וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: ישראל הפסידה 81:76 לאיטליה

שלושה ימים אחרי הניצחון על מונטנגרו, שוב בעטה ישראלי בדלי, נכנעה לאיטליה 81:76, והתרחקה מהעפלה לאליפות אירופה

ברני ארדוב

וידאו: באדיבות הערוץ הראשון, IBA.ORG.IL
עריכת וידאו: דורון שטיין

נבחרת ישראל התרחקה הערב (שלישי) מהעפלה לאליפות אירופה עם הפסד ביתי 81:76 לנבחרת איטליה. שלושה ימים בלבד אחרי ההצגה הגדולה מול מונטנגרו החזקה, ולעיניי 11,000 צופים ביד אליהו הגדוש, שוב בעטה הנבחרת של אריק שיבק בדלי, בדיוק כמו בהפסד המרגיז בפינלנד בשבוע שעבר, וקטעה רצף ארוך של ניצחונות ביתיים עם הפסד ראשון ביד אליהו מאז 2002.

כעת הסתבכה תמונת הסיכויים של ישראל בבית א', כשגם ניצחונות בלטביה ביום שני הבא ולאחר מכן מול פינלנד עשויים שלא להספיק לכחולים-לבנים, כיוון שרק שתיים מבין הנבחרות שיסיימו במקום השני יעפילו ישירות לליטא 2011, והמעידה הערב תאלץ את ישראל ככל הנראה לנצח במונטנגרו כדי לתפוס את הכרטיס לטורניר. למזלה של הנבחרת, במידה ותסיים עם מאזן זהה לאיטליה, הניצחון בבארי (71:79) יעניק לה יתרון במאזן הפנימי על פני האיטלקים.

כבר מן הפתיחה היה ברור שהאנרגיות של הבחורים בלבן מהמשחק הקודם נעלמו, כשהאיטלקים טיילו ליתרון מהיר של 0:8 אל מול ההגנה הלא קיימת של ישראל. עמרי כספי וליאור אליהו החזיר את המקומיים לשוויון 25:25 במהלך הרבע השני, אבל אנדראה ברניאני במשחק ענק (26 נקודות) ומרקו בלינלי הקטלני (14 נקודות) שמרו את האיטלקים ביתרון לכל אורך הדרך, וכל ניסיון קאמבק ישראלי נבלם אל מול היעילות האיטלקית.

בנוסף להגנה הרעועה שוב איפשרה ישראל ליריבתה לחגוג עליה בריבאונד ההתקפה במחצית הראשונה, וגם אחרי שההגנה התקשחה אחרי ההפסקה, מבול השלשות של האורחים השאיר אותם בשליטה מלאה על המשחק. בדקות האחרונות התקרבה ישראל עד ל-73:76, אבל לא השכילה להשלים את המהפך, וסיבכה את מצבה בבית באופן כמעט בלתי הפיך.

מהלך המשחק

ישראל פתחה עם יוגב אוחיון, יותם הלפרין, עמרי כספי, גיא פניני ויניב גרין. האיטלקים עלו עם מרקו קרארטו, מרקו בלינלי, אנטוניו מאסטרנצי, אנדראה ברניאני ואנג'לו ג'ילי. הפתיחה ההגנתית של ישראל הייתה מחרידה, והאיטלקים חדרו ללא הפרעה לטבעת פעם אחר פעם בדרך ליתרון מהיר של 0:8, שאילץ את שיבק להזעיק פסק זמן מהיר אחרי שלוש דקות.

מי ששבר את הבצורת עבור הלבנים היה יותם הלפרין, שבחמש נקודות רצופות העיר את ההיכל מתרדמתו. כניסתם של דייויד בלות'נטאל וליאור אליהו עזרה לישראל לצמק עד 14:12, אבל ברניאני שלט מתחת לסלים עם 10 נקודות כבר ברבע הראשון, ואיטליה סגרה את הרבע ביתרון 17:22.

בפתיחת הרבע השני איפס מאסטרנצי את הידית עם שתי שלשות, אבל דקות מצוינות של כספי החזירו את ישראל עד לשוויון 25:25. דווקא אז נבלמה התנופה הישראלית, ובלינלי הריץ את איטליה מהעבר השני ליתרון 27:34. הפעם מי שלקח אחריות והחזיר את ישראל לעניינים היה טל בורשטיין, ששלשה שלו קבעה 35:36 לאיטלקים. אלא שאז המומנטום התהפך פעם נוספת, הלפרין הלא מרוכז הרבה לאבד, ההגנה הישראלית נפרצה שוב ושוב, והמחצית הסתיימה ביתרון שיא של 39:48 לאיטליה.

מי שציפה לקאמבק ישראלי בתחילת הרבע השלישי קיבל בדיוק את ההיפך, כשברניאני התעורר פעם נוספת ונראה בלתי עציר, ובלינלי הצטרף אליו בדרך ליתרון איטלקי של 43:55. האנרגיות מהקהל הכניסו דחיפה מחודשת בשחקנים של שיבק בראשותו של כספי שניסה להנהיג ריצה נגדית, אבל בלינלי הקטלני שמר על הפער ואף הגדיל אותו ל-50:64. השלשות של האיטלקים המשיכו לצלול פנימה, ורק שתי מתפרצות מוצלחות של אליהו צימקו ל-69:60 בסיום הרבע השלישי.

גם הרבע האחרון נפתח בהתלהבות איטלקית ובשורת החטאות ישראליות, כשרביב לימונד ניסה להציל את המולדת ללא הצלחה. ברניאני המשיך לסחוב את הכחולים על גבו בדרך ליתרון 65:76 חמש דקות לסיום. בדקות האחרונות צנחו האחוזים של האיטלקים מחוץ לקשת, ואליהו הצליח לצמק עד ל-73:76 דקה וחצי לסיום, לפני שברניאני בחדירה גדולה השתיק את ההיכל וקבע 73:78. הקבוצות החליפו זריקות עונשין בדקת הסיום, אך הפער עמד בעינו, ובשניות האחרונות נמנעה ישראל מלבצע עבירה על מנת לשמור על ההפרש, והמשחק הסתיים בניצחון איטלקי 76:81.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: עמרי כספי 20 נקודות (10 ריבאונדים), ליאור אליהו 19, יותם הלפרין 15 (5 אסיסטים), טל בורשטיין 10, דייויד בלות'נטאל 7, רביב לימונד 3, יניב גרין 2 (ריבאונד אחד), גיא פניני, יוגב אוחיון, יובל נעימי ואורי קוקיה שיחקו ולא קלעו.

קלעו לאיטליה: אנדראה ברניאני 26, מרקו בלינלי 14 (8 ריבאונדים, 6 אסיסטים), אנטוניו מאסטרנצי 11, סטפנו מנצ'ינלי 9, מרקו מורדנטה ואנדרה ג'ילי 6 כל אחד, ג'אקופו ג'יאקטי 5, אנדראה קרוסריול 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully