וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני קליין: ”העיקר שהגביע נשאר אצלנו”

דני קליין חגג עם ירושלים, ולא התייחס לאנשי מכבי, שביזו את מעמד הגביע ואחר כך התנצלו. איגוד הכדורסל יבחן אפשרות להעמידם לדין

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

מדהים. מרתק. משוגע. גמר גביע המדינה בכדורסל סיפק לנו ביום חמישי בערב את אחת הדרמות הגדולות שראינו אי פעם. שלושה רבעים זה היה משחק משעמם וחד צדדי. מכבי תל אביב שלטה ללא עוררין והייתה קרובה להשיב את הגביע לארונה, אחרי שבשנה שעברה לא זכתה בו. הצהובים הובילו כבר ב-22 הפרש וזה נראה גמור. אלא שאז, ברבע האחרון הפועל ירושלים התחילה אט אט לחזור מהקבר. ג'יימי ארנולד, דרור חג'ג' וחבריהם בתצוגה ענקית עשו מהפך, ניצחו את הרבע האחרון 16:38 ובסיום 89:93 מדהים לאדומים מהבירה. הגביע נשאר לפחות עוד עונה בירושלים.

באוארס: "זו המדינה של מכבי"

"זה היה סרט שלא ייאמן. התחושות שלי בהתאם. זה מה שיפה בכל העסק הזה. היום השכחנו את התבוסה בקאזאן", אמר בסיום מאמן הפועל ירושלים דן שמיר.

דרור חג'ג', שהיה מצוין במשחק והוביל את ירושלים בחוכמה, לא שלט ברגשותיו מרוב שמחה ואמר: "היו"ר דני קליין וההנהלה לוקחים החלטות נכונות. הם שינו פאזה והוכיחו בגרות כשלא פיטרו את דן". על המשחק אמר חג'ג': "הייתי בטוח שהמשחק גמור. השמחה גדולה יותר משנה שעברה כי ניצחנו את מכבי". שרון ששון הקדיש את הניצחון לקהל: "בשבילם, מגיע הכול".

"זה ניצחון מתוק כי זו 'המדינה של מכבי', וזה 'הגביע של מכבי'", אמר בשמחה רבה טימי באוארס. "זה עוד יותר מתוק, אחרי שהיינו בפיגור 22. אני לא יודע מה זה היה. לא נשברנו. נלחמנו, לחצנו אותם והם איבדו כדורים".

דני קליין: "הוכחנו בגרות, בפרט אחרי שהיינו בפיגור גדול. זה לא דבר פשוט, אבל השחקנים גילו אופי. יחד עם המאמנים הפכנו את הקערה על פיה. גם אני שכל הזמן מאמין, הייתי סקפטי. אפילו נשיא המדינה שמעון פרס לא הבין מה קורה פה". על הנטישה של שחקני מכבי אמר קליין: "זה לא משנה מי היה ומה היה. הגביע חוזר לירושלים וזה הכי חשוב".

מזרחי: "צריך להסתכל על לוח העבירות"

בסיום המשחק מאמן מכבי תל אביב צביקה שרף רטן וצווח על השיפוט במשחק. שחקני הקבוצה ביישו את עצמם בצורה מחפירה ואת המעמד כשנטשו את טקס הענקת המדליות ומיהרו לעזוב לחדרי ההלבשה, מבלי לתת כבוד לקבוצה המנצחת. איגוד הכדורסל יבחן אפשרות להעמיד לדין את מכבי תל אביב על המקרה, כמו גם את הירושלמים, בגין החרמת מסיבת העיתונאים ביום שלפני המשחק. יושב ראש האיגוד, ירמי אולמרט, הגיש תלונה ליועץ המשפטי, עו"ד שוקי קרמר, כנגד שתי הקבוצות.

מאוחר יותר אמר המאמן הצהוב: "ברור שאחרי הפסד של הגביע, גם אני וגם אף אחד מהקבוצה לא מאושרים. היו הרבה דברים מאוד מאוד משונים ולא ברורים ברבע הרביעי. חלק מהאשמה היא שלנו, אבל חלק גדול מאוד לא. נלך הביתה וננסה ללמוד ולהסיק את המסקנות".

על ההשתוללות שלו בסיום אמר המאמן: "אני חושב שהיינו מאוד עדינים ביחס למחאה שצריכה להיות פה. אם תסתכלו בטבלת העבירות תקבלו תשובה על מה יש לנו למחות. ביום חמישי יש לנו משחק בפיראוס וזה מאוד קשה. המשחק לא נגמר אף פעם עד שהוא לא נגמר. ברבע הרביעי קרה מה שקרה. אני אלך הביתה, אראה את קלטת המשחק ואנסה להבין מה קרה שם. גם אנחנו עשינו טעויות. בזמן מסוים היה אין אונים מבחינתי לגבי מה שקרה במגרש. שאר הדברים לא היו תלויים בנו".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי: "אחרי שהשחקנים קיבלו את המדליות הם ירדו". על המשחק אמר היו"ר: "זה הכדורסל. הובלנו 22 הפרש. כנראה שזה לא חשוב. כל הכבוד לירושלים שלקחו את הגביע. אני לא רוצה לנתח את המשחק מבחינה מקצועית, אבל צריך להסתכל על לוח העבירות".

בקרב השחקנים האווירה הייתה קשה. אסטבן באטיסטה מירר בבכי בחדר ההלבשה וניקולה וויצ'יץ' נותר חסר תשובות: "אני ממש לא יודע לומר מה קרה לנו. גם עכשיו קשה לי להבין. אני לא יודע להסביר".

וונטיגו קאמינגס, שקלע 16 נקודות, הוסיף: "נכון שהיה לי משחק אישי טוב, אבל כשהקבוצה לא מנצחת זה לא משנה. אין ספק שיש לנו תחושות קשות מאוד. כואב מאוד להפסיד במעמד כזה, במשחק כזה. יש לנו עוד משימות חשובות העונה ואני מקווה שנצא מזה כמה שיותר מהר".

ביום שישי פרסמה מכבי תל אביב הודעת התנצלות באתר הקבוצה: "הנהלת מועדון הכדורסל מכבי תל אביב מרגישה חובה להתנצל בפני כבוד נשיא המדינה מר שמעון פרס, קהל הצופים והפועל ירושלים על כך שלאחר חלוקת המדליות בגמר גביע המדינה לא נשארה הקבוצה עד לתום הטקס".

עדכון ראשון: 7.2.08, 22:58
עדכון שני: 8.2.08, 12:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully