וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רענן כץ ייפגש עם ג'ף רוזן: עשוי להיכנס כשותף במכבי חיפה

15.11.2010 / 11:21

הבעלים לשעבר של מכבי ת"א עשוי לשוב לכדורסל הישראלי, כך טוען נציגו צביקה קציר בראיון, שלא שוכח את התקופה בצהוב

למעלה משנה לאחר שעזב את מכבי תל אביב, עשוי רענן כץ לשוב בקרוב לכדורסל הישראלי. מחר (שלישי) צפויים כץ ונציגו צביקה קציר לפגוש בארה"ב את הבעלים של מכבי חיפה, ג'ף רוזן.

בחודשים האחרונים ניהל כץ מגעים עם הפועל ירושלים, אך בשלב זה לא הניבו השיחות דבר. כתנאי מקדים דרש כץ את השלמת בניית הארנה בירושלים עד תחילת עונת 2012/13, אלא שבשלב זה נראה כי סיום הבנייה ייקח כשנתיים עד שנתיים וחצי לפחות. גם בחיפה מתכוונים להרחיב את המגרש הביתי לכ-5,000 מושבים.

"ג'ף רוזן הוא ידיד של רענן כפי שחיים אוחיון ודני קליין חברים טובים שלנו", אישר צביקה קציר, נציגו של כץ, לוואלה! ספורט. "נשב ונדבר על העתיד של הקבוצה והכדורסל, אבל זה לא אומר בהכרח שניכנס כשותפים בחיפה. גם הפועל תל אביב עשתה מהלך גדול בשנים האחרונות, ואנחנו מעריכים שבשנה הבאה היא תחזור למרכז הבמה. גם הם רוצים להכניס משקיע כחלק מהבעלות, ומחפשים דרך לשדרג עוד יותר את הקבוצה".

לדברי קציר, בעיית המגרשים הביתיים של כל אותן הקבוצות היא אקוטית. "כל עוד אין לקבוצות האלה מגרש ראוי שיוכל לתת פייט למגרש של מכבי ויוכל להוות מרכיב רציני מהכנסות הקבוצה, אני לא חושב שתהיה תחרות הוגנת בכדורסל הישראלי. ראינו את הפועל חולון ואת הפועל גליל/גלבוע עוקצות את מכבי בפיינל פור, לוקחות אליפות, אבל בגלל שאין לאותן קבוצות תשתית רחבה מספיק, ההישג הספורטיבי הגדול הזה לא לווה בהמשכיות, ולכן הפך לחסר משמעות. כל עוד המצב הזה קיים, לקחת אליפות ממכבי זו אולי עקיצה, אבל עקיצה חסרת ערך לטווח הרחוק. למכבי יש מסורת, אוהדים והמשכיות, וכדי להתמודד איתם צריך לבנות מערכת מהיסודות".

"פתאום הפכנו לא רלוונטיים עבור דייויד פדרמן"

קציר טוען כי "קבוצה שרוצה להתחרות ברמות הגבוהות חייבת תקציב של 8 מיליון דולר. בהתבסס על כך שמכבי מחזיקה בתקציב של בין 19 ל-20 מיליון דולר, להערכתי, ותקציב השחקנים שלה עצמו עומד על בין 10 ל-12 מיליון דולר, קבוצה שרוצה להתחרות במכבי ברצינות צריכה להביא סכומים שקרובים ל-75% מהמספרים הללו".

אתם מכוונים לבנות אלטרנטיבה שתילחם במכבי?

"המילה 'להילחם' לא במקום. רענן, בניגוד לבעלים האחרים של מכבי, היה שחקן של הקבוצה. אני עצמי נולדתי מכביסט. במשחקים של מכבי באירופה אנחנו עדיין אוהבים את מכבי כמו האוהדים השרופים ביותר. בכלל, רענן לא רצה לעזוב את מכבי. הוא התבקש לעזוב כי השותפים שלו לא אהבו את העובדה שהוא מתראיין. רענן הגיע מרקע שונה. ב-NBA התרבות היא שהתקשורת היא חלק מהמשחק, ובלעדיו אין למשחק זכות קיום. צריך להודות, בלי התקשורת מכבי לא הייתה מה שהיא היום. מכבי הייתה רגילה במשך שנים לתקשורת הכתובה בלבד, שפינקה אותה. היום יש הרבה ערוצים. היום אין קיום לקבוצה בלי תקשורת, גם אם היא לא משדרת בדיוק את מה שהבעלים רוצים שהיא תשדר.

"אספר לך סיפור: בפיינל פור במדריד רענן התראיין אצל אחת העיתונאיות. שמעון מזרחי עבר במקום וביקש מרענן להפסיק לדבר איתה. העיתונאית נעלבה. היום היא מראיינת ומצטטת את הבעלים האחר. האם מה שטוב היום לבעל מניות אחד לא היה טוב כשרענן התראיין בתקשורת?".

ככל הנראה מכוון קציר לדייויד פדרמן. "אני יכול לספר לך שאני מאוד מכבד את דייויד, ואנחנו בקשר עד היום", הוא אומר. "אני יודע שדייויד הוביל את מהלך ההיפרדות מרענן. בתחילת דרכנו נתנו לדייויד גב ענק. היו לנו הרבה שעות של התייעצות. רענן והוא היו חברים מאוד קרובים. דייויד אירח את רענן כל שבת. התפנית שלדייויד החלה כשהוא הבין שיש אלטרנטיבה לרענן, בדמות משפחת רקנאטי. צעירי המשפחות התחברו, ומכאן החלו הדברים להתגלגל. פתאום הפכנו לא רלוונטיים עבורו. אמרתי פעם לפדרמן שאנחנו מרגישים נבגדים, כי כשהוא היה צריך אותנו, היינו לו לעזר".

"מכבי תמיד תישאר בלב שלנו"

"הייתי הראשון שאמר לו שהיו בהתנהלות הקבוצה דברים לא תקינים. הוא ידע הכל. אנחנו לא ידענו מה מוני עושה. בוודאי שלא ידענו על הבנק. אבל היו מהלכים שרמזו לנו על כך שמתרחשים כל מיני דברים, ודייויד ידע. אני היחיד שהתריע. מוני כעס, שמעון כעס, אבל אני עמדתי על שלי. לעולם לא אשכח איך הם בזו לי. כשמוני רצה לחזור, אמרתי לו שאתמוך בכך, בתנאי אחד: שהוא לא נוגע יותר בשום כספים. הוא העריך את הדברים האלה, למרות שאמר לי שאיש מעולם לא העז לדבר אליו בצורה כזאת ישירה. מכל מקום, כמנהל קבוצה נטו - הוא היה הבן אדם הכי מסור שראיתי.

"אדון נמי גולדשטיין (חבר הנהלת מכבי במשך שנים, מקורב לדיוויד פדרמן, א.ש.), שהוא רואה חשבון במקצועו, ידע לדעתי האישית, את כל התנהלותו של ציון נתן בכספי הקבוצה. ציון לא פעל על דעת עצמו. ציון עשה את מה שהנחו אותו. אל תשכח שעל ההוצאות מוני לא חתם לבד. היו לצידו עוד מי שחתמו על הכל. זה לא מרמז ששמעון ודייויד ידעו על מעשיו של מוני. חלילה מלטעון כך. אבל עברנו ימים מאוד לא קלים, וכנראה שהעזיבה שלנו את מכבי הייתה הפיתרון האולטימטיבי עבור כולם".

מה המצב בין רענן לאנשי מכבי כיום?

"רענן בקשר טוב עם שמעון, למרות שלהבנתנו שמעון יכול היה לעצור את המהלך שהוביל לעזיבה שלנו את מכבי. שמעון שמע ממני במו אוזניו את מה שאני חושב על דרך ההתנהלות שלו בזמן מהלך העזיבה. שמעון הוא כמו משפחה עבורי ועבור אשתי, ואנחנו נפגענו ממנו, כי נפגעים רק ממי שמעריכים. היה מי שאמר לנו שלא דיוויד הוא שהוביל את מהלך העזיבה, אלא שמעון. והרי זה אותו שמעון מזרחי שאנחנו עשינו בשבילו הכל. בכל מהלך שרצה להוציא לפועל, אנחנו תמכנו".

נראה שנשאר עדיין טעם מר בפה.

"כשיתר השותפים כתבו לרענן את המכתב המפורסם שבו הם מבקשים שימכור את מניותיו כי הוא מתראיין לתקשורת, ישבנו איתם לפגישה וליבנו את הנושא. שמעון יצא לתקשורת בתום הישיבה וסיפר שהכל בסדר. מה שלא סופר הוא שמהלך כל הישיבה עלבו ברענן. אנחנו ניסינו לעזור לקבוצה, דחפנו להחתים שחקנים, ואפילו אז פדרמן אמר לנו מפורשות שהוא לא מתכוון למשוך את מכתב הגירוש הזה. רענן נפגע עד עומק ליבו. יושבים יחד, לוחצים ידיים, רענן אומר שהוא מוכן להוציא כסף לצורך חיזוק הקבוצה, וזו בסוף התשובה של דייויד? זה הרג אותנו. נפגענו. אבל למרות זאת, המטרה היום היא לא להילחם במכבי. למרות כל מה שעברנו, ובלי קשר למה שיוחלט - מכבי תמיד תישאר בלב שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully