וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיב"א הכריעה: יוגב אוחיון הוא שחקן מכבי תל אביב

17.9.2012 / 19:35

לאחר מאבק ארוך, קבעה פיב"א כי חוזהו בקובאן אינו חוקי. מכבי: "יש לשמור על כיבוד הסכמים". השחקן יוכל להגיש ערעור

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. קובי אליהו
לא הולך לשום מקום. אוחיון/קובי אליהו

לאחר קיץ עמוס במאבקים, בהשמצות ומשא ומתן עם קבוצות אחרות, נראה שהערב (שני) הגיע המאבק בין יוגב אוחיון למכבי תל אביב לנקודת הכרעה, לאחר שפיב"א פסקה כי השחקן אכן הפר את חוזהו כשחתם בקובאן הרוסית. פירוש הדבר הוא שהחוזה עליו חתם הרכז אינו חוקי, והוא ייאלץ להישאר שחקנה של מכבי תל אביב, גם בעונה הבאה. הדברים מגיעים דווקא לאחר שנודע על השיחות בין מכבי תל אביב לנציגי השחקן, במטרה להגיע לפשרה בעניינו, אך עתה כאמור נראה שהדברים ישתנו. מפיב"א נמסר כי ההחלטה אינה סופית, וכי השחקן רשאי לערער בנושא.

כזכור, אוחיון טען כי קיים סעיף בחוזהו שמתיר לו לעבור כבר הקיץ לקבוצה אחרת בתמורה ל-200 אלף דולר, דבר שבמכבי תל אביב פסלו לחלוטין. בניגוד להחלטת הקבוצה ומבלי שדיבר איתה בנושא, החליט השחקן לחתום באופן עצמאי בקובאן שאף שילמה את הסכום הנקוב, דבר שהרתיח את ראשי האלופה בצהוב. שני הצדדים נכנסו למאבק משפטי בנוגע לאופן בו מנוסח החוזה, ובמקביל פנו לפיב"א במטרה שזו תשמש כבוררת במצב.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט לצד יוגב אוחיון. ברני ארדוב
יסכים לקבלו לעונה הבאה? בלאט ואוחיון/ברני ארדוב

ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "מזכ"ל פיב"א, פטריק באומן, נתן היום החלטה ארוכה ומנומקת, בה הוא מנתח באופן מדוקדק את הראיות, כולל טיוטות החוזים והאימיילים שהוחלפו בין הצדדים לפני חתימת החוזה, ואת כל החומר שהוגש לו הן על ידי נציגיו המשפטיים של יוגב אוחיון והן על ידי עו"ד טל רוטמן, היועץ המשפטי של מועדון הכדורסל מכבי תל אביב - וקבע באופן ברור וחד-משמעי: יוגב אוחיון נמצא תחת חוזה מחייב עם מכבי תל אביב לעונת הכדורסל 2012/13.

"מזכ"ל פיב"א הדגיש שמתחילת המשא ומתן בין הצדדים דרשה מכבי שזכות היציאה לשחקן תהיה רק בסוף עונת 2012/13 ושהסוכן של השחקן הסכים לכך. המשפט בחוזה לפיו זכות היציאה לשחקן תהיה רק בתום עונת 2012/13 הופיע ללא שינוי בשלוש טיוטות וכן בחוזה המקדים באנגלית וכן בחוזה האחיד של הבקרה התקציבית בעברית, שנחתמו בפועל בין הצדדים.

"לפיכך, קובע המזכ"ל כי לא היתה שום טעות בנושא, ולשון החוזה הברורה מבטאת את כוונתם והסכמתם המפורשת של הצדדים להסכם. לאור פסיקת פיב"א, ברור לחלוטין כי בחתימת החוזה עם לוקומוטיב קובאן השחקן הפר באופן בוטה את ההסכם שלו עם מכבי. מבחינת מכבי, החלטת מזכ"ל פיב"א הינה חיזוק נוסף לעמדתו של המועדון לפיה יש לשמור על העיקרון של כיבוד הסכמים הדדי".

עתה נותר לחכות ולראות מה יעשה השחקן, והאם תהיה מוכנה מכבי תל אביב לקלוט אותו בחזרה ולשלבו גם בסגל לעונה הקרובה, לאחר כל הדם הרע שעבר בין שני הצדדים. בנוסף, יש לזכור שבמכבי כבר התכוננו לאפשרות שהרכז אכן יעזוב לבסוף, ולשם כך החתימו את מורן רוט, דבר שירחיק את אוחיון עוד יותר.

אפשרות נוספת היא שבעקבות כל הפרשה, תבחר מכבי תל אביב להשאיל את הרכז, ואז לאפשר לו למצוא קבוצה חדשה בעונה הבאה. עדיין לא ברור האם אוחיון בכל זאת יגיע לקובאן, שכבר כאמור שילמה חלק מהסכום ועל פי הפשרה שעמדה להתגבש בינה ובין מכבי תל אביב, היתה אמורה להעביר 200 אלף דולר נוספים לצהובים, במטרה לזכות בשירותיו של אוחיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מורן רוט שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
הגעתו תסלול את דרכו של אוחיון למועדון אחר? רוט/מגד גוזני

ומה אומרים בקובאן על ההחלטה של פיב"א? "קיבלנו את המסמכים מפיב"א", סיכמו בקבוצה הרוסית. "האמת היא שציפינו להחלטה הזו. נצטרך לשבת ולראות מה לעשות, אבל קרוב לוודאי שאוחיון לא יהיה כעת שחקן שלנו. נצטרך לבדוק האם הולכנו שולל על ידי הסוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully