וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז אדלשטיין הוצג כמאמן הפועל תל אביב

14.6.2011 / 20:56

המאמן חוזר לקדנציה שניה באדום וחתם לשלוש עונות: "לא היה לי ספק שאני רוצה להיות כאן". הקבוצה צפויה לשחק בלאומית

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

ארז אדלשטיין הוצג היום כמאמנה החדש של הפועל תל אביב, במהלך אסיפת החברים המיוחדת שהתקיימה היום (שלישי) בהדר יוסף. המשא ומתן בין הצדדים, עליו דווח לראשונה בוואלה! ספורט, יחזיר את אדלשטיין לקדנציה שנייה במועדון והוא חתם לשלוש עונות במועדון האדום. בראשונה, בעונת 2004/05, הוביל המאמן את הקבוצה לסגנות בליגת העל ולפיינל פור היורופליג.

המאמן הטרי נראה נרגש מאוד, ופנה אל חברי העמותה: "למרות שאני ג'ינג'י, אני ביישן גדול. הבכתם אותי והצלחתם לעשות לי הפתעה גדולה. לא היה לי צל של ספק ברגע שקיבלתי טלפון שאני רוצה להיות בהפועל תל אביב. כשאתה רוצה ורוצים אותך בצד השני לא צריך להיות סיבה שהדברים לא יסתדרו. יש לי הרבה זכרונות מהקדנציה האחרונה, ובכל מקום שאני נמצא מדברים איתי על זה".

אדלשטיין התייחס למשימה שלפניו, ואמר: "יש הרבה עבודה, הקבוצה עברה משהו. זה שלא עולים ליגה, מעבר לערכים ולספורטיביות ולכל הדברים שאנחנו מדברים עליהם וחושבים עליהם, עדיין צריך לדעת להרים את האנשים עוד פעם. עם האנשים שבהנהלה אין ספק שאפשר לעשות את הדברים שאתם רוצים". אדלשטיין סיים את דבריו בקריאה: "יאללה הפועל".

לאחר הטקס הרשמי, התפנה אדלשטיין לדבר במסיבת העיתונאים: "אני מאוד מתרגש. הפועל תל אביב זו לא קבוצה של מה בכך. בספורט הישראלי רואים את זה גם בכדורגל וגם בכדורסל, במיוחד השנה עם כל מה שהיה בקבוצה. אם יש מקומות בכדורסל הישראלי שיכולים לתת לך את הדרייב לעשות את הדברים, זה המקום. הפועל תל אביב עשתה העונה עונה מצוינת, וברור לי שאילולא מתן נאור היה נפצע, היא הייתה עולה ליגה. עכשיו הקבוצה נמצאת בסימן שאלה, אבל לדעתי זה יחשל את המועדון. אני רוצה להביא את האנרגיות שהקהל מביא. צריך להמשיך את הבאז סביב הפועל תל אביב, דברים שאני מאמין שאני אוכל לעזור בהם".

המאמן החדש אף התייחס לשאר הקבוצות שהתעניינו בשירותיו: "היו לי הצעות לאמן", אמר אדלשטיין, "אבל אני לא מאלה שרץ חדשות לבקרים ומספר מה שיש לו. רוב ההצעות היו במהלך העונה כשקבוצות היו במשבר, וחלק מהפילוסופיה שלי זה שאני לא מגיע לקבוצה באמצע העונה. עשיתי את זה פעם אחת בהפועל תל אביב אחרי לחץ לא מתון של צביקה חפץ, אבל אני לא מצטער על זה. אני יכול להבין קבוצות שפונות אליך במהלך העונה ואתה לא בא אליהן, אז לא פונות אליך בקיץ, אבל הפועל תל אביב זה משהו אחר".

אדלשטיין המשיך ואמר: "לא הגעתי להפועל תל אביב בשביל הכסף. אני צריך לתרום את חלקי להפועל תל אביב. המועדון נתן לי המון בעבר ואני צריך להחזיר לו. ביקשו ממני להירתם למשימה הזו, וזה לא קל. זה מדגדג לי לחזור ואין הרבה חוכמות. בהרבה שידורים רציתי להוריד את החליפה ולחזור אל הקווים, אבל לא האמנתי שאני אחזור לאמן בליגה השנייה. אם מישהו זוכר מאיפה ברק פלג, מורן רוט, יובל נעימי ודרור חג'ג' הגיעו, אז אני רוצה להזכיר שאריק שיבק ומאמנים טובים ואחרים התחילו את דרכם בליגה השנייה".

לגבי ההחלטה האם לעלות לליגת העל כבר העונה, אמר המאמן: "אני לא מכחיש את זה ואמרתי את זה בסוף המשחק נגד הבקעה שלעניות דעתי הקבוצה צריכה להישאר בליגה השנייה מהסיבות הברורות שחונכנו על ערכים ושדברים נקבעים על המגרש, וזה גם מה שאנשים שקשורים למועדון מסמלים ורוצים להיות. לי היה ברור הנושא הזה. אני רוצה לדעת מה האוהדים והוועד המנהל של הפועל רוצה. מצד אחד, חבל שהפועל תל אביב לא נמצאת בליגה הראשונה, אבל זו הגדולה של המועדון. בבאיירן מינכן, מאמן הנבחרת בא והעלה אותם ליגה, בוונציה בא מאמן מאריס סלוניקי כדי להעלות אותם ליגה, וכך אני מקווה שיהיה אצלי - ירידה לצורך עלייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אורי שלף: "ארז היה המועמד היחידי"

אורי שלף, המנהל המקצועי הוסיף: "ארז היה המועמד היחיד לתפקיד. לא חשבנו על כל אופציה אחרת לתפקיד המאמן של הפועל תל אביב. הוא אחד משלושת המאמנים הבכירים בישראל ולקבוצה גדולה ראוי שיהיה מאמן גדול. אנחנו גאים שמאמן בסדר גודל הזה בחר ללכת איתנו בכל ליגה שנבחר להיות בה בין אם בליגה הראשונה או בליגה השניה".

המטרה העיקרית של אדלשטיין תהיה ככל הנראה להעלות את האדומים לליגת העל בעונה הקרובה. מטרת האסיפה המיוחדת שהתכנסה היום הייתה תחילת ההצבעה של חברי העמותה בנוגע להחלטה באיזו ליגה לשחק בעונה הבאה. מוקדם יותר השבוע הוציא הוועד המנהל של העמותה הודעה שלפיה הוא ממליץ להישאר עוד עונה בליגה, בעקבות השינויים במבנה ליגת העל עליהם הוחלט בשבוע שעבר בישיבת המנהלת. ההצבעה תימשך עד ה-25 ליוני.

אדלשטיין, שנחשב לאחד ממאמני הכדורסל המובילים בישראל משנות ה-90, החל את קריירת האימון שלו בליגת העל בהפועל גבת בעונת 1992/3 ולא סיים את עונת הבכורה שלו כמאמן ראשי. לאחר שנתיים כעוזר מאמן של פיני גרשון בהפועל ירושלים התמנה למאמן בני הרצליה, שם עבד במשך שתי עונות. ב-1999/2000 מונה למאמן גליל עליון ובעונתו השנייה בקבוצה הוביל אותה למקום השני בליגה, תוך כדי שהוא נבחר למאמן העונה בליגת העל. גם בעונת 2001/2 סיים אדלשטיין במקום השני, הפעם עם עירוני רמת גן המפתיעה, שנעצרה רק בגמר הפלייאוף מול מכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully