וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויצ'יץ': "המשחק הבא הוא משחק המפתח. מעריך שסופו ישחק"

אחרי האכזבה מההפסד במילאנו במכבי כבר חושבים על משחק מס' 3. אוחיון: "נפלנו במשחק ההגנה". רייס: "חייבים לחזור למנטליות של ניצחונות". ורד כהן, שליחתנו למילאנו, על הר הגעש האיטלקי שדחף את קבוצתו, אבל גם ידע להפתיע ולהרעיף חום גם על שחורציאניטיס

צילום: ורד כהן, עריכה: יותם בן דוד

1. לא כל יום נס: יומיים לאחר הניצחון ההרואי והדרמטי על מילאנו, נבלמה תנופת ההישג. מכבי לא הצליחה לעבור את שוב את המשוכה האיטלקית, והוכנעה במשחק הגומלין בתוצאה 77:91. ההתחלה הייתה דינמית דווקא, אך כבר ברבע הראשון נפגע סופוקליס שחורציאניטיס ברגלו, התוקפנות של מילאנו – שכצפוי, הופיעה חדורת נחישות להפוך את קערת ההשפלה על פיה – כיסחה כל ניסיון כמעט של מכבי להרים את ראשה ולצאת מהבור. לא רק שחקני מילאנו סיפקו מופע דורסני, גם האוהדים האדומים נתנו מופע עידוד רועש במיוחד כשהם חמושים במניפות רעשניות ומשרוקיות.

לאחר ההפסד האווירה בחדר ההלבשה של הצהובים הייתה עגומה. השחקנים נכנסו אליו בעיניים כבויות משהו, בלי יותר מדי חשק ונותרו בו כשעה. בלאט נשא שם נאום קצר. "זו סדרה ועכשיו אנחנו לוקחים את המשחק לבית שלנו וצריך לנצח בבית. לא היינו אגרסיביים מספיק, הם קלעו באחוזים גבוהים ונצטרך לעשות את ההתאמות", אמר בין היתר המאמן בלאט. גם אנשי ההנהלה נראו מצוברחים, ובחנו באריכות את הסטטיסטיקה. הם כבר טיפחו ציפיות לניצחון שני, שיהווה צעד משמעותי לקראת הפיינל פור אשר ייערך השנה במילאנו. לחלק מאנשי מכבי היו גם טענות על השיפוט וטענו שלא נשרקו הרבה עבירות.

הנוקאאוט שחייב להעיר את בלאט: שי האוזמן מסכם

רואה ואינו נראה: יהונתן אליהו על הנזק שגורם דווין סמית'

חזרו לסורם: מכבי תל אביב הפסידה 91:77 במילאנו

בלאט: "השגנו את המטרה שלנו. נקווה שסופו יהיה בסדר"

קרטיס ג'רלס שחקן מילאנו (משמאל) מול סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. Roberto Finizio, GettyImages
ג'רלס ומילאנו הצליחו להפוך את קערת ההשפלה על פיה/GettyImages, Roberto Finizio

2. ומה אומרים בקבוצה? המנהל ניקולה וויצי'ץ אמר לוואלה! ספורט: "ברור שיש אכזבה, אבל כשמפסידים תמיד יש אכזבה. זה משחק אחד, ולקחנו כאן ניצחון אחד שזה טוב. מילאנו משחקת נהדר. זה הבית שלהם, יש להם גארדים ברמה גבוהה, וביום קליעה כזה היה קשה לצפות לניצחון. בשני המשחקים הם שיחקו נהדר, אנחנו צריכים לעשות את ההתאמות. הם מאוד מאומנים ועם הגארדים שלהם היה מאוד קשה לעצור אותם. זו קבוצה שסיימה שנייה בבית עם פנאתינייקוס וברצלונה, זו לא קבוצה שאפשר להגיד שהייתה חלשה. אבל נתנו להם לקלוע יותר מדי נקודות, יותר מדי לפלייאוף".

טייריס רייס: "היה דמיון בין שני המשחקים, הם הצליחו לקלוע במשחק הראשון והצליחו גם לקלוע במשחק השני, הצלחנו לחזור למשחק עם קליעות מוצלחות. אנחנו הצלחנו 'לגנוב' את המשחק הראשון והם הצליחו לשמור על הביתיות שלהם במשחק השני. עכשיו אנחנו חייבים לחזור הביתה לתל אביב עם מנטליות שאומרת שאנחנו צריכים לנצח את שני המשחקים. במשחק הקודם התאפסנו על עצמנו בדקות המכריעות של המשחק הראשון והצלחנו להשיג את העצירות ההגנתיות להן נזקקנו, אבל הפעם הם הצליחו לקלוע את זריקות שהם החטיאו במשחק הקודם ושמרו על היתרון שלהם עד הסוף".
גיא פניני: "ביום רביעי עשינו את העבודה וניצחנו, רצינו גם לנצח הפעם אבל הם שיחקו יותר טוב ולא שמרנו טוב כמו שאנחנו רוצים לשמור, הקהל שלהם הלהיב אותם וזה טבעי, אנחנו קצת נרתענו מזה".

יוגב אוחיון: "הם שמרו אגרסיבית מתחילת המשחק ומבחינת ההגנה נפלנו, אנחנו נעשה את ההתאמות למשחקים הבאים ואני מקווה שבמשחקים הבאים ניראה יותר טוב בצד ההגנתי. בשני המשחקים הראשונים הם קלעו באחוזים גבוהים מאוד אנחנו מעשה את ההתאמות הרלוונטיות בהמשך כדי שלא יתאפשרו להם קליעות פנויות וכך גם הסקור שלהם ירד. זו המטרה העיקרית שלנו. אנחנו יכולים להיות מרוצים מניצחון אחד אבל אנחנו מכבי ואנחנו לא אוהבים להפסיד, באנו היום לנצח ואנחנו מאוכזבים שהפסדנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יוגב אוחיון, שחקן מכבי תל אביב. Roberto Finizio, GettyImages
"מרוצים מהניצחון האחד אבל אנחנו מכבי ואנחנו לא אוהבים להפסיד". אוחיון/GettyImages, Roberto Finizio

3. טיסה ברגשות מעורבים. חרף האכזבה מהכתישה האיטלקית, אוהדי מכבי המתינו בחוץ לאוטובוס של הצהובים ועודדו אותם בסיום. במלון התפצלו השחקנים המאוכזבים – חלקם מיהרו להיעלם בחדרם, וחלקם ירד לאכול. בהגיעם למלון לא התעכבו השחקנים יותר מדי בלובי ופרשו איש איש לחדרו. סמארדו סמואלס ממילאנו ערך גיחה וביקר במלון של הצהובים, רגע לפני הטיסה בשבת בבוקר. ההפסד למילאנו היה כואב, כך נראה, ובכל זאת, באמתחתם של הצהובים יהיה זיכרון אחד מתוק מה"נס במילאנו", כשמו של סרט הקולנוע הנודע, והם שבים ארצה עם ניצחון חוץ יקר.

4. דרו?ש: סופו 2. אם אין די בחולשה שהפגינה העונה מכבי בריבאונד, עכשיו שחורציאניטיס נפצע בברכו ונותר דקות ארוכות על הספסל. עם זאת, ניקולה וויצ'יץ' אמר לוואלה! ספורט כי הוא מאמין שסופו ישחק ביום שני הקרוב מול האיטלקים. "יש לו משהו בברך, הוא יעבור בדיקה ונראה, אבל להערכתי הוא ישחק ביום שני", אמר וויציץ'. כאשר הסנטר היווני נפצע, הוא ירד לספסל והרכין את ראשו בתסכול רב. בחדר ההלבשה הוא העדיף לא להתראיין. כשיצא בסיום, אוהדי מילאנו קראו לעברו באופן מפתיע, הרעיפו עליו חום, ואף ביקשו ממנו חתימות ולהצטלם עימו.

בלי או עם קשר לפציעות של שחורציאניטיס, במכבי רוצים לצרף גבוה דומיננטי בעונה הבאה.

5. ד"ש מג'ורג'יו: גם במשחק הזה, כמו בקודם, נכח הבעלים של מילאנו, מעצב העל ג'ורג'יו ארמאני, שישב על הפרקט ונראה דרוך. ארמאני אמר אמש לוואלה! ספורט במהלך המחצית: "אני מאוד רוצה להגיע לישראל". האם להגיע לישראל עם מילאנו? הוא לא פירט.

הכתב האיטלקי פאביו קאווניירה מאתר האינטרנט "אולימפיה בלוג" המסקר את הקבוצה מסביר: "ג'ורג'יו ארמאני הציל את המועדון הזה מהיעלמות. ב-2004 הוא נתן כסף לקבוצה והיה הספונסר שלה. הוא התאהב בה ומגיע לכל משחק בליגה האיטלקית וביורוליג. אני חושב שעכשיו הוא ייהנה מהפירות. מילאנו היא הקבוצה החזקה בליגה האיטלקית, וארמאני אמר שהוא רוצה שהאליפות תחזור למילאנו. הוא אמר שהוא אוהב מאוד כדורסל וספורט. בדרך כלל הוא לא מתראיין לתקשורת".

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. Roberto Finizio, GettyImages
הקהל האיטלקי אוהב אותו. שחורציאניטיס/GettyImages, Roberto Finizio

6. א?ר?יו?ד?ר?צ?'י, אורחת צהובה: מכבי אמנם לא הצליחה לעלות ל-0:2 בסדרה, אך זהו אינו סוף פסוק. המשחק הבא בסדרה יתקיים ביום שני הקרוב, ביד אליהו. האיטלקים מודעים לכך שלמגרש ביתי יש חוקים משלו. מצד שני, האיטלקים יגיעו לישראל עם הרוח הגבית החזקה שהשיגו בריסוק הצהובים.
כאמור, הפיינל פור יתקיים השנה במילאנו, וברחבי העיר נתלו כבר שלטים לקראת האירוע הגדול, ועליהם מתנוססת תמונתו של קית' לנגפורד. אחרי הכתישה של אתמול, החיוך של לנגפורד, המרוח על הכרזות, נראה פתאום קצת יותר מאיים.
ניקולה וויציץ: "אנחנו משחקים בבית שלנו בנוקיה, ושם זה אמור להיות שונה, ואנחנו חייבים לנצח במשחק הבא, הוא משחק המפתח כי היריבה עולה ליתרון משמעותי בסדרה כזאת".

יוגב אוחיון הוסיף: "הסדרה עוברת עכשיו לתל אביב ואנחנו עם הקהל והאווירה שבנוקיה. צריכים לבוא יותר אגרסיביים ויותר אינטנסיביים כדי להוריד את הסקור שלהם. מבחינתנו כל משחק הוא שונה והיום בייחוד לא הצלחנו לעצור אותם במהלכים שאנחנו מצליחים".

גיא פניני סיכם: "זו סדרה ארוכה וידענו שלכל קבוצה יהיה את המשחק שלה ואני שמח שביום רביעי ניצחנו. עכשיו אנחנו עוברים לנוקיה עם הקהל שלנו עם אווירה שונה. אנחנו מגיעים הביתה כדי לשמור על הסדרה הזו בעזרתנו ובעיקר בעזרת הקהל שלנו".

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ביד אליהו נראה מכבי אחרת? וויצ'יץ'/ברני ארדוב
הבעלים של ארמאני מילאנו ג'ורג'יו ארמאני. ורד כהן, מערכת וואלה! NEWS
יגיע עם מילאנו לישראל? ארמאני במהלך המשחק/מערכת וואלה! NEWS, ורד כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully