וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויצ'יץ': "זו מכבי האמיתית". היקמן: "רייס מדהים"

ריקי היקמן ומכבי תל אביב חגגו ניצחון ענק במילאנו. בלאט: "היה מיוחד, אבל זו סדרה. שום דבר לא גמור". התקשורת האיטלקית: "בלקאאוט, חראקירי, מכבי חגגה". פדרמן מודה: "כבר לא האמנתי". וגם: הקסם של הבן של טייריס

צילום: ורד כהן, מילאנו. עריכה: יאיר דניאל

"משחק ענק", "ערב שכולם יזכרו הרבה שנים", "נס ז'לגיריס 2" - אלו רק חלק מהמושגים בהם השתמשו אמש (רביעי) אנשי מכבי תל אביב בשיחות הנרגשות בינם לבין עצמם בתום הקאמבק המרשים והניצחון הגדול 99:101 על מילאנו בתום הארכה באיטליה. הצהובים עלו ליתרון 0:1 בסדרת ההצלבה וינסו להגדיל אותו במשחק שיתקיים באותו מקום ביום שישי.

בחדר ההלבשה של הקבוצה נרשמה שמחה גדולה. טייריס רייס, שהוביל את החזרה מפיגור 84:72 לקראת הסיום, עמד במוקד תשומת הלב וקיבל חיבוקים מדני פדרמן דיוויד בלאט. המאמן אמר לשחקנים: "עשינו משהו מיוחד היום, אבל אנחנו צריכים להישאר עם הרגליים על הקרקע ולדעת שיש עוד הרבה עבודה לפנינו. זו סדרה - בכך אנחנו צריכים להתרכז ואת זה אתם חייבים להפנים".

רייס עצמו אמר לוואלה! ספורט: "זה ניצחון ענק בשבילנו, לא רק עבורי. כשעובדים חזק ונלחמים על הפרקט, משיגים תוצאות. האם אני אחראי על הקאמבק? כולם נלחמו ברבע הרביעי, כולם התעלו. ניצחנו אבל זו סדרה. גם הבן שלי חיבק אותי בסוף ואמר לי שהוא מאושר שניצחנו, הוא היה נרגש כמוני".

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. GettyImages
מחמאות מקיר לקיר. רייס/GettyImages

"זה משחק מיוחד, כמה פעמים קבוצה נמצאת בפיגור 12 שתי דקות לסיום וחוזרת ככה? זה היה מדהים", אמר המנהל ניקולה וויצ'יץ'. "טייריס היה בלתי ייאמן, פשוט מדהים. הוא לקח את המשחק על עצמו, שיחק עם כל הלב. אנחנו מכבי תל אביב ולכן כולם נלחמו ככה - זו מכבי וככה היא צריכה להיות. במחצית הראשונה היה לנו בעיות בריבאונד והאחוזים שלהם היו טובים, אבל עשינו דברים בסיום שהיו מספיקים כדי לקחת את המשחק".

דיוויד בלאט אמר בסיום: "אני חושב שזה אחד המשחקים הגדולים של מכבי בכל הזמנים. התקדמנו בסדרה - אבל שום דבר עוד לא גמור. נצטרך לנסות לקחת עוד משחק ביום שישי ולסיים את הסיפור בתל אביב. ההבדלים? אני לא חושב שבחצי הראשון היינו כל כך גרועים, מילאנו פשוט הייתה טובה. קלענו נקודות, אבל הם קלעו באחוזים מדהימים. הם הקשו עלינו בכל פרמטר ובכל מובן".

על טייריס רייס הוסיף בלאט: "הוא משחק כבר כמה משחקים מצוין. גם הפעם. כל אחד ששיחק היום תרם את החלק שלו והיינו צריכים זה. הקבוצה צברה הרבה ניסיון והרבה ביטחון מהמשחקים הרבים הקשים שעברנו השנה".

ריקי היקמן הוסיף: "קאמבק מדהים שלנו, כך גם היה טייריס רייס. הוא היה בלתי ניתן לעצירה. הבן שלו שהיה איתו נתן לו מוטיבציה. זה אחד המשחקים הכי מדהימים שחוויתי, אבל ביום שישי יש לנו עוד משחק - וחייבים להגיע אליו גם כמו שצריך. חפרנו לעצמנו בור בשלושת הרבעים הראשונים, אבל ברבע האחרון נלחמנו חזרה והשגנו את הניצחון המדהים הזה".

אלכס טיוס: "נלחמנו כי פשוט רצינו לנצח במשחק, לכן כולם נתנו את הלב. כולם הראו מה זה רוח לחימה ורצון לנצח. ביום שישי יהיה משחק קשוח כי הם ירצו להחזיר לנו על ההפסד הזה. אבל גם אנחנו נהיה מוכנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן מכבי תל אביב, ריקי היקמן. GettyImages
אין יותר מדי זמן לחגיגות. היקמן/GettyImages

לבית המלון הגיעו אנשי מכבי תל אביב כשעה אחרי הסיום. גם בהנהלת הקבוצה נראו מאוד מרוצים מהקאמבק, ומי שזינק בשמחה לעברו של ניקולה וויציץ' היה דני פדרמן, שבסיום המשחק לוואלה! ספורט: "האם האמנתי שיסתיים ככה? חמש דקות לסיום עוד האמנתי, שתי דקות לסיום כבר לא כל כך, וחמישים שניות לסיום חזרתי להאמין. אבל אין ספק שזה היה נראה בכיוון לא טוב, גם מבחינת האנרגיות, היינו נראים קצת כבויים ברבע הרביעי. אבל שתי דקות לסיום כולם התעוררו והוכיחו שיש להם אופי. זה חלק גדול מהבנה של הקבוצה שלנו, האופי". פדרמן הוסיף: "זה אחד הניצחונות הגדולים של מכבי, ללא ספק. זו מכבי. גם כשזה נראה אבוד - זה לעולם לא נגמר עד שזה לא נגמר. כולם מתרגשים אבל צריך לזכור שיש לנו עוד שני משחקים לנצח".

המנכ"ל אלי דריקס אמר: "אחרי משחק כזה אני לא יודע אם אפשר להירדם. השחקנים שלנו נתנו פייט והיו גם אוהדים שלנו שבאו לעודד ושמעו אותם. אני שמח שהצלחנו לשמור על פער שניתן לצמצום, כי בשתי הדקות האחרונות היינו מרוכזים וגררנו את המשחק להארכה. אבל אסור לשכוח שזו סדרה של הטוב מחמישה. חגיגות ושמחה אחר ניצחון זה בדרך, אבל אנחנו רוצים לנצח את הסדרה. רייס בא ולקח את המשחק על עצמו. שמעתי גם מישהו שאומר שהוא היה ככה כי הבן שלו היה פה. אם זה ככה, נביא את הבן שלו לכל משחק".

מהצד השני, אנשי מילאנו נראו המומים ומיהרו לרדת לחדר ההלבשה. קרטיס ג'רלס אמר: "המשחק היה לנו בידיים, אבל אז מכבי הגבירה את הלחץ ההגנתי ולא מצאנו דרך לקלוע. אני מאוכזב כי הפסקנו לשחק לקראת הסוף". היום הודיעה הנהלת הקבוצה האיטלקית במפתיע שהיא סוגרת את האימון לתקשורת, דבר שמצביע על הלחץ בקבוצה.

ב"גאזטה" המקומי נכתב ש"גם אחרי שמילאנו קיבלה מתנה (פאול אבסורדי של היקמן), היגון לא נמנע... ביום שישי המשחק השני, אבל אחרי בלקאאוט כזה, הקבוצה חייבת להתאושש ולשחק בקשיחות". ב"איל ג'ורנלי" נכתב ש"אחרי חראקירי של מילאנו, מכבי חגגה בהארכה... אף אחד לא לקח את המשחק בידיים, לא על הספסל ולא על המגרש".

יוגב אוחיון, שחקן מכבי תל אביב. Roberto Finizio, GettyImages
המשימה רק התחילה. אוחיון/GettyImages, Roberto Finizio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully