וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופג בלי היגיון: כך ספג איגור אקינפייב ב-40 משחקים רצופים בליגת אלופות

19.10.2016 / 8:00

השיא העגום של שוער צסק"א מוסקבה התגלגל למימדים מפלצתיים, והוא כבר הוכתר לשחקן הגרוע ביותר בתולדות המפעל, אבל הבלוג של יוכין מסביר שהוא ממש לא האשם המרכזי בפארסה, ומזכיר גם את השיא החיובי המרשים שלו

רויטרס

האירוניה המרה היא שאיגור אקינפייב היה נהדר אתמול (שלישי). שוער צסק"א מוסקבה עשה הכל כדי לעצור את מונאקו ולהעניק לאלופת רוסיה ניצחון ראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות. הוא הדף באינסטינקט פנטסטי את הבעיטה של הבלם האיטלקי אנדראה ראג'י מטווח אפס בשלהי המחצית הראשונה. אחרי ההפסקה הוא לא נכנע לבעיטה אדירה של פאביניו ממרחק, ואז הציל בזינוק נאה גם מרגליו של בנז'מין מנדי שהיה צריך להבקיע את שער השיוויון. ובכל זאת, בדקה ה-87 זה קרה. אקינפייב עצר את הבעיטה של גידו קאריז'ו, אבל ההגנה הפקירה אותו לחלוטין, וברנרדו סילבה השתלט ללא בעיות על הריבאונד כדי לשלוח את הכדור פנימה. הרצף המדהים נמשך והגיע ל-40 משחקי ליגת האלופות ללא שער נקי.

איגור אקינפייב שוער צסק"א מוסקבה סופג שער. AP
הרצף כבר לא מקרי. איגור אקינפייב/AP

השיא הזה מטורף בכל קנה מידה, וצריך לחזור עשור בדיוק לאחור כדי להיזכר בפעם האחרונה בה לא הוציא אקינפייב כדור מהרשת בצ'מפיונס ליג. זה קרה ב-1 בנובמבר 2006 באיצטדיון האמירויות, ואז היה לאקינפייב רצף אחר לגמרי. הוא לא ספג בשלושה המשחקים הראשונים בשלב הבתים, כאשר צסק"א סחטה תיקו מאופס בפורטו, ואז גברה 0:1 על המבורג ועל ארסנל. במפגש בלונדון קיוו התותחנים לנקום, אבל החמיצו ללא סוף ונתקלו ביכולת עילאית של השוער בן ה-20 ששמר על רשת נקיה בפעם הרביעית ברציפות. לו מישהו היה אומר לו שזו הפעם האחרונה שהוא עושה זאת עד גיל 30, הוא לא היה מאמין.

הרוסים חגגו את ה-0:0 וסברו שהוא מבטיח להם העפלה לשמינית הגמר, אבל טעו. במשחק החמישי בשלב הבתים ספג אקינפייב כבר אחרי שתי דקות מרגלי ריקרדו קווארסמה, פורטו ניצחה 0:2 במוסקבה, ובמחזור הנעילה הפסידה צסק"א גם בהמבורג. האנגלים והפורטוגלים המשיכו הלאה, והרצף השחור החל מבלי שאיש ידע על כך.

עוד בנושא

אקינפייב ספג בדקה ה-87 ב-1:1 הביתי של צסק"א מול מונאקו
ג'יג'י בופון תקף את מבקריו: "תמשיכו לארגן את ההלוויה שלי"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ברנרדו סילבה שחקן מונאקו כובש מול איגור אקינפייב שוער צסק"א מוסקבה. AP
היה רחוק שלוש דקות מקטיעת הרצף. אקינפייב נכנע לברנרדו סילבה/AP

פרגוסון רצה אותו באולד טראפורד

בשלהי 2007 שותף אקינפייב בשלושה משחקים בלבד בליגת האלופות אחרי שהתאושש מקרע ברצועות ברכו, וצסק"א המתינה עד עונת 2009/10 כדי לעשות את הכותרות הגדולות במפעל ולהעפיל לרבע הגמר. ליאוניד סלוצקי מונה למאמן באמצע הדרך, ומשחק הבכורה שלו בצ'מפיונס ליג כמעט הסתיים בניצחון סנסציוני באולד טראפורד. מנצ'סטר יונייטד נזקקה אז לשער של אנטוניו ולנסיה עמוק בזמן פציעות כדי לסיים ב-3:3, בעוד אקינפייב הפגין משחק ענק, בדיוק כמו בהפסד 1:0 לשדים האדומים במוסקבה. אלכס פרגוסון שיבח אותו ללא הפסקה, ובתקשורת הבריטית נפוצו הדיווחים לפיהם הרוסי נכלל ברשימה המצומצת של המועמדים לרשת את אדווין ואן דר סאר.

סביר להניח שהשמועות היו נכונות. אקינפייב נחשב בצדק לאחד השוערים הצעירים הטובים בכדורגל האירופי, ואי אפשר להגזים בתרומתו להישג הנהדר של צסק"א. העובדה כי ספג בכל אחד מ-10 המשחקים באותה עונה לא היתה רלוונטית, ולכן אף אחד לא שם לב אליה. רצף הספיגות של צסק"א עצמה נעצר בכל מקרה בעונת 2011/12, כאשר היא שמרה על רשת נקיה בשני המפגשים מול טרבזונספור הטורקית. אלא שאקינפייב לא עמד אז בין הקורות – הוא קרע שוב את הרצועות בברכו, בעיתוי שפגע קשות בסיכוייו לעבור לליגה בכירה יותר. מחליפו, ולדימיר גאבולוב, הצטיין במקומו.

אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד. Clive Brunskill, GettyImages
שקל לבחור באקינפייב כיורש של ואן דר סאר. אלכס פרגוסון/GettyImages, Clive Brunskill

הבדיחה שהפכה לקללה

לכן חזר אקינפייב לליגת האלופות רק ב-2013, ואחרי שספג במשחק הראשון בשלב הבתים נדהמו הרוסים לגלות שהוא הישווה את השיא. תאמינו או לא, הוא עמד על 16 משחקים רצופים ללא ספיגה בלבד, והחזיק בו רונאלד ואטרויס ההולנדי ששיחק במשך עשור באיינדהובן. אחריו דורגו אנטוניס ניקופולידיס היווני, אלוף אירופה ב-2004, עם 15 משחקים רצופים בהם ספג בליגת האלופות, והאירי המצוין שיי גיבן עם 14 משחקים כאלה. איך שלא תסתכלו על זה, זו רשימה מכובדת, והרצף של אקינפייב נתפס כמקרי. הרי מתוך 16 המשחקים לא פחות מ-10 היו בעונה המזהירה של רבע הגמר. ואולם, שונאיו של השוער, שלא מסמפטים את צסק"א, החלו לנפח את הנושא, ועם כל המשחק שחלף העניין התקשורתי הלך והתעצם.

עם הזמן, זו כבר לא היתה בדיחה רעה, אלא כתם שליווה את אקינפייב, והשוער היה נחוש למחוק אותו. עם כל משחק נוסף בו נאלץ להוציא את הכדור מהרשת, הבטחון העצמי שלו נפגע יותר לקראת המשחק הבא. כדור השלג צבר תאוצה במהירות. כאשר הודחה צסק"א בשלב הבתים ב-2013, השיא האמיר ל-21 משחקים. אחרי פיאסקו נוסף בשלב הבתים ב-2014 הוא הגיע ל-27 משחקים.

ב-2015 נאלצה הקבוצה להשתתף בשני סיבובים במוקדמות, ולכן קיימה 10 משחקים בליגת האלופות. אקינפייב ספג בכולם, על אף שהיה קרוב לא פעם לקטוע את הרצף. הוא כמעט אכל את זוראן טושיץ' שהיה אשם בספיגת השער הבודד במשחק הביתי מול מנצ'סטר יונייטד. שער הניצחון הבודד של וויין רוני באולד טראפורד הגיע רק בדקה ה-79. בקרב מול וולפסבורג היה אקינפייב אשם בעצמו כאשר שמט לשערו כדור רוחב של אנדרה שורלה בדקה ה-67. במשחק האחרון, פרצה איינדהובן את ההגנה של הרוסים רק בדקה ה-78. בשלב זה, כבר לא דובר בסתם רצף של 37 משחקים. זו היתה קללה.

לב יאשין. Central Press, GettyImages
במובנים לא מעטים אקינפייב מתעלה אפילו עליו. לב יאשין/GettyImages, Central Press

הלעג לא מוצדק

כלפי חוץ, ממעט אקינפייב לדבר על התופעה, וכל אנשי צסק"א מסיטים ממנו את האש, כי הם מודעים שלשחקני השדה אחריות גדולה הרבה יותר לרצף. ואולם, זה לא נותן לו מנוח, במפגשים הראשונים של העונה בליגת האלופות היתה לו משימה עליונה – למנוע מהשיא להגיע ל-40 משחקים. במחזור השני, במשחק הביתי נגד טוטנהאם, הוא היה נהדר, אבל בדקה ה-71 לא הצליח לעצור כדור פשוט של סון האונג-מין. הפיאסקו נמשך, וצסק"א הפסידה. אתמול זו כבר היתה הופעה הירואית של ממש, אבל גם היא לא הספיקה. שלוש דקות בלבד, ועוד זמן פציעות, הפרידו בין אקינפייב להקלה עצומה. הגורל, וההגנה הרעועה של האלופה הרוסית, החליטו אחרת.

אז עכשיו כולם לועגים לו. צהובון כמו דיילי מירור תהה בכותרת עלובה: "האם אקינפייב הוא השחקן הגרוע בתולדות ליגת האלופות?". המאזן ההזוי גורם לאנשים לצאת מדעתם, ואין להם מושג על מה הם מדברים. בפועל, מדובר באחד השוערים הטובים בתולדות הכדורגל הרוסי, ממשיך דרכם של לב יאשין ורינאט דסאייב. למעשה, במובנים לא מעטים, אקינפייב אף מתעלה על קודמיו המפורסמים.

איגור אקינפייב שוער צסק"א מוסקבה. GettyImages
אחד השוערים הטובים בתולדות הכדורסל הרוסי או השחקן הגרוע בתולדות ליגת האלופות? איגור אקינפייב/GettyImages

246 משחקים עם רשת נקיה

אקינפייב עצר פנדל במשחק הבכורה בין הקורות של האדומים-כחולים כאשר היה נער בן 16. ב-2005, בגיל 19, הוא היה בורג קריטי בזכייתה של צסק"א בגביע אופ"א, והיה זה תואר אירופי ראשון אי פעם לקבוצה רוסית, גם כאשר לוקחים בחשבון את העידן הסובייטי. ביורו 2008 הצטיין אקינפייב בדרכה של רוסיה לחצי הגמר. במונדיאל 2014 הוא אמנם פישל, ושתי טעויות מול דרום קוריאה ואלג'יריה גרמו להדחה של הנבחרת בשלב הבתים, אבל באליפות אירופה האחרונה היה אקינפייב הרוסי היחיד ששמו לא נפגע. ללא היכולת העילאית שלו וכושר המנהיגות, התבוסה 3:0 מול וויילס היתה מאמירה למימדים מפלצתיים הרבה יותר.

ועוד לא דיברנו על הזירה המקומית. אקינפייב זכה בשש אליפויות רוסיה ובשישה גביעים. על אף שעבר שתי פציעות קשות בברכיו הוא מתקרב ל-500 משחקים במדי צסק"א בכל המסגרות, והוא בסך הכל בן 30 – גיל צעיר עבור שוער. יש לו עוד שנים ארוכות בטופ, במהלכן הוא ישפר את השיא ההיסטורי ששבר לאחרונה. כן, יש לו גם שיא חיובי. אקינפייב שמר על רשת נקיה ב-246 משחקים בקריירה, כולל 44 מתוך 92 המשחקים בנבחרת. הוא עבר מזמן את יאשין, שלא ספג ב-203 משחקים, ולאחרונה חלף גם על פני דסאייב שנצער על 229 משחקים. היד עוד נטויה, ועד הפרישה יוכל אקינפייב להתקרב ל-400 משחקים ללא ספיגה.

אבל מה יהיה עם ליגת האלופות? אחרי הדרמה מול מונאקו, נדמה שהמזל נטש לחלוטין את השוער האומלל, והכל הולך נגדו. במשאל הגולשים שנערך באתר האינטרנט של העיתון ספורט אקספרס הוצגה השאלה: "מתי ייעצר הרצף השחור?". יותר ממחצית מהמשיבים קבעו כי הוא לא ייעצר לעולם, ואקינפייב ימשיך לספוג בליגת האלופות עד שיתלה את הכפפות. רק 12 אחוזים סבורים שהוא ישרוד במשך 90 הדקות במשחק הבא, נגד מונאקו בחוץ. הקרב הזה ייערך ב-2 בנובמבר 2016, עשור יום אחרי ההצגה הנהדרת מול ארסנל של תיירי הנרי ורובין ואן פרסי. עשור ויום אחד! בקיצור, תחזיקו אצבעות לאיגור בעוד שבועיים, ואל תצחקו עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully