וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טפירו: "לא חשבתי שאחזור למעמד הזה במדי ירושלים"

4.2.2013 / 17:32

שחקנה של ירושלים נרגש לקראת חצי הגמר מול מכבי חיפה (ג', 20:50, ע' 1 ו-511HD). קלאיית'ס: "הולך להיות קשה"

מעמד חצי גמר גביע המדינה יינעל מחר (שלישי) במשחק השני בו ייפגשו מכבי חיפה והפועל ירושלים (20:50, ערוץ 1 ו-511HD). חיפה עברה בדרך אל חצי הגמר את יקנעם/מגידו בסיבוב א', מכבי ראשון לציון בשמינית הגמר ובני הרצליה ברבע הגמר ואילו הפועל ירושלים התגברה על מכבי הוד השרון בסיבוב א', עירוני נהריה בשמינית הגמר והפועל אילת ברבע הגמר. שתי הקבוצות נפגשו לאחרונה בגביע בחצי הגמר בשנת 2009 אז ניצחה חיפה 66:67 מסל ניצחון של משה מזרחי.

בראד גרינברג, מכבי חיפה, שרון דרוקר, הפועל ירושלים, אבנר קופל, יו"ר האיגוד לכדורסל, דיוויד בלאט, מכבי תל אביב, עופר ברקוביץ', מכבי אשדוד. ניב אהרונסון
רק אחד יניף בסופו של דבר את הגביע. גרינברג, דרוקר, בלאט וברקוביץ'/ניב אהרונסון

הקבוצה של בראד גרינברג מגיעה למעמד לאחר תקופה לא טובה, שכללה שלושה הפסדים בארבעה משחקים, התפוצצות פרשת החוזים הכפולים, והרגשה כאילו העונה נעצרת. אלא שברבע הגמר מול הרצליה חיפה הציגה משחק נהדר של לא מעט שחקנים, והזכירה לליגה למה היא ממוקמת נכון לעכשיו במקום השלישי בטבלה. הירוקים יודעים שבסיבוב הראשון במלחה הם הפסידו לאחר משחק די צמוד ובסגל חסר, ומגיעים עם אמונה גדולה מאוד שניתן להגיע בפעם השלישית בהיסטוריה לגמר, אולי בדרך לתואר היסטורי. כ-2000 צופים צפויים להגיע מהכרמל.

מאמן מכבי חיפה, בראד גרינברג אמר לקראת המשחק: "אנחנו גאים ונרגשים להשתתף בחצי גמר הגביע. היה לנו משחק הגנה חזק בניצחון נגד הרצליה, ונצטרך לשחזר זאת כנגד ההתקפה הקטלנית של ירושלים. כמובן שנצטרך להשקיע מאמץ גם בהתקפה. אהבתי את המשחק הקבוצתי שלנו ברבע הגמר אותו סיימנו עם 28 אסיסטים. נצטרך להיות חזקים בהגנה ולמצוא את השחקן הפנוי בהתקפה, זו המטרה שלנו מהיום הראשון של האימונים. במשחקים שאנחנו עושים את שניהם, אנחנו די טובים".

פט קלאיית'ס אמר לקראת חצי הגמר: "זה הולך להיות משחק קשה בשבילנו. ירושלים היא קבוצה מוכשרת והם בכושר טוב. המפתח לניצחון יהיה בצד ההגנתי כמו ברוב המשחקים. אנחנו באים אחרי ניצחון חשוב בשבת ועם ביטחון לקראת יום שלישי".

דונטה סמית' נשמע נרגש לקראת המשחק ואמר: "אני לא שיחקתי במשחק היחיד שלנו נגד ירושלים העונה כך שאמור להיות הבדל גדול ואנחנו צריכים לבוא כמו כל משחק ,מפוקסים ולעשות את הכל כדי לנצח. אין עלינו לחץ גדול אבל בגלל שזה משחק חשוב בגביע אז אנחנו יותר מרוכזים ורוצים מאוד לנצח. כמובן שעוזר לנו מאוד במשחקים כאלה שיש לנו הרבה שחקנים מנוסים כמו עידו וג'יימס וזה חשוב. אם אני אצטרך לקחת את הזריקה המכריעה אני אקח אותה אבל אני אעשה את מה שטוב לקבוצה".

שחקן מכבי חיפה דונטה סמית'. מגד גוזני
מוכן לקחת את הזריקה האחרונה. סמית'/מגד גוזני

הפועל ירושלים מנגד חוזרת למעמד חצי הגמר לראשונה מאז שנת 2009, אז הפסידה לחיפה. הקבוצה עלתה לגמר הגביע עשר פעמים בעבר והניפה את התואר בארבע הזדמנויות שונות. הקבוצה מגיעה עם מומנטום יחסית חיובי, אם נניח בצד את הפסד הליגה המביש למכבי אשדוד בשבוע שעבר בחוץ. מי שחזר לסגל בניצחון על הפועל אילת ברבע הגמר הוא אלישי כדיר, ובקבוצה מאמינים שביחד עם הדחיפה של הקהל והיכולת הטובה של שחקני הפנים קרייג סמית' וג'וש דאנקן, הם יוכלו לחזור לגמר. אורי קוקיה עבר אמש ניתוח שגמר עבורו את העונה, וישוחרר לביתו במהלך היום. כ-3,000 אדומים צפויים להגיע למשחק מירושלים.

המנהיג של הפועל ירושלים, מאיר טפירו, שכבר מכיר היטב את מפעל הגביע, אמר: "להיות עם ירושלים אחרי הרבה שנים במעמד הזה, זה מאוד כיף. אני מאמין שהצבא האדום יבוא לפה מחר וידחוף אותנו. תמיד כיף להיות במעמדים גדולים של הכדורסל הישראלי ומחר זה אירוע כזה. חזרתי להיכל נוקיה עם אשדוד ובני השרון, אבל במדים האלה אני מודה שלא חשבתי ואני שמח שזה קרה. כמובן שאנחנו קבוצה עם שאיפות להיות במעמדים האלה ואנחנו שמחים שעשינו חלק קטן מהעבודה".

על היריבה אמר טפירו: "מכבי חיפה קבוצה מצוינת והיא מראה את זה כל השנה. הם במקום ה-3 ולפנינו בטבלה. הם קבוצה טובה ומאוזנת, גבוהה מאוד, קבוצה מספר אחת בריבאונד התקפה בליגה, יהיה משחק טוב וקשה מולם. אין ספק שאם אנחנו רוצים לעשות עונה שתיזכר כעונה טובה אנחנו צריכים לנצח מחר ולעלות לגמר. אנחנו קבוצה שנבנתה כדי להתמודד במעמדים האלה ואני מקווה שנדע לעשות את זה. בליגה אתה מפסיד ועדיין יכול לתקן, אבל מחר אי אפשר לתקן ולכן אנחנו צריכים לבוא הכי טוב שאנחנו יכולים. איך ניראה מחר? קשה להגיד. מה שמעניין בקבוצה שלנו זה שאף אחד לא יודע איך נגיע. לפני הניצחון הגדול על אילת הפסדנו לאשדוד ב-20 הפרש".

מאיר טפירו שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
נבנו כדי להתמודד על תארים. טפירו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully