וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית גזענית ועלבונות על רקע לאומני: הצד הנוסף של פרננדו היירו

כדורגלן העבר שמיועד לשמש יועץ לוועדה של משרד התרבות והספורט בישראל, הסתבך בעבר. ז'אק סונגו נפגע עד עמקי נשמתו, גם הילד שאהד את ברצלונה ושמע ש"כאן השם שלך הוא לא ג'ורדי"

אימג'בנק GettyImages

אחרי משחק בין ריאל מדריד לברצלונה באמצע שנות ה-90, פרננדו היירו יצא לאכול במסעדה עם כמה מחבריו. באחד מהשולחנות ישבה משפחה של אוהדי ברצלונה ובשלב מסוים האב התקרב לשולחן של קפטן ריאל מדריד ביחד עם בנו וביקש חתימה. היירו השיב שהוא ישמח ושאל למי להקדיש אותה. הילד השיב "לג'ורדי". היירו נטל את העט והדף כתב "לחורחה", חתם והגיש לאב. "אבל השם שלו הוא ג'ורדי", ניסה האב לתקן, אבל היירו ענה מיד: "יכול להיות, אבל אתם נמצאים בספרד עכשיו ופה קוראים לו חורחה".

הסיפור הזה הוא אחד מהמוכרים בכל הנוגע לקפטן ריאל מדריד לשעבר, אבל הוא לא היחיד בעל אופי לאומני, ולעתים אפילו גזעני.

במשחק חוץ של ריאל מדריד נגד ריאל סוסיאדד באפריל 1994, ספג כרטיס אדום אחרי פגיעה ללא כדור בשחקן יריב. השופט אוליבר אנדוחר לא ראה, אבל הקוון הפנה את תושמת ליבו והבלם הורחק. היירו זעם על הקוון, נזף בו: "אתה רוצה לדפוק אותנו אה? אתה רוצה לדפוק אותנו". על פי העיתונאי הבריטי פיל בול, בהמשך, כשהקפטן מעט התרחק, מצלמות הטלוויזיה קלטו אותו מוסיף וצועק על הקוון: "מה אתה, באסקי מזדיין?". בספרד מילים כאלו נחשבות לקשות במיוחד ובעלות אופי פשיסטי. הבלם לא נענש, אבל הסיפור הזה חיזק את התדמית הלאומנית שדבקה בו.

שחקן ריאל מדריד לשעבר, פרננדו היירו. GettyImages
הפרשה עם סונגו הסעירה את ספרד. היירו/GettyImages

ב-1997 שוערה הקמרוני של דפורטיבו לה קורוניה, ז'אק סונגו, האשים את היירו שהוא השתמש נגדו כמה פעמים בביטויים גזעניים במהלך ואחרי משחק. "על דברים שנאמרים תוך כדי משחק אפשר לסלוח, אבל היירו אמר לי דברים דומים גם אחרי שריקת הסיום", הסביר הקמרוני.

כמה ימים לאחר מכן אצטדיון סנטיאגו ברנבאו אירח משחק חגיגי שכותרתו "כדורגל נגד הגזענות". כדורגלנים מפורסמים דוגמת דייגו מראדונה, אריק קאנטונה, ג'ורג' וואה ואחרים הוזמנו למשחק הראווה, וכך גם היירו וסונגו, אבל השוער הקמרוני הכריז שהוא לא מוכן להשתתף במשחק שמוקדש למלחמה בגזענות, אם היירו משחק בו.

הפרשה הזו כיכבה בכותרות של כל עיתוני הספורט באותם ימים. היירו עצמו הודה שהוא קילל את סונגו, אבל הכחיש שהשתמש בביטויים גזעניים. חאבייר קלמנטה שאימן אותו בנבחרת ספרד, נחלץ להגן עליו בפומבי וכך עשו גם קלרנס סיידורף, זה רוברטו ורוברטו קרלוס שחומי העור, ששיחקו איתו בריאל. לבסוף סונגו השתתף במשחק הראווה, אבל בכל פעם שנגע בכדור, ספג שריקות בוז צורמות מכיוון היציעים בברנבאו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
seperator

היירו נפגש אתמול עם מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי ועם אנשיו. הספרדי אמור לשמש יועץ לוועדה הבין משרדית לשיפור ענף הכדורגל בישראל, ובכלל זה הנבחרת הלאומית ולסייע לה להטמיע בישראל את "המודל הספרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully