וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א קרובה לסיכום עם מילאן מצ'באן

24.5.2010 / 14:28

מצ'באן (21, 2.05), שחקן ורסאץ', נחשב לכישרון גדול בסרביה, ובמכבי רואים בו כפרויקט עתידי. צפוי לחתום לשלוש שנים

מכבי תל אביב קרובה לסיכום עם מילאן מצ'באן (21, 2.05), שחקנה של ורסאץ' הסרבית. מאצ'וואן נחשב לאחד הכישרונות הגדולים בכדורסל הסרבי: מדובר בשחקן פנים סופר-ורסטילי, שמסוגל לשחקן בצבע ומחוצה לו, בעל יכולת מסירה גבוהה, אשר שולט בפיק אנד רול ונחשב לשומר סביר ולריבאונדר טוב.

במכבי רואים במצ'באן פרויקט עתידי, ולכן בצעד נדיר צפויים לשלם לורסאץ' פיצוי בסך של 400-450 אלף דולר. מצ'באן צפוי לחתום בימים הקרובים לשלוש שנים בקבוצה, עם אופציה להארכת החוזה בעונה נוספת. בשנה הראשונה ישתכר כ-400 אלף דולר בלבד, ולאחר מכן יעלה שכרו בהדרגה.

מצ'באן גדל בז'לז'ניק, ולפני שנתיים חתם בורסאץ'. בעונה החולפת העמיד במדיה ממוצעים של 9.5 נקודות, 3.7 ריבאונדים ו-1.2 אסיסטים ביורוקאפ, לצד 14.6 נק', 5.8 ריב' ו-1.8 אס' בליגה האדריאטית, ו-14.9 נק', 6.2 ריב', ו-1.8 אס' בליגה הסרבית.

כמובן, מצ'באן שיחק בכל נבחרות הקדטים והנוער של סרביה ובקיץ האחרון זכה עם נבחרת סרביה באוניברסיאדה. מעט לאחר מכן היה חלק מהנבחרת הבוגרת של המדינה, שהפתיעה באליפות אירופה בפולין וסיימה במקום השני. מצ'באן שיחק 12.6 דקות למשחק וקלע 2.8 נקודות. הוא הצטיין בניצחון הסנסציוני על ספרד במשחק הראשון באליפות, שבו קלע 8 נקודות.

הדבר הגדול הבא (ירון ארבל, פרשנות)

מגיל צעיר היה ברור שמצ'באן הוא כישרון מיוחד. הוא הוביל את נבחרת הנוער של סרביה ב-2007 לזהב באליפות העולם כשהוא צעיר בשנה מהשנתון של האליפות, ושבועיים אח''כ גם לזהב באליפות אירופה עם הצגה ענקית בגמר. שנה אח''כ הוא זכה גם באליפות אירופה לעתודה כשהוא צעיר בשנה מהשנתון. יצא לי לראות אותו ב-4 אליפויות לפחות ובכל פעם מחדש ראו שהוא הולך להיות שחקן ענק.

ההשוואה הקבועה כשמדברים על מצ'באן היא זוראן סאביץ'. לדעתי הוא יותר מוכשר ממנו, אבל פחות פיזי. לאורך כל השנים הוא סחב על עצמו משקל עודף, ונראה קצת כמו חבית בגלל שהוא מאד רחב באופן טבעי, אבל זה טבעי בגילאים הצעירים. בשנה וחצי האחרונות הוא הוריד הרבה משקל, התחזק ונראה הרבה יותר נייד.

הוא רחוק מלהיות אתלט גדול או בעל ניתור יוצא דופן, אבל בכל הנוגע לאירופה יש לו הרבה מאד כלים ואין שום סיבה שהוא לא יהפוך לכוכב יורוליג בעתיד. השילוב הזה הוא הכי טוב שקבוצה אירופאית יכולה לבקש, כי בניגוד לשחקנים אחרים הראש שלו לא יהיה טרוד במעבר אל מעבר לאוקיאנוס.

יש לו גובה טוב, הוא רחב ובעל אינטילגנצית משחק מאד גבוהה - שלושה כלים שמספיקים לו כדי להצליח. העמדה שלו הוא פאוור פורוורד, למרות שבליגת הגמדים שלנו אפשר לשחק איתו גם כסנטר של הרכב נמוך. יש לו קליעה מבחוץ, משחק טוב עם הפנים והגב לסל וכאמור ינצח את השומר שלו עם הרוחב והאינטילגנציה. גם המשחק בין שניים שלו נהדר בגלל ההבנת משחק והיכולת להכאיב גם מבפנים וגם מבחוץ.

הוא יכול להוריד את הכדור לרצפה לשניים-שלושה כדרורים כדי ליצור יתרון, אבל לא יותר מזה. הוא גם מוסר לא רע יחסית לשחקן בעמדה שלו, והיו מאמנים שהשתמשו בו בהיי-פוסט כדי לנהל משם את המשחק. הוא לא שומר גדול מצד שני ולמרות שהוא רחוק מלהיות רך הוא גם לא השחקן הכי אגרסיבי בעולם.

זו החתמה נהדרת של מכבי אם היא מודעת להיותו בעיקר השקעה לעתיד. יש מעט מאד שחקנים שבגיל 21 הצליחו ביורוליג, בטח בעונת הרוקי שלהם. מצ'באן בהחלט יכול לשחק ביורוליג, אבל ספק אם כבר עכשיו כשחקן מוביל. ההצלחה בדר"כ מגיעה בגיל 23 וצפונה, וסביר להניח שיצטרכו לגלות אליו יותר סבלנות בשנה הראשונה. אם במכבי מביטים קדימה אין ספק שמצ'באן הוא אחת ההחתמות הכי טובות שאפשר לעשות היום מבין כוכבי העתיד. אם מצפים ממנו כבר בעונה הקרובה לכבוש את אירופה, סביר להניח שיצטרכו קצת סבלנות.

ירון ארבל הוא מומחה לכדורסל אירופאי, ומספק שירותי סקאוט לקבוצות בכירות באירופה וב-NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully