וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב אותו הטקס

אוהדי מכבי שוב הגיעו לבד לפיינל פור, פיני גרשון שוב שובר שיאים, לאו דווקא חיוביים. דני בורשבסקי ראה בפראג ריטואל חוזר

בכניסה לטירה של פראג מוצבים השומרים, שבכל שעה עגולה מבצעים טקס שחוזר על עצמו הלוך ושוב. הם הולכים בצורה מצחיקה, דופקים את הנשק ברצפה ואחד מחליף את השני בבוטקה, על רקע נופיה המרהיבים של פראג הקרה. כנראה שלא זו הסיבה בגינה בחרו ביורוליג לקיים במקום את ערב הגאלה, במרכזו נבחר אנתוני פארקר לשחקן העונה ומכבי ת"א עומדת במרכז, אבל כמה שזה סמלי. כמו השומרים, גם היורוליג עוברת את אותו הטקס בדיוק שנה אחר שנה.

במקביל, מנכ"ל הליגה ג'ורדי ברתומיאו מספר על העניין העצום שהולך וגובר בעולם, רק חבל שבמהדורת חדשות הספורט של ה-CNN למשל, עדיין לא החליטו שזה מספיק מעניין. הטלוויזיה הצ'כית דווקא עוקבת באדיקות אחר המתרחש ב"סאזקה ארינה", אלא שנראה שהיא עושה את זה יותר בשביל הנימוס. אף אחד כאן לא מתעניין במיוחד בזהותה של קבוצת הכדורסל הטובה ביותר באירופה. "תנסה בנימברוק, זו עיר קטנה עם כמה משוגעים לספורט הזה", אומר לי אחד הברמנים ברחוב המרכזי של פראג ומתכוון למקום ממנה באה אלופת צ'כיה. אולמה הביתי של ספרטה פראג למשל, בו התאמנה מכבי ת"א ביום רביעי, יכול לשרת בנאמנות את התוכנית "חפש את המטמון". גם אם תעמדו בכניסה לאולם הזה, לא תדמיינו לעצמכם שמשחקים בפנים כדורסל. אפילו חורבות קולנוע אוריון ברחוב מכבי בת"א מזכירות יותר מקום של כדורסל.

במקביל, רבבה של ישראלים מסמנת וי על עוד בירה אירופית. הם מתהלכים בקבוצות גדולות, גורמים לאי נוחות לחלק מעוברי האורח ולגיחוך קל לחלק השני. הגשם לא ממש מפריע להם, הם באו לכבוש עוד מדינה, כך לפחות הם חושבים. בין המשחק הראשון לשני הם מעבירים את הזמן קצת בטיולים בעיר, הרבה בקזינו ולא מעט ב"קברט", כינוי מרכז אירופי תרבותי למועדון חשפנות זול. הם נהנים מכל מפגש אקראי עם אוהדי צסק"א מוסקבה, היריבה ביום ראשון הגדול.

לפראג, כך מסתבר, הגיעו יותר אוהדי צסק"א מאשר לאולם האולימפיסקי במוסקבה בפיינל פור בשנה שעברה. "רובם מגיעים ממדינות מרכז אירופה וחשוב להם יותר להפגין פטריוטיות", הסביר לי אחד מעשרות העיתונאים הרוסים שהגיעו לכאן, את התופעה המוזרה. בכל מקרה, הרוסים הם המפתיעים ביותר כאן מבחינת כמות האוהדים. כ-3000 אדומים-כחולים הגיעו לכאן, והשאלה היא אם זו תהיה ההפתעה היחידה שתגיע מהכיוון של צסק"א בפיינל פור הזה.

העיתונאים האמיצים יותר, בעיקר אלה מרשתות הטלוויזיה, לא מרשים לעצמם לוותר על הליכת השבת של פיני גרשון. אירוע מגוחך ביותר כשלעצמו, אבל מה לעשות, מביא רייטינג. פיני גרשון נהנה מכל אחד מ-50 הרגעים שבהם ליוו אותו המצלמות ממלון מריוט ל"סאזקה ארינה". כשמגיעים להיכל הוא מתבאס להיפרד מהתקשורת, אז הוא עוצר ומתמתח ומתיישב על כיסא בכניסה לאולם, מה שיוצר פקק אדיר של אנשים. בהמשך הוא יורד לכיוון הפרקט וחלק מהעיתונאים מוכנים להישבע שהוא עשה זאת במעלית, ובצ'כיה אין ממש מעליות שבת. זה בסדר, הקטע הזה לא צולם והרב גלויברמן לא יראה.

בהמשך גרשון מדבר אל המיקרופון בשבת, מצטלם בשבת, חוזר ברגל למלון ולא מגיע לאימון המסכם של הקבוצה. אין מה להגיד, האיש שובר שיאים ואולי באמת מגיע לו לשבור את השיאים החשובים באמת, השיאים של הכדורסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully