וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולי אנחנו לא מצליחים לסגור כי אין לנו את הקשרים הנכונים"

20.1.2010 / 18:53

מה תוקע את עיסקת מברואידיס, שהיה אמור לנחות במכבי ת”א? סוכנו מספר כי אוים על ידי שותפו של אריק קריין, סוכנו של פיני גרשון, ואמר לו לגרסתו: ”’רק לנו יש את הקשרים לסגור הכל’”. גורם במכבי אישר: ”פיני משך את המו”מ”. קריין בתגובה: ”זה מגוחך"

מדוע נתקעה עסקת דימיטריוס מברואידיס? עו"ד אריס לקניאראס, בא-כוחו וסוכנו של השחקן, חושד כי הסיבה היא שסירב לשתף פעולה עם סוכן השחקנים הישראלי אריק קריין ושותפו של קריין ביוון, דימיטריס בוראס.

עו"ד לקניאראס, המייצג את מברואידיס בשנים האחרונות, טוען כי לאחרונה אוים בידי הסוכן בוראס כי אם לא יזכו הוא וקריין לנתח כספי מן העסקה, ההעברה לא תצא אל הפועל. "השותף של קריין התקשר אלי, אל המשפחה של מברואידיס ואל המועדון", חושף עו"ד לקניאראס בשיחה עם וואלה! ספורט. "הוא אמר: 'רק לנו יש את הקשרים לסגור הכל. המגעים לעולם לא יסתיימו בלעדינו'. מכבי דיברה איתנו על השחקן כבר לפני חודש. אולי באמת אנחנו לא מצליחים לסגור את זה כי אין לנו את הקשרים הנכונים".

- אתה בוודאי מודע לכך שקריין משמש כסוכנו של פיני גרשון.

"כולם יודעים את זה. כולם יודעים שבוראס וקריין עובדים ביחד. הם הביאו ביחד את פיני לאולימפיאקוס. זהו, אני לא מעוניין לענות על שאלות נוספות".

מברואידיס, יש לציין, מנהל מגעים עם מכבי תל אביב זו תקופה ארוכה. מקורות ביוון מסרו כי השחקן אמור היה לנחות בישראל כבר בתחילת השבוע, לאחר שהושג סיכום עקרוני בפגישה שנערכה לאחר משחק היורוליג בין מכבי למארוסי ביום חמישי שעבר, בה לקחו חלק שמעון מזרחי, עו"ד לקניאראס, נשיא מארוסי ארמודיוס וובוס וכן ג'נרל מנג'ר הקבוצה סטאברוס איליניאדיס (שימש ג'נרל מנג'ר אולימפיאקוס לפני שלוש שנים, ופוטר יחד עם פיני גרשון מהמועדון).

לפי התכנון אמור היה מברואידיס לחתום על חוזה לשנתיים וחצי במועדון. אלא שנכון להיום, העסקה נמצאת בהמתנה.

"זה משהו שאמור היה להסתיים כבר מזמן"

המגעים הראשונים בין מכבי למברואידיס נערכו לאחר המפגש הראשון בין הקבוצות, שנערך בישראל. "הייתה בעיה לדבר איתו על כסף, כי קודם היינו צריכים להיפטר מלאמפה", מספר גורם במכבי תל אביב. "הבנו כבר בהתחלה שהמחיר לא אמור להיות גבוה. למארוסי יש בעיות כלכליות, הם בקושי יכולים לשלם משכורות. ידענו שהם היו מתפשרים על ביי-אאוט נמוך, מה גם שסכום הפיצוי הוא עוד פחות משמעותי אם מדובר בחוזה לכמה שנים, כי אז אתה כאילו פורס אותו.

"פיני השאיר את נושא מברואידיס אצלו במשך הרבה זמן", ממשיך הגורם במכבי ואומר. "פתאום, כמה ימים לפני המשחק נגד מארוסי, התחיל לחץ על השחקן שיעבור סוכן.

"פיני משך את המו"מ למצב של ייאוש", מוסיף הגורם. "מצד אחד פיני מתעלם או עונה לטלפון לעיתים רחוקות. מצד שני בוראס, יחד עם קריין, מתקשרים להורים של השחקן ולסוכן המקורי שלו ומבקשים לקבל אחוזים, אחרת אין עסקה. זה משהו שאמור היה להסתיים כבר מזמן. ההורים של מברואידיס התחילו לאבד תקווה. הם אמרו שאולי עם קריין זה יקרה, כי השותף של קריין יושב על הראש של כולם, ואומר להורים של מברואידיס 'אני חבר של פיני, ובלעדי פיני לא יסגור את העסקה'".

"פיני אמר שלאמפה הוא הסנטר המודרני"

ההתנהלות התמוהה, מספר אותו גורם, החלה עוד בקיץ, בטרם הוחתם בקבוצה מאצ'יי לאמפה. "ההחלטה שלנו הייתה לצרף בוסמן. הבוסמנים עולים יותר כסף, כי בספרד וביוון הם מצרך חשוב, אבל החלטנו להביא בכל זאת שחקן פנים אירופאי. עלו הרבה שמות שרצינו. ידענו שפישר נשאר, אז חיפשנו שחקן מאסיבי בצבע, שיכול לשמור, כי פישר לא מסוגל להתמודד עם שחקנים מאסיביים. עלתה האופציה של לאברינוביץ'. דיברנו גם עם נוביצה וליצ'קוביץ', הרבה לפני שריאל מדריד נכנסה לתמונה. חשבנו על יאבטוקאס, ועל ג'ואל פרילנד, שעושה ביורוליג דברים נהדרים עם מלאגה. עם כולם המו"מ פוצץ, מכל מיני סיבות מסתוריות. לכולם פיני סירב.

"מההתחלה פיני רצה את לאמפה", מוסיף הגורם. "אנחנו שאלנו: אם הוא עשה מספרים טובים ברוסיה, למה הקבוצה שלו לא רצתה להשאיר אותו? אבל פיני אמר שלאמפה הוא הסנטר המודרני. הוא הפך את הבדיחה לעצובה עוד יותר, כשהוא אמר אחר כך שהוא רוצה להחתים ליד לאמפה שחקן שהוא יותר 4, כי כל הקיץ פיני נלחם על זה שלאמפה הוא 5, למרות שקיבלנו דעות נחרצות מאנשי מקצוע שהוא לא מספיק פיזי לרמות האלה. הדבר היחיד שכן היה לו זה דרכון אירופאי. התנהל קשר של שתיקה סביב הסיפור הזה".

גורם אחר במכבי מספר כי "המו"מ מול לאמפה נוהל מול פיני ישירות. קריין, אגב, נסע איתנו ליוון בשבוע שעבר. על דעת מי הוא הגיע? הוא הגיע מטעם עצמו. אני לא יודע מה הוא עשה שם. בוא נגיד שבמערכת לא ממש רואים בעין יפה את המעורבות של קריין בכל מיני עסקאות".

קריין: "אני באופן אישי מעולם לא דיברתי ו/או פגשתי את מברואידיס"

אריק קריין, 44, תושב ראשון לציון, הוא סוכן מורשה מטעם פיב"א ב-10 שנים האחרונות. בתו החורגת של קריין התחתנה בקיץ האחרון עם שחקן מכבי תל אביב, רביב לימונד, המיוצג על ידו. בין ההעברות הבולטות שעליהן היה חתום ניתן למנות את המעבר של יותם הלפרין ופיני גרשון לאולימפיאקוס, את מעברו של רביב לימונד ללה מאן ושל גיא פניני לז'לז'ניק. בין היתר מייצג קריין מספר שחקנים ישראלים בולטים נוספים כדוגמת עידו קוז'יקרו, יובל נעימי, גור פורת, ליאור ליפשיץ ועמית תמיר. קריין עובד עם מספר סוכניות שחקנים בחו"ל ובדף הבית שלו מצוין כי הוא מייצג גם שחקני NBA כדוגמת לואל דנג, קווין מרטין, קורטני לי וקריליו פסנקו.

בשנת 2001 נקשר קריין לפרשה חמורה, לאחר שנעצר בחשד למרמה, זיוף, גניבה על ידי מנהל והפרת אמונים בתאגיד. על פי החשד קריין ניהל החל משנת 1997 את עמותת אליצור "נוצצי כדורסל בת ים", בה עשה כרצונו, כך עלה מבקשת המשטרה להארכת מעצרו. החשד היה כי קריין העביר כספים מהעמותה לחשבונו הפרטי בסך של 540 אלף שקל, ובנוסף השתמש במוצרי חשמל שהיו שייכים לעמותה לטובתו האישית. לפי הנטען, זייף קריין פרוטוקולים שונים של העמותה, על מנת להכשיר בדיעבד את מעשיו, וכן כדי להצדיק את מעשיו בפני הרשויות השונות. בסופו של דבר חויב קריין בידי ביהמ"ש להשיב סכום כסף מסוים לקופת העמותה.

בשנתיים האחרונות החתים קריין במכבי את גיא פניני, רביב לימונד ומאצ'יי לאמפה, כאשר במהלך העונה שעברה היה קרוב גם להחתמתו של לורן וודס.

תגובת קריין, השוהה בחו"ל: "מגוחך. אני באופן אישי מעולם לא דיברתי ו/או פגשתי את מברואידיס. כמו כן אני לא עובד עם שותף ביוון אלא ישירות מול הקבוצות".

- מה לגבי דימיטריס בוראס?

"קשה להאמין, זה נשמע מופרך. איך ייתכן שהדברים נכונים? מכבי נפגשו אחרי המשחק ביוון עם השחקן ונציגו, ובנוסף עם הנהלת המועדון".

פיני גרשון ובמכבי תל אביב לא הגיבו לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully