וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירקו אורמוש: "קשטן מאוד תסכל אותי"

מהסיפור של מירקו אורמוש אפשר ללמוד המון על הפועל תל אביב והכדורגל הישראלי. בטח כשהוא מספר זאת: מהטיסה המפחידה והבהולה לישראל, דרך האופן שבו קשטן השתמש בו וכלה בכל מה שעבר על האדומים העונה. היום, אחרי שפתאום התחיל לזרוח, הוא יכול לדבר על הכל. ראיון

24 שעות לפני סגירת חלון העברות בקיץ האחרון, הפועל תל אביב נותרה רק עם ארבעה זרים. אחרי הבלאגן שהיה בקיץ בעקבות הבמבי ותחת לחצים כבדים, החליט היו"ר דאז, דורון אוסידון, לקחת הימור לאחר שמספר אופציות של שחקנים נפלו. היו"ר התקשר לסוכנת ויקי וקנין בכדי לשמוע את חוות דעתה על מירקו אורמוש, אותו היא הציעה להפועל תל אביב. וקנין הבינה את ההתלבטות של היו"ר והבטיחה: "תחתים את הקשר ותראה שלא תצטער".

אחרי חודשים בהם הקרואטי נראה כמו עוד פלופ של הפועל תל אביב, פתאום נוצרה סיטואציה שבה אורמוש מצליח להוכיח את מה שהובטח לגביו. המציאות המוזרה בהפועל תל אביב אפשרה לו לשחק יותר, להתבטא יותר, ולפתע התגלה שחקן עם מוסר עבודה וכישרון בעלי ערך בכדורגל הישראלי. כמה מצחיק לומר את זה היום, אבל אחרי שהפועל תל אביב פספסה את מימוש האופציה עליו בינואר, הקבוצה תצטרך להמתין ולראות בשבוע הבא האם נשיא היידוק ספליט שאמור להגיע לארץ יתגמש בנוגע למחיר של הקשר וימכור אותו לאדומים.

איך הגענו למצב הזה? מדוע אי אפשר היה לעמוד על האיכויות האלה של אורמוש לפני כן? לקשר הקרואטי של הפועל תל אביב יש הסבר ברור. "כשהגעתי שיחקתי באגפים ואחרי 2-3 משחקים לא הייתי מרוצה מעצמי וידעתי שאני צריך להיות הרבה יותר טוב", מודה הקשר. "הבעיה היא שאחרי זה לא שיחקתי יותר מדי בעמדה המקורית שלי וקשטן שיבץ אותי במרכז, וזה תפקיד שאני פחות מחובר אליו. שיחקנו אני, נוסא ושי. נוסא יוצא קדימה כל הזמן והייתי חייב להישאר מאחורה, ולכן פחות יכולתי לעשות דברים. כל שחקן שלא משחק בתפקיד הטבעי שלו, קשה לו לבוא לידי ביטוי, וזה מאוד תסכל אותי. אמרתי לקשטן אחרי פ.ס.וו איינדהובן שיש לי בעיה עם זה, שאני לא בתפקיד הטבעי שלי וקשה לי לבוא לידי ביטוי. אבל הייתי חייב לכבד את הרצון של המאמן והדרך שלו, למרות שזה פגע בי".

שחקן הפועל תל אביב מירקו אורמוש. czarek sokolowski, AP
התקשה וסבל בתפקיד הבלתי מוכר במרכז המגרש. אורמוש/AP, czarek sokolowski

בוא נחזור להתחלת העונה. ברגע האחרון הפועל החליטה לשלם עליך. איך הרגשת עם זה?

"הרגשתי טוב, הרגשתי מצוין אפילו. כל שינוי זה דבר טוב. לצאת מהמדינה שלי ברגע האחרון זה משהו שכל אחד צריך בשביל עצמו, בשביל הקריירה שלו ובשביל ההתקדמות שלו".

לא היה קשה כשחקן צעיר?

"כשהגעתי זה היה באוגוסט, בעשר בלילה, והייתי חייב לבוא מיד בלי לחשוב על כלום. חשבתי רק בטיסה מה יהיה, איזה דברים יקרו. אלפי דברים עברו בראש לחיוב ולשלילה. אבל כשהגעתי לא האמנתי כמה החבר'ה בחדר ההלבשה יקבלו אותי ויעזרו לי, לא האמנתי שזה יהיה ככה. חששתי ופחדתי מאוד מהיציאה בפעם הראשונה, אבל הכל הסתדר מהר. אלפי רעיונות עברו לי בראש לפני כן, כולל האפשרות של כישלון. התרכזתי מאוד ברושם הראשוני ורק ניסיתי להירגע".

איך היו היחסים עם קשטן, כי הוא לא ממש רצה אותך בקבוצה.

"בהתחלה שיחקתי כל הזמן ואחרי הפציעה הוא לא שיבץ אותי יותר. אני לא אדבר רע עליו ואני לא חושב דברים רעים עליו, כי הוא המאמן. בסופו של דבר האחריות היא עליו. אם הוא חושב שהוא צריך או לא צריך אותי, זה בסדר. קיבלתי את מה שהוא חושב גם כשלא אהבתי את זה. לא הסכמתי עם ההחלטות שלו וכאחד שמאמין בעצמו חשבתי אחרת. אבל שוב, קיבלתי את זה".

כשלא שיחקת, מישהו דיבר איתך ותמך בך?

"אף אחד לא עשה את זה. הדבר היחיד שאני יכול לומר הוא שניר ענבר המנכ"ל כל הזמן דיבר איתי, וניסה לעודד אותי ואמר לי שהוא מאמין בי. הרגשתי רע מאוד. אני בא לשחק ויש לי יכולות ורצונות להתקדם, אבל ברגע שאתה לא משחק המחשבות השליליות חוזרות ועולות לראש. אתה צריך לחזק את עצמך. בדרך הזאת הצלחתי לשמור את עצמי בפוקוס הנכון".

דרור קשטן מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אורמוש: "קיבלתי את מה שקשטן חושב גם כשלא אהבתי את זה"/ברני ארדוב

הרגשת הקלה כשקשטן הלך הביתה?

"לא. אתה לא תאמין, אבל לא. זה לא סוג הבן אדם שאני, אני לא שמח שמישהו אחר נפגע. לא חשבתי כלום, אלא חשבתי שמגיע מאמן חדש ויש לי תקווה חדשה לקבל את הצ'אנס".

ומה קרה עם ניצן שירזי?

"מהאימון הראשון הרגשתי שהוא מכבד את כל השחקנים, שהוא מכיר אותי יותר ממה שהוא ראה. מההתחלה הוא ושביט דיברו איתי, חיזקו אותי והיה ברור לי שאקבל את הצ'אנס. התחושה הייתה מצוינת, אתה מרגיש שהם רוצים אותך בקבוצה וזקוקים לך, והכל בראש משתנה - הביטחון והאמונה חוזרים אליך. אני שמח שעכשיו הקבוצה מנצחת והדברים מסתדרים גם לצוות המקצועי ולקבוצה".

היה לך רגע שחשבת לעזוב?

"פעם אחת אמרו לי שרשמו בעיתון שאני רוצה לעזוב. אני לא יודע מי אמר את זה, אבל לא דיברתי עם אף אחד ולא חשבתי על זה. אני חושב שאנשים ראו על זה על הפנים שלי והסיקו מסקנות, אבל אני לא אמרתי אף פעם את הדברים האלה. היה לי מאוד קשה באותה תקופה ולא היה לי חשק להתאמן. בראש רציתי להצליח מאוד, אבל המחשבות היו במקום אחר ושאתה במצב כזה כולם רואים".

בינואר דווקא אמרו שאתה בדרך החוצה ושהפועל היא זו שתוותר עליך.

"אף אחד לא דיבר איתי ואמר לי דבר כזה. אני לא יודע מה קרה מאחורי הקלעים או אם היה תכנון כזה. אני חייב להגיד לך שכמה פעמים אנשים אמרו לי על דברים שרשומים בתקשורת והם פשוט לא היו נכונים. ואני לא מדבר על פעם אחת, אלא על ארבע-חמש פעמים".

התפטרות ההנהלה השפיעה על תפקוד הקבוצה?

"כן, התעסקו בהכל חוץ מכדורגל, וכאן אולי הבעיה הגדולה. לא יודע אם זה מה שפגע בנו, כי היינו בתקופה רעה, אבל זה השפיע. אי אפשר שלא להרגיש שמשהו לא בסדר ודברים לא טובים קורים. שאלתי שאלות והסבירו לי אפילו יותר מדי על כל מה שקורה שם".

מנכ"ל הפועל תל אביב ניר ענבר לצד היו"ר דורון אוסידון. ברני ארדוב
אורמוש: "ההתפטרות של ההנהלה הפריעה. התעסקו בהכל חוץ מבכדורגל". ניר ענבר ודורון אוסידון/ברני ארדוב

יש בחוזה שלך אפשרות להפועל לרכוש את הכרטיס שלך בינואר. הם לא עשו את זה.

"באותו הזמן לא הייתי טוב וזה היה נכון מבחינתם. עכשיו הדברים נראים אחרת. עד ינואר האופציה הייתה של הפועל, עכשיו מבחינת הקרואטים כל האופציות פתוחות. בסוף העונה נראה מה יהיה, אבל בוודאי שאני רוצה להישאר בהפועל ולהמשיך את התהליך שעברתי כאן השנה. כרגע מתאים לי לא לחשוב על זה".

אחרי שניצחתם את מכבי חיפה 0:3 בדצמבר, נראיתם רע מאוד. יש לך הסבר למה זה קרה?

"יכול להיות שהניצחון קצת פגע בנו. בסך הכל היינו בתקופה מצוינת גם באירופה, אך באותה תקופה היו הרבה שינויים ובלאגן סביב המועדון והרבה דברים הוציאו את הפוקוס מכדורגל. דברים לא הסתדרו וממשחק למשחק נראינו יותר רע. קרית שמונה התחילו לנצח משחק אחרי משחק, היו חזקים ויציבים וברחו לנו עם המקום הראשון. הבנתי שעזבו הרבה מאוד שחקנים מאוד משמעותיים בקיץ ואי אפשר לעשות קסמים בכדורגל. יש כאן הרבה שחקנים חדשים שלא יכולים לשחק מהר מאוד כמו קבוצה שמשחקת 4-5 שנים ביחד".

אצלנו אומרים שהליגה במשבר, ולכן קרית שמונה זוכה
באליפות. מה דעתך על כך?


"אני לא יכול לענות, כי אני לא יודע מה היה כאן. אני בכלל לא חושב שהדברים גרועים או ראויים לכל כך הרבה ביקורת. רמת האימון כאן מאוד גבוהה, השחקנים עובדים קשה. אני מכיר שחקנים שמשחקים באנגליה ואחרי משחק הם מקבלים 3-4 ימי מנוחה, וקשה לי לדמיין את זה. בהתחלה היה לי קשה מאוד כי רמת האימונים הייתה שונה וקשה יותר, גם מקצועית וגם מנטאלית היה קשה. אבל היום זאת כבר לא בעיה עבורי".

אם לא תזכו בגביע זה יהיה כישלון?

"אני באופן אישי ארגיש רע. בכדורגל אי אפשר לדעת מה יהיה, יום אחד אתה מספר אחד ויום למחרת אתה כלום, זה אולי יהיה הזיכרון הטוב ביותר שלי מהעונה הנוכחית. אני מבין כמה זה חשוב להפועל לזכות בגביע וגם להיות באירופה, זה מועדון טוב עם שחקנים שהיו בצ'מפיונס ואין בכלל מה להוסיף על זה".

מירקו אורמוש הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"בוודאי שאני רוצה להישאר בהפועל ולהמשיך את התהליך שעברתי כאן השנה". אורמוש/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully