קובי אליהו

"מילאנו עשתה תוצאות מאוד יפות לאורך השנה. אנחנו אחרי שני משחקים מעניינים וקשים והגענו לתל אביב עם אפשרות יותר טובה לעלות לפיינל פור ממה שהיתה כשנכנסו לסדרה", אמר דיוויד בלאט במסיבת העיתונאים. "אנחנו יודעים מול מי אנחנו משחקים, מכבדים את היריב שלנו, אבל יודעים גם שלביתיות יש משקל רב בסדרה הזו, כמו ביתר הסדרות. חוץ ממכבי אף קבוצה עדיין לא הצליחה לנצח בחוץ בסדרות ההצלבה ביורוליג, וקהל כמו של מכבי תל אביב אין בשום מקום. אנחנו מקווים שיחד איתו, נוכל לעשות משהו עוד יותר מיוחד השנה ממה שעשינו עד עכשיו".

בלאט נשאל מה תצטרך קבוצתו לעשות כדי לנצח ואמר: "צריך לעשות עבודה יותר עבודה בהגנת היחיד. אין ספק שבגדול, ובאופן כללי, צריך להוריד את מילאנו מכמות של 13 שלשות למשחק באחוזים מאוד גבוהים. קית' לנגפורד הוא אחד הגארדים הטובים ביותר באירופה, כנ"ל דניאל האקט, כרטיס ג'רלס ודייויד מוס. בשביל זה הם אחת הקבוצות הטובות באירופה. אנחנו יודעים מה צריך לעשות. לפעמים אתה לא מצליח לעשות את זה כי הצד השני מצליח לעשות את זה. אני מקווה שגם פיזית וגם טקטית נוכל לשפר את הצד ההגנתי שלנו, כי זה מאוד יכריע בסדרה הזאת".

על היכולת המאכזבת שגילה עד כה דווין סמית' בסדרה אמר בלאט: "דווין לאורך כל השנה הוא מתמודד עם פציעה שרוב האנשים שאני מכיר, אם היו איתה, כבר היו מוותרים ויושבים בבית. אפשר לשחק עם הפציעה הזו, אבל זה מחליש, וכואב, ומפריע, ובסופו של דבר הוא יעבור ניתוח - אין פה ספק בכלל - אבל הוא לא מוכן לוותר. כל דקה שהוא על המגרש זה נכס. אנחנו צריכים אותו, את הנוכחות שלו, את הדקות שהוא יכול לתת לנו, כי הוא אחד הגורמים העיקריים בהצלחה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב במסיבת עיתונאים. קובי אליהו
רגע האמת. בלאט/קובי אליהו

ניקולו מלי: "לא יודע אם אנחנו יותר טובים באופן כללי"

מילאנו תגיע ארצה הערב, כשהעדיפה לא להתאמן בהיכל. ניקולה מלי שוחח עם וואלה! ספורט לקראת המשחק השלישי ואמר: "מדובר בסדרה קשוחה וידענו שלא יהיה קל מול מכבי. זה לא היה קל עד עכשיו וזה עדיין לא קל. אנחנו נהנים מהסדרה ומקוים שזה יהיה כמה שיותר ארוך שאפשר. המשחק השלישי היה קשה. ידענו שאנחנו צריכים לנצח אותו, כי אם היינו במצב של 2:0 הסדרה כמעט היתה גמורה בשבילנו. עכשיו, בבית של מכבי, הלחץ עובר אליהם".

איך הרגשתם אחרי המשחק האחרון?

"היתה לנו הרגשה לא נעימה, היו רגשות נוראיים אחרי ההפסד הזה, אבל התגברנו עליו במהירות. המאצ'-אפ מול מכבי מעניין. אני לא יודע אם אנחנו יותר טובים באופן כללי, אבל בשני המשחקים האחרונים שיחקנו טוב יותר ממכבי. בניצחון הראשון פשוט מכבי היתה טובה מאיתנו בדקות האחרונות, בעוד אנחנו רק הלכנו אחורה, אבל ככה זה בספורט".

שחורצאניטיס נפצע במשחק הקודם.

"אל תדאגי, אני בטוח שסופו ישחק. אני בטוח בכך".

שחקן מילאנו ניקולו מלי. Roberto Finizio, GettyImages
דרוך מתמיד. מלי/GettyImages, Roberto Finizio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully