וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה בגמר הגביע לאחר 61:80 על הפועל ירושלים

הירושלמים היו בפיגור לאורך כל המשחק, וברבע הרביעי רשמו התפרקות מביכה. מהצד השני חיפה סיימה עם מספר שערורייתי של איבודי כדור, אך ניצחה הודות לתומאס (16 נק', 12 ריב'), וסמית' (20 נק')

באדיבות ערוץ 1. עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

זה לא היה יפה, זה בוודאי לא היה אלגנטי, אך מכבי חיפה העפילה הערב (שלישי) לגמר גביע המדינה ותתמודד על התואר ביום חמישי מול מכבי תל אביב, לאחר שגברה 61:80 על הפועל ירושלים.

ערב משחקי חצי גמר גביע המדינה רבים ציפו כי המשחק המוקדם, זה של מכבי תל אביב מול אשדוד, יהיה חד צדדי ומעניין הרבה פחות מהמפגש המרתק, כביכול, בין מכבי חיפה להפועל ירושלים. אלא שבתום הערב קיבלנו בדיוק את הדבר ההפוך: בעוד שהמשחק המוקדם הציג רמה מפתיעה ואפילו מתח למכביר עם סיומת צמודה, חיפה וירושלים הציגו רמת כדורסל מביכה ואיבדו כדורים בשלומיאליות לאורך כל המשחק. חיפה סיימה עם 26 איבודי כדור לעומת 21 של ירושלים.

עידו קוז'יקרו שחקן מכבי חיפה (ימין) עם גל מקל. קובי אליהו
גמר רביעי בהיסטוריה לחיפה. מקל וקוז'יקרו חוגגים/קובי אליהו

בפעם האחרונה שהקבוצות נפגשו בגביע זה היה בחצי גמר 2009 ואז הירוקים נזקקו לסל ניצחון של משה מזרחי בשניות הסיום כדי להעפיל לגמר, אך הערב גם יכולת סבירה במקרה הטוב הספיקה להם מול החבורה הנרפית של שרון דרוקר.

חיפה הגיעה למשחק במומנטום לא טוב במיוחד, לאחר שלושה הפסדים בארבעת משחקי הליגה האחרונים, אך גם אם יפסידו בגמר למכבי תל אביב, יש למאמן בראד גרינברג לא מעט סיבות להיות אופטימי. האדומים, לעומת זאת, חזרו לחצי הגמר לראשונה מאז שנת 2009 ואוהדיה הגיעו בהמוניהם, רק כדי לראות את קבוצתם יורדת מובסת עם הרבה מאוד חומר למחשבה להמשך העונה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עידו קוז'יקרו, מכבי חיפה, מול קורטני פלס, הפועל ירושלים. ברני ארדוב
רמת כדורסל מביכה. פלס מול קוז'יקרו/ברני ארדוב

מהלך המשחק

גל מקל פתח עם סל נאה בחדירה, אך ג'וש דאנקן ענה בשלשה מהפינה והשווה. שחקני חיפה פיטמו את קוז'יקרו בשני אסיסטים, וחיפה עלתה ליתרון 3:10 מהיר. תומאס המשיך את הפתיחה הנהדרת של חיפה, שעלתה ליתרון 5:14. קורטני פלס עלה ללוח עם שלשה מוצלחת, אך ההגנה החדירה של ירושלים ספגה עוד סל קל מקלאיית'ס שנכנס כמחליף.פולן חטף וקלה סל קל במתפרצת כדי להוריד ל-13:21. קאליית'ס הוסיף סל נוסף, אך אלישי כדיר ופלס צימקו ל-16:23.סל של לימונד לאחר איבוד של מקל הוריד את ירושלים בפיגור 18:23 בסיום הרבע הראשון.

קאליית'ס פתח את הרבע השני היטב, אך ספג עבירה שלישית מוקדמת ומדאיגה למדי עבור בראד גרינברג. סל של קורי קאר העלה את חיפה ליתרון 9, אך ג'וש דאנקן, שוב הוא, ביצע מהלך של סל ועבירה והקטין את ההפרש. חיפה החלה לאבד כדורים בסיטונות, וסל של לימונד במתפרצת הוריד את הקבוצות לפסק זמן, כשהתוצאה 31:34 לחיפה. ירושלים לא הצליחה לייצר נקודות, וחיפה ירדה להפסקה ביתרון 31:38.

פט קאליית'ס, מכבי חיפה בכדורסל, מול קרייג סמית', הפועל ירושלים. ברני ארדוב
3 עבירות מהירות לא הפריעו. קאליית'ס/ברני ארדוב

קוזי'קרו פתח את הרבע השלישי עם סל מאסיסט של מקל, ודאנק של סמית' העלה את חיפה ליתרון דו ספרתי, 31:43. תומאס עלה ל-10 נקודות והשלים דאבל דאבל עם 10 ריבאונדים כבר בפתיחת המחצית השנייה. אלי-הופ מצוין בין פולן לדאנקן הוריד ל-8, וחיפה איבדה כדור 16 עד כה במשחק. שלשה של פלס הורידה ל-5 בלבד. גל מקל עם חמש נקודות רצופות פתח שוב יתרון 9 לחיפה. חיפה עלתה ל-21 (!) איבודים, אך ירושלים לא נראתה טוב יותר ולא השכילה לנצל זאת כדי לנגוס בהפרש. החטאת ליי אפ מסמרת שיער של דאנקן בשניית הסיום הורידה את חיפה ביתרון 45:56 בתום הרבע השלישי.

המשחק המבולבל של שתי הקבוצות נמשך גם בפתיחת הרבע הרביעי, ויתרון 11 הנקודות של חיפה נותר על כנו. סל של קאליית'ס הגדיל את ההפרש ל-15. שרון דרוקר הזיק פסק זמן, אך זה לא עזר. שלשות של סטול וסמית' הגדילו את ההפרש ל-21, וחיפה המשיכה לטייל כל הדרך לגמר. 61:80 למכבי חיפה בסיום.

אוהדי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הגיעו בהמוניהם, והתאכזבו. אוהדי ירושלים/ברני ארדוב

ססטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 20 (8 ריבאונדים, 6 אסיסטים), ג'יימס תומאס 16 (12 ריבאונדים, 7 מ-7 משתי נקודות), גל מקל 12 (4 אסיסטים), עידו קוז'יקרו 11, פול סטול 9 (5 אסיסטים), פט קאליית'ס (6 ריבאונדים), קורי קאר 2, אנטון שוטבין 2, אלכס צ'וברביץ' שיחק אך לא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן 18 (8 ריבאונדים), קורטני פלס 12, קרייג סמית' 9, קורטני פלס 9 (6 איבודים), אלישי כדיר 4. ליאור ליפשיץ שותף אך לא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully