וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: גרמניה הדהימה את צרפת, אוקראינה את בלגיה

יום של הפתעות: הגרמנים ניצחו 74:80, היריבה הבאה של ישראל ניצחה 57:58, פינלנד הדהימה את טורקיה, ספרד ניצחה

גבירותיי ורבותיי, בשעה טובה יצאה היום (רביעי) אליפות אירופה 2013 שבסלובניה לדרך, וכבר אפשר לסמן 'וי' גדול בתחום ההפתעות. מלבד ההופעה הביזיונית של נבחרת ישראל מול בריטניה, קיבלנו סנסציה גדולה מנבחרת גרמניה, אותה תפגוש ישראל בהמשך הטורניר, כשזו גברה על צרפת 74:80. נבחרת אוקראינה החלשה השיגה ניצחון 57:58 מפתיע על בלגיה, רגע לפני שהיא פוגשת בעצמה את ישראל. עוד נבחרת קטנה שהדהימה הערב היא פינלנד, שהשיגה ניצחון ענק על טורקיה עם 55:61.

האלופה המכהנת, ספרד התעללה בקרואטיה עם 40:68, גאורגיה פתחה מצויין את הטורניר שלה עם 67:84 על פולין, בעוד לטביה גברה במשחק קשה על בוסניה 75:86. ליטא נכנעה במשחק הראשון שלה בידי סרביה, סלובניה הצליחה לצאת בשן ועין מול צ'כיה החלשה עם 60:62, ואיטליה חזרה לימיה הגדולים כשגברה על רוסיה 68:74. אי אפשר לבקש יותר מהיום הראשון.

שחקן נבחרת גרמניה הייקו שפרציק מול שחקן נבחרת צרפת טוני פארקר. AP
לא ייאמן. שפרציק וגרמניה מדהימים את פארקר וצרפת/AP

בית א'

אוקראינה - בלגיה 57:58

הנה חדשות טובות וחדשות רעות לאריק שיבק: מצד אחד - נבחרת בלגיה, שסומנה ככזאת שתתמודד עם ישראל על הכרטיס לשלב הבא, נחלה הערב הפסד כואב. מצד שני - אוקראינה, לה הפסידה בלגיה, היא היריבה הבאה של ישראל. שתי הנבחרות לא בדיוק הציגו כדורסל גדול ברבע הראשון, אך מי שהתעוררה לבסוף היתה בלגיה, שרצה ל-15:24 ברבע השני בדרך ליתרון 26:36 במחצית.

האוקראינים הצליחו לצמק בשני הרבעים האחרונים בעיקר בזכות משחק טוב של איגור זאייצב מחוץ לקשת, ושלשה של גלאדיר קבעה שיוויון, שתי דקות לסיום. בלגיה לא ניצלה את המצבים שהיו לה, ושלוש שניות לסיום קיבלה אוקראינה את ההזדמנות לנצח: פו ג'טר חדר מצויין, קלע סל ועבירה והשלים את העבודה מהקו כדי להשלים את ההפתעה האוקראינית הגדולה. זאייצב סייע כקלעי המוביל של אוקראינה עם 16 נקודות, בלאדיר הוסיף 11 ו-7 ריבאונדים. בבלגיה הצטיינו כריסטוף ביין עם 14 נקודות וג'ונתן טאבו עם 13.

צרפת - גרמניה 80:74

דבר אחד אפשר להגיד בבירור אחרי המשחק הזה: גרמניה כבר לא נבחרת של דירק נוביצקי בלבד. כוכב דאלאס אמנם לא הגיע לאליפות, אבל החבורה שנותרה בלעדיו הגיעה לטורניר רעבה ועם רצון להוכיח שהיא שווה הרבה יותר משחקן אחד. גרמניה הדהימה את הצרפתים עם רבע ראשון מופרע של 14:27, אבל צרפת התעוררה וצימקה ל-4 בלבד במחצית. שפרציק וחבריו סירבו לוותר על יתרונם, והמשיכו להוביל גם אל תוך הרבע האחרון, אבל פארקר החל לקחת על עצמו יותר והוביל את המהפך.

באטום כבר צלף 5 נקודות רצופות אבל שטייגר הדהים עם שתי שלשות רצופות (השנייה בתוספת עבירה), בנצינג הוסיף אחת משלו וגרמניה חגגה ניצחון ענק לראשונה מזה 12 שנים על הנבחרת הצרפתית, ותמונת העלייה של בית א' פתאום הפכה למסובכת במיוחד.

שחקן נבחרת אוקראינה אלכסנדר ליפובי. רויטרס
המטרה הבאה: ישראל. ליפובי ואוקראינה מפתיעים את בלגיה/רויטרס

בית ב'

לטביה - בוסניה 75:86

הלטבים השיגו ניצחון קריטי בבית בו לא יהיה פשוט לנצח כלל וכלל. הבוסנים נפלו לפיגור דו ספרתי ברבע השני, רדפו אחרי היריבה שלהם לאורך מרבית המשחק וכמעט והצליחו לחזור ברבע האחרון, אבל לא היו יכולים להופעה הנהדרת של רולנדס פריימאניס, שפשוט לא הותיר להם סיכוי. פריימאניס סיים את המשחק עם 24 נקודות ב-11 מ-13 מהשדה, קוקסיקס הוסיף 13 משלו. בוסניה סבלה מערב חלש מהשדה, כשניהאד דיידוביץ' (19 נקודות, 6 מ-16 מהשדה ו-6 חטיפות) ומירזה טלטוביץ' (18 נקודות, 6 מ-17 מהשדה) מוליכים אותה.

מונטנגרו - מקדוניה 80:81

לא מעט דרמות קיבלנו ביום המשחקים הראשון, וכך היה גם בקרב המסקרן הזה. באמצע הרבע השני הוליכה מונטנגרו 32:40, אולם בו מקאלב הטיס ריצת 5:14, והמשיך לנהל את המשחק המקדוני בצורה מצוינת עד יתרון 68:76, 6:30 דקות לסיום. בלגוסטה סקוליץ' צימק עד 78:75, שתי דקות לסיום, טייריס רייס הפך את זה ל-80:79, חמישים שניות לסיום, ואז הגיע איבוד כדור נורא של ולאדי אילייבסקי, ורכז מכבי תל אביב נשלח פעם נוספת אל הקו. רייס תפר את שתי הזריקות בקור רוח. מקאלב עוד יכול היה לנצח את המשחק בצד השני, אך הזריקה שלו הלכה החוצה - ואיתה המשחק כולו. רייס וסואד סחוביץ' הצטיינו במונטנגרו עם 16 נקודות כל אחד, כשהרכז הצהוב הוסיף גם חמישה אסיסטים. מנגד, 23 של מקאלב לא הספיקו למקדונים, שיקוו להתאושש מחר מול סלובניה המארחת. מונטנגרו תנסה להפתיע את ליטא.

ליטא - סרביה 63:56

גם בבית הזה נרשמה הפתעה, כשהליטאים, שראו את עצמם כמועמדים ברורים לאחת משלושת המקומות הראשונים, נכנעו כבר במשחק הפתיחה שלהם. ליטא נראתה נורא בפתיחה, נתקעה על 10 נקודות בלבד ברבע הראשון וראתה את ננאד קרסטיץ' צולף מכל מקום ומטיס את הנבחרת שלו ליתרון דו ספרתי. קאלנייטיס התעורר בשורות ליטא ועוד הפיח תקווה באוהדים, אבל קרסטיץ' המשיך לחגוג, והוביל את סרביה לניצחון שמבטיח הרבה מהנבחרת הזו בהמשך. קרסטיץ' סיים עם 20 נקודות ו-9 ריבאונדים, בעוד נמנייה נדוביץ' תרם 14. קאלנייטיס סיים עם 17 לליטא.

שחקן נבחרת סרביה ננאד קרסטיץ' מול שחקן נבחרת ליטא רוברטס יבטוקאס. Darko Vojinovic, AP
בלתי נגמר. קרסטיץ' מול יבטוקאס/AP, Darko Vojinovic

בית ג'

גאורגיה - פולין 67:84

אם מישהו עוד היה צריך אינדיקציה לכך שנבחרת גאורגיה מסוכנת, הוא קיבל אותה הערב, ובגדול. משחק ענק של ויקטור סאניקדזה הטיס את הגאורגים ליתרון 17 כבר במחצית, בעיקר בגלל רבע שני מחריד של הפולנים, בו נתקעו על 8 נקודות בלבד. משחק הפנים הפולני, שנחשב למוצלח בימים כתיקונם לא ממש תפקד, והגאורגים עשו צעד משמעותי בדרך להעפלה אפשרית לשלב הבא. סאניקדזה כאמור הצטיין עם 23 נקודות להם הוסיף גם 6 ריבאונדים, מאנצ'ור מרקיושווילי רשם 18. אקס מכבי תל אביב, גיורגי שרמדיני קלע 13 ואסף 9 ריבאונדים ושחקנה של מכבי ריקי היקמן תרם 9. את פולין הוליך מרצין גורטאט עם 12 ו-8 ריבאונדים.

ספרד - קרואטיה 40:68

הספרדים פשוט רקדו על הפרקט ברבע הראשון וטסו ל-9:25 בקלילות, בעוד הקרואטים פשוט לא מצאו את הטבעת. ברבע השני הגיע תורם של הספרדים להיתקע על 9 נקודות בלבד, קרואטיה החלה אט אט לנגוס בהפרש וצימקה ל-12 בלבד. אלא שדווקא אז הם קפאו לחלוטין, כמעט ולא מצאו נקודות בעוד גאסול וקלדרון לחצו על הדוושה וטסו ל-3:16 ברבע האחרון וחתמו את הניצחון הקליל. אם ככה ספרד נראית במשחק בינוני שלה, מה יקרה כשהיא תצטיין? רודי פרננדס הצטיין עם 15 נקודות ו-8 ריבאונדים, בעוד מארק גאסול רושם 14 ומוריד 11 ריבאונדים. בויאן בוגדנוביץ' היה היחידי שקלע בספרות כפולות אצל הקרואטים עם 12.

סלובניה - צ'כיה 60:62

הסלובנים הגיעו למשחק הזה כפייבוריטים ברורים, אבל נאלצו לעבוד קשה יותר משחשבו מול הנבחרת הצ'כית האפורה. בלאזיץ' כבר העלה את הסלובנים ליתרון דו ספרתי שנדמה היה לרגע ששובר את היריבה, אבל יאן וסלי השאיר את צ'כיה קרובה קרובה, וסל גדול של וולש קבע 60:60 מדהים, דקה וחצי לסיום אבל ראה את חבריו מבזבזים שתי הזדמנויות גדולות, כולל איבוד כדור קריטי של בארטון בהתקפה האחרונה. יורה בלאזיץ' היה היחידי שקלע בספרות כפולות למנצחים כשסיים עם 11 ו-8 ריבאונדים, יאן וסלי רשם 17 ו-7 ריבאונדים שלא הספיקו לצ'כים הסימפטיים.

שחקן נבחרת פינלנד פטרי קופונן מול שחקן נבחרת טורקיה סינאן גולר. AP
עשו צחוק מהטורקים. קופונן מול גולר/AP

פינלנד - טורקיה 55:61

אם בנבחרת ישראל מחפשים לפחות סיבה אחת לאופטימיות, הרי שגם הטורקים הושפלו הערב מול נבחרת פינית חלשה. טורקיה הסריחה כשרשמה רק 19 נקודות במחצית וכבר פיגרה ב-20 הפרש. ברבע האחרון נתקעו הפינים בהתקפה וכבר ראו את היתרון המדהים שלהם נמחק כשפרלדזיץ' מצמק ל-57:55 בלבד, 25 שניות לסיום. אלא שאז רשם טורקוגולו החטאה קריטית, סאלין עשה את העבודה מהקו, ופינלנד רשמה את אחד הניצחונות הגדולים בהיסטוריה שלה. סאסו סאלין ופטרי קופונן (9 ריבאונדים) הוליכו את המנצחים עם 12 נקודות כל אחד, אנדר ארסלן קלע 12 לטורקים.

יוון - שבדיה 51:79

בשתי מילים: לא כוחות. גם ללא סופוקליס שחורציאניטיס וניק קלאיית'ס, לא התקשתה לרגע יוון ושייטה לניצחון קליל. ג'פרי טיילור משארלוט עוד הוליך את השבדים החביבים ל-0:6 בפתיחה, אך ברבע השני החל יואניס בורוסיס לקחת אחריות, הטיס את היוונים ליתרון דו-ספרתי ולמעשה סגר עניין. אחרי 21:39 במחצית, צמח היתרון הכחול 35:59, ומשם שבדיה ממש לא חזרה. ואסיליס ספאנוליס סיים כמובן כקלע המוביל עם 13 נקודות, בורוסיס תרם 12 וקוסטס סלוקאס הוסיף 10 נקודות. בצד השני, ג'פרי טיילור קלע 16 נקודות לשבדים. שחקן הפועל תל אביב יונתן שולדברנד קיבל 15 דקות והשיב עם 5 נקודות. מחר מצפה ליוונים מבחן קשה בהרבה מול רוסיה, בעוד שבדיה תפגוש בדרבי סקנדינבי את פינלנד המפתיעה.

איטליה - רוסיה 68:74

מה תגידו על נבחרת איטליה? הנבחרת הזו, שנראתה רע מאוד במשחקי ההכנה והובסה בידי בלגיה, פשוט התפוצצה במשחק הפתיחה שלה באליפות עם ניצחון ענק על הרוסים, ונתנו לעצמם דחיפה גדולה לקראת אפשרות של עלייה לשלב הבא. ג'יג'י דאטומה היה בלתי ניתן לעצירה והטיס את הנבחרת שלו ליתרון 13 במחצית, בלינלי גם הוא החל להתחמם ומנע משבד להחזיר את רוסיה לעניינים. מוניה עם חמש נקודות רצופות עוד צימק ל-4 בלבד, 24 שניות לסיום, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי עבור הרוסים. דאטומה היה כאמור ענק עם 23 נקודות (9 מ-13 מהשדה) והוסיף 8 ריבאונדים, בלינלי תרם 16 ו-5 אסיסטים. את רוסיה הוליך שבד עם 17.

שחקן נבחרת איטליה מרקו קאזין. Thanassis Stavrakis, AP
ככה מתחילים טורניר. קאזין ואיטליה מול רוסיה/AP, Thanassis Stavrakis

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully