וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ייסון וויליאמס חתם במכבי ת"א, וויל סולומון מועמד

15.6.2008 / 18:55

הגארד לשעבר של בני השרון, חתם לשנתיים. מכבי לא תשחרר את הלפרין ללא פיצוי, תפתח במו"מ עם אולימפיאקוס. סימונס וחג'ג' בדרך לקבוצה, סולומון עשוי לחזור, פייזר כנראה יישאר

לאחר עונה מאכזבת במיוחד בה לא הצליחה מכבי תל אביב לזכות באף תואר, ממשיכה הנהלת המועדון בניסיון לבנות את המעצמה הצהובה מחדש. היום (ראשון) הוחתם במועדון השחקן הראשון בעידן אפי בירנבוים - ג'ייסון וויליאמס, שחתם לשנתיים תמורת כ-220,000 דולר נטו בעונה. מכבי תחזיק באפשרות להשתחרר מן החוזה בקיץ הבא, בתמורה לפיצוי מסוים.

הגארד/פורוורד היה מהשחקנים הבולטים העונה בבני השרון. בחצי גמר הפלייאוף הישראלי הוא היה המצטיין בשורותיה, וכמעט והדיח במו ידיו את הצהובים. בנוסף לבואו של וויליאמס, דנה הקבוצה היום גם בצירופו האפשרי של טריי סימונס, שחקן הפועל חולון, והיא תפתח עימו בקרוב במו"מ. ההערכה היא שסימונס אכן יחתום, ויהיה לרכש השני של מכבי הקיץ.

ג'ייסון וויליאמס הוא בוגר מכללת טקסס אל פאסו, שם שיחק בשלוש מתוך ארבע עונותיו בליגת המכללות. את העונה הראשונה העביר בקולג' קילגור הקטן. בטקסס רשם וויליאמס שתי עונות בהן קלע11.5 נקודות בממוצע למשחק, ובעונתו האחרונה שידרג עצמו לכדי 15.1 נקודות ו-7.4 ריבאונדים. באוקטובר 2006 חתם וויליאמס בבני השרון, לאחר שקרוליאון יאנג עזב במפתיע. בעונת הרוקי שלו בליגת העל סיפק וויליאמס 13.8 נקודות ו-6.7 ריבאונדים בממוצע למשחק. אגב, בארבעת משחקיו מול מכבי בעונה החולפת קלע וויליאמס 19.5 נקודות בממוצע, כשהוא מוביל את בני השרון לשלושה ניצחונות על הצהובים-כחולים בליגה הסדירה.

הנהלת הקבוצה דנה היום (ראשון) גם בשחרורו האפשרי של יותם הלפרין, אשר מחזיק בהצעות כספיות מפתות מאולימפיאקוס פיראוס וצסק"א מוסקבה. מכבי לא תעמוד בדרכו של הלפרין, שמחזיק בחוזה לעונה נוספת, אולם תדרוש עבור התרת חוזהו פיצוי כספי, המוערך בין חצי מיליון למיליון יורו. אם אכן תסכים מי מהקבוצות הללו לשלם את הסכום המדובר, הלפרין ישוחרר.

המועמדים הבכירים להצטרף במקומו הם דרור חג'ג', שחקנה של הפועל ירושלים בשנים האחרונות, ויוגב אוחיון, שחקנה של גליל/גלבוע. חג'ג' ומכבי כבר מנהלים מו"מ, שצפוי להבשיל לכדי חתימה עוד השבוע. בעמדות הפנים תבקש מכבי להחתים את יניב גרין, ואם לא יעלה הדבר בידה, תנסה להעביר לשורותיה את ג'יימי ארנולד, המחזיק בחוזה לשנה נוספת בירושלים. בנוסף, הצוות המקצועי של מכבי נוטה להשאיר את מרכוס פייזר, פורוורד הקבוצה בעונה החולפת שמחזיק בחוזה לעונה נוספת, ובכך לאפשר לו להשתקם מהפציעה בברכו במדי הקבוצה. פייזר צפוי לשוב לכשירות במהלך חודש ספטמבר. מי שיעזוב ככל הנראה הוא וויל ביינום.

וויל סולומון מועמד לחזור

אם תהיתם, ישנו מועמד חדש להצטרף לשורות הצהובים. מקורות בטורקיה מסרו כי הרכז וויל סולומון עשוי לחזור לישראל ולהצטרף לשורות מכבי, במדיה שיחק בעונת 2005/6. נציגיו של סולומון פנו לאחרונה למכבי והציעו את השחקן לקבוצה. חוזהו של הרכז, שסיים שנתיים טובות מאוד בפנרבחצ'ה-אולקר הטורקית (ועדיין מחזיק בה בחוזה לעונה נוספת), מוערך בלמעלה ממיליון דולר וחצי לעונה, כשלא ברור האם וכיצד תוכל מכבי לעמוד בו. כך או אחרת, סולומון הפך לאחד המועמדים הבולטים של מכבי לעמדת הפוינט גארד.

סולומון (29, 1.87) שיחק במכללת קלמזון ובשנת 2001 נבחר בדראפט על ידי הונקובר גריזליס. לאחר עונה אחת בלבד ב-NBA, הוא החליט לצאת לאירופה וחתם באריס סלוניקי. בעונת 2003/4 הוא הגיע לראשונה לישראל, כשחתם בהפועל ירושלים והוביל אותה לזכייה ביול"ב קאפ. לאחר עונה באפס פילזן, הגיע סולומון לראשונה למכבי בעונת 2005/6, איתה העפיל לגמר הפיינל פור בפראג, בו הפסידה מכבי לצסק"א מוסקבה. עם מכבי זכה סולמון באליפות ובגביע בישראל.

כאמור, בשתי העונות האחרונות שיחק סולומון בטורקיה. ביורוליג העמיד ממוצעים מצוינים של 17.9 נקודות, 3.1 ריבאונדים ו-3.9 אסיסטים ב-31 דקות למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully