וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב הפסידה למילאנו 91:77

הצהובים נראו רע מאוד לכל אורך המשחק ואפשר ליריבה העדיפה להשוות את סדרת ההצלבה המרתקת ל-1:1. סופו נפצע בפתיחה ולא חזר, סמית' שוב היה חלש, ולבלאט יש המון עבודה לקראת משחק מספר 3, שייערך ביום שני. טיוס קלע 16 שממש לא הספיקו

עריכה: טל רזניק

אחרי הנס הגדול במשחק הראשון, ירדה הערב (שישי) מכבי תל אביב לקרקע כשהפסידה 91:77 במילאנו ואפשרה לאיטלקים להשוות את סדרת ההצלבה המרתקת ל-1:1. הצהובים נראו רע פחות או יותר מפתיחת המשחק ועד סיומו, לשם שינוי לא הצליחו לספק קאמבק עצום בדקות הסיום, ולדיוויד בלאט יש המון עבודה לקראת המשחק השלישי. החדשות הטובות? למרות ההפסד הערב, למכבי תל אביב עדיין יתרון בסדרה בזכות גניבת הביתיות: ניצחונות ביום שני ורביעי בהיכל נוקיה, וסגנית האלופה הישראלית בפיינל פור. אבל כדי שזה יקרה, מכבי תזדקק ליכולת הרבה, הרבה יותר טובה.

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן. Roberto Finizio, GettyImages
אחד משני גיבורי המשחק הראשון לא הופיע למחצית הראשונה, כמו מרבית חבריו, ואחר כך זה כבר היה מאוחר מדי. היקמן/GettyImages, Roberto Finizio

כמו במשחק הראשון, המחצית הראשונה היתה שייכת למילאנו. בלאט שוב בחר להעלות בחמישייה את אנדריאה ז'יז'יץ' ולהורידו לספסל בחלוף שתי דקות, אלא שסופוקליס שחורציאניטיס שהחליפו נפצע, דידה החוצה וברבע השני אף ירד לחדרי ההלבשה לקבל טיפול ולא חזר. בלי היווני מכבי נותרה ללא אף אופציה ראויה בצבע, ריקי היקמן וטייריס רייס, גיבורי המשחק הראשון, סיימו את המחצית הראשונה על 0 מ-9 מהשדה, וכשאלכס טיוס היחיד שתפקד, מילאנו ממש לא התקשתה לברוח ליתרון דו-ספרתי שצמח מ-10 ברבע הראשון ל-13 בסוף הרבע השני, ל-17 באמצע הרבע השלישי.

שינוי משמעותי לא נרשם ב-15 הדקות האחרונות של המשחק. סופו לא חזר, דווין סמית' שהיה חלש מאוד במשחק הראשון שוב לא הופיע (5 נקודות, 1 מ-4 ל-3), וכך גם שחקני המשנה. הגנה נפלאה של מילאנו בצירוף יכולת התקפית טובה בעיקר מצד קית' לנגפורד, דייויס מוס, כרטיס ג'רלס והאקס פקטור קריסטיאן קנגור (שקלע 5 בלבד במשחק הראשון, לעומת 13 הערב) סייעה לה לשמור על הפער, ולא לתת למכבי להתקרב בשום שלב.

עוד לפני המשחק, שב והדגיש בלאט כי לסדרות יש דינמיקה משלהן, ומומנטומים נוטים להשתנות ממשחק למשחק. אלא שגם הערב מילאנו צלפה בלי הפסקה מחוץ לקשת (13 מ-28 הערב לעומת 13 מ-29 במשחק הראשון), הציגה לראווה שישה שחקנים בספרות כפולות (לעומת שלושה בלבד במכבי), ולשם שינוי, שלטה במשחק למשך כל הדרך - לא רק ב-38 הדקות הראשונות. אז מה הלאה? ימים מעטים יגידו. לבלאט ושחקניו אין זמן רב לחשוב על ההפסד הזה, לטוב או לרע, אולם אם מכבי רוצה לנצח לכל הפחות את המשחק השלישי, היא חייבת, פשוט חייבת, לקבל תפוקה פחות או יותר מכל שחקניה. אחרת, יכול להיות שהיא לא תשוב למילאנו כלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טייריס רייס שחקן מכבי תל אביב (משמאל) מול כריסטיאן קנגור שחקן מילאנו. Roberto Finizio, GettyImages
האקס פקטור של המשחק השני ניצח, בגדול, את זה של המשחק הראשון. קנגור מול רייס/GettyImages, Roberto Finizio

מהלך המשחק

רבע ראשון:

דיוויד בלאט שוב העלה בחמישייה את אנדריאה ז'יז'יץ' לצד ריקי היקמן, יוגב אוחיון, דווין סמית' ודייויד בלו, אלא שהמארחת פתחה מצוין ועלתה ל-2:9 מהיר. קית' לנגפורד ודייויד מוס צלפו מחוץ לקשת וקבעו 5:12, סופוקליס שחורציאניטיס קם מהספסל וצימק ל-12:8, אך מספר התקפות לאחר מכן עלה כדי לחסום את סמארדו סמואלס, נחת לא טוב על הפרקט והוחלף על ידי אלכס טיוס. סופו חזר שתי דקות לסיום הרבע, אך היתרון נותר בצד של מילאנו, כשאיבודי כדור והחטאות מחוץ לקשת של הצהובים אפשרו ללנגפורד להטביע ולקבוע יתרון שיא של 15:25. טיוס הצליח לצמק בדאנק יפה, אך בסיום הרבע הראשון הראה לוח התוצאות על 17:25 למילאנו, כשלנגפורד הוליך עם שבע נקודות.

רבע שני:

סילבן לנדסברג עלה מהספסל להצטרף לשני מחליפים אחרים - ג'ו אינגלס וגיא פניני - והפער הצטמק עד 25:23 בלבד. ז'יז'יץ' התכבד בנקודות ראשונות בסדרה, אלא שחמש נקודות של קריסטיאן קנגור קבעו 27:35 למילאנו. גאני לוואל דייק מהעונשין כדי להעלות את האיטלקים ל-30:39, היקמן סחט מלנגפורד עברת תוקף (שניה של כוכב המארחת), ולוקה באנקי לקח פסק זמן. הקבוצה שלו חזרה עם שלשות של קנגור המצוין וברונו צ'רלה הוותיק, והפער צמח ליתרון שיא של 34:47 עם ירידת הקבוצות לחדרי ההלבשה. טיוס היה הקלע המוביל של הצהובים עם 8 נקודות, אלא שרייס והיקמן, מצטייני המשחק הראשון, סיימו את המחצית עם 0 מ-9 מהשדה, וחמש נקודות משותפות בלבד.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. Roberto Finizio, GettyImages
נפצע ולא חזר. מכבי תהיה חייבת לקבל אותו חזרה למשחק השלישי. סופו/GettyImages, Roberto Finizio

רבע שלישי:

שלשה של דניאל האקט הגדילה את הפער ל-36:50, קנגור הלוהט הפך את זה ל-37:53, וגם דייויד מוס הצטרף לחגיגה כדי לקבוע 41:58. היקמן ורייס צימקו מהקו ל-59:47, ושלשות של אינגלס ובלו הורידו את זה ל-63:54 בלבד. פניני החטיא זריקה חשובה מחוץ לקשת, כרטיס ג'רלס דווקא דייק ועם העליה לרבע המכריע הראה לוח התוצאות 55:66 למארחת.

רבע רביעי:

עשר הדקות הגורליות נפתחו בארבע שלשות רצופות - שלוש של מילאנו, אחת של מכבי - ושבע דקות לסיום הוליכו האיטלקים 58:74. בלאט הנואש העביר את דייויד בלו, מנקודות האור היחידות שלו, לעמדה מספר 5 במקום טיוס, אולם דאנק מדהים של ג'רלס קבע 62:80, חמש דקות לבאזר. לנדסברג לא אמר נואש וצימק ל-81:71, 3:30 דקות לסיום, אלא שהפעם קאמבק גדול לא היה כאן. ג'רלס הנפלא ענה עם סל גדול שקבע 75:88, דקה ו-15 שניות לסיום, וסגר עניין. זה נגמר ב-77:91 מוחץ למילאנו, שמשווה את סדרת רבע הגמר ל-1:1.

אוהדי מכבי תל אביב במילאנו. Roberto Finizio, GettyImages
יקוו ליכולת משופרת ביד אליהו. אוהדי מכבי תל אביב ביציעי מילאנו/GettyImages, Roberto Finizio

סטטיסטיקה אישית

קלעו למכבי תל אביב: אלכס טיוס 16 (6 מ-6 מהשדה), דייויד בלו 12 ו-4 איבודים, טייריס רייס 10 (2 מ-7 ל-2, 0 מ-4 ל-3) ו-4 אסיסטים, ריקי היקמן 9, סילבן לנדסברג 8, דווין סמית' 5 (1 מ-4 ל-3), גיא פניני 4 (0 מ-4 ל-3), יוגב אוחיון 3 (13 דקות), סופוקליס שחורציאניטיס 3 (2 דקות), אנדריאה ז'יז'יץ' 2.

קלעו למילאנו: כרטיס ג'רלס 17 (3 מ-4 ל-2, 3 מ-5 ל-3) ו-6 אסיסטים, דייויד מוס 13 (4 מ-5 מהשדה), קריסטיאן קנגור 13 (5 מ-5 מהשדה), קית' לנגפורד 12, סמארדו סמואלס 10, סי ג'יי וואלאס 10 (4 מ-5 מהשדה), דניאל האקט 9 (1 מ-5 ל-3) ו-9 אסיסטים, ברונו צ'רלה 3, ניקולו מלי 2, גאני לוואל 2 ו-3 חסימות.

קרטיס ג'רלס שחקן מילאנו (משמאל) מול סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. Roberto Finizio, GettyImages
המצטיין במשחק. ג'רלס/GettyImages, Roberto Finizio

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2: מכבי תל אביב 61 (21 מ-34), מילאנו 60 (17 מ-28)

אחוזים ל-3: מכבי תל אביב 22 (5 מ-22), מילאנו 46 (13 מ-28)

אחוזים מהעונשין: מכבי תל אביב 76 (20 מ-26), מילאנו 85 (18 מ-21)

ריבאונדים: מכבי תל אביב 30 (9 בהתקפה), מילאנו 28 (5 בהתקפה)

אסיסטים: מכבי תל אביב 17, מילאנו 19

חטיפות: מכבי תל אביב 6, מילאנו 3

חסימות: מכבי תל אביב 1, מילאנו 3

נקודות מדד: מכבי תל אביב 78, מילאנו 107

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. Roberto Finizio, GettyImages
נקודת האור הבודדה. טיוס/GettyImages, Roberto Finizio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully