וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים לעצור את הליגה עד להודעה חדשה"

5.1.2010 / 8:44

בכיר בעולם הכדורסל קורא להפסקת הליגה עד לסיום פרשת בכר, שצפוי להיות מושעה. שני: "זו עלולה להיות רעידת אדמה"

לילה קשה עבר אמש (שני) על הכדורסל הישראלי עם מעצרו של השופט הבינלאומי סמי בכר בחשד להעלמות מס ומעורבות בפרשת מוני פנאן. בכר נעצר לאחר שנלקח לחקירה ברשות המסים בשעות אחר הצהריים, במהלכה הודה בהעלמות מס בסכומים שמעורכים בכמה מאות אלפי שקלים. בכר נעצר, ושוחרר בערבות כוללת של 550 אלף שקל, מתוכם 50 אלף שקל במזומן. לאחר מכן חזר בכר לביתו בגבעתיים, שם סירב להגיב לפרשה.

פרקליטו, עו"ד דוד פורר, אמר הבוקר לגלי צה"ל: "הוא שוחרר תוך התייצבות לחקירה כשיידרש. חשוב לציין כי החקירה שמתנהלת נגד בכר אינה משטרתית, אלא על ידי מס הכנסה. לא היה לו שום קשר לבנק של פנאן, הוא לא השקיע שם אגורה. לגבי הכסף שהוא הפקיד ביוון, עולות שאלות של ניכוי כפול, אבל יש הבדל בין דיווח כוזב לבין אי מסירת דיווח. המקרה של בכר לא מתלבש על המודל של פנאן, כיוון שניתן לבדוק שכל הכסף המדובר עדיין נמצא בחשבונות בחו"ל".

אחרי שאמש עוד סירבו באיגוד הכדורסל ובאיגוד השופטים לפעול כנגד בכר, הבוקר כבר חלה התפתחות בנושא. יו"ר איגוד השופטים, ראובן וירובניק, פנה ליועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד שוקי קרמר, וביקש ממנו חוות דעת משפטית בנוגע למעמדו הנוכחי של בכר כשופט. וירובניק ימתין לתשובתו של קרמר, שעשויה להכריע אם בכר יושעה משיפוט עד אשר תוכח חפותו.

"לא רואה את סמי שופט עם כזאת עננה"

"חובה לעצור את הליגה עד שהמשטרה לא תודיע שסמי בכר לא קשור לפעילות הבנק של מוני פנאן בצורה מפורשת", אמר הבוקר בכיר בעולם הכדורסל, "בעבר הועברו למשטרה קלטות מחשידות שמתעדות כביכול שופט שמתעניין בהשקעה בסכומים גדולים, וכעת נעצר שופט כדורסל פעיל בחשד להעלמות מס. צירוף המקרים הזה הוא גדול מדי, ועד שהמשטרה לא תגיד כי אין קשר בין בכר לפרשת פנאן, אי אפשר להמשיך. בכר שפט ביותר מדי משחקי אליפות של מכבי תל אביב בשנים האחרונות כדי שנוכל להעלים עין, אני מאוד מקווה שבאיגוד ובמנהלת יעשו בחוכמה".

באיגוד הכדורסל לא מתכוונים להישמע לקריאות הציבוריות הקוראות להפסיק את הליגה. לפי התכנון, שיבוץ השופטים למשחקי רבע גמר גביע המדינה ייצא מחר, וכבר הערב ינהלו מספר שופטים את מחזור הליגה הלאומית. "לא נשלח 450 שופטים לפוליגרף", מיהר שי שני להדוף את הטענות בגלי צה"ל, "גם ברגעים הקשים האלה לא צריך להיסחף אחר האווירה הציבורית, כאילו הכל מושחת וכולם מוכרים משחקים. גם בכר וגם פרקליטו אומרים בצורה ברורה שלא השקיעו בבנק של פנאן".

"היה לילה מאוד לא נעים", הודה שני, "עדיין לא שוחחתי אישית עם בכר. מבחינתנו, כל עבירה היא עבירה, אבל מה שהטריד אותנו זה האם יש חשד או חקירה שקושרת את בכר למשהו לא תקין כאן בארץ. כרגע מסתמן שמדובר רק בעבירות מס, ואני מקווה שחפותו תצא בכל מקרה. ברמה התקנונית, הדברים ברורים, עובד בעל תפקיד שיש נגדו עבירה פלילית, לא יכול לשמש כעובד באיגוד הכדורסל. חשוב לזכור שבשלב זה אין הרשעה נגדו, אך אני הייתי מצפה שסמי ישעה את עצמו. אני לא רואה אותו שופט מעליו כזאת עננה".

לגבי הקשר בין שופטים לגבי פרשת הבנק של פנאן הוסיף שני: "אם אכן יתגלה שהיה קשר עסקי כזה או אחר, זו רעידת אדמה בכדורסל. אני נוטה להאמין לבכר, אני מאוד מקווה ורוצה להאמין שהחקירה הזאת נוגעת לדברים שאינם נוגעים בכדורסל הישראלי"

תגובת המנהלת

מנהלת הליגה מסרה את תגובתה לפרשה: "מנהלת הליגה מצרה על הפרשה, אבל אין בכוחה ובסמכותה לטפל בכל נושא השופטים, הן במישור המקצועי והן במישור האישי. יתרה מכך, במכתב ששלח יו"ר איגוד הכדורסל למנהלת ב-25 באוקטובר נכתב בין השאר כי 'למנהלת אין סמכות לחקור נושאים הקשורים לשופטים ואו הסכמי שחקנים ואו הסכמי מאמנים או כל נושא הקשור לתקנון המשמעת באיגוד הכדורסל. הסמכות הבלעדית לכך מצויה בידי היועץ המשפטי לאיגוד והוא פועל בעניין על פי התקנון בצורה דיסקרטית ועניינית.

"המנהלת עשתה בעבר ניסיונות רבים ומשמעותיים לצרף את שופטי ליגת העל תחת קורתה של המנהלת ולהופכם למקצוענים, כפי שנהוג במספר מדינות כדורסל באירופה בהן ספרד ואיטליה, אבל כל הפניות והניסיונות האלו נדחו על ידי איגוד הכדורסל.

"כאמור, למנהלת אין כל סמכות לטפל או לחקור את נושא השופטים, אבל למרות זאת, המנהלת תעמיד לרשות איגוד הכדורסל כל כלי אפשרי ותשמח להיענות לכל בקשה, שתוכל להביא לטוהר מידות בענף בכלל ובליגת העל בפרט. המנהלת קוראת לכל הגורמים לטפל בבעיה מהשורש".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully