וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינלי: "כספי ובלות'נטאל מאוד מסוכנים"

2.8.2010 / 8:38

כוכב הנבחרת האיטלקית מתכונן למשחק מול ישראל (21:30, ערוץ 1): "זו נבחרת טובה, אבל נעשה הכל כדי לחזור לצמרת"

פחות משנה לאחר ההדחה הכואבת בשלב הבתים הראשון של אליפות אירופה, תתייצב מחר (שני, 21:30, שידור ישיר בערוץ 1) נבחרת ישראל לפתיחת מוקדמות אליפות אירופה שתתארח מול נבחרת איטליה בבארי.

הנבחרת הגיעה היום בצהריים לבארי, וערכה בערב את האימון המסכם, ומחר תערוך הנבחרת את אימון הקליעות האחרון. "את האימונים המסכמים קיימנו בנוקיה במהלך סוף השבוע האחרון", אמר המאמן אריק שיבק לאחר האימון. "היום קיימנו אימון באולם בבארי ומחר בבוקר נערוך אימון קליעות, נכיר את הסלים, נכיר את האולם ונחזור על הדברים העיקריים של תוכנית המשחק. כבר בדרך לכאן הרגשנו את הדריכות ואת האווירה לקראת המשחק מחר".

המפגש מחר יהיה ה-35 בין הנבחרות כאשר איטליה מוליכה 6:28 במפגשים בין הנבחרות. הניצחון האחרון של ישראל על האיטלקים הושג במשחק אימון בבורמיו בשנת 2008, והניצחון האחרון במוקדמות אליפות אירופה הושג ביוני 1985, אז 34 נקודות של מיקי ברקוביץ הובילו את הנבחרת ל-89:92 על האיטלקים.

ישראל מופיעה לקמפיין הנוכחי כשארבעת הכוכבים של הנבחרת שמופיעים בחו"ל, ובראשם הנציג הראשון ב-NBA עמרי כספי, מופיעים לקמפיין. מי שייעדר מהמשחקים הוא עידו קוז'יקרו בשל מחלתו, ובהעדרו צפוי דיוויד בלות'נטאל בקמפיין הראשון שלו לשמש בדקות רבות כשומר של שחקני פנים. גם יניב גרין, הסנטר היחידי הטבעי של הנבחרת, מגיע לקמפיין פצוע, והחל להתאמן באופן סדיר רק בשבוע שעבר. מאמן הנבחרת אריק שיבק צפוי להודיע מחר על כך שרוברט רותבארט לא יתלבש למשחק הנוכחי, ויהיה השחקן ה-13 בסגל.

מירב הציפיות מהנבחרת נובעות מהמשחק המהיר והאטרקטיבי שמציגים הגארדים והפורוורדים במשחקי ההכנה. בישראל יודעים כי שליטה בקצב מול האיטלקים שצפויים להאט את המשחק יהיה אחד המפתחות החשובים לניצחון. "יש מחזור הרבה של שחקנים טובים ביחד, מכל מיני שנתונים הגיעו הרבה שחקנים מוכשרים שכל אחד יכול לתרום", אמר לקראת המשחק גארד הפועל ירושלים יובל נעימי, "אני אחד מהם. אני מרגיש מוכן, אני יכול לתרום. הכי חשוב שהנבחרת תנצח, אנחנו מרגישים שאנחנו בכושר טוב, ואנחנו נראים טוב ונקווה שנעשה את זה".

על השיפור ביכולתו ההגנתית והנבחרת שמולו הוסיף הרכז: "אני שחקן שעושה מה שהמאמן צריך, אם הגנה נעשה הגנה, אם התקפה נעשה התקפה, אם את שניהם נעשה את שניהם. איטליה נבחרת חזקה, יש להם שחקנים מנוסים מהליגה האיטלקית ושני שחקני NBA, הם נראים טוב אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. התאמנו קשה ואנחנו רוצים לנצח. הייתי רק בקמפיין האחרון, האווירה יוצאת מן הכלל, הרבה בגלל שאנחנו מכירים אחד את השני הרבה שנים וגדלנו ביחד מהנבחרות הצעירות. יש פה אווירה טובה אבל הכי חשוב שאנחנו ננצח".

* הנתונים הסטטיסטיים באדיבות אתר 'ספסל'

האיטלקים מתאימים את עצמם לישראל

מול ישראל תעמוד נבחרת במבחן הכי חשוב שלה בשנים האחרונות. לצורך הקמפיין הנוכחי הוחתם באיטליה סימונה פיאנג'יאני, מאמנה של סיינה, שאמור להחזיר את הנבחרת לאליפות אירופה אחרי הכישלון בניסיון להעפיל בפעם הקודמת. באיטליה גייסו לקראת הקמפיין את כוכבי ה-NBA אנדראה ברניאני ומרקו בלינלי, אך דווקא דנילו גלינארי, שזכור לטובה לישראל בזכות הדאנקים שחטף על הראש מעמרי כספי ב-NBA, לא הגיע. הסגל האיטלקי משלב בין שחקנים ותיקים לשחקנים בעלי פחות ניסיון, וביחד ינסו לתפוס את אחד משני המקומות הראשונים בבית.

"ישראל זאת נבחרת בעלת מסורת ומאוד מוכשרת", אמר לקראת המשחק סימונה פיאנג'יאני, "כדי לנצח נצטרך לא לאבד את קצב המשחק ולשמור על הזהות שלנו בתוך המשחק. הגארדים והפורוורדים הישראלים הם באותו גודל כך שהם יכולים ליצור בעיות בשמירה בכל עמדה במגרש. מירוץ יהיה עבורנו מסוכן". עוזר המאמן אנדראה קפוביצ'אנו הוסיף: "ישראל מנסה לקלוע בתחילת ההתקפות, ליצור מתפרצות ותמיד מסוגלים למצוא את השחקן הפנוי. כל שחקן בישראל מסוגל למצוא את הדרך לסל. נעשה התאמות טקטיות כדי להאט את המשחק, ובעיקר נצטרך לשחק אגרסיבי. כדי לנצח נצטרך לשחק עם הרבה חוכמה".

כוכב הנבחרת, מרקו בלינלי, הוסיף: "אנחנו קצת לחוצים בגלל שנשחק באולם חדש מול קהל חדש, אבל אנחנו נבחרת מצוינת עם מאמנים מצוינים. יש לנו הרבה כישרון, אבל נקודת החוזק שלנו טמונה בזה שאנחנו קבוצה. על הנייר אני ואנדראה ברניאני השחקנים המסוכנים ביותר, אבל יש לנו הרבה שחקנים נוספים. נעשה הכל כדי להחזיר את איטליה למרות בה היא צריכה להיות". שחקן ה-NBA נשאל על עמרי כספי ודייויד בלות'נטאל, שהוגדרו כשני כוכביה של ישראל בתקשורת האיטלקית, ואמר: "הם מאוד מסוכנים. צפינו בקלטות ולמדנו את כל השחקנים, ישראל נבחרת טובה ועלינו לחשוש מכולם".

עדכון ראשון: 1/8/10, 20:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully