וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: גרמניה הפתיעה את סרביה

הגרמנים ניצחו ב-2 הארכות את סרביה 81:82. ספרד התאוששה מול ניו זילנד. ניצחונות לארה"ב, טורקיה, יוון, צרפת וארגנטינה

יום הפתיחה של המונדובאסקט אמנם לא סיפק הרבה הפתעות, אבל כשאלופת העולם מפסידה כבר במשחק הראשון, מה עוד אפשר לבקש? את התשובה הערב (ראשון) סיפקו סרביה וגרמניה. שתי הנבחרות הנהדרות הללו נאבקו במשך משחק שלם ושתי הארכות, ובסופו של דבר הצליחו הגרמנים להפתיע את הסרבים עם ניצחון 81:82. במשחק איכותי נוסף גברה המארחת של הטורניר, טורקיה, 56:65 על נבחרת רוסיה של דייויד בלאט.

אחרי שצרפת הפתיעה אתמול את ספרד, חזרה אלופת העולם לסורה, וגברה על ניו זילנד הקטנה 84:101. צרפת המשיכה במסע הניצחונות שלה כשגברה על לבנון 59:86, וארצות הברית שהביסה את קרואטיה במשחק הפתיחה המשיכה לשייט אל עבר השלב הבא, אחרי שהביסה את סלובניה 77:99. ארגנטינה הגיעה בטוחה בעצמה, כמעט והפסידה לאוסטרליה, אך ניצחה לבסוף 72:74 בשניות הסיום.

מוקדם יותר היום השיגה סין את ניצחונה השני אחרי שניצחה 73:83 את חוף השנהב, בעוד ליטא היתה צריכה לעבוד קשה מול קנדה, אך הצליחה לבסוף להשיג ניצחון דחוק, 68:70. אנגולה, שחטפה אתמול תבוסה ב-50 הפרש, חזרה ובגדול כשהשיגה ניצחון נאה על ירדן, 65:79. יוון שנראתה מצוין אתמול היתה צריכה לעבוד קשה בהרבה הערב, אבל הצליחה להתגבר על קאמבק של פורטו ריקו לפני שניצחה 80:83. קרואטיה התאוששה מהתבוסה לארצות הברית עם ניצחון 54:75 על אירן.

בית א'

אנגולה - ירדן 65:79

כל מי שהיה אתמול באולם וראה את האנגולים חוטפים 50 הפרש מסרביה, בוודאי דמיין שהיא תהפוך מכאן והלאה לשק החבטות של הבית. אלא שלאנגולים עצמם היו תוכניות אחרות, והערב הם השיגו ניצחון מכובד מאוד שיסייע להם מעט לביטחון העצמי לקראת ההמשך. ירדן הוליכה לאורך כל המחצית הראשונה וירדה ביתרון 6 למחצית, אבל אנגולה השוותה לקראת הרבע האחרון, וב-10 הדקות האחרונות התפוצצה בהתקפה, קלעה 33 נקודות והשיגה את הניצחון.

מיגל לוטונדה הוליך את קלעי אנגולה עם 16 נקודות, קרלוס מוראיס הוסיף 14 (4 מ-9 לשלוש) וחואקים גומס הוסיף 13 ו-6 ריבאונדים למנצחים. את ירדן הוליך ראשיים רייט עם 18 נקודות (6 מ-11 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, כשזאיד עבאס הוסיף 14 ו-11 ריבאונדים.

גרמניה - סרביה 81:82 (אחרי שתי הארכות)

ידענו שזה יהיה צמוד, ידענו שזה יהיה מאבק עיקש בין שתי נבחרות נהדרות, אבל למותחן שכזה לא פינטזנו. גרמניה וסרביה החליפו מהלומות לאורך 50 דקות, ובסופן, היתה ידה של גרמניה על העליונה. הסרבים הגיעו אחרי ניצחון ב-50 הפרש על אנגולה, אבל הבינו כבר מהפתיחה שהפעם זה יהיה משהו אחר. גרמניה נטלה את ההולכה ברבע השני וירדה ביתרון 2 במחצית. עד לסיום הן הותרו צמודות, ו-2 וחצי דקות לסיום הוליכה גרמניה ב-6. אלא שאז הופיע אלכסנדר ראסיץ'. הסרבי צלף שתי שלשות, האחרונה שבהן 19 שניות לסיום, וכפה הארכה.

הגרמנים שוב עלו ליתרון 4, 1:50 דקות לסיום ההארכה, אבל שלשה של טפיץ' הובילה את שתי הנבחרות להארכה שניה. דמונד גרין הוליך שוב את הגרמנים ליתרון 6, הסרבים שוב חזרו עד פיגור נקודה תודות לראסיץ', אבל טפיץ' החמיץ את ההזדמנות האחרונה של סרביה, וגרמניה חגגה ניצחון. יאן יאגלה הוליך את קלעי גרמניה עם 22 נקודות (8 מ-11 מהשדה) והוסיף 9 ריבאונדים, דמונד גרין סייע עם 15. את סרביה הוליך קוסטה פרוביץ' עם 20 (8 מ-10 מהשדה) כשאלכסנדר ראסיץ' מסיים עם 15 ו-6 אסיסטים.

ארגנטינה - אוסטרליה 72:74

אתמול, כשכמעט החליקה אוסטרליה מול ירדן, היא ספגה ביקורת קשה מבית ומחוץ. אחרי הכל, האוסטרלים סומנו על ידי רבים ככאלה שיכולים להפתיע לא מעט קבוצות. הערב זה כמעט וקרה, כשהאוסטרלים היו רחוקים סל אחד מניצחון על ארגנטינה החזקה. האוסטרלים הגיעו נחושים מאוד, שלטו כבר מהפתיחה והוליכו לכל אורך המחצית הראשונה. ארגנטינה נטלה את ההובלה רק ברבע האחרון, עם ריצת 1:13. אוסטרליה לא ויתרה על המשחק, מילס השווה עם שלשה גדולה דקה לסיום, אבל החטיא אחת נוספת אחרי קליעות העונשין של סקולה. אינגלס עוד צימק ל-2 בלבד, 4 שניות לסיום, אבל אדם גיבסון החטיא שלשה עם הבאזר.

לואיס סקולה הוליך את הארגנטינאים עם משחק גדול של 31 נקודות (11 מ-18 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, לאונרדו גוטיירז הוסיף 17, בעוד פאבלו פריג'יוני קלע 9, אך ניהל טוב את ההתקפה עם 6 אסיסטים. אוסטרליה קיבלה את ג'ו אינגלס עם משחק טוב בו קלע 22 (9 מ-15 מהשדה), כשפטריק מילס קולע 21 (4 מ-8 מחוץ לקשת) ומחלק גם 5 אסיסטים למפסידים.

בית ב'

ארצות הברית - סלובניה 77:99

זה לא נגמר ב-40 הפרש, אין פה שמות מפוצצים במיוחד וההרתעה האמריקאית כבר לא מה שהיא היתה פעם, אבל אם לעולם יש סיבה לדאגה, היא שארצות הברית מנצחת בצורה משכנעת שוב, ועושה את זה כמו קבוצה. האמריקאים הגיעו אחרי שהביסו את קרואטיה במשחק הפתיחה ושוב קיבלו יריבה לא פשוטה, אבל פתחו פער דו ספרתי כבר ברבע הראשון, וברבע השלישי הם הראו לכולם שברגע שנרדמים מולם, משלמים ביוקר. סלובניה איבדה שני כדורים ולא מצאה את הסל, וארצות הברית עלתה ליתרון 20 והסלובנים כבר לא הצילחו להתקרב.

קווין דוראנט היה האיש של האמריקאים שוב, כשקלע 22 נקודות (8 מ-13 מהשדה), והוסיף גם 4 חטיפות, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, רודי גיי צלף שלוש שלשות וסיים עם 16 נקודות, בעוד ראסל ווסטברוק ואנדרה איגודאלה קלעו 11 כל אחד. את סלובניה הוליכו בוסטיאן נאכבאר שסיים עם 11, בעוד גאספר וידמאר הוסיף 10.

קרואטיה - אירן 54:75

לא נעים לפתוח טורניר מול נבחרת כמו ארצות הברית ולחטוף תבוסה צורבת, אבל הקרואטים ידעו שעכשיו זה כבר מאחוריהם, ומכאן והלאה הכל יהיה פשוט יותר. ואכן, זה היה: אירן התקשתה מאוד מול השלשות של הקרואטים, ומנגד קלעה רק 2 מ-14 מחוץ לקשת, בדרך לפיגור 20 במחצית. דווקא רבע שלישי רע של קרואטיה (9 נקודות בלבד) איפשר לאירן לחזור למשחק, אבל אז שוב נכנסו השלשות, וקרואטיה חגגה ניצחון בכורה.

בויאן בוגדאנוביץ' (3 מ-5 לשלוש) ורוקו לני אוקיץ' (5 ריבאונדים, 4 אסיסטים) הוליכו את קלעי קרואטיה עם 13 נקודות כל אחד, אנטה טומיץ' הוסיף 12 ו-7 ריבאונדים. לאיראנים היה, כרגיל, את חאמד חדאדי, שהיה גדול עם 27 נקודות (12 מ-27 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, אבל לא הרבה יותר מזה.

ברזיל - טוניסיה 65:80

הברזילאים חושבים ללכת רחוק באליפות הזאת, ובהתחשב בזה שהם עדיין לא מראים את מלוא הפוטנציאל שלהם בשני המשחקים הראשונים ומנצחים, אולי זה עוד יצליח להם. ברזיל עשתה לעצמה חיים קלים מול הטוניסאים, שחטפו על הראש אתמול, ועלו ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון. טוניסיה הצליחה לחזור מעט ברבע השלישי, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, והברזילאים הגדילו את היתרון, בדרך לניצחון לא מרשים במיוחד.

ליאנדרו ברבוסה הוליך את קלעי ברזיל עם 21 נקודות (8 מ-11 מהשדה) והוסיף גם 6 ריבאונדים ו-4 חטיפות, טיאגו ספליטר היה שם כדי לעזור לו עם 16 נקודות משלו. את טוניסיה הוליך מרואן קשריד 15, רדואן סלימאן 14 ו-8 ריבאונדים.

בית ג'

סין - חוף השנהב 73:83

לזכותה של חוף השנהב ייאמר שהיא הצליחה להרים את עצמה מהרצפה אחרי התבוסה אתמול לטורקיה המארחת. הפעם נתקלו שחקני חוף השנהב בסינים החזקים, שאמנם השיגו ניצחון שני, אבל עדיין רחוקים מלהרשים. יי ז'יאנליאן שוב היה דומיננטי מאוד מתחת לסלים, כשוונג שיפנג הפציץ ללא רחמים מחוץ לקשת, והוריד את הסינים ביתרון 8 במחצית.

חוף השנהב ניסתה לחזור אבל איבדה ריכוז בהגנה, איפשרה לסינים לעלות ליתרון דו ספרתי, והצליחה רק לצמק מעט ברבע האחרון. ז'יאנליאן הוליך את קלעי סין עם 26 נקודות (9 מ-19 מהשדה) והוסיף 9 ריבאונדים, וונג שיפנג צלף 25 (5 מ-8 משלוש) והוסיף 7 ריבאונדים משלו, בעוד ליו וויי קלע 12 למנצחים. מולוקו סולימאן דיאבייט 20 (8 מ-11 מהשדה) ו-8 ריבאונדים.

יוון - פורטו ריקו 80:83

פורטו ריקו איכזבה מאוד אתמול ומעבר להפסד, נראתה לא מספיק טוב בהתקפה. הערב היא פגשה את היוונים, שהתמודדו אתמול היטב עם היעדרותם של פוטסיס ושחורציאניטיס, אבל הפעם זה הלך הרבה יותר קשה. יוון הלויכה בפתיחה עם יכולת טובה של ספאנוליס, אבל ריצת 12:20 ברבע השני של הפורטו-ריקנים הוליכה אותם ליתרון 6 במחצית. יוון נטלה שוב את השליטה במחצית השניה ועלתה ליתרון 6 משלה, אבל פורטו ריקו עם כרמלו לי ואנחל ואסאלו עלו ליתרון, 3 דקות לסיום. אלא שספאנוליס היה פשוט בלתי ניתן לעצירה, וקלע 6 נקודות מהקו בשתי הדקות האחרונות, והוביל את יוון לניצחון דחוק.

ספאנוליס סיים את הערב עם 28 נקודות גדולות (8 מ-12 מהשדה, 4 מ-6 לשלוש), בעוד קוסטנטינוס צארצאריס היה מצוין עם 14. דימיטריוס דיאמנטידיס (6 אסיסטים, 5 ריבאונדים) וג'יאניס בורוסיס (9 ריבאונדים) סיימו עם 12 כל אחד. את פורטו ריקו הוליך חוסה חואן בראה עם 20 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, כשריקרדו סאנצ'ז קולע 13 למפסידים.

טורקיה - רוסיה 56:65

רוסיה של דייויד בלאט ידעה שהמשימה לא עומדת להיות פשוטה, בוודאי לא מול הקהל המטורף דחופף את הנבחרת הטורקית, והערב היא נחלה את הפסדה הראשון בטורניר. השתיים היות צמודות ברבע הראשון, אבל רבע שני בו רצה טורקיה ל-7:17 העניק לה יתרון דו ספרתי במחצית. רוסיה עם סרגיי מוניה ניסתה עוד לחזור ברבע האחרון וצימקה ל-6, אבל הטורקים שוב לחצו על הדוושה, והבטיחו לעצמם את הניצחון.

הידו טורקוגלו, שלא ממש הופיע למשחק אתמול, הוליך את קלעי נבחרת טורקיה עם 14 נקודות (6 מ-16 מהשדה) וגם חילק 3 אסיסטים, בעוד ארסן איליאסובה (10 ריבאונדים) ועומר אסיק (7 ריבאונדים) קלעו 10 נקודות כל אחד. אלכסנדר קאן וסרגיי מוניה הוליכו את קלעי נבחרת רוסיה עם 13 נקודות כל אחד, בעוד סרגיי ביקוב הוסיף 10.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בית ד'

ליטא - קנדה 68:70

הקנדים אתמול איכזבו מאוד עם הפסד ללבנון, וידעו שהם יהיו חייבים להשיג ניצחון מול קבוצה עדיפה עליהם. קנדה פתחה מצוין את המשחק, הפתיעה לחלוטין את הליטאים, שהגיעו שאננים מעט אחרי ניצחון הפתיחה שלהם על ניו זילנד, ועלתה ליתרון 10 במחצית. ליטא חטפה קצת צעקות בחדר ההלבשה, וחזרה חדה יותר, כשהיא עוצרת את קנדה על 14 נקודות בלבד ברבע השלישי. ברבע האחרון היו שתי הנבחרות צמודות, אבל שלשה של פוצ'יוס וג'אמפ מוצלח של יאנקונאס פתח פער של 4 מקנדה.

הליטאים הצליחו להשיג שתי עצירות בהגנה, ושני ניסיונות שלשה לא מוצלחים של דורנקאמפ ואנדרסן חרצו את גורלה של קנדה. לינאס קלייזה שוב הוליך את קלעי ליטא עם 18 נקודות ו-11 ריבאונדים, בעוד מרטינאס פוצ'יוס ותומאס דלינינקאייטיס קלעו 11 כל אחד. את קנדה הוליך ג'רמיין אנדרסון עם 15 נקודות כשג'ואל אנתוני מסייע לו עם 12 ו-5 ריבאונדים.

צרפת - לבנון 59:86

אחרי הניצחון הסנסציוני שלהם בפתיחת הטורניר על אלופת העולם מספרד, המשיכו הצרפתים להציג משחק התקפי מצוין, ולמרות התקשות מסויימת בשלבי הפתיחה, הביסו את הלבנונים בסיום. לבנון, שהרשימה אתמול בניצחון על קנדה שוב עשתה קולות של הפתעה, כשנותרה צמודה לצרפתים, אבל רבע שלי של 9 נקודות בלבד הוא כל מה שצרפת היתה זקוקה לו, ומאותו רגע היא לא הביטה לאחור. ב-10 הדקות האחרונות הגדילה צרפת את היתרון עם ריצת 12:23 שהבטיחה את הניצחון.

מיקאל ג'לאבל שוב הוליך את קלעי צרפת עם 18 נקודות (7 מ-9 מהשדה), אלן קופי הוסיף 17 וננדו דה קולו ואיאן מאינמי סיימו עם 14 נקודות כל אחד. ללבנון: ג'קסון ורומן 19 ו-5 ריבאונדים, פאדי אל חאטיב 12, מאט פרייג' 11 ו-8 ריבאונדים.

ספרד - ניו זילנד 84:101

זה עדיין רחוק מאוד מלהיות מרשים, אבל לפחות אלופת העולם המכהנת יכולה להתנחם שהיא לא במאזן שלילי יותר. ספרד הגיעה אחרי ההחלקה מול צרפת במשחק הראשון ופתחה בטירוף, כשהיא מוליכה 19:28 בסיום הרבע הראשון. הניו זילנד בראשות קירק פני הבלתי נלאה לא ויתרו, החלו לצמק, ולמחצית ירדו בפיגור 4 בלבד. אלא שאז החל חואן קרלוס נבארו להיכנס למשחק, מארק גאסול אימלל את הצבע הניו זילנדי, וספרד ברחה ליתרון דו ספרתי, ממנו היריבה שלה כבר לא הצליחה לחזור.

גאסול הוליך את קלעי ספרד עם 22 נקודות (7 מ-9 מהשדה) , חואן קרלוס נבארו השלים אותו עם 18, וחורחה גראבחוסה הוסיף 14 (3 מ-3 לשלוש). ריקי רוביו תרם רק 8 נקודות אבל היה נהדר עם 9 אסיסטים ו-3 חטיפות. קירק פני שוב היה הקלעי המוביל של ניו זילנד עם 21 נקודות ו-3 אסיסטים, כשהוא מקבל עזרה מתומאס אברקרומבי עם 19, ומפיל ג'ונס שסיים עם 15.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully