וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גור שלף: "הייתי הכי קרוב לדיוויד בלאט וזה משהו שהפריע להנהלת מכבי"

16.6.2013 / 15:00

"אם חשבתי שהפריעו לבלאט לעבוד, אמרתי. לא אמרתי מה שרצו לשמוע. אני מאוכזב. המשפחה שלי לקחה קשה. הראיתי לפדרמן מה כתבו לי שחקנים, שלא יגידו לי 'לא אהוב'. אולי אני נאיבי. אולי אנשים ששלחו לי ניחומים מדברים עליי מאחורי הגב". גור שלף מסביר מה גרם להדחתו

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק
גור שלף מנהל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"למרות שחשבו כל השנים שאני איש הפועל, נתתי את כולי למערכת של מכבי. שמרתי עליה כאילו זו המשפחה שלי". שלף/ברני ארדוב

גור שלף רוצה שתבינו למה הוא פוטר ממכבי תל אביב. "גר רחוק? אני גר באותו מקום חמש שנים. קשר גרוע עם שחקנים? תראה את הסלולרי שלי, את ההודעות שאני מקבל מכל האנשים במערכת, ותבין שהכל שטויות", הוא אומר לוואלה! ספורט.

- אז למה?

"יש לי מערכת יחסים נהדרת עם דיוויד (בלאט). הייתי הבן אדם הכי קרוב אליו במערכת. ואני חושב שזה משהו שהפריע להנהלה, שאני קרוב יותר מדי לדיוויד. וכשהייתי צריך להגיד ל'בכירים' את האמת, את מה שאני באמת חושב, ולא את מה שאולי הייתי צריך להגיד, אמרתי את זה - גם אם לפעמים הייתי בצד של דיוויד. אם חשבתי שהפריעו לדיוויד לעבוד, אמרתי את זה למי שצריך לומר. אז יכול להיות שזה הפריע".

- לא היו ביניכם חילוקי דעות?

"לעתים היו חילוקי דעות מקצועיים. זה לגיטימי. היחסים בינינו מצוינים ואנחנו מאוד-מאוד קרובים. בתור מאמן מכבי, וגם בתור חבר קרוב, תמיד נתתי לו את גבי".

- ומה יהא עליו כעת?

"עכשיו הכל עדיין עשר, וכך גם יהיה".

- הוא יישאר?

"כן".

גור שלף מנהל מכבי תל אביב עם עוזרי המאמן דרק שארפ, גיא גודס והמאמן דיוויד בלאט. ברני ארדוב
"אם חשבתי שהפריעו לדיוויד לעבוד, אמרתי את זה למי שצריך לומר. אז יכול להיות שזה הפריע". שלף והצוות המקצועי/ברני ארדוב

"זה בא לכולנו בהפתעה"

"חמש שנים לא דיברתי", אומר שלף. "לא דיברתי עם עיתונאים ולא הדלפתי למקורבים. שמרתי על המערכת כמו על המשפחה שלי. זה היה התפקיד שלי. ואני רוצה לומר לך, קודם כל, שאני בן אדם שלא יורק לבאר ששתה ממנה, בלי קשר למה שהיה. אבל אני מאוכזב. באופן אישי אני בסדר, אבל המשפחה שלי לקחה קשה מאוד את כל מה שקרה. אשתי, אמא שלי. הן לקחו קשה את הדרך, העיתוי, הזמן. ייקח להן זמן להתאושש, אבל בסוף הן יהיו בסדר.

"זה בא לכולנו בהפתעה. הייתי מעריך את זה אם היו באים אליי ואומרים לי לפני כן שזה הולך לקרות", ממשיך שלף. "הייתי מתארגן והכל. אבל לא ככה. למרות זאת, אני מקצוען, ואעשה חפיפה לבן אדם שיבוא אחרי כמו שצריך. ולא תשמע עליי מילה רעה ברמה האישית על אף אחד בקבוצה, כי ככה אני. אני מעבר לרכילויות".

שלף אומר שהתדמית שנוצרה לו בימים האחרונים שגויה מן היסוד; אדם לא נעים? מניפולטור? כל מה שעשה, למען המערכת עשה.

"תמיד ניסיתי לשמור על המערכת ולהגן עליה. למרות שחשבו כל השנים שאני איש הפועל, נתתי את כולי למערכת של מכבי. שמרתי עליה כאילו זו המשפחה שלי. שמתי את עצמי על הגדר בשבילם, בלי שום בעיה, ולכן זה כאב כל כך לכל מי שסביבי, כי כולם ידעו כמה הקרבתי עבור מכבי. גם היום אני לא מצטער על זה. חשבתי שמי שלא צריך להיכנס לאימון ומי שלא צריך להיכנס לחדר ההלבשה לא ייכנס - אם זה פוגע במערכת. גם אם זה לפעמים לא היה נעים. כי ככה אני. הכי אמיתי והכי כן. אולי זה מה שפגע בי".

הייתה לו, לדבריו, בעיה נוספת; הפה שלו. העובדה שהוא לא, ומעולם לא היה, פוליטיקלי קורקט.

"למי שקובע אמרתי את מה שאני חושב. את האמת שלי, ולא את מה שרצו לשמוע. כשחשבתי שאני צריך להשמיע את הדעה שלי, השמעתי. אולי זה לא היה נעים לכולם".

דייויד פדרמן מבעלי מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
שלף: "הראיתי לפדרמן מה כתבו לי שחקנים. אמרתי לו: שלא יגידו לי את כל הבולשיט הזה של 'לא אהוב'". פדרמן/ניב אהרונסון

לא מוני פנאן

הוא לא היה מוני פנאן - ואומר שמעולם לא ניסה להיות מוני. אבל לדבריו ביצע את מלאכת הניהול על הצד הטוב ביותר.

"לא אגיד שלא החמצתי אימון, כי היו מקרים שהייתי חולה", מסייג שלף, "ועם כל הכבוד למכבי, ועם כל ההשקעה שלי וכל הרצון לעזור ולהיות מסודר, אני איש משפחה. לפעמים, בעונת הליגה האדריאטית, כשחזרנו מאוחר בשישי בלילה ולמחרת נקבעו אימון בוקר וערב, דילגתי על אימון הבוקר, כי זה היה אימון קליעות, והיה לי יותר חשוב להיות עם המשפחה. לא הייתי קם באמצע הלילה כמו מוני? למה, מוני היה הולך לסדר דברים באמצע הלילה? אותו אדם שסידר את הדברים לשחקנים בשם מוני מסדר גם היום. רק שהיום מישהו אחר משלם לו כסף".

אתמול הגיע אליו דיוויד פדרמן לנסות לפייס אותו ולהשאיר אותו במערכת בתפקיד.

"הראיתי לפדרמן מה כתבו לי שחקנים", מספר שלף. "אמרתי לו: שלא יגידו לי את כל הבולשיט הזה של 'לא אהוב'. אני יודע בדיוק מי מהצוות שלי מדבר. כולם מדברים. אני לא דיברתי עם אף עיתונאי חמש שנים. מצד שני, אולי אני נאיבי. אולי אנשים שהיום שולחים לי ניחומים מדברים עליי מאחורי הגב. בכלל, ביומיים האחרונים מגיעים אנשים לבקר אותי, כאילו חס וחלילה מישהו מת. אף אחד לא מת. אני בסדר. אולי כל מה שקרה לטובה. אתה יודע - דלת נסגרת, דלת נפתחת".

שאלתי אותו אם יישאר במערכת, כפי שהוצע לו - או שמא מרגיש שקיבל איזו הצעת ניחומים, מהבושה של הבוסים לשעבר.

"לא יודע אם הם מתביישים. אני חושב שזה אמיתי. האם אשאר? אני עדיין צריך לחשוב על זה. עכשיו אני לוקח את הזמן".

שמעון מזרחי ניקולה וויצ'יץ' מסיבת עיתונאים. ברני ארדוב
יקבל חפיפה. וויצ'יץ'/ברני ארדוב

"כולם חושבים שאני שחצן ויהיר, אבל יש לי הרבה רגש"

שלף מבקש לנצל את ההזדמנות "להודות לכל האוהדים על ההודעות והמיילים המדהימים ששלחו לי. אוהדים מהגרעין הקשה שלחו לי מיילים ארוכים עם תודה על כך שתמיד הייתי שם בשבילם. זה ריגש אותי. אמרתי לאנשים שכולם חושבים שאני שחצן ויהיר, אבל יש לי הרבה רגש. אז אני מודה לאוהדים, מכל הארגונים, על התמיכה. תמיד ניסיתי לעזור להם ולקרב אותם לקבוצה. אני לא יודע אם הצלחתי, אבל אני מקווה. ואם הייתי לפעמים קצר, חסר סבלנות, זה הזמן להתנצל".

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully