וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים בשבת יימשכו: "תרבות שלמה נבנתה סביב מועד קיום המשחקים"

המדינה הגישה לבג"צ תשובה לצו שהורה לה לנמק מדוע לא יבוטלו המשחקים בשבת. יחד עם זאת, היועץ המשפטי מנדלבליט סבור כי יש לפעול לצמצום המשחקים בשבת ולמצוא פתרון לשחקנים שומרי השבת

אבי איבגי שוער מכבי הרצליה. ברני ארדוב
מסמל את המאבק נגד הכדורגל בשבת. אבי איבגי/ברני ארדוב

המדינה הגישה היום (רביעי) לבג"ץ תשובה לצו על-תנאי, שהורה לה לנמק, בין היתר, מדוע לא תבוטל החלטת היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, שלא לשנות בעת הזו את מדיניות אי-אכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה על ענף הכדורגל, כך שנשמר הסטטוס-קוו לפיו מתקיימים משחקי כדורגל בשבת.

בתמצית, המדינה סבורה שמדובר בסוגיה מורכבת ורגישה ביותר אשר אין אפשרות לייצר בה פתרונות מיידיים וכוללים; וכי החלטת היועץ המשפטי הקודם שלא לשנות בעת הזאת את מדיניות אי האכיפה הנוהגת מזה עשרות שנים בכל הנוגע למשחקי הכדורגל בשבת היא מדיניות סבירה ועניינית, וכי דווקא שינוי המצב הנוהג הוא שיהיה בלתי סביר.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס של המכללה האקדמית נתניה, 16 בינואר 2017. שלומי גבאי
"אין מקום לסטות ממדיניות האכיפה" מנדלבליט/שלומי גבאי

בנוסף, הסוגיה עלתה גם לשולחנו של היועץ המשפטי לממשלה המכהן כעת, ד"ר אביחי מנדלבליט, אשר סבור אף הוא כי גם בעת הזאת אין מקום לסטות ממדיניות אי האכיפה. בתשובת המדינה, שהוגשה באמצעות עו"ד דורון יפת מהמחלקה למשפט העבודה ועו"ד דנה בריסקמן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, נאמר כי היועץ המשפטי לממשלה סבור שיש לאפשר ליישם את המלצות הביניים של הצוות הבינמשרדי שהוקם, ולפעול באופן הדרגתי להפחתת משחקי כדורגל בשבת, מחד גיסא, ולמציאת פתרונות לשחקנים הדתיים כל עוד מתקיימים משחקים בשבת, מאידך גיסא.

המדינה מציינת עוד, כי מועד קיומם של המשחקים אינו פרט טכני ושולי שניתן לשנותו במחי החלטה ובאבחת שינוי מדיניות. "תרבות פנאי שלמה נבנתה סביב מועד קיומם של המשחקים ונקיטת פעולות אכיפה היא פעולה שמשמעותה צורך בשינוי דפוסי פעולתו של תחום שלם, על כלל הגורמים המעורבים בו – השחקנים, האוהדים, השופטים, המאמנים, הסדרנים, רשתות הטלוויזיה, המפרסמים וכיו"ב.

עו"ד אורי ישראל פז, המייצג את התנועה למדינה יהודית בעתירה כנגד משחקי הכדורגל בשבת, מסר בתגובה לתשובת היועמ"ש: "חבל שהיועץ המשפטי מנדלבליט מסתיר משופטי בג"צ את העובדה שבמשך שלוש שנים לא שיחקו כדורגל בשבת בליגה הלאומית. רק לאחר שחזרו ואילצו אותם לשחק בשבת בניגוד לרצונם, עתרו השחקנים לבית הדין לעבודה שהחליט בהסכמת מנהלת ליגת העל והתאחדות הכדורגל שלא יערכו משחקים בשבת".

אין שום סיבה לאפשר את המשך הפגיעה בשחקני הכדורגל עד לכינוסה של ועדת שרים זו או אחרת. הגיע הזמן להתייחס לשחקני הכדורגל כמו לכל עובד אחר ולהפסיק להכריח אותם לבחור בין היהדות לכדורגל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully