וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלאט: "זו התשובה למי שהביע ספקות לגבינו"

6.3.2011 / 23:19

מכבי ת"א מחצה את ירושלים ומאמנה מרוצה: "חשוב ששיחקנו את הכדורסל שלנו". קלנסי מתלונן: "אצלנו אנוכיים גם באימונים"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אחרי היכולת הירודה שהציגה מכבי תל אביב ברומא, היו שציפו כי הפועל ירושלים תבוא הערב (ראשון) ליד אליהו ותנסה לרשום בו ניצחון ראשון מאז עונת 1990/91. אבל כנראה שכל מה ששחקניו של דייויד בלאט היו צריכים כדי לחזור לעצמם ולהזכיר שמדובר בקבוצה אגרסיבית ואינטנסיבית, שגדולה על הליגה בכמה מידות, היה יריבה גדולה ויומרנית. מכבי תל אביב רמסה את הפועל ירושלים 66:107, ונראתה כמו הקבוצה הדורסת שלמדנו להכיר במהלך העונה. ירושלים שוב יצאה מההיכל עם הזנב בין הרגליים.

"אני חושב ששברנו אותם לאורך כל המשחק, ולא רק ברבע השני", אמר מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט בסיום. "הפסדנו ביום חמישי ברומא, וגם מול חולון לא היינו שווים שום דבר. אם זה מה שהיינו צריכים כדי לנצח היום ב-40, אז זה היה שווה. "זו התשובה הכי טובה שיכולנו לתת לכל מי שהביע ספקות לגבינו. שיחקנו משחק יוצא מן הכלל במעמד חשוב נגד קבוצה שנחשבת לשניה בטיבה בליגה, לפחות על פי התוצאות שלה. קבוצה שהיתה בתנופה מסויימת. באנו עם הרגשה בבטן שהכדורסל שהצגנו ביום חמישי לא דמה למה שעשינו כל השנה, וגם לא שיקף את מה שאנחנו. היום ראיתם את מה שאנחנו, וזו לא פעם ראשונה. החבר'ה שיחקו בצורה פנטסטית וזו התוצאה של ההשקעה והכדורסל ששיחקנו היום. לחצנו, היינו אגרסיביים, חטפנו כדורים, היינו דומיננטים מאוד בריבאונד ועשינו את כל זה בצורה מאוד מאוד יפה לעין. הקהל שלנו מאוד נהנה וזה לא פחות חשוב".

"האימונים שלנו גם לפני חולון ורומא היו יוצאים מן הכלל, וזה גם היה המסר בחדר ההלבשה - שאנחנו לא צריכים לעשות שום דבר שונה, אלא להמשיך לעבוד ולהשקיע בכל יום את מה שהשקענו כל הזמן", הוסיף בלאט. "במרבית העונה גם עשינו את זה, ושיחקנו את הכדורסל שכולכם ראיתם היום".

בלאט החמיא לכוכב הניצחון דורון פרקינס, שתפר טריפל דאבל של 10 נקודות, 10 ריבאונדים ו-11 אסיסטים. "פרקינס היה גדול ולא בפעם הראשונה השנה. אני חושב שכל הקבוצה שיחקה היום נכון, שיחקה בצורה שמתאימה מאוד למכבי", אמר בלאט, "שיחקנו את הכדורסל שלנו היום, וזה מה שחשוב".

במחזור הבא מצפה למכבי תל אביב בני השרון, ובלאט לא מקל ראש ביריבה. "תמיד קשה נגד בני השרון ונגד דן שמיר, שנותנים עונה יוצאת מן הכלל. אני חושב שהם במקום השני ובצדק. הם קבוצה עם מאמן יוצא מן הכלל ושחקנים יוצאים מן הכלל".

פרקינס נשאר צנוע בסיום המשחק, ואמר: "זו הפעם הראשונה שאני משחק פוינט גארד השנה. שיחקנו הגנה חזקה ונהננו מהמשחק. שיחקנו טוב ברבע השני והמשכנו קדימה, אני ממש גאה בקבוצה שלי".

"התוצאה לא משנה כל עוד אנחנו משחקים אגרסיבי ובקצב כל כך מהיר", הוסיף פרקינס. "זה לא הטריפל-דאבל הראשון שלי, היו לי בחיפה. יש לנו עוד משחקים חשובים, כבר בשבוע הבא מול בני השרון. צריך לעבור עוד את המשחקים האלה לפני שנתחיל לחשוב על קאחה לבוראל".

צ'אק אידסון: "אני חושב שהניצחון התחיל ביום חמישי בערב, לקחנו קשה את ההפסד ברומא, והגענו היום בכדי להראות את הלב שלנו ואת הרצון שלנו לנצח את המשחק הזה, ולהוכיח שלא נכנסו לשום נקודה ממנה לא נוכל לצאת. אני תמיד רוצה לעשות גם הגנה וגם התקפה, אני לא בא לגנוב את ההצגה כל ערב, אני לא שחקן כזה אבל היום היה לי ערב טוב ונהנתי מכך".

קלנסי: "מכבי משחקת כמו קבוצה, אנחנו לא"

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש לא ישכח הרבה זמן את התבוסה שהנחיל לו דייויד בלאט. "בארבע דקות של סוף המחצית הראשונה יצאנו מהתכנית שלנו", אמר קטש. "איבוד כדור אחד הוציא אותנו מהשלווה שלנו. לא הוכחנו אופי ויש הרבה מה ללמוד מהמשחק הזה. הם היו באחוזים גבוהים, אבל הצלחנו להישאר במשחק. הבעיה היא כשנותנים למכבי שתיים או שלוש דקות אז המשחק נגמר".

סם קלנסי, מנגד, אמר דברים חריפים בסיום המשחק. "לא יודע מה קרה", אמר, "בהתחלה הכל הלך לפי לפי התוכנית, אבל זה מה שקורה כשמשחקים מול הקבוצה הכי טובה באירופה. הייתה להם ריצה מטורפת".

"אני לא יכול להגיד את מה שאני באמת חושב, כי אני עלול להסתבך", המשיך קלנסי, "שחקנים אצלנו שיחקו באופן אנוכי. כל מי שקיבל כדור מיד זרק אותו. מכבי משחקת כמו קבוצה, אנחנו לא. במכבי לשחקנים לא אכפת מי קולע. יש לנו הרבה מה ללמוד מהם, צריך פשוט לשבת ולהסתכל עליהם.

"האנוכיות הזאת מתחילה עוד מהאימונים שלנו, אתם לא רואים את זה", סיכם קלנסי, "אנחנו לא נותנים 100 אחוז באימונים, זה הסיפור של הפועל ירושלים העונה. אולי זה מספיק מול נתניה, אבל לא מול מכבי. האם אני אשאר? אין לי מושג. לא דיברו איתי, אבל אני לא מרוצה מהמצב שלי העונה".

קטש ניסה לשדר אופטימיות. "בסך הכל הקבוצה במומנטום טוב, זה לא בא לידי ביטוי היום", הוסיף קטש, "אבל צריך ללמוד מזה ולמצוא את האופי המתאים. חלק מלמצוא את האופי זה להתאושש ממשחקים כאלה, לעשות סיבוב שלישי טוב ולנסות לעשות פלייאוף טוב".

"אני חושב שהמשחק נגמר בצורה לא נעימה, די דומה למה שקרה לנו במשחק הליגה הראשון פה בסיבוב הראשון", אמר קטש. "באנו עם תוכנית משחק ברורה וידענו מה אנחנו רוצים לעשות. פתחנו מצוין, והחצי הראשון לא היה שווה מינוס 15, זה קרה בכמה דקות ממש. מבחינתי אפשר ללמוד הרבה מהמשחק הזה. עם קצת יותר מזל בחצי הראשון היינו יכולים גם להוביל, הרבה זריקות לא נכנסו לנו באחוזים הרגילים שלנו. קשה לעשות משהו מול קבוצה כזו עמוקה שיכולה לשנות הרכבים, זה קשה. זה מה שקורה כאשר באות דקות שבהן מתפרקים, וזה קרה לנו לא פעם העונה במשחקים חשובים ומכריעים".

"אנחנו חייבים למצוא את האופי ואת האנרגיות של הקבוצה בכדי לעבור משחקים מהסוג הזה", אמר קטש, "כי צפויים לנו משחקים מכריעים. אנחנו רוצים להגיע לפלייאוף ולפיינל פור, צריך למצוא את האנרגיות כי כשאנחנו מתפרקים אנחנו מאבדים את זה. הוכחנו שאנחנו יכולים להיות יותר טובים. במשחקים מהסוג הזה צריך למצוא את האיזון, ובסוף הפסדנו 40 הפרש. צריך לעבור את הרגעים האלה מול מכבי וזה אף פעם לא קל מול קבוצות גדולות, אשר משחקות בבית שלהן".

יובל נעימי: "שיחקנו מול שחקנים טובים, לא הצלחנו לחזור למשחק כאשר מכבי עלתה ליתרון וזה היה המבחן מבחינתנו, לא הצלחנו לעמוד בו וחבל. שמעתי את עודד אומר שאי אפשר לבוא מחר לאימון ולעבוד על מה שקרה היום, כל אחד צריך לחשוב עם עצמו למה לא עבדנו, למה לא לקחנו מנהיגות ונקווה שנעבור את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully