וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך אפשר לטעון שמזרחי לא ידע?"

21.10.2009 / 11:19

שחקן עבר בכיר במכבי ת"א לא מבין איך בהנהלה מכחישים שלא ידעו על בנק ההשקעות של מוני פנאן: "חצי עולם ידע, מכבי לא?"

יותם רונן

בווידאו: שחקן העבר של מכבי תל אביב ווילי סימס מדבר על עסקאות הכספים של פנאן (באדיבות חדשות ערוץ 2)

ככל שנוקפים הימים נחשפים פרטים חדשים באשר לבנק ההשקעות שניהל מוני פנאן ז"ל, מנהלה לשעבר של מכבי תל אביב. השאלה שעדיין נותרה פתוחה היא מתי ואיך נעלמו הסכומים הגדולים שהושקעו על ידיו. שמו של פנאן נקשר באיש העסקים ניק לוין, שנעלם לאחרונה והותיר חובות של מאות מיליוני ליש"ט. על פי גרסה אחרת, ייתכן שפנאן הסתבך בין היתר בשל השקעות כושלות במקרקעין בלאס וגאס.

שמות רבים נקשרו לפרשה. בין היתר מדובר במאמן בכיר בליגת העל כיום ובמאמנים בכירים נוספים בעבר, בשחקני עבר בכירים של מכבי תל אביב המשחקים כעת בחו"ל שהשקיעו מיליוני דולרים, בשחקנים בכירים מקבוצות ישראליות אחרות ואף בשחקנים המשחקים במכבי תל אביב כעת ובגורמים נוספים במועדון. ישנם גורמים לשעבר בקבוצה, שהשקיעו סכומים גדולים אצל פנאן וסיפרו ביממה האחרונה כי "איבדנו הכל, איבדנו את הפנסיה".

"מה ההפתעה הגדולה? פתאום כולם נזכרו? פתאום כולם המומים? מספיק עם הצביעות. על העסקים של מוני ידענו כבר לפני עשרים שנה. כולם ידעו שהכסף בידיים טובות. היו שמים אצלו את הכסף ומקבלים תשואה חודשית. שמת איקס כסף, ובכל חודש קיבלת ריבית על הקרן, בזמנים קבועים, בצורה מסודרת. בהתחלה קיבלת את הכסף בצורת צ'קים בנקאיים, אחר כך מזומן בתוך מעטפה", כך אומר לוואלה! ספורט שחקן עבר בכיר במכבי תל אביב, שעזב את הקבוצה לקראת סוף שנות ה-90 אולם נותר בקשר רציף עם אנשיה.

"לפני 15 שנה בערך, באמצע שנות ה-90, העסק הזה התחיל לתפוח", ממשיך השחקן לשעבר, "כולם השקיעו אצלו כסף. אנשים מכל עולם הספורט. בין היתר גם אנשים מקבוצות יריבות. היו שמועות על שופטים. כולם היו מעורבים בחגיגה. וכולם ידעו.

"שמעתי שבהנהלת מכבי מיתממים. הם בהלם. כאילו שהם לא ידעו... תגיד, יכול להיות דבר כזה? יכול להיות ששמעון (מזרחי) לא ידע? יכול להיות שאני ידעתי, ושמעון לא? איך אפשר לטעון דבר כזה בכלל? ודיוויד (פדרמן), אתה חושב שהוא לא ידע? תעשה לי טובה. בוא לא נהיה נאיביים".

"איפה היה המשרד של מוני? בחדר ההלבשה", מוסיף בכיר בעולם הספורט הישראלי. "כולם ידעו שבזה הוא מתעסק, ולכולם היה נוח להתעלם. אין לי שום ספק שאנשי מכבי ידעו על הכל. אי אפשר לנהל עסק בכזה סדר גודל, במשך כל כך הרבה שנים, בלי שהאנשים הקרובים אליך יודעים. חצי עולם ידע, אז מכבי לא?".

אופי העבירות לכאורה שעולות מהפרשה מצדיק פתיחת בדיקה של רשויות המס בישראל. לרוב, רשות המיסים היא שממליצה למשטרה או מבקשת פתיחת חקירה פלילית נגד חשוד בעבירות כלכליות. רשות המסים מסרה לוואלה! בנושא: "לא התבצעה כל חקירה בעניינו של מוני פנאן ואין חשד לביצוע עבירות מצידו. היה ויעלה מידע ביחס למעורבים אחרים בדבר חשד לעבירה הוא ייבדק".

את תגובת מכבי תל אביב, שאנשיה שוהים עם השחקנים במסע המשחקים בארה"ב, לא ניתן היה להשיג. ל"ידיעות אחרונות" אמר אמש שמעון מזרחי כי מדובר ב"שקר מוגמר. העניין הזה לא היה בידיעתנו בשום אופן. מי שמתכוון להגיד דברים כאלה כדאי שיבדוק את הדברים טוב טוב. זו עלילה מרושעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully