וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה את הפועל ת"א, אשדוד עדיין בחיים

רגע לפני פתיחת סדרות הפלייאוף, סידרה לעצמה מכבי חיפה את המקום השלישי אחרי שגברה לראשונה העונה על הפועל תל אביב 79:85. דונטה סמית' הצטיין עם 20 נק' ו-6 אס'. מכבי אשדוד הדהימה את נס ציונה ונותרה בחיים, בעיקר הודות להפסד של הרצליה לנתניה בהארכה. חולון ניצחה

שחקן מכבי חיפה דונטה סמית'. אדריאן הרבשטיין
יכולת טובה, לעיני אימו שבקהל. סמית'/אדריאן הרבשטיין

שבוע בלבד נותר עד תום העונה הסדירה בליגת העל, ואיזה שבוע זה הולך להיות. בעוד שמכבי חיפה עשתה את העבודה שלה הערב (חמישי) כשגברה על הועל תל אביב והבטיחה את המקום השלישי, למטה התחתית בוערת. מכבי אשדוד חזרה מהמתים עם ניצחון 76:79 דרמטי על עירוני נס ציונה, וניצלה הפסד של בני הרצליה בהארכה לברק נתניה כדי להגיע אל המחזור האחרון כשהיא יכולה עדיין להישאר בליגה. הפועל חולון הבטיחה את המקום השביעי כשניצחה את גלבוע/גליל 67:75.

שחקן מכבי חיפה עידו קוז'יקרו מול שחקן הפועל תל אביב יונתן שולדברנד. אדריאן הרבשטיין
נכנס לרשימת 50 הקלעים הגדולים של הליגה. קוז'יקרו/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה - הפועל תל אביב 79:85

אחרי שני הפסדים במהלך העונה, סוף סוף הצליחה האלופה למצוא את המתכון להשגת ניצחון על החבורה של אדלשטיין. למתכון הזה קוראים כמובן דונטה סמית', ששוב סיפק את הסחורה עם 20 נקודות ו-6 אסיסטים, כל זאת לעיני אימו שהגיעה מארצות הברית לצפות בו. בעקבות הניצחון הבטיחה חיפה באופן סופי כי היא תסיים במקום השלישי, וסידרה לעצמה סדרה נוחה יותר בפלייאוף מול עירוני נס ציונה של מאיר טפירו. הפועל תל אביב, שפיגרה בשלב מסוים ב-17 הפרש חזרה בגלל עוד הצגה של קרלון בראון, אך תיאלץ להסתפק רק במקום הרביעי והיא תפגוש בפלייאוף את הפועל אילת של קטש.

האדומים פתחו טוב יותר את המשחק והיו אגרסיביים יותר בהתקפה, כשג'סטין הארפר מעלה אותם ליתרון מוקדם. רוט ענה עם שלשה פנויה ורנדל קבע 9:12 למארחים. רנדל הוסיף דאנק מרהיב, בראון השתיק את האולם עם שלשה אך עבירה בלתי ספורטיבית של שירן סייעה לחיפה להוביל 16:19 בסיום הרבע הראשון. הנינג ורנדל עשו ככל העולה על רוחם ברבע השני, בעוד שהאדומים המשיכו להיתקע בהתקפה. סמית' סייע להם עם ארבע נקודות רצופות שהעלו ל-11 הפרש. בראון ולימונד לא מצאו את הטבעת, וצ'וברביץ' קבע 31:46 במחצית למכבי חיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מורן רוט שחקן מכבי חיפה מול רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
סוף סוף גברו עליהם. רוט מול לימונד/אדריאן הרבשטיין

היתרון של החיפאים כבר צמח ל-17 הפרש, אך אז החל בראון לקחת את העניינים לידיים, ועם שלשה של נאור הורידו האדומים ל-8 בלבד. רייס ענה עם שלשה נהדרת, אך בראון נעץ ג'אמפ מצויין על הבאזר שקבע 66:58 לחיפה בסיום הרבע השלישי. שולדברנד החזיר את האדומים לפיגור חד ספרתי עם סל ועבירה נהדר והוסיף גם חסימה ענקית על דונטה סמית', כשהפועל צימקה ל-78:72. בראון הפגיז עוד שלשה, אך סל ועבירה של צ'וברביץ' בצירוף שני איבודים נוראיים של לימונד סידרו לחיפה 79:85 בסיום.

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 20 (7 מ-9 ל-2), 4 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-5 חטיפות, בריאן רנדל 15 ו-7 ריבאונדים, אדריאן הנינג 10, טרנס רודריק 10 (3 מ-11 מהשדה) ו-7 אסיסטים, אלכס צ'וברביץ' 8, מורן רוט 7 (2 מ-10 מהשדה), 6 אסיסטים ו-4 איבודים, בן רייס 7, עידו קוז'יקרו 6 ו-10 ריבאונדים, דגן יבזורי 2.

קלעו להפועל תל אביב: קרלון בראון 25 (3 מ-7 ל-2, 3 מ-8 ל-3), 7 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 איבודים, ג'סטין הארפר 15 ו-14 ריבאונדים, רביב לימונד 14 (6 מ-16 מהשדה) ו-7 איבודים, יונתן שולדבראנד 10, ג'וש אוונס 8, מתן נאור 5, וינסנט קאונסיל 2. גולן גוט (10 דקות) ויותם שירן (6 דקות) שותפו ולא קלעו.

שחקן הפועל תל אביב קרלון בראון מול מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
נאלצו להסתפק במקום הרביעי. בראון מול הנינג/אדריאן הרבשטיין

עירוני נס ציונה - מכבי אשדוד 79:76

מה תגידו על מכבי אשדוד? הקבוצה מעיר הנמל, שכבר הורדה ללאומית לא מעט העונה עדיין בחיים, אחרי ניצחון הירואי על קבוצה עדיפה ממנה בהרבה. הקבוצה של אריק אלפסי קיבלה הצגה גדולה מאר טי גווין, בעיקר במאני טיים, ועתה יהפוך המחזור האחרון לקריטי במיוחד: אשדוד תארח בביתה את הפועל חולון, ואם תנצח אותה והרצליה תפסיד לאילת בבית, האשדודים יבטיחו את מקומם בליגת העל לעונה הבאה, כנגד כל הסיכויים. מדהים. נס ציונה מצידה סיימה את העונה שישית ותפגוש בסדרת פלייאוף קשה את מכבי חיפה השלישית.

אשדוד חסרה את קני הייז שנפצע בחימום, ופתחה רע את המשחק כשמצאה את עצמה בפיגור 7:2 אחרי דקה וחצי עם יכולת טובה של סימפסון בנס ציונה. המארחים לא הרימו ידיים, וסיימו את הרבע עם ריצת 4:11 בזכות 8 נקודות של קוביאן, שהביא אותם ליתרון 19:21. האניקט הקפיץ את האוהדים המקומיים עם עוד דאנק מרהיב שלו, הפעם בהטבעה לאחור בריבאונד התקפה ולקח חלק בריצת 5:16 של הכתומים ששייטו ל-9 הפרש. אר טי גווין ענה עם חמש נקודות רצופות, ואל המחצית הגיעה אשדוד בפיגור מינימלי, 37:34.

מרכוס דאב החל להתחמם בשורות נועלת הטבלה, וכשהוא נעזר בדקות טובות של משה מזרחי הצליח לחולל מהפך ולהעלות את קבוצתו ליתרון 3. אלא שאז ענתה נס ציונה עם נקודות של וואט, וסל על הבאזר של רובי בוסטיין הביא את הכתומים ביתרון 53:54 בסיום הרבע השלישי. קוביאן הפגיז שלשה קריטית, דאב הכניס את אשדוד לטירוף עם שש נקודות רצופות שהעלו את האורחים ל-60:63. גווין הוסיף שלשה, וסל גדול של קוביאן העלה את אשדוד ל-7 הפרש, שלוש דקות לסיום. האניקט, טפירו ודן לא ויתרו והפכו ל-74:75, 40 שניות לסיום. גווין המשיך להדהים והעניק שוב את היתרון לאשדוד, ו-6 שניות לסיום איבד טפירו כדור קריטי. ליפשיץ קבר שתיים מהקו, טפירו החטיא שלשת התאבדות ובסיום זה 76:79 למכבי אשדוד.

קלעו למכבי אשדוד: אר טי גווין 23 (7 מ-7 לשתיים, 3 מ-5 לשלוש) ו-9 ריבאונדים, מרכוס דאב ודויד קוביאן (6 אסיסטים) 14 נקודות כל אחד, ליאור ליפשיץ 12 (2 מ-8 לשלוש), 8 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, משה מזרחי 9, עמית ביר כץ 5 ו-8 ריבאונדים, אלעד הופמן 2.

קלעו לעירוני נס ציונה: מיטשל וואט 26 (11 מ-15 מהשדה) ו-12 ריבאונדים, דיימון סימפסון 13 ו-8 ריבאונדים, רובי בוסטיין 10, טל דן, טיילר האניקט (8 ריבאונדים) ומאיר טפירו (2 מ-7 מהשדה, 5 אסיסטים) 7 כל אחד, גיל אמיתי 6.

שחקן מכבי אשדוד משה מזרחי. ברני ארדוב
ניצחון ענק והם עדיין בחיים. מזרחי/ברני ארדוב

ברק נתניה - בני הרצליה 86:88 (בהארכה)

אין דרך ממש להסביר מה שעובר העונה על בני הרצליה. הקבוצה של מולי קצורין שנראתה נורא במשך כל העונה וחשבה שהיא כבר מחוץ למאבק ההישארות, מוצאת את עצמה עם הגב לקיר במחזור האחרון. הרצליה נחלה הפסד שני ברציפות בהארכה, ולמרות שגורלה יהיה בידה בשבוע הבא, הרי שכפי שלמדנו כבר בשבועות האחרונים, כשגורלה של הרצליה בידה, היא נוטה להפסיד. הקבוצה של קצורין תארח את אילת במחזור האחרון, כשניצחון (או הפסד של אשדוד, או שניהם) יותיר אותה בליגה. מה שבטוח, פשוט זה לא יהיה. נתניה לעומת זאת השיגה ניצחון דחוק שכבר לא משנה דבר עבורה.

נתניה תפסה פיקוד על המשחק בפתיחה, ועם דקות טובות של רובינסון ופרימן עלו ליתרון 9:16. בלייזר עוד ניסה לצמק, אך הרצליה נראתה רע מאוד בהתקפה, וכהן הוריד את נתניה ביתרון 13:20 בסיום הרבע הראשון. הרצליה פתחה את הרבע השני בדהירת 2:13 עם מטווח שלשות של בלייזר ואומה, שהעניק לאורחים יתרון 22:25. דונלדסון וזליקוביץ' סייעו להרצליה לשמור על היתרון, אך התעוררות של פרימן הורידה את נתניה ביתרון 38:39 במחצית.

המשחק המשיך להיות צמוד מאוד כשאף אחת מהקבוצות לא מצליחה לברוח. שלשה של שולמן ונקודות של רובינסון עוד העלו את נתניה ליתרון 47:53, אך הרצליה לא אמרה נואש ונותרה קרובה מאוד, כשחמש נקודות רצופות של אומה הביאו את האורחים בפיגור 63:60 בלבד בסיום הרבע השלישי. רייט ורובינסון כבר העלו את נתניה ליתרון 8, אך אז הופיע דונלדסון, ובמו ידיו הצליח לחולל את המהפך והעלה את הרצליה ליתרון. זליקוביץ' קבע 76:79, אך רובינסון השווה ל-79:79. הרצליה הלכה לבורל אך הוא החטיא, דונלדסון לקח ריבאונד והחטיא גם הוא והמשחק הלך להארכה.

קרב החפירות נמשך גם בהארכה, וסל ועבירה גדול של ניר כהן העניק את היתרון לנתניה. דולנדסון שוב קבע שוויון, אך רובינסון קבר שתיים מהקו. הרצליה הלכה להתקפה אחרונה, אומה הסתבך, הכדור הגיע לדונלדסון שלא ראה את השעון, ונתניה חגגה ניצחון 86:88.

קלעו לברק נתניה: דוואן רובינסון 24 (12 מ-15 מהעונשין) ו-8 איבודים, ראשון פרימן 22 ו-10 ריבאונדים, ג'וליאן מילס 14 ו-9 ריבאונדים, אייל שולמן 10, ניר כהן 4, יועד בית יוסף 2, דולב דראפיץ' 1. אלירן גואטה שטתף ולא קלע.

קלעו לבני הרצליה: אבירם זליקוביץ' 20, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, מייקל אומה 16 (2 מ-7 ל-2, 3 מ-5 ל-3) ו-6 איבודים, ג'ואקים דונאלדסון 16 ו-13 ריבאונדים, סטנלי בורל 13, עוז בלייזר 13 (2 מ-7 ל-2, 3 מ-9 ל-3), 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חטיפות, דן גרונפלד 4, פרנק האסל 4.

שחקן בני הרצליה, ג'אקים דונלדסון. קובי אליהו
לא ראה את השעון, הרצליה שוב קרסה. דונלדסון/קובי אליהו

הפועל חולון -הפועל גלבוע/גליל 67:75

דווקא אחרי תקופה נפלאה של חמישה ניצחונות בשישה משחקים, נחלה החבורה של שרון דרוקר הפסד, ובזמן לא מוצלח במיוחד. חולון קיבלה ערב נפלא של גוני יזרעאלי שסחף את חולוניה כל הדרך להבטחת המקום השביעי, שככל הנראה ישלח אותם למפגש מול הפועל ירושלים החזקה בסדרת הפלייאוף. האורחים לעומת זאת סבלו מקריסה ברבע השלישי, לא הצליחו להתאושש וייאלצו לסיים במקום השמיני, שמזמן מפגש צפוי עם אחת, מכבי תל אביב.

באוורס וקנדי עוד העלו את המארחים ליתרון מוקדם, אך גלבוע/גליל הגיבה עם ריצת 0:8 בראשות ג'ראד רובינסון המצויין, שהביא את קבוצתו ביתרון 14:16 בסיום הרבע הראשון. יזרעאלי הפגיז שלשה ועם ג'אמפ נוסף סייע לחולון לתפוס מחדש את היתרון, אך עמית שמחון העניש פעמיים בעצמו את ההגנה של המארחים, כשנקודות של באוורס קבעו 29:29 צמוד במיוחד במחצית.

שמחון ויאנגר עוד העלו את גלבוע'גליל ליתרון 36:41 באמצע הרבע השלישי, אך אז הגיע אייזק רוזפלט, ועם מטווח התקפי הטיס את קבוצתו ל-3:16 וחולון הגיעה אל הרבע האחרון כשהיא אוחזת ביתרון 46:56. המומנטום של חולון נמשך גם ברבע האחרון כמטווח שלשות של יזרעאלי, קנדי וריינולדס הטיס את המארחים ל-53:69. שמחון ורובינסון ענו עם שלשות משלהם וכבר צימקו ל-5 בלבד, אך דקה אחרונה מצויינת של יזרעאלי העניקה את היתרון לחולון, 67:75 בסיום.

קלעו להפועל חולון: גוני יזרעאלי 18 ו-6 אסיסטים, לורנס באוורס 18, סקוטי ריינולדס 14 (1 מ-4 ל-2, 4 מ-6 ל-3), אייזק רוזפלט 10 ו-7 ריבאונדים, די ג'יי קנדי 5, בריאן אסברי 4 (1 מ-6 מהשדה), יחזקאל סקוורר 3, רם אליאספור 3. שלומי הרוש שותף (14 דקות, 0 מ-4 מהשדה) ולא קלע.

קלעו לגלבוע/גליל: ג'ראלד רובינסון 17, ריק ג'קסון 16 (6 מ-6 מהשדה), עמית שמחון 11, טוני יאנגר 9, נמרוד טישמן 7 (2 מ-7 מהשדה), קני בוינטון 5, דשון סימס 2 ו-4 איבודים. אנטון קזרנובסקי שותף ולא קלע.

גוני יזרעאלי שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
ערב נפלא שלו סידר את המקום השביעי. יזרעאלי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully