וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: הפועל ירושלים ומכבי חיפה בחצי הגמר

הקבוצה מהבירה הביסה בקלות 70:86 את הפועל אילת, 20 נק' לקרייג סמית'. מכבי חיפה ניצחה בחוץ 67:88 את בני הרצליה

עריכה: טל רזניק

צפו בתקציר המשחק בין הרצליה לחיפה - באדיבות ערוץ 1

חגיגת המאני טיים של גביע המדינה בכדורסל יוצאת לדרך הערב (שבת), עם שני משחקי רבע הגמר הראשונים, בסיומם שתי מאושרות יבטיחו את מקומן בחצי הגמר, שייערך בהיכל נוקיה ביום שלישי. במשחק המוקדם מכבי חיפה הביסה 67:88 את בני הרצליה בחוץ. במשחק השני, הפועל ירושלים הביסה 70:86 את הפועל אילת.

אפיק ניסים הפועל אילת מול רביב לימונד הפועל ירושלים. ספק 500
ירושלים הייתה גדולה על אילת. לימונד מול ניסים/ספק 500

בני הרצליה - מכבי חיפה 88:67

המארחים פתחו היטב והובילו בשמונה נקודות ברבע הראשון, אבל משם והלאה לא הייתה להם תשובה ליכולת המצוינת של פאט קלאיית'ס וג'יימס תומאס, שהטיסו את חיפה קדימה והגדילו את הפער בכל רבע. הירוקים, שהפסידו בגמר הגביע ב-2009 בצורה אכזרית במיוחד, עם שלשה של בריאן טולברט מחולון בשניית הסיום, חוזרים למעמד חצי הגמר לראשונה מאז אותה עונה והשיגו ניצחון חוץ גדול אחרי שלושה הפסדים רצופים מחוץ לכרמל במסגרת הליגה.

הרצליה פתחה קצת יותר טוב ועלתה ל-4:9. המארחת הייתה מבולבלת אף היא, אבל חיפה לא הצליחה לקחת ריבאונד וברקוביץ' קבע 8:13. נקודות של דירק קרקטר פתחו פער של תשע והכריחו את בראד גרינברג לטיים אאוט דחוף. עד לסיום הרבע, הרצליה שמרה על היתרון, בזכות עשר נקודות של ג'ומיין ג'ונס וירדה למנוחה הראשונה ב-14:22.

חיפה קיוותה לחזור בתחילת הרבע הבא, אבל הייתה לא מרוכזת ומיד אחרי קליעות עונשין של סטול הגיעה מתפרצת מן העבר השני, שהסתיימה בעבירה בלתי ספורטיבית על רומל בק, מה שעזר להרצליה להוביל 18:26, שמונה וחצי דקות להפסקה. קלאיית'ס התעורר וצימק לארבע בלבד עם שני סלים מהירים. הקאמבק המצוין של חיפה נמשך עם שלשה של מקל שהשוותה ודאנק של קלאיית'ס, שקבע 29:31 לאורחים באמצע הרבע. חיפה כבר עלתה ליתרון חמש והמשיכה לשלוט, אבל נקודות של ג'ונס השאירו את הרצליה בחיים. למחצית, ירדו האורחים בפלוס ארבע, 36:40, אחרי רבע שני של 14:26. ג'ומיין ג'ונס עם 17 נקודות להרצליה במחצית, פאט קלאיית'ס עם שמונה לחיפה.

קרקטר פתח היטב את המחצית השנייה והשווה ל-43:43. קרקטר הוסיף דאנק עוצמתי, אבל חיפה לא ויתרה והנדנדה נמשכה, כשארבע דקות לתום הרבע, סל יפה של מקל קבע 47:51 לאורחים. קלאיית'ס תפר שלשה, דונטה סמית' טס למתפרצת ולפתע ההפרש צמח לשבע. חיפה המשיכה לשטוף את הפרקט בהתקפה, אבל ברקוביץ' קלע שלשה עם הבאזר ובסיום הרבע השלישי, 57:62 לחיפה.

גם את הרבע המכריע חיפה פתחה טוב וסל של סמית' קבע הפרש שיא של 11 נקודות, 57:68. ג'ומיין ג'ונס העצבני ספג טכנית. חיפה המשיכה לברוח וחמש דקות לסיום התוצאה עמדה על 61:77 מבטיח לירוקים אחרי שלשה של מקל. משם זה כבר הפך לגארבג' טיים, כשקלאיית'ס משפר נתונים, האוהדים משתוללים ביציע וחיפה דורסת כל הדרך לניצחון ענק, 67:88.

קלעו להרצליה: ג'ומיין ג'ונס 24 (14 ריבאונדים), ניב ברקוביץ' 15, דירק קרקטר 14, אייזק רוזפלט 6, רומל בק 6, צ'סטר מייסון 2, אליאב אוחיון, בן אלטיט ורועי איילון שיחקו ולא קלעו.

קלעו לחיפה: פאט קלאיית'ס 24 (10 ריבאונדים), ג'יימס תומאס 20 (9 ריבאונדים), גל מקל 12, פול סטול 10 (8 אסיסטים), דונטה סמית' 8, עידו קוז'יקרו 6, אנטון שוטבין 4, אלכס צ'וברביץ' 4, קורי קאר ובריאן כהן שיחקו ולא קלעו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פט קלאיית'ס שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
הצגה ענקית. קלאיית'ס/קובי אליהו

הפועל ירושלים - הפועל אילת 70:86

עודד קטש בוודאי לא קיווה שכך תראה הקבוצה שלו במלחה, אבל המשחק הזה היה במעמד צד אחד בלבד כבר מהשניות הראשונות שלו, כשירושלים טסה ליתרון דו ספרתי מהיר ולא הביטה לאחור לרגע. הקבוצה מהבירה התאוששה מצוין אחרי התבוסה באשדוד בליגה ואילו אילת תמשיך לחכות להופעה ראשונה בתולדותיה בחצי גמר הגביע.

ירושלים פתחה טוב יותר ושלשה גדולה של פולן קבעה 6:12 אחרי ארבע וחצי דקות. עוד שלשה, הפעם של ג'וש דאנקן, הכריחה את קטש לקחת פסק זמן מהיר. ירושלים לא נעצרה וארבע של לימונד קבעו 11:19 ולרבע הראשון ירדו המארחים בפלוס שמונה, 13:21.

קרייג סמית' המשיך לצבור נקודות וירושלים ברחה עד לפלוס 14, 15:29, לפני שאפיק ניסים צימק מעט בשלשה. הריצה הגדולה נמשכה ומכאן לשם זה פתאום 19:38, ארבע וחצי דקות למחצית. משחק שנגמר עוד לפני שהחל? הפער נותר סביב ה-20 עד למחצית, אליה ירדו המקומיים ביתרון מבטיח 28:47.

אילת אולי קיוותה לצמק מעט בתחילת המחצית השנייה, אבל קרייג סמית' לא איפשר לזה לקרות. לקראת אמצע הרבע, ירושלים נעצרה מעט מבחינה התקפית וקורטני פלס ביצע עבירה בלתי ספורטיבית, מה שאיפשר לאילת לצמק מעט, לפיגור 16, 58:42. ירושלים לא התרגשה, דאנקן הטביע, כדיר קלע סל יפה והרבע השלישי הסתיים ב-48:66, כשאילת מנסה להשיב עם כמה שלשות, אבל לא ממש מתקרבת.

סקוורר פתח את הרבע הרביעי עם שלשה מהפינה, שקירבה את אילת למינוס 13, 68:55, אבל האורחים פשוט לא לקחו ריבאונד בהגנה. קורטני פלס חסם נהדר את טוני יאנגר, פולן צלף שלשה מן העבר השני וירושלים שוב נרגעה. הטיול נמשך עד לסיום, 70:86 לירושלים.

קלעו לירושלים: קרייג סמית' 20, ג'ייקוב פולן 15, ג'וש דאנקן 15, רביב לימונד 14, קורטני פלס 10, אלישי כדיר 8, מאיר טפירו 4, ליאור ליפשיץ, אדם אריאל ורפי מנקו שיחקו ולא קלעו.

קלעו לאילת: אפיק ניסים 23, ג'רום טילמן 12 (7 ריבאונדים), אלי הולמן 9, יחזקאל סקוורר 8, אבי בן שימול 8, דריוס וושינגטון 6, גיא כהן 2, טוני יאנגר 2.

ג'ייקוב פולן, שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
מחצית ראשונה אדירה שלו הספיקה. פולן/ברני ארדוב

* באיירן מינכן ניצחה 72:79 את פראפורט סקייליינרס. יותם הלפרין סיים את המשחק עם אפס נקודות, שלושה ריאבונדים ואסיסט.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully