וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון וקובי מהללים, ב-NBA מצדיעים לדירק נוביצקי: "שחקן למופת, אחד הגדולים"

הליגה מצדיעה לגרמני של דאלאס שהצטרף למועדון היוקרתי של 30 אלף נקודות. לברון ג'יימס עצר הכל, סטיב נאש סיפק ברכה מרגשת, הקומישינר הגדיר אותו כ"שגריר נהדר", גם כוכבי העבר שיבחו. וגם: מספרי הקריירה המרשימים

אימג'בנק GettyImages

עולם הכדורסל בארה"ב עצר הלילה (בין שלישי לרביעי) כדי להצדיע לדירק נוביצקי הגדול, שאחרי 19 עונות ב-NBA הפך לשישי בתולדות הליגה שמגיע ל-30 אלף נקודות בקריירה. קדמו לו קרים עבדול ג'באר, קרל מלון, מייקל ג'ורדן, קובי בריאנט ו-ווילט צ'מברליין.

נוביצקי הגיע למשחק הלילה מול הלייקרס כשחסרות לו 20 נקודות על מנת להגיע לציון הדרך ההיסטורי. הוא קלע 19 כבר ברבע הראשון, וברבע השני השחיל את הפייד אוויי מעל לארי נאנס ג'וניור, שגרם למשחק להיעצר ולמאבריקס לחגוג עמו את ההישג המרשים. דקה אחרי הסל המרגש הגיעה שלשה נוספת של נוביצקי, שאחריה נקרא פסק זמן ובמהלכו קפצו עליו חבריו, כולל הבעלים מארק קיובן. המשחק נעצר למספר דקות, שבמהלכן הוצג על המסכים סרט שסוקר את הרגעים היפים של נוביצקי, הכדורסלן הראשון מחוץ לארה"ב שמגיע ל-30 אלף. הקהל קרא "דירק, דירק, דירק", והגרמני התקשה להסתיר את התרגשותו. ביציע נראה מאמן הקליעה שלו הולגר גשווינדר, שעובד עמו מנעוריו, כשהוא דומע מהתרגשות. דאלאס ניצחה במשחק 111:122.

דירק נוביצקי דאלאס מאבריקס קולע את הנקודה ה-30 אלף בקריירה. GettyImages
הראשון מחוץ לארה"ב במועדון. דירק/GettyImages

"ברכות לדירק נוביצקי על הצטרפותו למועדון היוקרתי של 30 נקודות", כתב בהצהרה הקומישינר אדם סילבר, "במהלך 19 העונות במאבריקס, דירק היה שחקן למופת ושגריר נהדר של המשחק. ההישג האחרון שלו ממשיך את המורשת שלו כאחד משחקני ה-NBA הגדולים".

קינג ג'יימס עצר את ארוחת הערב שלו על מנת לברך את נוביצקי. "איזה לילה יעיל", אמר לברון על נוביצקי, "אין שום סיכוי שהייתי מפספס את הרגע הזה, ברכות... מקווה שיום אחד אוכל להצטרף לאיש הגדול". ללברון יש 28 אלף נקודות קריירה, והוא ללא ספק בדרך הנכונה.

סטיב נאש כתב פוסט באינסטגרם עם התמונה של שניהם מוצגים בדאלאס: "ברכות גדולות לחבר שלי דירק! 30 אלף חתיכות! רק שישה עשו את זה בתולדות המשחק. ביום הזה ב-1998 לא יכולתי להאמין שתהיה עד היום במאבס, MVP ואלוף NBA וחבר במועדון ה-30 אלף, עם כל הלילות שבהם היינו חוזרים לאולם האימונים ומשחקים אחד על אחד. לא אמיתי, היסטורי, שחקן קלאץ' ואיש טוב יותר".

ומה הלאה? נוביצקי הבטיח שישחק גם בעונה הבאה, ה-20 בקריירה שלו, ואם ישיג במהלכה ממוצע של 14.0 נקודות וישחק בכל 82 המשחקים, הוא יעבור גם את ווילט צ'מברליין ויעלה למקום החמישי ברשימת כל הזמנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מארק קיובן ושחקני דאלאס מאבירקס חוגגים עם דירק נוביצקי 30 אלף נקודות בקריירה. GettyImages
אי אפשר שלא לשמוח עבור האיש הגדול. קיובן והחברים על דירק/GettyImages
דירק נוביצקי דאלאס מאבריקס קולע את הנקודה ה-30 אלף בקריירה. AP
מי היה מאמין שכך תיראה הזריקה ההישטורית. דירק/AP

התקשורת בארה"ב משבחת

הברכה של לברון

והקומישנר

קובי בריאנט מצדיע

מג'יק מברך

סקוטי פיפן זוכר

אפילו בבאיירן מינכן מכבדים

מספרי הקריירה

* נוביצקי היה הקלע הבולט של דאלאס במשך 14 עונות. רק שני שחקנים היו הקלע הבולט של הקבוצה שלהם יותר עונות: קרים עבדו ג'באר (17) וקארל מלון (17).

* מאז עונת הרוקי שלו הוא היה הקלע הבולט של המאבס ב-712 משחקים (כולל הלילה). השחקן הפעיל היחיד שהיה הקלע הבולט בקבוצתו יותר משחקים הוא לברון ג'יימס (750). לפניו ברשימה קארל מלון (1,074), עבדול ג'באר (868), מייקל ג'ורדן (867) וקובי בריאנט (805).

* גם כשנוביצקי הגיע ל-20 אלף נקודות קריירה זה היה מול הלייקרס, ב-13 בינואר 2010. הוא קלע 30 באותו הלילה. אפרופו הלייקרס - ארבעה מהשישה שבמועדון ה-30 אלף שיחקו במועדון: ג'באר, קובי, צ'מברליין ומלון.

* נוביצקי קלע בקריירה 1,755 שלשות - למעלה מאלף יותר מכל כדורסלן אחר מעל גובה של 2.10 מטר.

* שחקן קלאץ': במהלך הקריירה לנוביצקי היו 35 סלים מכריעים (שהשוו את התוצאה או העניקו לקבוצתו ניצחון ב-24 השניות האחרונות של המשחק). השחקנים היחידים בתקופתו עם יותר סלי קלאץ' הם קובי (48), כרמלו אנתוני (39), וינס קרטר (38) וג'ו ג'ונסון (36). לנוביצקי יש 38 אחוז מהשדה במצבים אלה. ב-20 השנים האחרונות לנוביצקי יש המדד פלוס/מינוס הכי טוב בליגה בחמש הדקות האחרונות של משחקים צמודים.

שחקן דאלאס מאבריקס דירק נוביצקי עם גביע האליפות. רויטרס
את זה הוא לא ישכח. רויטרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully