וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה ליורובאסקט: ישראל הפסידה לפולין 75:72

הפסד שלישי ברציפות לישראל שכבר הוליכה ב-14. כספי (24 נק') הצטיין אך החטיא עם הבאזר. שיבק: "היתה נפילה הגנתית"

ניצחון אחד בלבד בשלושה משחקי הכנה, זהו מאזנה של נבחרת ישראל, לאחר ששחקניו של אריק שיבק נכנעו גם הערב (שבת), הפעם 75:72 לנבחרת פולין בטורניר באנטוורפן. שתי הנבחרות נפגשו כבר בטורניר שנערך בטרנטו, אז השיגה ישראל את ניצחונה היחיד עד כה בכנה (65:81), אבל אז היו הפולנים נטולי מאצ'יי לאמפה ותומאס קלאטי. שיבק קיבל עוד משחק מצויין של עומרי כספי, אבל גם ראה אותו מחטיא את השלשה שהיתה יכולה לשלוח את המשחק להארכה, ועם שלושה הפסדים רצופים במשחקי ההכנה, נראה שהנבחרת לא מצליחה למצוא את דרכה. מחר תפגוש הנבחרת את המקבילה מאיטליה (18:55, 5+), שהובסה הערב בידי בלגיה 76:57, אותה תפגוש ישראל בשני (21:25, ספורט 5).

אריק שיבק מאמן נבחרת ישראל (שמאל) עם ליאור אליהו שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
מה יהיה? אליהו ושיבק/רויטרס

בדיוק כמו בכל אחד מההפסדים שלה עד כה, גם מהמשחק הזה יוצאת ישראל מאוכזבת, לאחר ששוב היתה טובה יותר מיריבתה במשך מרבית המשחק, אך החלה להתפרק ברגעים הקובעים. כספי נשא על עצמו את כל המשימה ההתקפית וכבר הריץ את חבריו ליתרון 14 ברבע השני, אבל ריצת 0:11 של הפולנים ממטווח שלשות נהדר הוביל למהפך. סזוברגה ולאמפה הענישו את ההגנה הישראלית הרכה ברבע האחרון, אך הנבחרת של שיבק הצליחה להישאר קרוב. בפיגור 3 זכו הישראלים ללא פחות משתי הזדמנויות להשוות את התוצאה, אבל החטאות של הלפרין וכספי מחוץ לקשת העניקו לפולנים את הניצחון.

מאמן הנבחרת, אריק שיבק אמר בסיום: "זה משחק שבחלקו הלך לנו טוב והיו לנו דקות מצויינות. כשלחצנו עשינו עבודה טובה. שני הרבעים הראשונים היו טובים מאוד, פתחנו את החצי השני בסדר, אבל בסוף הרבע השלישי היתה לנו נפילה הגנתית מאוד גדולה, קבלת ההחלטות שלנו בדקות האחרונות של המשחק לא היתה טובה וחבל שהמשחק הלך לכיוון הלא נכון".

מאצ'יי לאמפה, קאחה לבוראל. Rafa Rivas, GettyImages
לא הצליחו להתמודד איתו. לאמפה/GettyImages, Rafa Rivas

מהלך המשחק

הפולנים פתחו טוב את המשחק ועלו ליתרון מוקדם, בזכות יכולת טובה של לאמפה, שנעדר מהמשחק הראשון. כספי החזיק את ישראל קרוב וצימק ל-13:10 עם חדירה טובה. כספי המשיך להיות פעיל מאוד בצד ההתקפי, ושלשה שלו העלתה את ישראל ליתרון, לפני שהפולנים השיבו בשלשה על הבאזר בדרך ל-21:21 בסיום הרבע הראשון. כספי, מי אם לא הוא, המשיך ללהוט, ועם שש נקודות רצופות ואסיסט לכדיר הטיס את ישראל ליתרון 10. קלאטי סידר האלי-אופ נפלא ללאמפה, אבל גם זה לא עזר במיוחד לפולנים, שירדו בפיגור 42:33.

עמרי כספי שחקן נבחרת ישראל בכדורסל במשחק נגד בלגיה. קובי אליהו
משחק מצויין, אבל החטאה קריטית בסיום. כספי/קובי אליהו

כפי שקרה לה לא פעם במשחקי ההכנה, הנבחרת של שיבק סבלה מקיפאון התקפי בפתיחת הרבע השלישי, מה שאיפשר לפולנים לרוץ ל-0:11 ולעלות ליתרון 59:57. אליהו הגיב עם נקודות וגג נהדר, וישראל הצליחה להוביל 59:61 בסיום הרבע השלישי. סזוברגה העניש שוב ושוב את הישראלים, וכבר הריץ את נבחרתו ל-66:71, שלוש דקות לסיום, אך כספי שמר את הנבחרת בתמונה עם שלשה גדולה. פולין שוב הגדילה ל-3, וישראל יצאה להתקפה אחרונה. הלפרין מצא את עצמו פנוי מחוץ לקשת אבל הזריקה שלו היתה קצרה, הכדור נהדר היישר אל כספי שעמד גם הוא פנוי לשלוש, אבל גם הוא לא הצליח למצוא את הטבעת, ופולין חגגה ניצחון 72:75.

רביב לימונד שחקן נבחרת ישראל קולע מול נבחרת איסלנד. איגוד הכדורסל
לא הופיע התקפית. לימונד/איגוד הכדורסל

קלעו לישראל: עומרי כספי 24, ליאור אליהו 18, יניב גרין 8, אלישי כדיר 6, יוגב אוחיון 5, גיא פניני 4, רביב לימונד 3, אפיק נסים ויותם הלפרין 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully